19.6.2016 17:12:30 Ropucha + 2
Re: Cizí jazyky - půlit třídu či nepůlit?
1. Myslíte si, že je důležité, aby výuka jazyků na ZŠ probíhala v menších skupinách (max. 15 žáků)?
2. Jaký počet žáků vám přijde ideální na jednu skupinu?
3. Kolik žáků je podle vás maximum?
4. Myslíte si, že nejazykář, který má ve skupině kolem 25 dětí, pracuje více (myšleno "více se nadře") než jazykář se skupinou 12 dětí?
A nakonec mě zajímá, kterou ZŠ byste pro své dítě vybrali (přičemž neznáte konkrétní učitele): jazykovou ZŠ, kde se třídy nepůlí nebo obyčejnou ZŠ, kde se třídy půlí?
1. určitě je to vhodné
2. 4 - 6
3. těžko říct ... tak 12 - 15 ? Záleží na složení skupiny.
4. záleží na učiteli a složení skupiny, ale obecně bych řekla, že s malou skupinou je příjemnější a efektivnější práce, než s velkou, bez ohledu na předmět
U jazyků ovšem jde o přímou komunikaci více než v jiných předmětech, v tom je ta práce intenzivnější.
Výběr školy by u mě asi nestál na půlení tříd na jazyk, kritérií by bylo více.
Zkušenost mám takovou, že dobrý učitel odvede dobrou práci i v početné třídě. Ale nevím, kolik takových učitelů je - jestli je to spíš výjimka a zázrak, nebo běžný jev
Já sama si jazykovou výuku v plné třídě snad ani neumím představit, musí to být výkon na medaili, pokud to funguje.
Odpovědět