25.10.2016 17:57:08 Delete
Re: Vynechávání písmen
Lenko,
jak jsem psala, z této strany si to spíš domýšlím, ale mám zafixovanou tu informaci, že tam nejdřív musí být ta opatření v té škole. Nemyslím, že byste tedy měli smůlu, ale spíš že PPP po vaší žádosti o vyšetření stejně po škole bude ten plán podpory chtít. Ale fakt jistě to nevím, nenapadlo mě na tohle se zeptat, protože my tak nějak řešíme každé dítko a plán podpory rodičům nabízíme my.
Jinak na začátku druhé třídy jsou ještě tebou popisované obtíže celkem normální, jde spíš o to s tím správně pracovat, rozvíjet oslabené oblasti. Porucha učení se z toho může vyvinout, ale nemusí.
Mám ve třídě dítko, co má tebou popisované obtíže, maminka si jich všimla dřív než já, taky právě někdy touhle dobou, protože měla možnost dítě sledovat ve chvíli, kdy psalo. Já spíš vidím až ten výsledek a to dítě bylo schopné si hodně toho odkontrolovat, dohledat, takže pro mě bylo spíš tak průměrně chybující, nic, co by mě vedlo ke zvýšené pozornosti. Ale na popud maminky jsem to nějakou dobu sledovala víc a ono jo, tak jsme nejprve zkusili ta podpůrná opatření (i když to ještě nebylo povinné), mezitím se tedy objednali na to vyšetření do PPP (ještě podle starých pravidel), no a zporadny dítě vyšlo sice s papírem, že má kdeco oslabené, ale žádnou dys- poruchu, ani na kontrolní vyšetření ho nechtějí. Ale chodí na nápravy s dětmi, které ty dys- poruchy mají, plus ještě maká doma na speciálních cvičeních od spec. pedagožky. Ta říkala, že už tam zaznamenala velký posun v té jedné oblasti, ale já jsem si zatím opět nevšimla, protože ty projevy jsou zatím stále hodně stejné.
Takže si dokážu představit, že učitelka tam opravdu žádný problém nevidí, a ne proto, že by nechtěla...
Odpovědět