18.7.2017 8:49:37 Z+2
Re: Let Malaysia Airlines 17 dne 14.7.2014
Ano a to bylo zcela nezpochybnitelně Evropské řízení leteckého provozu, které má povinnost monitorovat nebezpečné oblasti a zajistit jejich oblétání. Navíc bylo Donbasem a místními separatisty vyzváno cca měsíc předem, aby nad oblastí civilní provoz nepouštělo, že je to nebezpečné.
Další, ale menší viník je Ukrajina, která ve válce využívala civilní letadla jako krytí pro své letecké utoky a na provozu dál vydělávala. Ale té to těžko vyčítat, byla ve válce a je naprosto pochopitelné, že je pro ní výhodnější riskovat životy cizích civilistů než svých vojáků. Její přístup je pochopitelný.
No a to, že se separatisté před leteckým bombardováním brání za každou cenu jim snad nikdo byť jen částečně soudný vyčítat nemůže. Ti dělali co museli snažili se identifikovat cíle a ty sestřelit. A jejich vedení na rizika naprsoto prokazatelně upozornilo předem a i v našich novinách se o jejích výzvě k opuštění koridorů nad Donbasem před sestřelením toho letu psalo.
Odpovědět