5.2.2018 20:03:27 Roya
Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna
Špatné známky na vysvědčení jsou důsledkem školského systému, který je u nás nastavený. Učitel na běžné škole s běžným vedením nemá šanci hodnotit (ani vyučovat) způsobem uvedeným v článku. Mám to vyzkoušeno. Na mnohých školách jsou i ty čtvrtletky, dokonce nazvané srovnávací práce (aby se vidělo, ve které třídě žáci zvládají a ve které ne), pro učitele povinné a vykazují se průměry, počty jedniček, dvojek atd...
Ovšem představa, že sebezlatější učitel dokáže získat pro svůj předmět každého žáka, je naivní. Možná v případě, že bude takový učitel na škole ojedinělý. Ve chvíli, kdy mají žáci tolik různých předmětů s tolika různými nároky, není uskutečnitelné, aby všichni žáci ve všech předmětech "zabírali" na 100 procent. I když bude mít učitel podmínky na způsob výuky uvedený v článku, které ovšem většinou nemá.
Znám spoustu učitelů, kteří dávají žákům a studentům opravdu hodně, jsou oblíbení, naučí... a přesto nezachytí zájem každého jednotlivce. Myslím si, že to není ani v psychické moci člověka (nejen žáka nebo studenta) soustředit se tolik hodin téměř v kuse naplno. I kdyby ho to všechno sebevíc zajímalo, což ovšem také není myslím přirozené, aby každého zajímalo všechno.
Ovšem asi před dvěma lety jsme měli školení od ministerstva, kde nám paní vykládala, že hodnocení se musí sjednotit, a není přípustné dávat tutéž známku žákům vykazujícím různou úroveň znalostí, že zkrátka všude musí tatáž známka znamenat totéž. Autor článku tedy štěká na nesprávném hrobě...
Odpovědět