7.2.2018 10:41:16 Renka + 3
Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna
Pokud si mám říct, že na známce fakticky nezáleží, tak proč vůbec známkovat? Někdy mám pocit, že si učitelé myslí, že jejich úkolem je žáka vyzkoušet a oznámkovat, ale už ne něco učit. Třeba učitelé, kteří dávají do testů věci, které děti nebraly, neznají je a jejich chyba, že se o předmět nezajímají víc - zkušenosti s dějepisem. V testu otázka popiš dobové oblečení z té a té doby, v u učebnici ani zmínka, ani učitel neřekl, že to bude požadovat. Pak rozdá čtyřky a pětky. Nebylo by lepší, kdyby místo známkování takového testu, řekl, vidím, že to neznáte a rozpovídal se o tom oblečení. A ne nasolit čtyřky, pětky?
No a na jiné škole se bude učitel držet toho, co žákům vykládal, takže stejní žáci by tam měli jedničky. To je prostě úskalí známek, že známkují lidé s různým přístupem a výsledky dětí se liší podle toho, kdo je učí a jak je přísný nebo náročný. Já jsem pro zrušení známek.
Odpovědět