15.5.2018 19:55:38 Alca
Re: Rozbor literárních děl k maturitě - internet
Monty
"tak mně by docela stačilo, kdyby byl maturant schopen psát bez příšerných hrubek, které vidím v písemném projevu dospělých lidí dnes a denně a uměl se v rodném jazyce smysluplně vyjadřovat. Když slyším moderátory v televizi, jak použijí v jedné větě dvakrát po sobě slovo "pročež", neznají rozdíl mezi "díky něčemu" a "kvůli něčemu" atd. atd., tak bych mlátila hlavou do zdi.
Všichni nebo téměř všichni prošli maturitou, kde dělali nějaký literární rozbor a hovořili o rodné chaloupce Čelakovského."
Blbý je, že tohle (psát bez hrubek, solidně se vyjadřovat) by měli lidi zvládat po ZŠ. Jinak cit pro jazyk hodně rozvíjí právě čtení případně poslech dobře použitého jazyka, jenže to musí být opravdu kvalitní a ne to, co se lecos leckdy opublikuje s různýma chybama stylistickýma, ale i hrubkama....... BTW i u učení se cizího jazyka se doporučuje v něm číst. Člověk do sebe víc nasává tu správnou podobu, slovosled apod.
Odpovědět