6.6.2018 9:46:18 Monty
Mladí se v angličtině zlepšují, na internetu se naučí víc než ve škole
Zajímavý článek, zvlášť vzhledem k tomu, jak vehementně se tu často vliv "internetu" popírá.
Cituji:
Průzkumy ve školách dokazují, že čeští teenageři přicházejí angličtině na chuť a v jejím ovládání se zlepšují. Odborníci si myslí, že to je často vlivem internetu, ale mají pochybnosti, jestli by mladí obstáli v živé diskusi.
...
Přestože školy ještě před nedávnem čelily kritice, že se při výuce jazyků příliš soustředí na gramatiku a formální ovládání jazyka, výsledky inspektorů napovídají, že si žáci přisvojují i funkční znalosti jazyka.
„Může to souviset s tím, že děti mají v dnešní době jazyk více naposlouchaný (písničky, seriály, YouTube atd.) a čím jsou starší, tím více se s ním setkávají díky sociálním sítím nebo digitálním technologiím,“ sdělil Právu Jon Šotola ze Scio.
Tomáš Feřtek ze spolku pro informace ve vzdělávání EDUin poukázal na nedávný průzkum testovací společnosti Kalibro, která na stovce škol rozdala testy totožné s testy před deseti a dvaceti lety na týchž školách. Ukázalo se, že v matematice a češtině se žáci mírně zlepšili, ale v angličtině byly výsledky výrazně lepší oproti jejich rodičům.
„Nepřipisoval bych to na vrub školám. Bylo třeba patrné, že mnohem lépe si v angličtině vedou kluci, kteří tráví u počítače v cizojazyčném prostředí víc času než holky,“ řekl Právu.
Ani další odborníci si nemyslí, že by se na lepších dovednostech v angličtině musela nutně podepsat změna přístupu ze strany škol. Ale také prý nelze vyvozovat, že by dnešní děti byly v užívání angličtiny zběhlejší.
„Mohou být dobří ve slovní zásobě, gramatice, ale nebudou moc dobří v komunikaci. To je to, kde vidíme slabá místa. Komunikační přístup k výuce cizího jazyka, který je nejvíc celosvětově uznávaný, se do školních tříd ještě úplně neprosadil,“ řekla Právu Klára Uličná, která se na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy na didaktiku anglického jazyka zaměřuje.
Odkaz na celý článek následuje.
Odpovědět