dá se chápat, že v 5. kapitole se mluví/píše o viditelných projevech následovníků Ježíše a v 6. o motivaci a že rady typu "Když ty prokazuješ dobrodiní, ať neví tvá levice, co činí pravice, aby tvé dobrodiní zůstalo skryto... A když se modlíte, nebuďte jako pokrytci: ti se s oblibou modlí v synagógách... Když ty se modlíš, vejdi do svého pokojíku, zavři za sebou dveře..." platí jen pro "pokrytce", kteří dosud mají sklon se předvádět lidem a jakmile se jej zbaví, mohou se vrátit k pokynům z kapitoly 5.
Ale pořád mi pak není jasné, odkud Ropucha a potažmo Kudla bere tvrzení, že "dobré lidi ... v církvi mají přímo "v popisu práce" konat dobro neokázale, nikoliv pro oči lidí, ale pro oči boží"
když 6. kapitola je o motivaci, nikoli o faktických projevech. 5. kapitola jasně říká, že "pro oči" Mat 5,14-16
Já naštěstí jako agnostik věřící v neexistenci božstev beru bibli jako soubor nejrůznějších názorů, často nekompatibilních, a neberu ty rady/pokyny moc vážně.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.