Ahoj všem! Půlka prázdnin za námi, dolehla na mě tvrdá realita blížící školy. Školy dětí, ne moje
Omlouvám se, že narušuji letní atmosféru, včera jsme to doma dlouho probírali - když už ty děti nejsou doma, tak o nich aspoň mluvíme.
Jedno dítě nám na konci roku v primě udělalo překvapení mizerným vysvědčením. Hoodně mizerným. Nebylo k tomu schopné nic říct. Tváří se, že se chce zlepšit.
Cítím selhání jako rodič/kontrolor, moc jsem důvěřovala dítěti, na druhou stranu ono také(asi) nevědělo.
Loňský stav:
Mají elektronické žákovské, žákovské poslední měsíc školy nefungovaly (i často během roku), spoléhala jsem na informace od dítěte, spustili to v den vysvědčení.
Zjistila jsem, že tam, kde jsem očekávala jedničku – dostal trojku, protože k samým jedničkám si v den konference přidal dvě pětky (prý o nich nevěděl – i tak mu vycházela dvojka, ale asi učitele naštval).
Z předmětu, který umí, dostal 4, protože ho vždycky po nemoci (byl často nemocný) učitel vyzkoušel – za 5, pak se nechal vyzkoušet na opravu dostal za 3, protože přece nemůže dostat za 1 i když to umí, když měl před tím pětku (učitel tento systém potvrdil)
Z dalších předmětů neodevzdával referáty, upřímně jsem nepochopila proč. Do školy je nosil, pak vyprávěl jakési zkazky, jak je dal do sborovny a učitel to ztratil, udělal referát znovu, učitel tam nebyl atd., dostal několik pětek, tak nakonec měl z předmětu/ů za 4. Co se týká zkoušení, měl tam jedničku, jenže jednu jedničku a spoustu pětek za referát. Nebyl schopný vysvětlit, proč to neodevzdal, když ho měl s sebou (vím to, vezla jsem ho do školy) atd.
Učitelé v době nemoci nekomunikují, když píšu e-maily, co se má doučit buď neodpoví nebo den před tím, než se vrací do školy, to už se vážně nedoučí.
Nemají sešity, na řadu předmětů učebnice, používají samé výukové papíry.
Když syn ví, co se má učit, tak to umí, z předmětů, kde učitelé komunikují má jedničky.
Chci to letos uchopit jinak:
- dokoupit učebnice k předmětům, kde je nemají, kdyby byl nemocný, tak ať se má z čeho učit.
- zavést mu notýsek, kam bude psát známky a úkoly (napadlo mě, že by to mohl učitel jednou týdně u problematických předmětů potvrdit, ale nevím, jestli to učitelé zkousnou)
- na konci týdne psát učitelům, jestli mají nějaký referát, kdy ho mají odevzdat, případně, zda ho syn odevzdal.
Co byste dělali? Napadá vás něco? Nevím, jestli ho nebudou nesnášet, že má matku stíhačku, na druhou stranu, jak mám kontrolovat, co má odevzdat, umět, co má za známky, když jim systém pořád nefunguje, učitelé tam píšou známky pozdě a kromě ústního známky z písemek dětem neříkají s tím, že to dají do elektronické žákovské.
(Vynechám-li to, že se několikrát stalo, že dostal pětku z ústního v den, kdy nebyl ve škole, protože se učitel spletl a dal známku spolužáka se stejným jménem k němu. Tam kde jsem to zjistila to opravili, jen u těch dvou pětek na konci roku si nejsem jistá, jestli je taky nedostal spolužák, tomu ten předmět moc nejde
)