| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Zdraví : Nedoslýchavost

  (?)
[<<Předchozích 20] Názory 2130 z 606  [Dalších 576 >>]
Monika 123907
21.2.2015 20:26:45
Nerozumím ani jedné z těch vad jinak než "laicky", ale podle mě to opravdu srovnávat nejde, už proto, že ztráta sluchu je "fyzický" problém, kdežto autismus "psychický". Pokud někdo "jen" neslyší, ale jinak má normální nebo třeba i vysoké IQ a "normální" psychiku a schopnost fungovat mezi lidmi, jde podle mě o zcela jinou situaci než když má někdo právě problém s orientací ve vztazích mezi lidmi, jak je to u toho autisty s IQ je taky otázka ... Srovnávání je podle mě směšné.
Natašenka 133027
21.2.2015 19:27:10
Napadá mě pro srovnání pouze to, že ten autista nerozumí i když slyší a ta hluchá protože je hluchá.
No a pokud hluchá neslyší, tak stále je nějaká možnost jí to vysvětlit napsat, ale pokud nerozumí autista , tak mu to nevysvětlí tím, že mu to napíší.
Nějak mi z toho plyne že se to nedá srovnávat.
Natašenka 133027
21.2.2015 19:24:14
Nebesko, jedná se o holku, která chodí na Zš, neznám ji osobně , ale kamarádka má v téže škole syna, který má autismus a má teď celkem problémy a nějak to škola moc neřeší, ale stále jí předhazuje, že oni vše dělají správně, že mají dlouholetou zkušenost s integrací a že tam mají holku, co má jen zbytek sluchu ty 2% a zvládá se samýma jedničkama.
Chtěla jsem si udělat obrázek, jestli vůbec můžou srovnávat takové 2 děti.
A co víc, škola dává najevo, že maminka si stěžuje, místo aby dítěti vysvětlila, že jsou děti, co to mají mnohem těžší a takhle hezky zvládají.
Když potkám tu holku, tak se jeví zcela normálně, ale když potkám toho kluka, tak ten tam bezradně pobíhá a je takový celkově vyplašený.

Chtěla jsem nějak pochopit, co tím srovnáním má škola na mysli.
nebeska 90979
21.2.2015 18:34:06
Ano, ale to, že nosí sluchadla o ní nic nevypovídá, lidé se sluchadly mohou slyšet téměř normálně a na druhé straně ho někteří používají pouze pro základní orientaci v prostoru. Důležité je zda se sluchadly
a) rozumí mluvené řeči bez odezírání
b) rozumí mluvené řeči s podporou odezírání
c) nerozumí mluvené řeči, pouze odezírá, případně používá znakový jazyk.
podstatné je také to, kdy vada vznikla a jak se vyvíjela.
nemám křišťálovou kouli a při tom údaji ztráty v procentech jsou bohužel všechny varianty možné, budeš muset zjistit více přímo od ní.
Natašenka 133027
21.2.2015 17:39:55
Abych to uvedla na pravou míru. Mám informace takové: že holka 12let má 98%ztráty sluchu. A že má naslouchadla...to tedy asi byla řeč o nějakém jiném přístroji..prostě za každým uchem má něco a v uchu taky (omlouvám se, že to tak blbě píšu, ale opravdu tomu nerozumím)

nebeska 90979
21.2.2015 15:17:08
Toto doporučuji k přečtení ohledně procent
http://ruce.cz/clanky/1099-fowlerovo-hodnoceni-ztraty-sluchu

Tyto stránky ohledně toho dalšího:
http://www.tamtam-praha.cz/

*Aida* 5732
21.2.2015 15:07:51
Jenze u 75 se s tim da existovat vicemene normalne, kdezto u 98 je to prakticky totalni hluchota. Jak uz jsem psala, v procentech se to dnes neuvadi, ale i sami audiologove to tak obcas vysvetluji (asi ze je to lepe predstavitelne).
Moje dcera ma tedy ztratu sluchu cca 70%, cili stredne tezkou a funguje normalne. Zakladne je schopna i bez naslouchadel, vyslovnost neodlisitelna od slysicich, znakovou rec nepouzivame.To se u tezke vady neda.
blbb 116556
21.2.2015 14:43:16
mám ztrátu sluchu taky uvedenou v %, konkrétně 75%.údaj je starý asi 5 let. jinak je to asi tak jak píše Nyima+3. žít se s tím dá, jen to musí okolí akceptovat a přizpůsobit se.
nebeska 90979
21.2.2015 14:12:33
V % uz se ztráta sluchu neuvádí, je to dnes naprosto nicnerikajici udaj, ktery byl zaveden davno pred vznikem tranzistorovych sluchadel. Dulezite je, jakou ma ztratu v decibelech, jake ma sluchadlo a nejdulezitejsi, zda je schopen porozumet se sluchadlem mluvene reci. Z tohoto udaje ti to ovsem nejsem schopna vylustit...
tamtadam 134276
21.2.2015 12:08:57
Taky se mi těch 98% nezdá. Manžel má sluchadla kvůli asi 50% ztrátě. A funguje zdánlivě normálně, ale jinak ... nu, prostě tak jaksi po svém. O tom by se dalo povídat hodiny. I když má výborná drahá sluchadla, myslím, že ta sluchová realita jde tak nějak mimo něj.
Jeho rodiče trvali na integraci (před třiceti lety), a ne na ústavní výchově (což jim tehdy lékaři doporučovali), nicméně je nutné dohlédnout na to, že učitelé respektují tuto sluchovou vadu a mluví na dítě tak, aby mohlo odzírat, a taky aby mělo dostatek psaných materiálů. Další problém je neustálé ztrácení sluchadel:-D (jednou mu je rozkousal pes a jednou jsem mu je vyprala v pračce).
Ale těch 98% si nedokážu představit.
[<<Předchozích 20] Názory 2130 z 606  [Dalších 576 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.