| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Nadané děti

  (?)
[<<Předchozích 10] Názory 1120 z 4053  [Dalších 4033 >>]
sovice 18997
8.2.2018 12:30:08
Jistě víš, že vyrušování není jen pobíhání a válení se po podlaze, viď.
Monty 129940
8.2.2018 12:23:31
Ropucho,
to není věc intelektu. I chytré dítě může mít poruchu typu ADHD.
A fakt si myslím, že šestiletý nebo sedmiletý dítě (protože dneska má každé druhé odklad), které musí pobíhat a válet se po zemi nebo dělat cokoli ne zcela standardního většinou nějaký problém má.
Ropucha + 2 ropušata 120300
8.2.2018 12:20:14
"prostě seděl a dělal si svý, neměl potřebu viset na lustru z nedostatku intelektuálních podnětů."

No a můžeme tu napsat po xté dokola, že někdo vydrží sedět a zabaví se v sedě a jiný ne.
Mohu s tím xtým kolečkem klidně začít: já jsem sedět vydržela, jiné děti ne, jedno mé dítě sedět vydrželo, druhé ne.

Že na tebe zrovna vyšlo dítě schopné klidně sedět, to při vší úctě není důkaz, že tvé dítě je inteligentní a na výši a děti neschopné sedět jsou vadné.
To je věc temperamentu.
Ropucha + 2 ropušata 120300
8.2.2018 12:13:52
Zefýr, je to tak.
A ví to dobře i Monty, že své dítě v některých věcech nezlomí a nepředělá, protože jeho přirozenost je prostě nějaká.
A samozřejmě, že každý zdravý člověk je vychovatelný, socializovatelný a vzdělatelný, ale proces může probíhat různě a každý rodič asi logicky hledá způsob, který by přirozenosti jeho dítěte co nejvíce vyhovoval.
Monty 129940
8.2.2018 12:13:35
zefýr,
tak všechno samozřejmě neovlivníš jen výchovou.
Jenže pokud šestiletý dítě nedokáže hodinu sedět ve škole, protože se nudí, tak z mého pohledu je někde chyba, není zralý nebo má nějakou poruchu typu ADHD. Je jedno, jestli kouká z okna, něco si maluje, na něco myslí, píše nebo čte, ale když musí nutně skákat po lavici nebo běhat dokola, tak chyba primárně není v nadprůměrným nadání a jeho nedostatečným využití.
Mně se syn pronudil celý první stupeň, měl sice tendence diskutovat s učitelkou, ale kromě toho prostě seděl a dělal si svý, neměl potřebu viset na lustru z nedostatku intelektuálních podnětů.
Ano, dovedu pochopit tu nudu, že je zbytečná a ten čas by šlo využít nějak efektivně. Ale představa, že jen kvůli nudě se někomu sníží IQ o padesát bodů mi přijde dost mimo realitu. Navíc pokud dítě nevyrušuje, může si ten čas efektivně využít podle svého, pokud tedy učitel není echt debil - a těch zas tolik na školách nebude.
zefýr 58223
8.2.2018 11:58:55
Monty, můj syn se sám zabaví poměrně snadno a na dlouho, už od doby před prvním rokem. Vlastně nás extra ani nepotřebuje, stačí když na nás vidí a má třeba lego, nebo prostě cokoliv.
Z toho usuzuji že někteří se už s tou samostatností rodí a extra zásluha rodiče to nutně není:)
Dcera byla jiná, víc lačná všeho:) Přesto dokázala sedět a poslouchat, škola ji baví a to bych zas neřekla že to bude tou výchovou, je to v ní.
Popravdě čím víc sleduji svoje děti, tím větší mám dojem, že moje možnosti je ovlivnit jsou minimální.
Ropucha + 2 ropušata 120300
8.2.2018 11:57:23
"Ale nepředjímala bych, že co učitel, to debil, který chce poškodit nadané dítě."

I v tomto se shodneme, nikdo tu myslím takto nepředjímá.

"Jakmile na jedné straně stojí někdo, kdo klade ultimáta a má pocit, že ON JEDINEJ ví, co je pro to dítě nejlepší, tak to taky není zrovna zn. ideál.""

A taktéž v tomto se shodneme, ultimáta tady nikdo též neklade :-)
Monty 129940
8.2.2018 11:45:56
Ropucho,
njn, jenže ono taky vždycky není tak, že je dítě na něco nadané a tím to končí. Může mít celou řadu problémů, může dokonce i v něčem zaostávat, může být nezralé sociálně nebo mít poruchu učení. A myslím, že nelze sázet na to, že to "komplexně" a objektivně posoudí rodič nebo PPP, protože rodič zná dítě jen doma (a navíc je to jeho dítě, takže to objektivitu téměř vylučuje) a psycholog jen z poradny. V reálu je s ním v té třídě jenom ten učitel.
Jo, může stát za houby. To se samozřejmě někdy stane. Ale nepředjímala bych, že co učitel, to debil, který chce poškodit nadané dítě. Jakmile na jedné straně stojí někdo, kdo klade ultimáta a má pocit, že ON JEDINEJ ví, co je pro to dítě nejlepší, tak to taky není zrovna zn. ideál.
Monty 129940
8.2.2018 11:38:08
Aleno,
to přece není jediný možný scénář. Těch možností je víc, neplatí automaticky "kdo se na prvním stupni nudí, je zatracen navždy".
Navíc já nikde netvrdím, že se mají děti, co počítají v první třídě mocniny nutit sčítat jablíčka. Jen to, že není JEN ŠKOLA a že v situaci, kdy škola (resp. učitel) umožní, aby si dítě v předmětu, ve kterém je napřed dělalo něco jiného nebo něco navíc není jediný důvod, proč by si spoustu dalších věcí navíc nemohlo dělat doma nebo v nějakým kroužku. A to navíc si může dělat, i když to učitel neumožní, protože to neumí nebo nechce umožnit, protože ve škole je jen pár hodin a pak je fůra času, kdy si může dělat co chce a co ho baví.
Takže variantu "spadne do průměru" jen proto, že hodinu denně sedí mezi dětmi, co počítají jablíčka pokládám za dost málo pravděpodobnou.
Ropucha + 2 ropušata 120300
8.2.2018 11:36:31
"Ve škole stačí, když dostane JINOU PRÁCI nebo se mu umožní dělat to, co samo chce"

Ano ano, přesně to rodiče nadaných dětí chtějí!
Ale je potřeba, aby se na tom shodli s učitelem, že ano.
Což někde může proběhnout automaticky a hladce, jako popisovala třeba Renka, a jinde to nemusí tak hladce probíhat, ani když rodiče dodají "papír" s dobrozdáním, že by si dítě tu JINOU PRÁCI zasloužilo.
[<<Předchozích 10] Názory 1120 z 4053  [Dalších 4033 >>]

Komerční sdělení


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.