Ono mezi 40 (dvema spojenymi tridami) by se prece jen mohlo najit par lidi, ktery naky moznosti dozvedet se neco o tom, jak zijou mlady lidi nekde jinde a jaky maji moznosti. Eudo, ale nesmíš zapomínat, že už tady roky nemáme železnou oponu
beseda ve škole je jen jedna z mnoha množností, jak se o životě za hranicemi dozvědět. na výměnné pobyty jezdí děti od základky, na střední se k tomu přidávají i odborné stáže. děti ze zahraničí se pak objevují v hodinách (zejména) jazyků, aby se od nich něco dozvěděli i ti žáci/studenti, kteří se výměnného pobytu neúčastní. moje mladší holka (devátá třída) je se svými zahraničními kamarádkami v kontaktu přes nějakou aplikaci v mobilu (a přes postcrossing si našla nějaké přátele, se kterými si posílají pohledy mimo postcrossingový systém - ale tam ten kontakt není tak intenzivní). a když už jsem ji vzpomenula, tak před časem mi při příležitosti nějaké obdobné přednášky ve škole řekla, že až bude chtít znát něco o životě mladých, tak se zeptá přímo těch mladých, protože není důvod, aby jí nějaký prostředník vykládal, jak si on myslí, že mladí žijou
a že na škole někdo projevil zájem o studium ve Švédsku... nu, podle mého názoru, pokud je v maturitním ročníku, tak buďto to s tím studiem myslí vážně, ale potom s informacemi není závislý na nějaké školní besedě, anebo to byla jenom taková letmá myšlenka, na které mu zas až tak nesejde. prostě pokud studenti nereagovali ani mezi sebou, jak jsi psala, tak to fakt vypadá, že tvoje téma pro ně prostě nebylo zajímavé.