Přidat odpověď
Rodinová,
kopíruji část svého příspěvku:
"Třetí funkce je socializační. Ta spočívá v tom, že dítě se učí, že teď děláme všichni společně určitou konkrétní činnost. Můžeme ji do určité míry přizpůsobit konkrétním dětem, takže někdo může kreslit pastelkou, někdo fixou, někdo voskovkou, někdo bude vybarvovat, někdo kroužkovat. Ale podstatu zadání splníme všichni. Pokud dítěti řeknu, že ne, že úkol nemusí plnit ani v modifikované podobě a může si místo toho hrát s autíčkem, tak ten úkol nesplnil svoji socializační funkci.
A opět. Když dítě výjimečně z nějakého společného úkolu uvolním, nestane se jistě nic, nebude z něj masový vrah. Ale jestliže mu prominu třeba polovinu úkolů, už pro něj následně může být ve škole problém se školnímu tempu přizpůsobit."
Připomínám, že to je vybarvování ve školce, kdy to je společný úkol pro všechny jako předškolní příprava. Není to o činnosti v době, kdy si děti mohou dělat, co chtějí, není to o činnosti doma a je to o předškolákovi.
Předchozí