Přidat odpověď
Osobně bych nejprve jednal s vedením školy, velmi mírně, ale ve snaze vysvětlit situaci. Upozornil bych ale vedení, že v opačném případě zajdu za lékařem a budu chtít potvrzení, že je to vzhledem ke stavu dítěte nevhodné, takto dlouho cestovat, že doporučuje ho v takovém případě vzhledem ke zdr. stavu uvolnit z části první hodiny apod. (Naše doktorka měla dítě a po zkušenosti se školstvím by - za stanovený poplatek - potvrdila vcelku cokoliv jen z dálky rozumného.) Jedním z podpůrných opatření, které může schválit ředitel, ale i požadovat PPP je časová úprava vzdělávání.
http://katalogpo.upol.cz/wp-content/uploads/katalog-vseobecny.pdf
Návrat do spádové školy je velmi sporná záležitost, když ho tam nechtěli a navíc část ministerských úředníků tvrdí, že spádovost platí jen při "přijetí" a ne "přestupu".
(Dočetl jsem se, že nějaká sociální kurátorka s tím narazila, že děti - asi romské - mají problém, že jejich rodiče se přestěhovali včetně trvalého bydliště, ale ředitelé je odmítají přijmout a v původním bydlišti jim narůstají neomluvené hodiny. A ouřednice sdělila kurátorce, že mají děti v původní škole omlouvat a hledat dál, anebo zajistit docházku do původní školy na druhé straně republiky.)
České školství je žel typicky bezprávní instituce, kde nikdo nemá odvahu zavést nějaká všeobecná pravidla a udělat trochu zemětřesení např. na postech ředitelů (povinnost vytvářet inkluzivní atmosféru škol apod.)
Předchozí