| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názor k dotazu Veganství

22.6.2007 11:39:00 Zuzana

Vážená paní Králová

Je mi líto, že patříte právě k těm nevzdělaným nutričním terapeutkám, které nemají ani páru o moderních výživových studiích a zcela je ignorují. Doporučila bych Vám, abyste se konečně začala vzdělávat. Já osobně studuji práva, ale očividně toho vím o výživě více než vy! A to je docela smutné.
Takže zaprvé bych Vám doporučila přečíst si stanovisko Světové zdravotnické organizace k vegetariánství - oni totiž hodnotí vegetariánství jako výživový směr, který může být naprosto vyvážený nejen pro dospělé, ale také děti. A jejich stanovisko k veganství najdete na: http://www.vegspol.cz/view.php?cisloclanku=2007010017
Takže pokud si tedy myslíte, že máte informovanější a lepší názory než WHO, tak tedy klobouk dolů!
Dále si prostudujte stanovisko Americké dietetické asociace k vegetariánství a veganství na: http://www.eatright.org/cps/rde/xchg/ada/hs.xsl/advocacy_933_ENU_HTML.htm
Mimochodem právě tato organizace sdružuje americkou odbornou veřejnost v oblasti dietologie a provádí seriózní výzkumy, o kterých si v ČR můžeme jenom nechat zdát. Že je Amerika je světová špička ve výzkumu, to je docela známý fakt. Z jejich studií vyplývá, že veg*ni mají nižší výskyt civilizačních onemocnění a dožívají se vyššího věku - to jen tak na okraj.
Mimoto by mě zajímal Váš názor na rodiny, které jsou již několik generací vegani a jsou naprosto zdraví. Chcete existenci takových rodin popírat, nebo budete tvrdit, že potají jedí maso? Existence těchto zdravých lidí po celém světě je v přímém rozporu s Vaším názorem, že "pokud trváte na veganské stravě, tak není možné, aby ve stravě nic nechybělo". Napište mi prosím, která součást stravy by chyběla - to by mě moc zajímalo.