kreditka |
|
(24.8.2009 21:49:33) Zní to pěkně, ale chybí mi tam dětský kolektiv, myslím že není dobré aby dítě bylo neustále jen s učitelem. Přeci jen ve škole nejde jen o samotnou vyuku...
|
Tragika |
|
(24.8.2009 21:56:35) Ale vždyť já už psala o tom, že by dcera dětský kolektiv v odpoledních hodinách měla. Vím, že působím jako exot, možná si říkáte, tyhle problémy na mou hlavu. Ve světě je institut domácích škol daleko rozšířenější, než u nás. A i v naší historii byly doby, kdy soukromý učitel velmi dobře suploval obecnou školu. Spousta známých osobností měla ve svém mládí soukromého učitele a brali by jej tenkrát všichni, jen na to mít. Dnes je jistě situace jiná, ale určité věci prostě zůstávají i nadále hodnotné, byť v masovém měřítku nejsou využívány.
|
Tragika |
|
(24.8.2009 21:59:41) Milado, naše obec je malá a konkrétní gymnázium v Praze jistě nebudou navštěvovat více než dvě děti z ní. Sousedé mají děti na gymnáziích a kromě toho, že společně jedou do školy vlakem, nemají stejné ani výstupní stanice z metra.
|
Inka | •
|
(24.8.2009 22:06:01) A kde bereš tu jistotu, že dcerka bude mít na gymnázium?
|
|
Teraza Horáková |
|
(24.8.2009 22:16:09) Milado, gratuluju )
gympl taky slovo, se kterým jsme se potkali, ale..... narozdíl do Vás, kde to klape (o tomhle jsme psaly párkrát a sledovala jsem to - výjimky) v kolektivu našich dětí - tady má mnoho rodičů ctižádost (nevím, čí je citát "Otcové chtějí, aby synové měli VŠ, protože ji sami vystudovali. Anebo nevystudovali ))
Janinka půjde na gymnázium - názor učitelky "no, když si to přejete...., ale Janinka má problémy - nestíhá se orientovat a už dneska matematiku musí nadřít, a krom té většinu předmětů souvisejících" - názor rodiče "to se poddá".
Takže gympl zavrhuji, děti jsou inteligentní přiměřeně věku, žádní fenoménové a nehodlám je stresovat jen tím, že chci.
omlouvám se rozumným rodičům, ale aktuálně mi připadá tohle slovo něco jako "meta" pro neblbce.....
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(24.8.2009 22:35:08) Terezo, naše pedagogická poradkyně tenkrát na zákaldce řekla našim, ať mě na gympl nedávají, spíš do učení, že stěží odmaturuju. Bohudíky rodiče věděli, co mají doma. Dnes, kdybych tu bezodpuštění krávu potkala, bych jí ráda řekla, že to dítě, které ona tenkrát posílala do učení, má dvě vysoké školy, které vystudovalo levou zadní
Pedagogická poradkyně udělala závěr z povrchní znalosti mě jako žáka, pro kterého základka nebyla naprosto žádnou výzvou, nemusela jsem tam hnout ani prstem, abych neměla horší známku, než v podstatě 3, na vysvědčení jsem mívala 1 a 2... V hodinách jsem se nehlásila, pochopitelně - četla jsem totiž knihy pod lavicí. Simmelovy Všichni lidé bratry jsou mi tato uzasna pedagogicka poradkyne zabavila v 7 třídě a nikdy nevrátila. Musela jsem rodičům do knihovny tajně shánět nového
Zajímalo by mě, kolika dětem takto zničila život. Kolik rodičů ve svoje děti nevěřili a nenechali je alespoň zkusit studovat a fakt je dali do učení...
|
Lassie66 |
|
(24.8.2009 22:45:16) Bumbi, to je svatá pravda. Na základce i střední frčelo nálepkování, je to běžná praxe i dnes?
|
|
Teraza Horáková |
|
(24.8.2009 22:51:21) Bumbi, víš, na třídním srazu mi jeden takhle zklamaný a pančelkou podceněný spolužák po užnevímčem vypitém vysvětloval, jak ho pančelka zničila, že ho nedoporučila na gympl - tenkrát byly gymply, učňáky a střední školy.
A já ti nevím..... ten, kdo na to měl a CHTĚL, prostě na tu školu šel, třeba při zaměstnání a později, ale šel a úspěšně ji dorazil k titulu, či k více....
p.s. ano, nálepkování je blbě - zvláště od těch, co hodnotí podle známek a tak nějak - nálepkovitě - jak píšeš a nedocení, ale leckdy to vidím spíš opačně.
Víš, mám kamaráda, jehož syn může být jen právník. Potenciální právník aspiruje na výjimku v oboru svém (vyučen s maturitou) - fakt BOREC, dělá něco zcela jiného, nemá VŠ, ale baví ho to, co dělá a fakt je v tom výjimečnej až tak, že ho většina lidí okolo "baští", hodně lidí si ho váží, a fakt si užívá to, co dělá. A jeho táta ho v podstatě odepsal, nesplnil tátův sen.
Doufám, že někdy naše děti bude jejich práce bavit, peníze jsou příjemný vedlejší efekt, když v té své profesi budou dobří, ale nepovažuju za ostudu dělat to, co baví, naopak, za pozitivum, nakonec - to většinou děláme skoro celý život.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(24.8.2009 23:05:23) Tak troufnu si říct, že my máme doma jiné "případy". Naše děti (9 a 10 let) se chtějí učit. Mají určité představy, o tom, co by chtěli jednou dělat. Mají spousty zájmů, které se věkem mění. Problém je, že v momentě, kdy je začnou probírat ve škole, tak už je vůbec nebaví, protože už většinu umí.
Dnes jsem vyslechla jejich rozhovor. Mladší (4.tř.) říkal staršímu (prima). "Vůbec ti nezávidím, že budeš mít fyziku. To bude hrozná nuda. Co tam budeš dělat? Až já budu mít v šestce fyziku, tak si budu nosit do školy nějakou knížku a budu si číst." Fyziku šesté, možná i sedmé třídy mají z 90% zmáknutou oba samostudiem, protože je to poslední měsíce bavilo. Tak je to i v zeměpise, chemii (tam si ještě musí hodně počkat).
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(24.8.2009 23:18:51) . No jo, ale to by ten učitel musel mít zájem a takový referát zadat. To je furt dokola. Asi máme smůlu na základky. Ale já o žádné lepší dostupné prostě nevím. Je to fakt asi o celkové úrovni žáků. "Mezi slepýma jednooký králem" mi to připadá. Angličtinář chválil mladšího, jak je šikovný, jakou má úžasnou slovní zásobu, jak je chytrý, ale on NIC neumí, kromě pár odposlouchaných slovíček. Celý rok se do AJ nepodíval, kromě pár povinných DÚ.
|
Teraza Horáková |
|
(24.8.2009 23:21:26) Míšo, ale to je ten Tvůj subjektivní vjem. Prostě na ty okolní ta odposlouchaná slovíčka stačí...
a p.s. děti se nám prezentují ve škole úplně jinak než doma. Ne, nejsem muška, čistě náhodně... a stačilo. Jsem čučela.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(24.8.2009 23:29:35) Na mně to spíš působí, že je mladej nevytíženej. Nechci ho přetěžovat, to vůbec ne, ale taky bych nerada, aby se naučil flákat, on k tomu má dost sklony. Navíc, když se nudí, umí pěkně otrávit vyučovací hodinu. Pár jich strávil v ředitelně, protože v hodině vyrušoval. Ale s učitelem není žádná domluva, zaměstnat ho neumí.
|
|
|
|
Teraza Horáková |
|
(24.8.2009 23:20:00) Milado a kam se tedy plánuje "vrtnout"?
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(24.8.2009 23:35:07) Náš mladší máš už asi od pěti jasno. Bude mít hospodu. A zároveň tam občas bude hrát s kapelou. Má sepsané i vstupní investice, jen neví, kde si na ně vydělá. A s bráchou sepsali jídelní lístky, mají je i v různých jazycích - např. norsky, maďarsky a tak . Starší chce být překladatelem nebo učitelem.
|
|
Teraza Horáková |
|
(24.8.2009 23:36:00) to je, co se syna týče, dobře, ale o zaměření máte asi nějaký pocit.
škoda, že si nevzpomenu, čím jsem chtěla být tehdy já, jen pro zpestření, určitě něčím na holku úplně divným,
Ale potěšil mne náš dyskalkulik, - já budu kuchař. Ale víš, ne v té hospodě, já bych chtěl připravovat jídla pro gurmány....- taky jančím - jako ty ctižádostivý matky )
No, pokud skončí v hospodě čtyřce, tak asi jásat nebudu, ale pokud tam skončí a bude v pohodě, a zvládne navařit pro spokojený lidi a on bude spokojený, co na tom řešit?
A třeba ho osud odfoukne někam úplně jinam, se uvidí. Osobně mi fakt záleži na tom, aby děti nebyly stresáci, co nesplnili moje nebo tátova očekávání (otec má VŠ, já na ni nemám), bavila je jejich práce a aby zvládli finančně uspokojit svoje nároky.
|
|
|
|
|
Teraza Horáková |
|
(24.8.2009 23:12:04) mickey - ale to je čas hledat nějaké zaměření, když to nejde ve škole, pak kroužkové.
|
Mickey16 |
|
(24.8.2009 23:17:38) Jestli to bylo na moji školní docházku, tak já hrála 9 let na kytaru a chodila jsem na výtvarku. Kytara mě nebavila protože mi to šlo samo, doma jsem ani moc necvičila, stačilo jednou za tejden a pohoda. Výtvarku pak zrušili pro nedostatek zájmu. Chtěla jsem chodit na bojový sporty, což se matce silně nelíbilo, začala jsem úderem plnoletosti a pokračuju dodnes, s vyjímkou těhotenství (2. těhotenství jsem celé cvičila až do porodu, teď to nedávám, navíc mladší syn je zatím neodložitelný. Tak snad zas za rok).
|
Mickey16 |
|
(24.8.2009 23:21:51) Jinak já šla z 5. třídy na gympl, ale po těch 5ti zabitých letech kdy jsem se nikdy neučila, ani před přijímačkama a nevěděla jsem proč bych se učit měla to bylo zabitý, na gymplu od 1. září jsme vyfasovali indexy a hustej režim, od 2. písemka od strany X do strany Y a pose..e se třeba, nemohla jsem sázet na to že si výklad poslechnu v hodině protože jsme třeba psali písemky z toho co jsme si měli sami nastudovat (a to od prvního tejdne) a v tu ránu jsem byla namydlená, a vezlo se to se mnou až k maturitě- nematuritě.
|
Zasjaj |
|
(24.8.2009 23:31:50) Mickey no tak ja to zazila podobne pri prechodu z osmicky na gympl, prvni pisemka za ctyri, jako ostatne temer cela trida, tak mi doslo, ze se na to asi budu muset doma i podivat.
nekde jsem cetla statistiku, ze to vyjde na stejno, jak se deti vzdelavaj v tom predpubertalnim veku, ze ty na osmiletych gymplech maji po tech prvnich ctyrech letech velky naskok, ale nakonec po dalsich ctyrech letech uz se jim deti ze ctyrletejch gymplu vyrovnaj. Ja bych to vzdelavani v detstvi zas az tak neprecenovala. Ja si treba nepamatuju skoro nic
|
Mickey16 |
|
(24.8.2009 23:38:03) Já slyšela že 8mi letej je lepší v tom že pokud si odečteš první adaptační rok a poslední maturitní kde je všechno pomalu vzhůru nohama tak ti zbývá 6 let, u 4letýho jen 2 roky, je to takový zrychlený. Navíc u jednoho z gymplů (vystřídala jsem 4, stěhování, změna školy a tak) jsme měli 1 třídu 8miletou a 2 paralelní třídy 4leté a byl v tom fakt rozdíl protože se jelo podle nás a ti ze 4letýho často moc nestíhali, což bylo vidět jakmile jsme byli spojení na jazyky nebo na volitelný předměty. Navíc my byli na ten tlak a buzeraci dávno zvyklí, pro ně to bylo horší. Pamatuju si živě na první písemku z němčiny v primě, učitelka vychrlila spoustu výrazů a pak řekla "sbírat", mi byli v šoku, mysleli jsme si že je to jako zadání a stíhali jsme si to sotva načmárnout česky že to jako potom přeložíme. Nezájem, celá skupina za 5, nikdo tam neměl jediný německý slovo.
|
|
Teraza Horáková |
|
(24.8.2009 23:47:10) Milado, ufff.... U druhýho chcípáka bude možná lepší, když se nikam nedostane, bude si chodit na ty svoje kroužky v místě bydliště až do devítky..
p.s. dvojky a já ti nevím,kdy je kterej kterej ))
|
Tragika |
|
(24.8.2009 23:51:52) Milado, Přemyslovci? Taky už přesně nevím. Terezo, díky. Vědět dám, jestli bude za dva roky ještě komu. Kdyby měl někdo v záloze dobrého učitele, tak jej za dva roky uvítám nejen chlebem a solí. Jdu spát, zítra kouknu na případné další příspěvky. Všem vám děkuju, takový zájem jsem opravdu nečekala.
|
Zasjaj |
|
(25.8.2009 17:32:13) Milado, muzu te uklidnit, ze se znalostma o Premyslovcich jsem na tom asi tak stejne, jak tvuj syn. Odkud kdo unesl Bozenu uz si fakt nepamatuju.
|
Zasjaj |
|
(25.8.2009 17:43:27) No tak vidis, do ktery ze bych se to mela vratit tridy? uz si to vubec nepamatuju a to mam i vsechny toulky ceskou minulosti a posloucham je v rozhlase a z dejaku jsem mela vzdycky za jedna
|
|
|
|
|
|
|
|
Zasjaj |
|
(24.8.2009 23:54:55) Milado, ja to cetla nekde na netu a bylo to jen akademicky. Chapu, jak velkej je to rozdil ve vsech tech dalsich smerech a obvzlast dnes, kdyz kazdy trochu schopnejsi dite na ten osmilketej gympl jde, pokud uz neodeslo o par let driv na jazykovku.
ja se na z druhem stupni akademicky taky nudila, jen mi to nejak uz z dnesniho odstupu neprijde nijak rozhodujici. Co je asi vic rohodujici, je to prostredi.
|
|
|
|
|
|
|
|