Marťa11 |
|
(16.10.2009 21:36:38) Jani a co u zápisu, tam bylo vše v pohodě?
tedy u nás u zápisu hodně zdůrazňovaly, že jim nejde ani tak o to, zda-li děti čtou, píší, počítají (takovýc dětí teď už je hodně), ale spíš se soustředili na předpoklady (tedy vrozené, ne už naučené), sociální zralost a na samostatnost (aby si dítko zvládlo přinést oběd, dojít na záchod a neztratit se , převléknout se na tělocvik, aniž by u toho ztatilo plno věcí, co si pak zase obléknout), mluvily o tomhle hodně s rodiči a i ve školce...
to, že některé děti neumí žádné písmenko a některé čte u nás poblém není, ale syn chodí do školy, kde je málo dětí ve třídě a kromě učky mají i asistentku... prostě dovednosti se časem víceméně srovnají, u nás čte snad půlka třídy včetně syna, ten i píše, počítá, násobí... ale i tak se v 1. třídě nenudí asi jde hodně o přístupu a komunikaci všech... rodičů, školy, školky...
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(16.10.2009 22:02:18) Navíc u některých dětí se ani nedá zjistit, jestli něco umí nebo neumí. Já dneska zjistila úplně náhodou, že syn umí číst, nikdy předtím o tom nemluvil, i když určité podezření jsem měla už dřív.
|
lipoo |
|
(16.10.2009 22:03:57) monty
|
|
|
Líza |
|
(17.10.2009 9:01:12) Jano, v první třídě děti počítají na prstech úplně normálně i v české škole, obvykle v druhém pololetí se toho postupně zbavují. Opravdu si myslím, že chyba je v učitelce
|
lipoo |
|
(17.10.2009 11:26:51) Tak náš starší počítal ještě na druhým stupni na prstech-teda hlavně při přechodu přes desítku../to si občas musím pomáhat i já-a to mám maturu z matiky
|
|
|
Marťa11 |
|
(17.10.2009 13:26:41) Jani, jestli je nesamostatná (a dokonce to víte i vy rodiče) a prostě nezralá a tak, tak asi do té školy vůbec neměla nastupovat
co vás k tomu vedlo?
asi na tohle mám jiný pohled, syn už také nějakou dobu čte, píše a tak, ale šel normálně, přesto, že mu bude 7 na konci listopadu... ani mě nanapadlo uvažovat ho dát dřív, protože umí číst... ta školní zralost je o něčem jiném... nenudil se ani ve školce ani teď ve škole, to je zase věc dobré učitelky adekvátně zapojit děti vzhledem k znalostem atd.
prostě bych jí dala do školky a pak do jiné školy...
popravdě, naše škola má i "nulťák", kam právě poslaly u zápisu dost dětí, když rodiče už měli pocit, že dítě nemůže být ve školce, děti toho třeba i dost uměly, ale prostě nebyly na školu připravené... takže "vlk se nažral a koza zůstala celá", učitelka říkala, že jedno dvě nezralé děti rozloží celou třídu a blbě se učí
já si myslím, že teď se dává zbytečně moc odkladů, ale zase se někde "moc tlačí na pilu" a na děti se zbytečně spěchá... nelze to brát jen dle datumu narození, ale dle konkrétního dítěte...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.10.2009 13:53:35) Marti, ona je ta školní zralost ale taky o tom, jestli to dítě chce nebo ne, protože jestli chce a vlastně jí to někdo zakáže, tak už nikdy chtít nemusí podle mě čtení a počítání ve školce je dost pádný důvod pro nástup do školy, akorát je potřeba se mu víc věnovat právě v tom, co ješě neumí, zase s ním není práce s učením, každý potřebuje dohnat n+ěco jinýho já si opravdu neumím představit, co by Tomášek dělal ještě rok ve školce, čte, počítá, zajímá se o všechno ve škole je spokojený, chodí rozesmátý, tak spokojený ve školce nikdy nebyl, tam ani učitelky nevěděly, že čte, navrhovaly odklad právě proto, že je malý, je nejmenší ze třídy, je roztržitý, upatlá se u jídala i chlebem, je pomalý a všechno možný, ale on sechce učit, tak proč mu to zakazovat? já ho v tom naopak podporuju navíc, kdyby zůstal ve školce, co by ho nutilo změnit se? aspoňv to, co se změnit dá, co není povaha,když je ve škole, tak musí, ztratí se, zapomene se v buse, no a co, vyřešíme to, vysvětlíme si to a příště to zkusí znovu a snad to nebude mockrát potřeba zopakovat, prostě se to naučí, inteligentní je na to dost, že zapomíná, no tak si zvykne, že když si zapomene deštík ve školce, tak ráno zmokne, a dá si příště pozor, to je přece jeho chyba, ostatní se učí číst a počítat, on se učí starat se o sebe, ve školce by se to nenaučil, zato by šel do první třídy v 7,5, byl by stejný, a k tomu by měl znalosti třeťáka a všeobecný přehled tak na druhý stupeň, protože by pořád četl dokonce ani v ppp nikdo ani nenaznačil, že měl mt odklad
na konci listpopadu je nejstarší, taky uměl, ale sociálně na to neměl, bál se dětí, je ti introvert, tak šel až těch skoro 7, ale kdyby byl povahy jako Tomášek, tak byl už teď ve 4. a ne ve 3. a já bych neřešila, že si v hodinách maluje, že se nudí
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(17.10.2009 14:06:26) Syn je narozený začátku ledna, takže do první třídy šel skoro v sedmi. Odklad jsem zvažovala taky, ale právě ten věk mne dost odrazoval. Jít skoro v osmi do první třídy - kdyby byl aspoň prcek, ale má skoro metr třicet. Oblečení na osm let je mu "akorát", bundy kupuju na 10 let. Ve školce mi učitelky řekly, že podle nich v jeho případě odklad nic nevyřeší, že už jinej nebude a není to věc zralosti, ale prostě povahy. Není nesamostatnej nebo moc dětskej a hravej, je prostě jinej. Myslím, že školu bere jako nutný zlo, který nějak přetrpí, ale v podstatě mu na tom nezáleží, nezaobírá se tím. Než šel do školy, tak jsem se mu to snažila podat tak, že ve chvíli, kdy překračuje práh směrem dovnitř do školy by se měl změnit na normální dítě a brát to jako hru, plaz nebo ryba může bejt zase až po překročení prahu směrem ven.
|
|
Marťa11 |
|
(17.10.2009 14:19:41) Veroniko, jasně... já jsem jen chtěla říct, že to není o tom čtení a psaní, ale celkově o dítěti... a pokud i maminka dítěte sama píše, že je nezralá, nesamostaná... tak to čtení apod. není důvod pro dřívější násup do školy - tak jsem to myslela...
také samozřejmě záleží na školce i škole... syn chodil do malé anglické školky, čtou Píší, počítají) tam většinou všechny děti v předškolní třídě, takže se tam fakt nenudil a do školy chodí také do malé, soukromé... a mají 2 učitelky, čte přes půl třídy a prostě je zapojí adekvátně...
takže jsem možná ovlivněna i tímhle...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.10.2009 14:27:18) jj, mě zase ovlivňuje naše školka, kde opravdu ani učitelka nevěděla, že syn čte, všichni rodiče si toho všimli, protože minimálně od pololetí jsem ho vyslíkla, to mu moc nikdy nešlo a on šel přečíst jídelníček, než jsem mu uklidila věci do skřínky a je mi jasný, že stejně by to bylo i další rok
ale já bych tu zralost a nezralost nechala posoudit rozhodně někým naprosto nezávislým, ppp není špatná, ale... někdy se může stát, že se jako nezralý jeví dítě, který je nadaný, nebo který má prostě jenom jiný zájmy než zavazování bot, i ta hravost a nepozornost a všechno může být jenom maskování toho, že je nevyužitý potenciál, a klidný dítě musí upustit ventil jinak než hyperaktivní, takže je v myšlenkách jinde a vůbec si neuvědomuje, že nedává pozor a pokud v ppp není někdo, kdo by dokázal rozpoznat třeba právě to nadání od obyčejnýho neudržení pozornosti, tak je to škoda tím nechci říct, že každý kdo nedává pozro je nadaný )) to by bylo ode zdi ke zdi, ale jestli někdo umí v necelých 6 číst a nemá to do hlavy natlučený třeba o rodičů, tak musí být dost chytrý na o, aby to zvládl a musel vydržet dávat dost dlouho pozor na to naučení se, takže chytrý je určitě a je škoda toho nevyužít
|
Marťa11 |
|
(17.10.2009 14:39:33) Veroniko... zrovna to čtení, já nevím... syn se zajímal o písmenka od mala a opravdu uměl číst před jeho 6. rokem... ale třeba kamarádky kluk co šel do školy loni... neznal jediné písmenko, byly mu úplně volné a během půl rok ve škole krásně četl i psal, lépe než ti, co to už uměly... jen ho to prostě do té doby nezajímalo...
já to čtení zrovna prostě neberu jako něco spešl, na tom není extra nic k chápání, to je prostě rutina
třeba syn tedy dobře počítá... tím myslím sčítá, dělí, násobí, odečítá a to i do záporných čísel, chápe nekonečno, chápe číselnou řadu, řády... prostě bych řekla, že je nadaný v klidu, protože to není běžné počítání do stovky jako u dalších dětí co nastupují do první třídy... ale i tak mě nenapadlo ho dát o rok dřív zase... je fakt, že to ve školce věděly a když měl chuť, počítal
|
Jitulka+Luky03+Naty05+Míša08 |
|
(17.10.2009 18:36:58) Jani držim pěsti Já sem zvědavá jak my dopadneme, určitě to sem pak napíšu jakj sme dopadli v poradně a tak... jinak poznámka byla vážně jen - Lukášek schoval spolužákovi penál a sešit... jo a koukala sem do žákajdy, má tam zase tři áji, za počítání, za čtení a za skládání písmenek...
|
Marťa11 |
|
(17.10.2009 20:27:46) Jani, já si nemyslím (promiň, jestli to tak vyznělo), že to je vaše chyba... pokud se chyba stala, spíš bych ji přisoudila škole, protože ti by měli být odborníci... o učitelce žádná... já bych s ní vyběhla, se znám...
takže jiná škola je jasná!!! a držím palce, ať si vše sedne a je dobře a bude!!!
|
|
|
lipoo |
|
(17.10.2009 20:53:37) jitu-pokud nosí jedničky-fakt nevidím důvod ho brát ze školy do školky
Náš synek dojel ještě ve druhé třídě ze školy v papučích...někomu rok pomůže,ale u někoho nic nevyřeší.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.10.2009 21:05:43) Lipoo, jak píšu, někdy se člověk nezmění ani do důchodu. klíče v zámku z opačné strany, brýle kdekoliv, ..... to není až teď, to bylo vždycky, ale aspoň mám takový tušení, že to nebude Němec, ale prostě povaha :)
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.10.2009 21:02:55) Marti, ono není čtení jako čtení, za první si myslím, že to není až taková rutina, chce to jistý schopnisti chápání, a za druhý záleží na tom, jestli čtení znamená to, že si přečte nápis na obchodě, že si přečte nějakých pár slov, nebo jestli čte v encyklopedii a vyhledává informace a pamatuje si co četl, jestli přečte pohádku, kteou neznal a umí ji pak vlastními slovy převyprávět, to jsou dvě odlišný formy čtení
jinak většina dětí, který něco umí před první třídou, toho umí víc než jenom to samotný čtení, třeba to počítání, nebo majípřehled o zeměpise, nebo o přírodě, prostě ještě něco navíc
naše školství obecně nepřeje moc dětem, který jsou dál, kdo má nějaký zpoždění, tomu se věnovat škola umí, kdo naopak umí něco navíc, tomu se věnovat odmítá, učitelé berou takový děti buď jako odměnu, mají míň těch, který musí učit, nebo to berou jako dítě ambiciózních rodičů, kteří ho to naučili dopředu a to neměli dělat (nevím jak to neměli dělat) ale každopádně jen málokde neřeknou "ono se to srovná" totiž - proč by se to mělo srovnat? podle mě je potřeba s takovýma dětma dlat dál, nenechat je bez práce, ze třídy, kde je 25 dětí jich 15 maká jak šrobci, musí se snažit, dalším 5 stačí dávat pozro, ale těch zbývajících 5 to tam nějak odsedí a k ničemu jim to není jestli máš blízko školu, kde se budou tvýmu synovi věnovat jako ve školce, pak má smysl nechat ho ve školce, jestli ne, tak pochopíš, o čem píšu ale přeju vám oběma, abys měla štěstí na školu :)
|
Marťa11 |
|
(18.10.2009 10:24:16) Veronika, však jo... já jsem psala, že jsem ovlivněna tím (logicky, jinou zkušenost nemám) tím, že syn chodil do kvalitní anglické školky, kde se mu hodně (a nejen jemu, takových dětí tam se sešlo dost) hodně a i teď ve škole (chodí do malé českoanglické) mají hodně individuální přístup... takže asi se pak na to dívám jinak, že jsem se nesetkala s blbým přístupem k tomu, že děti mají různé znalosti, dovednosti i schopnosti a nemusím mít strach, že by tam syn "zakrněl"
|
|
|
|
|
Líza |
|
(17.10.2009 15:31:16) Marťo, maminka dítěte taky psala, že anglickou první třídu už má dítě za sebou a tam nebyl nejmenší problém, naopak chvála. Nevím moc, co ta nesamostatnost znamená; hodně dětí na začátku první třídy má se samostatností problém a přechod z modelu, kdy se o ně všichni hodně starají, do modelu, kdy se o své věci mají starat samy, je těžký. Když ale vidím, že učitelka po měsíci docházky do školy je schopna dát čtyřku za obráceně vybarveného panáčka a školní nezralost dokládá mimo jiné taky počítáním na prstech, co si mám myslet o měřítkách té učitelky?
|
|
|