červík + V. 6/03 + L. 5/08 |
|
(12.11.2009 13:19:15) syn je prvňáček a dneska dostal první
"Viktorek porušoval šk.řád - honil se spolužáky ve třídě."
pani učitelce vypadlo jedno "se" a tak jsem se Viktora ptala co že v tý třídě honili uč. ho ale při tom neviděla, ale děvčata žalovala
a hlevně Viktor mi tvrdí, že jim školní řád pani učitelka nikdy nečetla
|
Jitulka+Luky03+Naty05+Míša08 |
|
(12.11.2009 13:22:33) červí vítej v klubu áno Lukášek dostává poznámky teď má na ně založenej zvláštní sešítek kam mu píše pani učitelka jak se ten den choval...
|
Staronová.luc |
|
(12.11.2009 13:27:22) no jéje, obě děti měly poznámek nepočítaně. Notýsky a žákovský máme schovaný a teď po letech se tomu chechtáme. Já sama jsem byla samá ředitelská důtka, jsem byla drzá a zlobila jsem Jinak chci říct, že jsem za poznámky děti nijak zásadně netrestala. Takovou věc já moc neřeším. No bóže, tak má poznámku Některá kantorka je psala, některá ne. Ta která je nepsala holt zvládla kázeň sama a nebo si případný prohřešek vyřešila ve škole na místě sama .
|
|
Ina | •
|
(12.11.2009 19:20:41) Snad jen za pozdní příchod a něco z družiny od nové 21 leté vychovatelky,která se 10 ti letých holek ptá - holky,nemáte tampon,takže to beru s rezervou...
Já jako dítě měla hodně poznámek,z holek nejvíce a šlapala jsem klukům na paty,ale samé banality - nemá úkol,úkol si píše při vyučování apod. Dotáhla jsem to jen k ředitelké důtce na gymnáziu za odchod z výchovného koncertu s kamarádkou,což byla premiantka a předsedkyně třídy...
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(12.11.2009 19:22:49) Já měla tolik poznámek, že mi to učitelky musely psát na desky od žákajdy. Některé byly fakt výživné, dost mne mrzí, že mi žákajdu z osmičky třídní učitelka sebrala, byl by to skvělý artefakt.
|
|
|
|
Mamča + 4 ♥ |
|
(12.11.2009 13:22:58) No jéje, a kolikteď je v 5té a zatím žádná(čumím jak péro), jin ak pravdidelně až to dospělo k třídní důtce, loni na konci šk.roku dokonce ředitelská Nehrotím to, vím, jaká je....povznesu se nad to, my nebyly lepčí, že??
|
Federika |
|
(12.11.2009 13:25:10) David je v pátý třídě a poznámky fakt nedostávají,on určitě patří k těm nejživějším a za celou dobu dostal jen jednu poznámku,když schválně prošlápnul koš na odpadky... Poznámky dost svědčí o učitelce, o její neschopnosti...
|
Mamča + 4 ♥ |
|
(12.11.2009 13:26:23) Federiko, neschoopnosti o čem?? Zvládnou děti ve škole??? Ptám se opravdu vážně, né ironicky
|
červík + V. 6/03 + L. 5/08 |
|
(12.11.2009 13:29:08) pořádně jim to vysvětlit stejně si z poznámky nic nedělají
|
|
Staronová.luc |
|
(12.11.2009 13:29:38) Mamčo, podle mě je to neschopnost učitelky vyřešit problém sama. Která to neumí, žaluje rodičům. Efekt žádnej
|
Brita | •
|
(12.11.2009 14:22:56) No, pokud píšeš "efekt žádnej", viděla bych to jako chybu rodičů.Patrně je na místě, pokud dítě přinese poznámku, aby se rodiče pídili po tom, za co a proč byla.Já tedy své děti za poznámky nechválím(ale "naše" paní učitelky mají poznámku jako nejkrajnější řešení a nepíšou je za blbosti - což to lítání po třídě je, pokud jim to bezprostředně předtím neřekla 10krát).Jo a za mě-já jsem jako malá ve škole zlobila taky, ale drzá jsem nebyla, na to jsem byla asi moc vychovaná, drzost ráda nemám.
|
Mamča + 4 ♥ |
|
(12.11.2009 17:16:56) Tak po každé pznámce jsem buď zvedla druhý den tlf anebo osobně zajela a pídila se po pravdě....takže z naší strany určo ee..dokonce jsem aj byla chválena za to, že se tak zajímám, jsou rodiče, kteří vůbec ani tu poznámku buď neviděli anebo nepodeslai s tím, že je to prkotina apak se náramně divili, když jejich dítko dostalo nějakou tu dltku. Já sama jsem byla pro, aby dcera po záslize dostala 2ku z chování, pokud nebude k vyhnutí...nakonec nedostala, bylo jen u ředitelské.....
|
|
|
|
Federika |
|
(12.11.2009 13:30:58) nejsem učitelka-ale kdybych byla, tak přestupky typu-běhal po třídě, nepřinesl úkol, zvvedá spolužačce sukni, plive jabko na zem, chybí mu pomůcky atak,bych si řešila sama,opakovaný vážnější přestupky bych neřešila poznámkou,ale rovnou s rodiči...Frustraci z neposlouchajících dětí bych řešila-co já vím,třeba boxovacím pytlem ve sborovně U nás poznámky fakt nejsou, nejsou třeba, vždycky si to s dětma vyřídili sami....
|
Mamča + 4 ♥ |
|
(12.11.2009 13:36:17) Máme právě změnu učitelky, jejich bývalá třídní se jich "zřekla" pro poslední rok a tak máme novou, která opravdu úplně něco jiného..je teda taky hodná, mladá, výjde vstříc, ale poznámku nenapsala ani jednou.... Většinou to byly poznámky typu jak se píše výš-honila se se spolužáky po chodbě, při vyučování nedává pozor, vyrušuje/pokřikuje/jí při hodině...atd atd.....
|
|
Inka | •
|
(12.11.2009 13:43:28) U nás si to řeší samy. Dlouho vyhrožovala synovi, že když bude jíst při hodině, sní mu svačinu. A včera přišel a řekl, že mu učitelka snědla svačinu. Ale to už je jiná věková kategorie, prvňáčka by to mohlo rozplakat.
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 13:44:48) Tak to je dokonalééééé
|
|
červík + V. 6/03 + L. 5/08 |
|
(12.11.2009 13:46:22)
|
|
zerat |
|
(12.11.2009 20:57:38) Inko, normálně tu brečím od smíchu a asi se sousedé diví, co mi hráblo
|
Inka | •
|
(12.11.2009 22:24:24) Mě to taky pobavilo. Ptala jsem se jestli mám příště máznout housku i pro úču.
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:29:21) Inko, věřím tomu,že to asi pobavilo i ty děti... Já nějak nevím, mně ty poznámky fakt přijdou blbý, nic neřešící a používala bych je asi jen v momentě,kdy by rodiče se školou jinak nekomunikovali a pokud by šlo o závažnější problém.A jako rodič , kterej poznámky nezná, bych ani nevěděla,jak na to mám reagovat....
|
|
|
|
|
štěpánka | •
|
(12.11.2009 22:03:59) Tak to by mě fakt zajímalo, jak bys jako učitelka řešila, že dítě nemá pomůcky, úkoly, přezuvky, cokoli... Dodej návod, prosím, prosím (třeba by u malého dítěte pomohlo, kdyby se ho rodiče doma zeptali - hele a nemáš úkol z...., zítra je tělák, máš cvička a úbor, apod...)
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:13:25) Štěpánko, uás to řeší tak,že mají za jedno zapomenutí nějakej černej puntík, či co,za pět zapomenutí pětku... Platí to na jedno pololetí, máme listopad,David má 4 puntíky,tak má ještě čas... A to je asi největší zapomínač... U nás se prostě poznámky nedávají,trvám na tom,že to víceméně vypovídá o neschopnosti učitelky...
|
štěpánka | •
|
(12.11.2009 22:17:13) Federiko, Souhlas. Těch pár poznámek, co jsem rozdala, byly téměř výhradně za nedonesené a zapomenuté věci. Chování si řeším sama. Zapomínání je tak nějak neřešitelné, u malých dětí to ale bez spolupráce rodičů prostě nejde, tak mají být informováni. Když je dítě takové kvítko, že se to vymyká "obvyklému", tak ale mají být informováni i o chování, ne? Záleží i na věku dětí. S tím, že se děti při hodině baví fakt rodiče mnoho neudělají, ale mohou aspoň domluvit. Tož, asi tak.
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:23:23) Štěpánko, asi taky záleží na spolupráci školy s rodiči,na velikosti školy,nevím...U nás je to malá škola, až na malé výjimky,jako jsem třeba já se učitelka vidí s rodiči téměř denně...A zapomínání fakt řeší jen když je toho moc, když dítě opakovaně víckrát za sebou zapomíná,jinak to prostě bere tak,že se to stane... A chování, přiznávám, že asi i díky veliksoti školy, nevím o ničem zvláštním, děti teda na chodbě běhají, normálně zlobí,ale nic takovýho,aby bylo třeba psát poznámky...
|
|
malostranska |
|
(12.11.2009 23:44:40) no, to jo, ale pokud je dite, jak ty pises kvitko a trochu jine, nez prumer, tak to pro rodice asi nebude nic noveho! U nas ve skole deti maji takzvane JOKERY a maji jich 5.Po tom, co udelaji nekdou"blbost" tak je jim jeden odebran a nesmeji se zucastnit hry....kdyz jich maji 5 pryc , prijde domu papir, za co jim ty Jokery byly odebrany....tak napr. bavi se v hodine....3krat....tak poznamky tohoto typu me skutecne nezajimaji! Ucitelka ma hodinu pripravit tak, aby deti zaujala.
|
|
|
|
Sylvie |
|
(12.11.2009 22:32:13) No, Štěpánko, a jak mám jako matka řešit, že dcera nemá úkol - no, nemá, ptž si nechávají učebnice ve škole a ona si zapomněla přinést domů pracovní sešit Že nemá obalený sešit, nůžky, lepidlo... kujva, má, přinutila jsem jí dát si to do aktovky, všimla jsem doma nějakých podezřelých přebytků... jenom zapomněla, že to má v aktovce Za listopad má osm poznámek za zapomínání... a to máme teprve dvanáctého. Poznámku, že si píše úkol o přestávce, nepočítám, ta by byla devátá.
Jako já chápu, že pokud nemá pomůcky, dost těžko může při vyučování spolupracovat. Ale už nechápu, co se jako očekává ode mne. A už vůbec nechápu, proč učitelce vadí úkol psaný o přestávce nebo nepodepsaný, v podstatě je fajn, když se ho holka snažila udělat. Se zapomínáním bojuje už od první třídy, teď je ve třetí a je to čím dál tím horší
|
štěpánka | •
|
(12.11.2009 22:37:11) No tak já spíš myslela: "V září si 5x zapomněla úkol" apod. Nenapadlo mě, že někdo stíhá napsat poznámku za každé zapomenutí. Jako rodič se dětí prostě každý den zeptám - a hele máš nějaký úkol, co čeština, už 3x jsi neměl. Samozřejmě, že když neví, tak s tím nic neudělám. Ale většinu dětí takové otázky trošku"naučí". Asi moc nepomůže, když doma uslyší - Co mi to ta nána píše, copak já s tím můžu doma něco udělat? Vždyť je úplně blbá.... (myšleno obecně, ne útok na nikoho v diskusi)
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:40:15) Štěpánko, já se ptám,ale už nedohlížím,vlastně nedohlížím od první třídy,jenjsem ho poslala,nahoru udělat úkol,když mi ho pak předložil podepsala jsem,když ne,nepodepsala...Je to jeho povinnost,jeho práce, jeho výsledky.. Ale těžko bych řekla,že učitelka je blbá,kdyby on zapomínal, to bych samozřejm ě řekla jemu...
|
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:42:57) ale pravdu máš v tom,že kdyby zapomínal často,tak bych holt nastolila režim-každej den prohlížení,denně příprava,co by mi zbejvalo... Já spíš myslela na poznámky typu-šťouchal do spolužáka,rozlil čaj,nedával pozor, tahal Lucku za culíky, hrál při hodině piškvorky a tak..
|
|
Sylvie |
|
(12.11.2009 22:43:30) Štěpánko, já se ptám, zpravidla hned ve škole - máš učebnice na úkol? - Zapomněla. - Tak si pro ně doběhni. - Třída je už zamknutá.... a jsem namydlená, ptž nemá pracovní sešit, nevypracuje do něj úkol
MMCH jedna poznámka ze druhé třídy (ani se mi tehdy holka nesvěřila, že nějaký úkol vypracovávala):
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:45:06) Sylvie, už jsem to někde viděla... A poznámku byhc ta nenapsala,mně se to moc líbí..
|
štěpánka | •
|
(12.11.2009 22:50:00) Tuhle poznámku snad ani není možné považovat za poznámku. Úča jen napsala, ať tomu holčina dodá formu - čistý neotrhaný papír, ne že má měnit obsah - to považuji za celkem adekvátní, ne. Ad úkoly navíc pro zapomínaly - to je trest pro učitele. Když žák zapomíná, myslíte, že úkol navíc nezapomene? před 20ti lety si děti dopisovali zapomenuté po vyučování - dnes - nemožné.... Jednu dobu jsem synovi každý večer kontrolovala - penál, pravítka, kružáítko, na TV,... Měl zapomínací období, naštěstí to přešlo.
|
Sylvie |
|
(12.11.2009 22:55:49) Jj, tuhle poznámku považuji za jednu z mála, kdy jsem tedy mohla něco ovlivnit. Ale jinak fakt netuším, co bych mohla dělat víc a fakt nechápu, proč vadí psaní úkolů o přestávce. No, měla ho udělat doma, OK, zapomněla, je fajn, že si vzpomněla a nakonec ho udělala, takže ho má. Taky jsem to tak dělala
Jinak aby nedošlo k omylu - píšu to sem, před holkou bych si netroufla ani slůvkem pípnout, co si o těhle poznámkách myslím. Naopak, aktuálně má zakázané Griffinovi jakožto jediný TV pořad, který pravidelně sleduje.
|
Mickey16 |
|
(12.11.2009 22:57:07) Náhodou je dobrá že je kreativní a zapomenutý úkol flexibilně napsala a nezazdila ho úplně.
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:59:32) taky si myslím... David teda často zpomíná učebnice nebo sešity v lavici, podezírám ho,že se s tímnechce tahat-a pak si pře skype zjišťuje u kamarádů text a píše to na nějakej papír...A učitelce to stačí..
|
|
|
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:56:28) Štěpánko, mám páťáka,fakt flákače, úkoly píše buď ve škole nebo cestou ze svýho pokoje po schodech dolů... Ale kdyby dostal úkol navíc,za zapomenutí,jsem si jistá,že ho vypracuje perfektně a že si chvíli dá fakt pozor...
|
štěpánka | •
|
(12.11.2009 23:01:17) Federiko! Tak to ti závidím a jeho úče taky. Já úkoly navíc nedávám, protože dolovat je pak z těch dětí to je pěknej vopruz (až na výjímky). Ale myslím že mluvíme každá o jiné věkové kategorii. A moje děti někdy úkol navíd dělají, ale ty kecy co u toho mají (na učitelky samozřejmě) to mi teda vadí a nemůžu to poslouchat. Nejsou ochotni si připustit, že je to vždy trest za něco, co oni zkopali (a opravdu je, na jejich školu si v tomto většinou nestěžuji)
|
Federika |
|
(12.11.2009 23:06:45) Štěpánko,o jaký věkový kategorii mluvíš?? Davidovi je jedenáct a rozhodně není žádnej studentík slušňáček,přesto se ještě v životě o žádný učitelce blbě nevyjádřil, vlastně neřek nikdy ani špatný slovo..Neříká dokonce ani ty pitomý zkratky jako "úča,ájina,říďa " a tak..Vždycky o nich mluví jako o "paní učitelce" s náležitým respektem..
|
štěpánka | •
|
(12.11.2009 23:09:19) Federiko - mým dětem je 13, studentům 12 - 20let. Myslela jsem, že Tvé děti jsou prvostupňoví školáčci. jak je vidět, zdání klame a tvůj syn je skoro na 2.stupni...
|
lipoo |
|
(12.11.2009 23:11:21) štěpánka má pravdu,jak už jsem psala-na druhý stupeň jít v době přestávky je sebevražda..a to je tam dozor.
|
|
Federika |
|
(12.11.2009 23:15:12) Štěpánko,je v pátý třídě a letos bude děat zkoušky na gympl..Bavila jsem se s ředitelkou jednoho gymplu a stěžovala jsemsi trochu na relativně nízkou laťku na naší škole aona mi říkala,zže laťka je možná níž, nicméně že se s těma dětma pak dobře pracuje,že nejsou "zkažený"...
|
|
|
|
Sylvie |
|
(12.11.2009 23:07:08) Jinak úkoly navíc - nevím, holka patří ve třídě k těm lepším a občas mi v učebnicích ukazuje, že tenhle úkol mají všichni a tenhle jenom ti, co chtějí... ono jí úkoly nevadí, aspoň mám ten pocit. Jenom prostě zapomíná.
Už jsem jí i přikázala vzít si zítra domů veškeré učebnice a sešity a že by si bude nosit čistě podle rozvrhu... ale to zas řvala, že prý občas učitelka nějaké hodiny prohodí a že třeba mají něco navíc nebo namíň a že by jí pak učebnice chyběla ve škole... tak nevím, jak to zítra s tím přinesením dopadne.
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.11.2009 22:47:20) přesně za takový úkol bych dala vypracovat znovu a tak jak to má vypadat, no a k tomu nějakou maličkost navíc, aby příště věděla, že je to myšlený vážně to není věc rodičů, ale toho dítka, tak ať sesnaží jo zapomenutý tělocvik můžou rodiče ovlivnit, ale toto ne
|
|
Mickey16 |
|
(12.11.2009 22:53:20) Domácí úkol je hustej
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.11.2009 22:42:13) Sylvie, ony jsou to domácí úkoly, takže chápu, že by se měly dělat doma ale jinak jsou úkoly na to, aby se na ty věci děti podívaly i doma a zopakovaly to, psát nebo spíš opisovat to o přestávce je z tohoto hlediska k ničemu na druhou stranu taky jsem polovinu úloh dělala ve škole přesně tímto způsobem čím straší žáčci, tím míň často se to řeší, ti malí by si prostě měli zvyknout na to, že se úlohy dělají notoričtí zapomínači jsou všude, u nás se to řešízase úkolama navíc, ono jim to časem dojde a dají si pozor, ve vlastním zájmu
|
Federika |
|
(12.11.2009 22:44:05) jo,úkoly navíc , za zapomenutí,to bych brala,to je myslím adekvátní a výchovnej trest
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(12.11.2009 22:56:31) U toho našeho nezabírá ani to, je to chronický zapomínač. Naštěstí to umí někdy dohnat jinak. Minulý týden přinesl jedničku z básničky. Divila jsem se, kdy se jí učil, že jsem to nepostřehla. "No, víš mami, já na tu básničku zapomněl, ale přede mnou byly zkoušené tři děti, tak jsem si jí stih zapamatovat." Ta básnička měla tři sloky.
|
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(12.11.2009 22:51:04) No, já se takhle vloni ve třetí tř. dozvěděla, že syn odmítá cvičit na tělocviku. Zapíral, že má věci na tělák, přitom ho měl týdny ve škole v šatně. Bez adekvátního oblečení a obutí cvičit nesmí, tak říkal, že ho nemá, protože ho nebavily rozcvičky. No dostal kouř, on ale stejně zase něco vymyslí.
No a že si nezapisuje úkoly a tím pádem je nedělá, to už vůbec nevím, jak mám řešit z domova. To kontrolovat prostě nejde. A denně volat a otravovat mně neznámé rodiče spolužáků je mi proti srsti. Když je lajdák, ať si nese důsledky sám.
|
|
|
sovice |
|
(12.11.2009 23:47:22) U mé dcery (4. třída) funguje dotaz "máš tělocvik - výtvarku..." atd. jen jako podnět vyvolávající reflexní "jo". Se skutečným stavem tašky nemá nic společného. A protože se jí nehodlám taškou hrabat, občas přinese v žákovské záznam o něčem zapomenutém (mají tam na jedné z prvních stránek vytištěné sloupečky pro zapomínání úkolů a pomůcek, za deset za pololetí je třídní důtka. Zatím jsme pod polovinou, tak doufám, že to projde
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(12.11.2009 13:23:26) Červi,odepiš jí,jestli jim ty pasáže ohledně honění ve třídě četla...
|
červík + V. 6/03 + L. 5/08 |
|
(12.11.2009 13:28:05) se s tou starou pannou nebudu rozčilovat, nechci tím Viktorovi ublížit, on si z toho stejně nic nedělá, jen řek, že Kuba už má čtyři a jen doufám, že to sní těch pět let překlepem a pak jí chytne Lukáš a mě odvezou
|
Winky | •
|
(12.11.2009 13:30:21) tyjo, chytrej kluk, to má ze svý hlavy? (že jim to nečetla)..... Trefná odpověď, fakt. S učitelkou bych to taky nehrotila, synkovi bych vysvětlila že běhání není to pravý ořechový i když víš že asi neměli v úmyslu se pozabíjet No a dál - to záleží dle situace a dalších event. zápisů...
|
červík + V. 6/03 + L. 5/08 |
|
(12.11.2009 13:34:38) maminka se ptala svýho času jsem je taky nosila ale to už je 20let
|
|
|
Bibia |
|
(12.11.2009 13:46:11) Tak ať běhá pomalu, ne?! a bude klid
|
|
|
|
Inka | •
|
(12.11.2009 13:31:32) Nikdy žádnou, myslela jsem, že už se to dneska nedělá.
|
Betulina | •
|
(12.11.2009 13:36:43) Někteří učitele z toho uputili i proto, že si uvědomují, že v tom rozčilení kdy píšou poznámku napíšou často i chyby (nebo úplnou blbost) a pak vypadají jako blbci.
|
Markéta | •
|
(12.11.2009 13:54:50) Ano, třeba "hraje hazardní hry v nedovolených prostorách školy" (čára o pětníky ve třetím patře, když pro páťáka bylo první patro) nebo "zlomila nohu skříně ve školní jídelně" - to máma fakt nechápala, jak jsem to mohla v 9 letech provést Vysvětlení - my se za tou skříní schovávaly, měla nohu zřejmě nalomenou a jak jsem do ní vrazíla nohou, skříň se sesula ke straně.
|
|
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 13:33:18) Ohánět se kvůli honičce hned školním řádem je divný. Teda jestli to nemají vysloveně napsaný jako nějaký odstavec v tom řádu.
U nás se šk. řád čte dětem na začátku roku. Prckům prvňákům by se měl "odvyprávět na jejich úrovni".
|
Emitom (Michi 8/04+Veru 7/07) |
|
(12.11.2009 13:36:59) já mám tedy holky malý, neškolní... taky si myslím, že poznámky kvůli banalitám jsou zbytečné, to s ním kantorka mohla vyřešit.. jen mi přijde divné, jak je tu zlehčujete.. to si myslíte a dětem to neříkáte, nebo jim fakt řeknete, že to je blbost a ať si z toho nic nedělá? já bych určitě aspoň symbolicky vyhubovala, vždyť jinak dělám z té učitelky blbce, ne?
|
Mamča + 4 ♥ |
|
(12.11.2009 13:39:02) Tak já určo napomenu a vysvětloím, že to rpostě dělat nesmí, že může dojít k úrazu(už i došlo u spolužáka), že na jídlo má přestávku atd atd...že se má hlásit, když je daná otázka, že nesmí vykřikovat atp, ale co s tím zmůžu?? Být ve škole s ní???
|
|
Federika |
|
(12.11.2009 13:42:29) Emitom pokud by mělo dítě učitelku, která každu chvíli seká poznámky za blbosti,pak ano...Pak bych dítěti řekla, že si má dávat pozor, ale že učitelka je prostě poněkud, ehm,nevím,jeslti byhc zrovna řekla blbá Ale já vlastně od školky,od první třídy říkám dětem,že učitelka je taky jen člověk, se svýma chybama,někdy i většíma a že ne všechno,co paní učitelka řekne,je za každou cenu pravda...Ale že je lepší s nima spíš vycházet...
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 13:49:27)
|
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 13:48:41)
|
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 13:43:05) Někdy je potřeba sdělit rodičům, že kluk vyvádí pořád tu samou pitomost (když se fakt honí každou přestávku a nepomáhá nic.)
Napsala bych to takhle: "Prosím, domluvte i vy Viktorovi, že musí na sebe i spolužáky ve třídě dávat pozor a nehonit se každou přestávku mezi lavicemi jako blázen. :o)"
Vyjádření "i vy" je důležité a toho smajlika bych tam teda dala!
Jenže ono psát takovou dlouhou poznámku během krátké přestávky třeba pěti rošťákům je o nervy, ale holt se nemůže tak často, až když je nejhůř, aby rodiče nemohli namítnout, že o problémech nevěděli...až přijde na řadu třídní důtka. Navíc to zabere hodně místa v žákajdě, ale může to být třeba na lístku připnuté vzadu k deskám ŽK, pod obalem. Podpis tam rodiče šoupnout můžou.
Poznámka není průser, poznámka je sdělení, výzva ke komunikaci a spolupráci. Ale o tom musí učitelka přesvědčit rodiče při první schůzce na začátku roku. Průser jsou až doporučené dopisy rodičům, to už komunikace mele z posledního.
|
|
|
Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 |
|
(12.11.2009 13:37:27) Terka je v první, zatím nic. Ale říkám si, možná by bylo fajn, kdyby si ty děti z těch poznámek i něco dělaly, protože, když by třeba spadl a rozbil si hlavu o lavici, tak na učitelku budeš nadávat taky, že na ně nedává pozor. Já bych před ním autoritu neshazovala, ač bych si myslela cokoliv.
|
Emitom (Michi 8/04+Veru 7/07) |
|
(12.11.2009 13:43:17) Jano, tos mě uklidnila.. asi jsem to špatně pochopila, ale z těch prvních příspěvků jsem měla pocit, že to tak není..
jasně, občas jsou fakt směšné a učitel je píše ve vzteku, za chvíli už by to nenapsal... ale i tak by to dítě mělo vnímat jako pokárání
|
|
červík + V. 6/03 + L. 5/08 |
|
(12.11.2009 13:50:54) ale to mu má vysvětlit učitelka, když ho chytí při činu a né že jedna holka povídala a já ho za to budu kárat
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 13:56:52) Ale to je přeci jedno, jak na to ta učitelka přišla, ne? Je takový problém se zeptat kluka:
"Hele, a fakt jsi se po tý třídě s klukama honil?"
V 95%případů jsou výtržníci opravdu vinni, pokud se ti po xté poznámce bude zdát, že na něj děti bonzují věci, které nejsou pravda,začni to řešit.
|
|
Inka+Viki | •
|
(12.11.2009 14:03:52) Červiku, Vednyna má pravdu - ptala ses jej, co opravdu dělal ve škole? A co odpověděl? Vysvětlovalas mu, jak se má chovat? Probrali jste spolu, jestli ví, co má o přestávkách dělat? Víš, jaký má vztah k ostatním holkám - víš, proč by třeba mohly žalovat? Tu poznámku můžeš vzít jako příležitost ke komunikaci se synkem o škole i obecně o chování.
|
Inka+Viki | •
|
(12.11.2009 14:05:01) a omlouvám se za zkomolení jmen
|
|
Ennywan |
|
(12.11.2009 14:05:12) Inko, tak např. u nás jsem si všimla, že děti na sebe žalují už od školky a ve škole v tom pokračují, bez rozdílu všechny, takže ten důvod tam být ani nemusí.
|
Inka+Viki | •
|
(12.11.2009 14:10:55) Jitko, ale podstatou poznámky je vzkaz rodičům o tom, že jejich dítě něco nedělá správně. Na rodiči je, aby to se svým dítětem pořádně prohovořil a rozebral, podle mě nejde přímo o to, kdo žaloval (a co je to vůbec žaloval?), ale aby došlo v rodině k zamyšlení nad problémem. To, že učitelka tento vzkaz rodičům dává, neznamená, že ona to ve škole neřeší, jen chce, aby jí s tím rodiče pomohli. Rodič by měl více než učitelka rozumět svému dítěti a probírat s ním jeho život - tedy i správné či nesprávné chování ve škole. Proč se tomu rodiče brání?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.11.2009 14:16:38) Inko, ale jestli to bylo poprvé, tak to s tím malým měla probrat hned ta učitelka, ukázat mu lavici, jak je tvrdá a že si o ni může rozbít hlavu, ukázat mu hned na míztě, kde je jaký nebezpečí, že mokrý lino klouže, to si mohli ukázat v rámci prvouky i v hodině, prostě zatím to byla její věc, jo něco jinýho je, kdyby tam napsala "opakovaně", to už by mohlo znamenat, že ona se snažila, teď potřebuje podpořit od rodičů, protože to nestačilo
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 14:21:21) Tak, v případě, že to udělal poprvé, tak učitelka zbytečně vylítla. Smysl to má po x opakování lumpárny.
|
|
Inka+Viki | •
|
(12.11.2009 14:22:00) Šmoulato, to máš pravdu, ale my nevíme, zda to učitelka řešila i jinak než jen poznámkou. Pro červika bylo důležité jen to, zda jej učitelka viděla či ne ... to mě mrzí. Pořád si myslím, že rodič víc udělá pro své dítě, když to vše rozebere se svým dítětem, než když jen přemýšlí, jak shodit učitelku - zvlášť když je to i pro toho rodiče poprvé. Pak se nabízí debata, kdo vlasně chce nebo nechce vychovávat..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.11.2009 14:26:36) Inko, nemyslím si, že by červík shazovala učitelku, to ne, opravdu mi to připadá jako pitomost, i kdyby to nebylo poprvé ale po páté, pořád se má snažit a řešit to s dětma, možností má opravdu dost, zvlášť u prvňáků, a navíc je listopad, doba třídních schůzek, tak to má rozebrat i tam
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 14:32:17) Souhlas!
Asi tedka červika děsně naštvu,koukám na to z pohledu učitelky. A z jejího zadání diskuze a dalších reakcí mám pocit, že má nakročeno stát se rodičem, se kterými je ta nejhorší domluva. Učitelé takové rodiče nesnáší, protože se jim nesnaží pomoci při výchově, dokonce je snaha zatáhnout do výchovy dítěte vysloveně obtěžuje natolik, že radši učitele začnou shazovat.
Ale zadělávají si tak na horší problémy, ehm, jak se to říká: "kadí si do vlastního hnízda" nebo tak nějak.
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 14:38:21) Teda červíku promiň, nevim ,jestli jsi tu učitulku už před synkem shodila nebo ne, zatim to tu řešíš na diskuzi, ale jestli se chystáš, tak ji neshazuj, fakt se ti to vrátí, časem kluk přestane učitele brát vážně všeobecně a bude hůř a hůř.
|
červík + V. 6/03 + L. 5/08 |
|
(12.11.2009 15:21:45) učitelku před synem schazovat nechci, ale stěžuje si na ní spousta maminek, Viktor říká, že na ně křičí v pátek dostali slabikář a kdo ho v pondělí neměl obalený dostal poznámku, že si neplní domácí úkoly, ještě že ty obaly máme mj, ta učitelka už neměla letos dostat prvňáčky, ale ředitel jinou nesehnal nejsou na ní stížnosti jen tento rok a aby to nebylo vše, tak moje mamka právě kvůli chování této uč. odešla před pár lety ze školství, hlavně kvůli tomu, že ta uč. křičela na děti a když přišli do školky rodiče uč. se jen rozplývala a dětičky chválila a Viktor je z těch dětí, který sedí ve třídě jak zařezaný, ale s klukama ve volnu řádí a hlavně ho nikdy kvůli běhání nenapomenula a hned píše poznámku
|
Xantipa. |
|
(12.11.2009 15:25:26) Červíku - nestačí si postěžovat mezi maminkami dítek z té vaší třídy, je potřeba to řešit. Tzn. promluvit s učitelkou, co jinýho? Když to nepomůže, tak s ředitelem. Není to jednoduchý, ale co jinýho dělat?
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 16:12:37) Nojo, ale to jsou úplně nové informace, to jsi doteď nenapsala.
Tak to prostě řeš, ale s tou učitelkou, popř. vedením. Třeba na rodičáku. Syn o tom nemusí vědět, s tím bych vyřídila jen tu honičku. A kdybys ji náhodou ve vzteku "shodila" před synem, pamatuj, že shazuješ i ostatní učitelky, což časem může synkovi zkomplikovat vztah ke škole jako takové.
(jen ten slabikář se za víkend teda obalit dá, myslim, i kdyby to bylo jen do papíru. )
|
Mamča + 4 ♥ |
|
(12.11.2009 17:29:52) Tak u nás se do papíru nesmí.......což je vééélká škoda....
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 17:47:31) proč ne, proboha???
Já si kolikrát tady připadám, z toho, co píšou maminky o jiných školách, že snad učim na Marsu
|
|
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 16:15:59) A prosim tě, nejanči kvůli tý poznámce tolik. Nevim, proč někteří rodiče berou poznámku, obyč. sdělení, tak tragicky.
Na druhou stranku kolikrát, když potřebuju, aby se rodiče po poznámce chytili za nos a začali jednat, tak na to zrovna kašlou.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 14:06:28) a ještě: "když ho chytí při činu" je to tak důležité, jestli ho chytí při činu a nebo se to dozví jinak??
Aby si pak kluk nemyslel, že na co učitelka nemá hmatatelný důkaz (fokta, video, vlastní oči), za to ho nemůže potrestat. Ono svědectví mezi dětmi je taky důležité. Nemyslím klasické žalování. Děti by se měly i učit, že by měly přijmout nějaký postoj i ke špatným věcem, které se kolem nich dějí. Pokud možno rošťárny odsuzovat, protože z nich nic dobrého nekouká. A měly by se učit pocitu zodpovědnosti za stav celé skupiny, každé z nich svým chováním přispívá k celku.
Já nevím, jak tohle žalování zrovna proběhlo. Třeba přišla učitelka do třídy, vidí binec a zeptá se "kdo se honil???" a ukáže prstem na nejbližšího. NO a holka říká: ten a ten a ten
(a nebo to byla Hujerka a šupem běžela do káboše poreferovat, taky možný)
Každopádně honička není ok a kluk by se neměl utvrzovat v tom, že byl potrestán nespravedlivě jen proto, že ho někdo prásknul.
|
|
Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 |
|
(12.11.2009 15:13:46) víš červíku, ono, známe děti, že jo ... třeba Tereza včera přišla s tím, že jedna holčička při běhání po třídě rozbila vázu. Dostala razítko draka a s ní všechny děti, které po té třídě běhaly. Ptala jsem se, jestli taky běhá, ona mi odpověděla, že včera ne, ale předtím ano ... tak jsem jí domluvila. Jde mi přece o moje dítě, nemůžu nechávat výchovu na učitelích, proč taky ... kdyby dostala razítko draka, tak samozřejmě neudělám scénu, ale budu to brát jako upozornění, že to s ní mám probrat. A o tom to podle mě všechno je, to co já beru s dětmi za nejdůležitější je komunikace, komunikace a ještě jednou komunikace. Pokud si nebudu jistá, že dostala poznámku/razítko právem, půjdu a zeptám se, případně se dítěte zastanu.
|
Inka+Viki | •
|
(12.11.2009 15:21:45) Jano, tos napsala přesně tak, jak to cítím i já - na prvním místě ve výchově je láska a komunikace ... jenže když k tomu někdo přistupuje jako Červík - podle které je učitelka stará panná, hlavně že si synek z poznámky nic nedělá - tak pak je na prvním místě spíš podle mě něco jako uražená ješitnost a ne snaha o něco jiného. To prostě nechápu. Vždyť to byl pro ni jen první písemný vzkaz o jejím dítěti.
|
|
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 13:52:54)
|
|
|
Inka+Viki | •
|
(12.11.2009 13:52:32) A můžu se zeptat - co je pro tebe vlastně důležité? - to že běhá (a může se třeba zranit nebo někoho jiného) nebo to že zesměšníš učitelku?
|
|
Natanela |
|
(12.11.2009 13:55:57) Syn (9.třída) teď donesl poznámku, že když byl vyvolaný v lavici, tak se schovával za závěs
Tak jsme dali řeč o vhodném chování, no snad to pochopil puberťák jeden
Myslím si, že kantor, který je schopný napsat takovou poznámku, nemá ve škole co dělat. Měl by si to vyřídit osobně - např. zadat referát nebo nějakou jinou činnost, ale psát poznámku patnáctiletému klukovi je podle mého opravdu dost neefektivní
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 13:58:13) A když řekne: "ten referát si napiš sám" a jinou činnost odmítne, tak co pak???
(neříkám, že to je případ vašeho syna, ale už jsem viděla takový bouráky)
|
|
Ennywan |
|
(12.11.2009 14:02:49) Vendyno, a co s dítětem, které to třeba uzná, rodiče si s ním povídají, ale tu nežádanou činnost, akci provádí stále? Když je to prostě silnější než on? Mám doma taky prvňáka a u nich obbecně je problém, že se kluci pořáds mezi sebou pošťuchují, bouchají, perou. Ten náš už taky dostal razítko Nezlob a šla jsem kvůli tomu za učitelkou. Jenže synovi razítko nevadí, když mu nedovolím jeho oblíbené činnosti apod., tak se s tím smíří, ale v tu chvíli, když třeba do někoho žduchne apod., tak mu to nedojde. Co s tím?
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 14:15:02) U malých dětí (tak do páté třídy) uznávám, že občas je něco "silnější než ony" a učitel prostě musí mít trpělivost, musí a musí a musí.
Ale já předtím reagovala na případ deváťáka. Tam pokud nestačí jedna domluva, tak je to prostě zmetek nevychovanej a tečka. Na druhém stupni už dítě nemůže použít jako obhajobu (nebo rodič) : Bylo to silnější než já. (myslím ohledně chování k učiteli, něco jiného je hyperaktivita v případě ADHD a spol. Ale ani hyperaktivita a podobné potíže nenutí přeci žáka schovávat se před zkoušením za závěs, spíš to chápu jako výsměch tomu učiteli)
|
Ennywan |
|
(12.11.2009 14:20:20) Vendyna, jo to s tebou souhlasím a uznávám, že to není vůbec jednoduché, zvládnout takovou bandu. Přijde mi, že vybudovat si dnes respekt ani nejde. I když ten repekt za našich mladých let spíš pramenil ze strachu? Co já vím, co bylo lepší. Fakt nezávidím. Např. dnes jsem viděla skupinu kluků, taky už puberťáků, šel s nima učitel do naší školy do tělocvičny a učitel řekl pudem touhle cestou, jenže 2 se na něj vyprdli a šli jinama (nevěděli, že se tam opravují schody) a i když na ně křičel, jdeme tadyma, tak s nima nic nenadělal....
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.11.2009 14:14:42) u puberťáků je to už jiný, tam poznámku napsat byla skoro povoinnost, protože když neměl v ŽK dost poznámek, nemohl dostat důtku a když nemohl dostat důtku třídního, tak ani ředitelkśkou a tím pádem ani dvojku z chování,a někteří opravdu tu jedničku nezaslouží, takže u těchto exemplářů je to fakt už nutný, ale to je o něčem jiným než u prvňáka, tam se to má domluvit, pokud je hodnš zle, tak si pozvat maminku di školy a domluvit se s ní na společným postupu proti prohřeškům, aby se naučil, jak se ve škole chovat poznámky jsou u prťat k ničemu já po zkušenosti s třídama puberťáků bych asi u prvňáků úplně zrušila morálku, protože by mi připadali všichni hrozně hodní
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(12.11.2009 14:17:14) PŘESNĚ jsi popsala ten systém jak to funguje. Bez poznámek se člověk nedostane k těm dalším potrestáním.
Ty jsi taky učitelka, co???
Já si taky po výuce na druhém stupni říkám, že ty prdelky malý v prvních třídách jsou naprosto k sežrání.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.11.2009 14:17:46)
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.11.2009 14:19:14) já jsem tu teorii dotáhla takto daleko i doma, kdybych měla nejdřív našeho nejmladšího, s jeho vztekáním a vzdorem, tak bych to, co prováděl nejstarší, vůbec neřešila, naštěstí to šlo správným pořadím, a i ten nejstarší ví, jak se má chovat :)))
|
|
|
|
|
|