Xantipa. |
|
(25.1.2010 13:14:06) Chtěla bych vědět, jak je to jinde. Naše učitelka trvá vysloveně na krasopisném psaní a tudíž prvňákovi 2x opraví třeba u psacího "s" větší sklon a v tu ránu má z psaní za 2. Nějak si to neumím přebrat, protože učitelka staršího syna naopak řešila, jestli dítě ví, jak má dotyčné písmenko vypadat a zda ho umí napsat, ovšem na žádném krasopise netrvala, neboť prý schopnost krásně psát nemá každý. Mimochodem, můj starší by asi z psaní za 5 - psal a píše děsně.
|
Federika |
|
(25.1.2010 13:19:05) a ještě-davidneměl v první třídě známky,měl písemný hodnocení.A tam stojí: "Krasopisec z tebe nebude, ale tvar písma zachytit dokážeš a to je nejdůležitější!"
|
|
Lassie66 |
|
(25.1.2010 13:20:03) Je to nesmysl. V Anglii se děti učí psát tiskace, pokud to alespoň trochu připomíná dané písmeno, nikdo jim to neopravuje. Koukala jsem na to jak puk. To je tedy má zkušenost z jedné školy - nevím, jestli to jinde třeba nemají jinak. Ale alespoň z toho děti nejsou tak otrávené, jako u nás.
|
Leňula, Andělka a Emilka |
|
(25.1.2010 13:23:42) Tak z tohodle jsem taky dost nakrklá, ta naše můra taky preferuje krasopis a to se taky odvíjí na známkách, kvůli tomu malá nesnáší psaní, matiku zbožňuje, protože tam se na krasopis nehledí,jde tam o výsledek. my jsme si školu vybírat nemohly, protože je tady jenom jedna a ta stojí za to.už to vidím, že jestli bude mít ze psaní na vízo dvojáka, tak to pořádně obrečí
|
Federika |
|
(25.1.2010 13:26:28) Leňule, já jsem taxikářka, vozila byhc radši děti všude možně, ale jak by učitelka dupala po krasopise, už bych volila jinou školu... Uvidíš, některý ty semetriky dělají dupy dup, ale pak to do známky nepočítají,vždyť je to nesmysl...
|
Leňula, Andělka a Emilka |
|
(25.1.2010 13:30:13) To se ti to jezdí já bych na to asi neměla žaludek, teď nám tady jednoho taxikáře nechal zmlátil konkurent. 4 na jednoho a nechaly ho v lese. chudák se plazil 3,5 km pro pomoc to je asi jen pro otrlé a nebo nesmíš mít v okolí konkurenta
|
Federika |
|
(25.1.2010 13:33:05) počkej, Leňule,já jsem normálně tlumočnice, taxikařím nedobrovolně a vozím jen svoje děti... A tak strašně mě rozčilujou různý neduhy našeho školství a občas příšerný učitelky,že školy fakt pečlivě vybírám a bohužel se někdy stane, že to nebejvají vždycky ty nejbližší, tak holt jezdím,no....
|
Leňula, Andělka a Emilka |
|
(25.1.2010 13:35:47) achso já si dneska sedím na vedení já se stejně řídit bojím, takže bychme musely leda na stopa
|
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(25.1.2010 13:32:47) No jo, ale i kdyby to v závěru nepočítaly do známky, to dítě to bere jinak, je zklamané a demotivované. Některé učitelky jsou fakt děsné. V první třídě taková pruda.
Kamarád syna dostal ve třetí třídě trojku z matiky za pravopisné chyby ve slovní úloze. To je fakt na hlavu.
|
|
|
Káťa+2 Škubánci |
|
(25.1.2010 13:33:03) Tak u nás se hledí na krasopis i v matematice - vždy jedna známka za úpravu lomeno známka za správost výsledků. Těm mým to taky moc nejde, ale myslím, že to není zas tak špatné naučit se hezky psát
|
Xantipa. |
|
(25.1.2010 13:58:17) Káťa - dle mýho je to blbost. Já například se to nenaučila nikdy.
|
|
|
Karel, mužskej | •
|
(17.2.2010 1:00:21) Jestli tomu dobře rozumím, tak děti mají problém psát tak, jak určují vzory psaní, a učitelky, které dodržování těchto vzorů a elementární grafické úpravy vyžadují, jsou můry? Milé maminky, jak by se vám líbilo, kdyby vašim miláčkům nešla násobilka a učitelka jim dovolila počítat s tolerancí 30%?
|
Líza |
|
(17.2.2010 8:01:02) Karle, zklidni hru a běž si hrát na kulišárny s vykukandama, jo? ;)
|
lipoo |
|
(17.2.2010 9:28:10)
|
|
|
lipoo |
|
(17.2.2010 9:28:52) Karle-měls prvňáčka a učil ses s ním někdy?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2010 11:02:23) Milý Karle, moje dítě je sice prvňák, ale čte a počítá na mnohem vyšší úrovni, je nadaný, ale jeho motorika mu vůbec neumožňuje psát krasopisně. Jeho paní učitelka je ale rozumná, a tak chápe, že každému neníé dáno všechno. Ne každý má talent na malování, a ono to dost souvisí (jistě, naučit se dá cokoliv, ale to zase vyžaduje strašně moc času, a myslím si, že syn bude spokojenější, když bude i nadále psát hnusně, ale mít čas na hraní aśi a na čtení encyklopedií, a v budoucnu třeba i naší maličké zemičce bude púrospěšnější člověk, který bude sice psát hnusně, ale třeba bude jeho práce přínosná pro vývoj nějakého oboru) já taky píšu hnusně, a nevadilo mi to k vystudování vysoké školy, hm, a ani neznám moc těch, kdo píšou krásně a přitom mají VŠ vystudovanou, takže ono asi nebude tak nutný umět hezky psát, nemyslíš?
jasně, něco jinýho je, že musí umět napsat, a že časem by se i můj syn mohl dostat k tomu, že nebude potřebovat pomocnou linku, dvojnásobek času na psaní a ještě jednou tolik na kontrolu ale krasopis po něm nechci a chtít nebudu
na druhou stranu vím, že existují takový žáčci, kteří tu násobilku nikdy nebudou umět ani na těch 30 %, a jejich lísmo je ukázkový, každý máme dáno jinde, tak se s tím smiř
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2010 11:04:30) šmarjáááá, tam je chyb
asi si to po sobě příště přečtu, ale když on tu po mně lozí nejmladší
|
|
|
|
|
|
chabíbí |
|
(25.1.2010 13:25:01) Doufám, že se v tomhle školní společnost posune někam dál. Ve čtvrté třídě jsem se jednou rozhodla, že začnu psát náádherně (doopravdy, dodnes si to pamatuju, i to cvičení, na kterém jsem to použila poprvé) a poté mě asi dva roky všichni učitelé chválili. No a pak angličtina Anglicky jsem uměla nejlíp z celé třídy, ale dvojku z písemky jsem dostávala pravidelně za SKLON písma (rovně nebo doleva). Dodávám, že přečíst moje písmo šlo krásně, vadil jí ten sklon. Prožila jsem si s tím muka, psala jsem kvůli ní znova písanky atd. s tím, že "píšu fakt hrozně". A pak jednou - když jsem si šla poprvé pro občanku, jsem si vydělala jedny ze svých prvnch peněz. A ne malých. Paní za přepážkou bych unesená z toho, jakým písmem jsem vyplnila formulář a nechala mě navrhnout plakáty na hodovou zábavu na její vesnici A tak se vyvinulo moje pozdější studium grafiky Jako dodnes se tomu směju. Holt některé učitelky jsou krávy, co dodat.
|
|
Jitulka+Luky03+Naty05+Míša08 |
|
(25.1.2010 13:25:54) ježiš já když vidim že jinde dostávaj i jiný známky než jedničky tak sem z toho v rozpacích... u nás naštěstí zatim jen jedničky když to neni na jedničku dostane dítko V. jako že pani učitelka viděla ale nedovedu si představit jak by se zachoval když by dostával ze psaní trojky čtyřky nedejbože pětky... to by ho asi škola přestala hodně brzo bavit... co z toho ty učitelky maj když dávaj pětky v první třídě??? U nás naštěstí má učitelka rozum až na ten začátek kdy nás teda chtěla vrátit do školky... zatim ještě pořád píšou tužkou za což sem i vděčná protože psát perem to by asi byla teprve prasečina v tom sešitě řikala že je nechá psát tužkou co nejdýl to půjde tak uvidíme kdy začnou...
|
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 13:26:13) Aha...nevím jestli Ti to pomůže: Luk psal v druhý takhle je tam "š":
a v první takto- diktát:
|
Federika |
|
(25.1.2010 13:28:56) Lído, tak napsat mi David něco tak krásně, jako u vás ty indiány,za který dostal dvojku, tak bych si to nechala zarámovat, jako luxusní dílo a paní učitelka m by mu nejspíš dala pětkrát podtrženou jedničku a vystavila na nástěnku!! To ostatní nekomentuju, nikdy takhle pěkně nepsal...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(25.1.2010 13:35:11) Federiko, nápodobně. Syn by tohle nestvořil ani ve čtvrté třídě. Takhle bych to nenapsala ani já s velkou snahou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.1.2010 13:53:13) kdybych to dokázala akto napsat já, tak by možná moje děti neměly takový problémy to aspoň napodobit
u nás kdyby se známkoval pravopis, tak nestačí klasifikační stupnice, ten nejstarší by se ještě možná vešel, s odřenýma ušima, ale současnýho prvňáka by asi museli nechat propadnout
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 13:59:41) No podobně psala babička, mamka a podobně píšu i já a zajímavý i mladší syn píše jen o malinko hůř,ale to písmo je všechno podobný.....
Jo a můj taťka studuje písma a píše redisperem gotiský a podobně..asi to má to dítě v ruce....
|
Federika |
|
(25.1.2010 14:02:38) a jo, Lído, to bude tím... Já teda už posílám davida psát referáty na počítači, odmítám to po něm číst, když to napíše ručně..
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 13:51:32) Federiko proč myslíš, že má za 2 prootže psát umí i líp jak je vidět nad tím....přečetla jsi si řádně..jak Luk přebásnil indiány
|
Federika |
|
(25.1.2010 13:56:43) viděla jsem,no bóže že jo. A hele, to razítko rasátko se mi teda vůbec nelíbí, to si paní učitelka taky mohla odpustit,to by mě zajímalo,jaký razítko by vyštrachala na díla mýho dítěte...
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 14:00:25) Federiko, žádný razítko....byl by zařazen mezi dysgrafiky a hodnocen jinak....
|
|
|
Pett* (děti 2004, 2006, 2010) |
|
(25.1.2010 14:22:58) jenom jsem nějak nepochopila co má špatně ve slově "chytají" , buď já nebo pančelka potřebujeme brýle
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 14:31:31) Pett je to sken písanky A4- takže se to zdrclo tam v tý horní části písmenka bylo tuším přetažení asi jako by napsal "u" a předělala to na "a"
|
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(25.1.2010 13:55:38) Ježiši, Lído, tak aby něco napsal bez pomocný linky - to ani náhodou. Ono mu stačí, když píšou desetiminutovku z matematiky, kde nemá pomocnou linku a to je něco. Píše takový kobyly do celýho velkýho řádku, že se mu tam pomalu na jeden řádek neveje zápis dvou příkladů. Tak vidím, že to je různý - tak jako u nás - viz. druhý syn. Mimochodem, jsem opravdu šťastná, že už teď v pětce smí psát referáty na PC a v angličtině smí psát tiskace. Ale ten náš malej drobek, ten je úplně hotovej. Píše teda hůř než syn Lídy, ale dle mýho je to krasopis. Já píšu jak prase, psala jsem učitelce vzkaz a ona mi volala, co tam bylo, že to nemůže vyluštit. A to jsem si opravdu dala záležet, aby to bylo k přečtení
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 14:03:53) Jo tak Dan píše taky veliký písmena.....v úkolníčku je to katastrofa a to je v druhý..tam jsou ty pidilinky a ono se mu to tam nevejde nechávám si to předčítat
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 14:06:49) Federiko,. NAskenuju Tio Lukovi blechy....každou chvilku má v sešitě: píš větší písmena. A matika...ty mali linky...do půlky ...strašný...kolikrát nevím co tam měl... Ale jinak je to pořád na pohled hezký.....
A zajímavý je, že kde nemají linky: přírodověda a vlastivěda...je to písmo větší a čitelnější
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 14:07:20) teda teĎ jsem to napsala...takových chyb.....
|
jana38 |
|
(25.1.2010 15:34:47) Tsss, já píšu takový obrovský písmena dodneška, že když píšem na VŠ zkoušky, tak tam, kde lidi odevzdaj jeden list papíru jich já odevzdám šest a není to tím, že bych tam toho měla šestkrát víc
|
|
|
Leňula, Andělka a Emilka |
|
(25.1.2010 14:11:56) Lído, buď ráda za blechy, aspoň se mu tam toho víc vleze, ta naše zase tak roztahu a zveličuje písmena a když se jí to tam vleze jednou na ten řádek tak je radosti na starém bělidle
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 14:21:21) No , když si vezmeš linky-početník- co se do něj pak píše na střední a tam písmenka do půlky linky a ještě klasickým perem a né čínkou....(pán s ní odmítá psát...jedině ingoust)...tak si říkám...co jsem komu udělala...
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.1.2010 14:23:43) já učitelce píšu tiskacím, neriskuju to jinak
|
|
|
|
Iva | •
|
(25.1.2010 13:31:34) Moje dcera je také v 1. třídě. Je levák, mírně opožděná grafomotorika. Ze psaní však nosí jedničky nebo dvojky. Někdy jen parafu. Není to nikdy krasopis. Ale z diktátů, které začali psát od minulého týdne, nosí jednu trojku za druhou. To dceru začíná úplně domotivovat.
|
|
LENKA+K+K |
|
(25.1.2010 13:32:26) Xantipo - tak to mi přijde úplně nesmyslné a hlavně některé děti prostě nejsou schopné psát krasopisně i kdyby se přetrhli. Starší dcera je mimo jiné ambitexter a písmo má dost hrozné ... Takový dril mi přijde zbytečný, v prvních ročnících ZŠ by si dítě spíš mělo zvykat na školu ...
|
|
Lída+2 |
|
(25.1.2010 13:35:08) ja a Danova úča to neprožívá...říkala, že by se uopravovala trvat na tom na čem se trvalo , když jsme byli malý mi s manželem..takže nevím....co bych dělala.....
|
Elois |
|
(25.1.2010 13:44:27) dcera byla v první třídě už před lety, ale už tehdá mi říkala učitelka, že v době psacích strojů a pc je krasopis vcelku k ničemu... takže na tom nebazírovala a to co dcera vyplodila známkovala 1 přesto, že za nás by to bylo na pětku ale myslím, že by ve škole fakt měli dbát na jiné věci...
|
|
|
remus |
|
(25.1.2010 13:45:58) No tak teď jsi mě totálně zarazila, dcera píše moc pěkně, takže má jedničky, ale vůbec mě nenapadlo, co ti, kterým to tak nejde, tak jsem se jí zeptala a prý mají některé děti 2, jak tak o tom přemýšlím, tak je mi jich líto, to by se opravdu hodnotit nemělo, pokud tedy s vypadá jako s a ne jako třba p, tak by měla být učitelka tolerantní, já také nebyla krasopisně nadaná a dost mi dvojky vadily!
|
|
Feliz |
|
(25.1.2010 13:53:01) Synova učitelka naštěstí známkuje jen povedené psaní a za 3 měsíce má pouze 2 jedničky. Píše příšerně, ale má sešit na doma a tam trénuje a ona to oceňuje a píše mu hezké vzkazy. Jinak bychom to asi oba vzdali.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.1.2010 13:54:36) ona mu píše vzkazy do sešitu? to bych chtěla mít taky, ale chudák učitelka v tom případě
|
Leňula, Andělka a Emilka |
|
(25.1.2010 14:10:26) Jo nám taky píše vzkazy do sešitu typu " netlač na tu tužku" , nezapomínej na tečky na konci" dotahuj písmenka ... atd... spíš jsou to ale asi vzkazy pro mě
|
|
|
|
ivaxx |
|
(25.1.2010 13:58:13) Náš prvňák má dost přísnou paní učitelku (za diktát, který tu byl uveden by bylo za 4 z důvodů chyb), ale rozhodně netrvá na krasopise - mám pocit, že její heslo je (pro nás naštěstí): "přečtu to?, vešlo se Ti to do řádky? - Jsem spokojená." Měla jsem za to, že ani podle metodických předpisů se už nemá hodnotit sklon písma.
|
|
marie | •
|
(25.1.2010 14:08:09) na krasopise bych netrvala...i kdyz urcity stupen "presnosti" by v pismu mel byt. Pismo se stejne pozdeji zmeni.
Vzdyt kazdy narod ma svuj krasopis. Vidim ho jako prezitek a zbytecny stresor pro dite.
|
|
stachys |
|
(25.1.2010 14:08:35) krasopis je k ničemu... neříkám, když to někomu jde a baví ho to, ale někdo psát hezky nebude, ani kdyby se přetrhl a uvázal si na rukou uzel, prostě to nejde.
Koneckonců rukopis je v grafologii podklad pro odhad osobnosti toho člověka, takže asi znamená i něco jiného než jak dlouho a poctivě se dítě učilo dělat obloučky... Já myslím, že schopnost "psát hezky" (tj podle předtištěného vzoru) bude vrozená a někdo se to prostě správně nenaučí a ani nemusí být dysgrafik či bůhvíco. Kdyby se u nás psalo třeba švabachem, jehož písmena vypadají jinak a jsou "ostřejší", tak jsem si jistá, že ti, kdo mají teď ze psaní jedničky, by měli trojky a naopak... Záleží prostě na tom, jaký "vzor psaní" v písankách panuje - když je to takový, který dítěti nesedí, tak má smůlu
Já myslím, že daleko důležitější je psát čitelně pro svoje potřeby (tj. stejná písmena vypadají stejně, i když třeba ne tak jako v písance) a pozdějc i rychle, kvůli zápiskům na střední, případně vejšce. Oficiální věci, které potřebuje přečíst taky někdo jiný než jejich autor, se beztak píší na počítači...
Tak to zkus paní učitelce vysvětlit, požádej ji o shovívavost a s nadějí očekávej přechod na druhý stupeň, tam se to neřeší Hlavně syna nepeskuj za to, jak píše, zvlášť jestli se ještě chudák snaží a nejde mu to, aby to neměl dvakrát - ve škole i doma...
|
|
..maya.. |
|
(25.1.2010 14:32:38) naše učitelka zase známkovala jak se vyspala a to doslova, jednou dostal zlatou jedničku podruhé za vygooglovaný úkol dostal odbyté..myslím že ne vždy známkují stejně...a je pravda že každý krásně nepíše, kluk psal v první třídě celkem hezky a zato ted škrábe jak kocour, naštěstí ve třetí třídě se to už tak neřeší.
|
|
Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 |
|
(25.1.2010 14:33:32) Terezina učitelka na krasopisném psaní také netrvá, jednou psala úkol s manželem, napsali to teda hrozně, tak jsem čekala, že dostane aspoň trojku a nic, dostala jedničku ... podle mě píše hezky, ale nezlobila bych se na učitelku, kdyby jí dala dvojku za něco, kde je vidět, že se nesnažila, ale ona to bere velice benevolentně, na jednu stranu je to dobře, na druhou ne, tak nevím...
|
|
Z + 2 |
|
(25.1.2010 14:34:20) Tak to je teda fakt úlet. V době počítačů, kdy normální dospělý člověk psací písmenka skoro nerozezná a použije je jednou do roka při psaní dopisu Ježíškovy, dělat vědu z krasopisu. To fakt zavání nějakou deviací na straně učitelky. Naučit se napsat písmenka má asi stále nějaký, byť skromný smysl, ale daleko důležitější je pro děti naučit se psát všemi deseti na klávesnici. Systém zapisování si údajů do sešitu, na kterém je založeno naše školství je minimálně neefektivní, místo soustředění se na výuku, se děti soustředí na psaní. Zbytečné. Takže s učitelkou bych si o skutečném světě a potřebě člověka v něm slušně promluvil....
|
kaculda |
|
(25.1.2010 14:44:43) Jak uz tu zaznelo, tak pismo se casem zmeni, kazdy z nas pise jinak, ja treba pisu pul na pul:). S ceskym systemem skolstvi naprosto souhlasim, zijeme v Nemecku a to je hroznej system. Od treti tridy natlak na deti, aby se dobre ucily a nezustaly na zakladce. Tady se treba pero dostava az v pololeti, ve druhe tride. V prvni tride jen tiskaci, pak jakesi zjednodusene psaci pismo:). Krasopis se neznamkuje, jen nekdy ucitelka dopise vety typu "co je to za slovo?", Od treti tridy se znamkuje, ale ne krasopis, spis kdyz je znamka nerozhodna, tak se prihledne na vedeni sesitu..odstavce, pismo, okraje...
|
Leňula, Andělka a Emilka |
|
(25.1.2010 14:47:33) asi budeme jezdit stopem do Němec
|
kaculda |
|
(25.1.2010 14:50:08) Lenulo, ja bych zase radsi jezdila do Cech. Tady je ten system na hlavu, dva roky nechteji po detech nic, ani je neznamkuji a ve treti tride to jde do tuhyho.
|
|
lipoo |
|
(10.2.2010 22:29:59) jé,tak tohle téma o krasopise mi uteklo U nás se trojky dávají běžně..a hlavně nám,ale netankuje nás to...naštěstí ani synka to nedemotivuje-a školu má pořád rád...ono trošku na "krasopise" se dbát musí,protože by pak drápali jak by je to napadlo-a vidím to v matice-když počítají "hada"-napíše trojku,která n ení absolutně k přečtení a pak to má spočítaný špatně...a kdyby dostával jen jedničky,tak na to bude kašlat uplně
|
|
|
|
stachys |
|
(25.1.2010 16:01:04) hmm...já jsem si psala do sešitu vždycky sama a dobrovolně a pak jsem se to z toho sešitu taky učila...i teď, na vejšce, si pořád vedu sešity a dělám si zápisky i tam, kde vím, že bych se mohla učit z knihy nebo prezentací, jenže mně se z ničeho neučí tak dobře jako z vlastního sešitu .
A píšu zásadně psace (hnusně, ale rychle a JÁ to po sobě přečtu bez problémů - nikdo jiný nemá šanci, ale je to kruci můj sešit), malý tiskací písmo ani neumím psát. Když si zápisky nedělám, tak mě výklad nebaví, nedávám pozor a nic si nepamatuju, takže si zapisovat prostě musím Připadá mi, že psace se dá psát rychleji, jak je to všechno vázané...
Takže bych neřekla, že psací písmo (nebo dokonce zápisky) jsou k ničemu, ale přijde mi rozhodně k ničemu nutit někoho psát podle předtištěného vzoru. Ať si každý najde vlastní systém a ten pak dodržuje
|
jana38 |
|
(25.1.2010 16:53:11) stachys, já si píšu na přednáškách poznámky rovnou do notebooku, pak si to doma upravím a opravím si překlepy a dodám tomu grafickej řád a pořádek a z toho se mi učí nejlíp, většinou si to zapamatuju už při těch úpravách..
|
|
|
|
Inka | •
|
(25.1.2010 14:43:29) U nás se hodnotil pravopis ještě ve třetí třídě. Kluk měl samý jedničky a trojky ze psaní. Naštěstí se to neodrazilo ve známce na vysvědčení a ve 4. třídě to nějak vyšumělo.
|
|
Teraza Horáková |
|
(25.1.2010 14:48:11) neexistovalo, hurá. Dodnes se to neřeší. Psát se učili opačně, tiskací písmo, psací až nakonec. Paní učitelka říká, že se to vypíše ) pochybuju. V páté třídě. Ale tady obsah zvítězil nad formou, jsem ráda, že ji máme )
|
ZuzkaN |
|
(25.1.2010 15:12:39) Nejsem si úplně jistá, jak je to u mého prvňáka, nicméně pokud se známkuje krasopis tak určitě ne tak dramaticky jako u vás. CO si tak vybavuju tak by musel napsat opravdu pořádnou mrchu, aby to učitelka oznámkovala hůř, ale spíš se k tomu jen podepíše a nedá známku žádnou. Horší známky dává třebas z diktátu, tam bohužel syn válčí, má více dvojek, dokonce minulý týden přinesl 4 . Ale není to za krasopis, ale že nějaké písmenko vynechal, něco si nevybavil jak se píše, tečka nad j, atp... Kdyby takhle známkovala učitelka za krasopis (myslím jako u vás) dost by mě to štvalo! Každý nepíše holt krásně, hlavně aby to uměl napsat a bylo to k přečtení. Navíc nic nejde hned, je potřeba trénovat a S pokud jedou podobně jako můj syn nepíšou až tak dlouho.... U mého syna jsem se bála, že bude děsně škrabat a celkem překvapil, líbí se mi to.
|
|
|
jana38 |
|
(25.1.2010 15:27:47) MOje ségra nosila z psaní - krasopsaní věčně pětky, bo prostě nebyla schopná psát psacím hezky. Na druhým stupni se na to vykašlala a psala malým tiskacícm, to jí vydrželo dodneška. Vystudovala VŠ, je úspěšnou majitelkou firmy... no a to, že neumí krasopisně psát... je každýmu u zadele. Život nestojí na krasopisu.)
|
|
Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) |
|
(25.1.2010 15:28:11) U nás teda naštěstí krasopis nevyžadují- kolikrát má úkol napsanej jak prase a má jedničku....
|
|
Insula |
|
(25.1.2010 16:02:49) Když jsem byla jako dítě, měla jsem stejný problém. V prvním pololetí jsem sice dostala jedničku (jen jedna známka), ale pak vždy z češtiny dvojku, protože se učitelce nelíbilo moje psaní. Až ve druhé třídě na konci mi dala jedničku, protože řekla, že už se to líp nenaučím. Jinak jsem měla ze všeho jedničky, ale to psaní mi to kazilo. Dodnes si pamatuju, jak jsem se vždycky hrozně snažila, ale učitelce se to nikdy nelíbilo. Bylo to pro mě opravdu vždycky velké zklamání.
|
Teraza Horáková |
|
(25.1.2010 16:09:11) pro mně taky. Naštěstí pančelka našich výrostků sama říká, že v době počítačů toho rukou moc nenapíšou, podstatný je, dá-li se to přečíst a snaha se cení.
Jak jsem psala, ještěže tak, jeden syn píše krásně a z druhého bude dle písma soudě určitě lékař )
|
|
|
malostranska |
|
(25.1.2010 17:24:05) Tak me to prijde dost prehnane. Muj kluk je taky v prvni tride a muj kluk napise vsechno,ale o nejake uprave se tedy hovorit neda. Ucitelka to ani nevyzaduje. U nas se ani v prvni a druhe tride neznamkuje.
|
|
Alička |
|
(25.1.2010 17:42:36) jak to čtu, tak mě jímá hrůza. To opravdu tolik učitelek vyžaduje krasopis? Dcera drápe jako kocour, ale klidně dostala 1, protože je to dobře napsané, teď je ve 4 a je v pohodě, nikdo ji nikdy za krasopis neznámkoval. Syn má starší učitelku a ta říkala, že v dnešní době už stejně všichni píší na počítači, tak taky neznámkuje krasopis, i když syn píše docela hezky. Mě by trefilo, kdyby jim znákovali krasopis.
|
perdita |
|
(26.1.2010 9:54:16) Jsme na tom stejně jako Xanthypa. Netuším, čeho se paní učitelka snaží docílit. Někdy je dvojka jen za jedno lehké podtažení pod řádek u pěti řádků textu Dcera nepíše pěkně, uznávám ale pokud ji má dvojka motivovat, tak to nefunguje. Ona se snaží, přesto jí to nejde, nemá na to vyvinutý mozek, či co. Paní učitelka ví, že je na školu nezralá, ale že je výrazně šikovná, tak to jinak nešlo. Někdy je dvojka zasloužená, jindy mi připadne zbytečně tvrdá. Dceru to hodně demotivuje, nenávidí psaní, vidí v něm jen trápení: stejně dostanu zase dvojku. Doufám, že se na vysvědčení neznámkuje Psaní a Čtení, ale český jazyk, protože dítěti, co čte jako dospělí, by snad nemohla dát dvojku, co myslíte
|
Xantipa. |
|
(26.1.2010 10:12:42) Tak včera jsem ulítla. Měla jsem zařizování, takže syna měla na starosti dcera - měla s ním psát úkol a číst. Přišla jsem v noci a na stole měla vzkaz, že vše hotovo, ale mám to prohlédnout a podepsat. Ráno jsem se dozvěděla, že dostal trest, protože běhal po třídě, což je kvůli úrazům zakázáno /mohou běhat po chodbě/. Trest mi nevadí, lepší než poznámka, navíc on samozřejmě zakopl a upadl, takže má monokla přes půl tváře. Ale zarazilo mě, že dostal napsat 2 řádky určených písmenek, ovšem na pidipapírek, který měl přesně 3 řádky. Dcera to neřešila - máš to napsat sem, tak to napiš. Já si to vyzkusila a vůbec není jednoduchý psát na takový pidipapírek - není možný ho druhou rukou přidržet, aby neujížděl. Výsledek - děs běs. Nedá se nic dělat, budu muset zajít do školy a požádat učitelku, aby příště trest měl zapsaný v notýsku a já ho to nechám napsat do jeho cvičného sešitu. Dneska si trest napíše do toho sešitu znovu - takhle to zvládne líp - 2 řádky ho nezabijou. Kruci - zrovna včera - kdybych byla doma, tak by to bylo bez problémů.
|
petuli1108 |
|
(26.1.2010 11:02:50) Na pidi papírek se fakt psát nedá, špatně se přidržuje i dospělýmu. Nechápu, co ty učitelky jsou schopný vymyslet. :-(
Ještě ke krasopisu...u nás bohužel se taky hodnotí. Stačí milimetrový přetah pod řádek a už se to rudí. Já si třeba myslím, že syn píše docela pěkně, resp. pro mě naprosto dostačujícím úhledným písmem (nechápu nač to přehánět), ale přesto má každou chvíli šklebouna, protože kdesi o pidimilimetr ujel a to fakt doslova. Docela mě to vytáčí, protože je mi ho líto. Vidim, že se snaží a na výsledku mu záleží, přesto si tam učitelka vždycky něco nesmyslného najde. Jestli má pocit, že je to motivující, tak teda nevim nevim...
|
|
|
|
|
Martin | •
|
(26.12.2010 3:51:59) Jak to tady popisujete, tak vidím problém v nedostatečné motorice vaších dětí při příchodu do školy, neberte to prosím jako urážku. Její přesnost a rychlost vývoje je daná u každého trochu jinak, ale problém bude taky i ve školkách a v domácí přípravě, kde není mnohdy její rozvoj dostatečně podporovaný. A některé děti potřebují trochu více "procvičování" než jiné, ale tak je to skoro u všeho.
Moc se mi nelíbí názory typu, že umět psát hezky je v době počítačů zbytečné a že to není vůbec potřeba. Mám nepříjemnou zkušenost s američany, kteří nedokázali rozluštit velmi úhledné psací písmo a člověk jim to musel psát tiskace :-( Psací písmo má velmi důležitou úlohu i při rozvoji analytického myšlení a rozpoznávání znaků. A na osobní poznámky, rychlé zachycení nápadu včetně nákresu je papír a na něm psací písmo stále nejrychlejší způsob, protože rozpoznávání hlasu a konkrétně češtiny ještě dlouho nebude dostatečně bezchybné a něco pěkně nakreslit na počítači myší, bez tabletu, je pěkná piplačka.
A jen o talentu to také není, když se svou pílí dokáží během pár měsíců naučit znovu psát i lidé kolem 50 nebo 60 let, kteří při mozkové příhodě přišli o část mozku, která to u nich měla na starost, a kteří to musí naučit jinou část mozku, která to nikdy nedělala, tak proč by to s trochou snahy nemohly časem zvládnout i vaše děti se zdravým mozkem?
Naštěstí existuje spousta písanek a omalovánek, kde se v obrázcích obtahují různé obloučky a ostré rohy nebo spojují tečky, čísla apod. do obrázků a které děti baví a můžou tak nenuceně rozvíjet svou motoriku. Pokud si chcete něco podobného připravit samy, tak si stáhněte nebo nakreslete jednoduché obrázky, např. takovéhle lístečky http://www.detskestranky.cz/clanek/1588-malujeme_s_beruskou_listy.htm nebo trochu složitější http://www.detskestranky.cz/clanek/2061-panacek_podzimnicek.htm a např. přes schránku vložte do programu Irfanview http://irfanview.com/ je potřeba si k němu ještě doinstalovat pluginy s efektama - Vlevo v menu Plugins Program je sice anglicky, ale je tam možnost si po nainstalování přidat vlevo v menu IrfanView languages a zapnout i češtinu. A v něm pak v menu vyberte Obrázek a skoro dole Efekty, Prohlížeč efektů a v něm kliněte na Find Edges. Ten najde obrysy(hrany) a oboustranně je zvýrazní. Nejlépe to funguje na černobílých nebo více kontrastních obrázcích, např. viz. ty lísty. Pak to vytiskněte a dítě může zkoušet obrysy obtahovat nejdříve třeba silnějším žlutým zvýrazňovačem a když mu to už jde, tak mu dejte fixu s tenkou špičkou nebo tužku a může se strefovet co nejpřesněji mezi hranice obrysu. No a když ho obtahování přestane bavit, tak může zkusit obrázek vybarvit tak, aby co nejméně přetahovalo. To by mu mělo jít lépe i z důvodu, že obrysy, které nakreslilo samo si lépe uvědomuje. V dalším kroku mu můžete takhle předpřipravit písmenka nebo nebo krátké texty nebo básničky apod. Do počítače si můžete přidat psací písmo např. http://www.ceskefonty.cz/ceske-fonty/skolacek-ce
A teď ještě pár slov o důležitosti motoriky a kreslení: Pravá hemisféra mozku se stará hlavně o abstraktno a představivost a také ovládá levou ruku, nohu, ... Levá hemisféra má na starost hlavně logiku a přesnost a pravou ruku, nohu,... Každý člověk využívá levou i pravou hemisféru v jiném poměru, někdo více levou a pravpu méně, jiný zase opačně. Ale ideální by bylo, abychom se dokázali naučit využívat co nejvíce obě, naučit je vzájemně spolupracovat. Je prokázáno, že se to různými cvičeními dá zlepšit i v dospělosti. Jednou z metod, formou kreslení je Metoda Betty Edwards - KRESLENÍ PRAVOU STRANOU MOZKU. Více o ní i dalších metodách (např. pro leváky) naleznete např. zde: http://www.ankh.cz/kresleni.htm Nechci tím dělat reklamu, ani nejsem jejich autor, ale opravdu ty metody stojí za přečtení, zamyšlení a vyzkoušení. Jen se nenechte odradit délkou, je tam spojeno více článků dohromady. Přeju hodně úspěchů Martin
|
|
|