Sylvie |
|
(24.2.2010 16:30:58) Holky, pomoc, připadám si jak blbec, ale už půlhodiny dělám s holkou úkol z matiky a ne a ne s ním hnout :o( Na škole jsem takové hříčky milovala... ale už jsem asi ze školy dlouho, nebo co :o(
Zadání zní: Z 11 dřívek jsme vytvořili 5 trojúhelníků. Udělej z 12 dřívek 6 trojúhelníků.
Před chvílí se se mnou holky pohádaly, že URČITĚ nesmím s žádným dřívkem hýbat, že to paní učitelka říkala (shodně mi tvrdí i třeťačka, která taky měla stejnou učebnici), ale podle mne se s dřívky určitě hnout může.
|
Sylvie |
|
(24.2.2010 16:33:29) Tak jo, už vím, já věděla, že mi internet pomůže Jak jsem zadání viděla před sebou na monitoru, tak mi to najednou docvaklo... A to jsem předtím půlhodinu skládala sirky
Ale i tak - víte
|
perdita |
|
(24.2.2010 16:44:04) Silvie, máte Frause, že? Já taky někdy nechápu, naštěstí dcera většinou jo, ale i my tu teď hledíme a přemítáme, jak mysleli jiné cvičení, co máme udělat my
|
Sylvie |
|
(24.2.2010 16:49:57) Perdito, jj, máme Frause. Hele, dej do placu ten tvůj neřešitelný úkol, ať nemám pocit, že jediný blbý rodič jsem tu já
Jako fakt, v té učebnici aby se čert vyznal... ale zas musím zaťukat, obě holky to baví. A hlavně jsou rády, když mi můžou vysvětlit něco, co ani já nechápu.
|
perdita |
|
(24.2.2010 16:58:11) Sylvie, už jsme to vyřešili ale kdo by se chtěl pobavit, tady to je
|
Sylvie |
|
(24.2.2010 17:02:42) Á, tak to nás ještě čeká :o) No, moje první reakce - jaký písmena, však jsme v matice... no, dobře, rozsvítilo se mi
|
remus |
|
(24.2.2010 17:41:10) Tak tohle mi došlo hned, ale jak jsi to udělala s těmi trjúhelníky, hýbyla si s nimi?
|
|
|
Marťa11 |
|
(24.2.2010 19:23:38) Perdito, tím myslí jako I a O? Tedík má tedy učebnici jinou... ale já nemám ráda nepřesná zadání v matematice... tvořivé příklady ano, ale přemýšlet, co tím vlastně autor mnyslel do matiky podle mě nepatří...
|
perdita |
|
(24.2.2010 19:34:22) Marťo, asi jo, ona to dělala Máňa sama, už jsem jí to nekontrolovala, matiku nemusím s psaním je to úplně jiný kafe
|
|
|
|
|
|
|
*S |
|
(24.2.2010 16:33:55) hihi, fakt hýbať nemusíš.
|
|
Lucka, ročník 73 |
|
(24.2.2010 16:34:02) a co udělat prostě šest trojúhelníků s jedním společným vrcholem? (jako šestiúhelník..)
|
Sylvie |
|
(24.2.2010 16:37:29) Lucko, no jo, ten šestiúhelník jde taky... jsi dobrá... zvládla bys zkoušky z matiky v první třídě ;o)
|
JaninaH |
|
(24.2.2010 16:38:36) Já taky, já taky, neopisovala jsem!
|
Sylvie |
|
(24.2.2010 16:47:46) Janina, jasně, já vím, žes neopisovala ;o) Terezo, Feliz, vaše řešení jsem nějak nepochopila :o( Asi něco, jako jsem udělala já?
Tak, řešení, které při pohledu na monitor napadlo mne:
Pět malých trojúhelníčků + jeden velký.
|
perdita |
|
(24.2.2010 16:50:19) Já jsem z těch šesti trojúhelníků vytvořila takový šestiúhelník asi to vysvětluju blbě.
|
|
Teraza Horáková |
|
(24.2.2010 18:10:26) no tak nějak ))
|
|
|
|
Lucka, ročník 73 |
|
(24.2.2010 16:53:01) vypadá to, že mám důvod k oslavě (jen, abych to nezapomněla, než půjde Miška do školy )
|
|
|
|
Feliz |
|
(24.2.2010 16:34:26) Určitě bych s nima pohnula. Ty dvě krajní plus ta co tam je navíc. Dala bych je nahoru a měli by vzniknout ty velké, které se prolínají.
|
|
Teraza Horáková |
|
(24.2.2010 16:34:50) kbyby se hýbat smělo, moucha - přesun 2 postranních nahoru + nové, takhle fakt nevím.
|
|
JaninaH |
|
(24.2.2010 16:36:29) Sylvie, udělala bych vedle sebe dva, pod nimi dva "zrcadlově", pak přes to dvě sirky - vypadá to jako šestiúhelník.
|
|
Terinka4444 |
|
(24.2.2010 16:38:38) Tohle je pololetí 1. třída. No tak to potěž, ještě že nechodíme ani do školky.
|
|
Květulina+E.T. |
|
(24.2.2010 17:16:30) Paní učitelce bych správné řešení samozřejmě poslala, ale s dodatkem- že jsem úkol řešila za dítě, neb dětem sirky do rukou nepatří !
|
perdita |
|
(24.2.2010 17:22:05) Květulinko, mám doje, že je tam napsáno "dřívka", ale musím říct, že mně ten jiný přístup k učebnici nevadí, dcera to dělá ráda, sama si pak skládá všelijaké úkoly, přijde mi to tvořivější.
|
|
Sylvie |
|
(24.2.2010 17:29:48) Květulinko, tam jsou napsány "dřívka", sirka jsem vzala z nouze. Nicméně vzadu v učebnici je složka s tvrdými papíry, jsou tam různé papírové mince, krychličky ke složení, čtverečkový papír... možná by tam byla i papírová dřívka.
Jinak když jsem chtěla holce ukázat i to druhé řešení od Lucky a Janiny, tak jsem ji samo vyzvala, ať si zkusí na jedno řešení ještě přijít... a ona opravdu na něj nakonec přišla. Bez nápovědy
|
|
|
Rina+2 |
|
(24.2.2010 17:33:06) Ja bych z toho vytvorila jakoby sedmiuhelnik vypada to jako kytka, ty dva posledni trojuhleniky dat jakoby dolu pod ty prvni dva.
|
|
Teri | •
|
(24.2.2010 18:07:52) Jsem v šoku a asi úplně tupá, to by moje děti propadly už v první.
|
|
Hahu |
|
(24.2.2010 18:37:51) Já bych to 12. přelomila a udělala bych z něj nahoru malinkej trojúhelníček (jeho dolní strana by byla část těch trojúhelníků pod ním). Jen jde o to, jestli těch dřívek teď není 13, ale když to nepřelomím úplně...
|
perdita |
|
(24.2.2010 19:02:18) Já jen...tam nebylo přidat jednu další, tam bylo v podstatě začít odznova s o jednu vyšším počtem sirek (pardon, dřívek), což je mnohem jednodušší. Taky ty děti takové úkoly řeší od začátku školy, takže jsou zvyklé
|
Hahu |
|
(24.2.2010 19:10:26) jestli s nima můžou hýbat, tak je to jasný já myslela, jen pokud by s nima opravdu hýbat nesměly, jak děti tvrdily
|
|
|
|
Jana (Lukáš 6/03,Martin 8/05) |
|
(24.2.2010 19:12:51) Jeeeeeee, ahojky Sylvi - taky mame Frause - nekdy je to sila. Lukas minuly tyden chybel, tak jsme vcera v matice "pokladali parkety"... a vyborne jsou taky barevne kostky a zapisovani cisel podle nich ...
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(25.2.2010 1:10:11) U nás děti učebnice nemají, ale ve Frausovi se občas ráda inspiruju při výrobě pomůcek...
Např. jak tam je "Vrať čísla neposedy", tak jsem zalaminovala pyramidy a zvlášť jednotlivý čísla, aby to děti mohly skládat (musela jsem teda zvolit větší velikost, aby se s tim dobře manipulovalo). Zrovnatak manipulace se sirkama máme na kartičkách a k tomu krabičku sirek, aby si to každej moh zkoušet. A tak podobně.
Taky mi někdy trvalo, než jsem na něco přišla, ale pro inspiraci je to ideální.
|
|
|
Hrušky | •
|
(24.2.2010 23:19:43) Manžel právě vymyslel řešení s 6 trojúhelníky a jedním bonusovým pětiúhelníkem, ale to asi autoři takhle nevymysleli.
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(25.2.2010 6:59:55) Nas Vojta vzkazuje, ze mas odendat od jedne strany dve svisle a dve vodorovne, a pomoci te jedne navic doplnit zrcadlove tvar (co je nad linkou nahore, bude i dole. Podotykam, je prvnak, mel to hotove asi za pul minuty, delat ve skole to budou asi po nedeli.
|
perdita |
|
(25.2.2010 7:50:49) Holky, co máte Frause... mně se zdá, že jsme těžce napřed. Není to žádná soutěž, ale naše paní učitelka stále plače, že jsme pozadu a děti dostávají horu úkolů. Dokonce měli dvě stránky i v den, kdy dostali svoje první vysvědčení!! V písance (opakuju FRAUS) jsme včera psali malé ř, v Slabikáři netuším, ten dcera moc nepoužívá, akorát ano... něco jsme nedávno psali ze slabikáře do písanky, a to bylo o tom, co potřebují rostliny. V matematice jsme asi o tři stránky dál, než jsou ta zmíněná dřívka. Prvouku jsem už hodně dlouho neviděla. Jak jste na tom vy? Vážně jsme pozadu, jak se domnívá paní učitelka??
Jeno, to pochytání čísílek je skvělé, pyramidy doma vytváříme taky, jsem s učebnicemi moc spokojená, i když někdy by člověk potřeboval víc vysvětlení.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.2.2010 14:33:27) my máme v písance č Č, slabikář típ pádem taky, prvouka je o lidským těle, chtěl obaly od hyg. prostředků a na příště chce obaly od potravin, v maticemají pořád sčítání a odčítání do 10, ale to nevím jistě, jestli už vůbec tu 10, protože tam jede Tomášek jinak
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.2.2010 14:33:59) teď se dívám . my ale nemáme Frause :)
|
Maruška + 9/02+9/04+7/09 |
|
(25.2.2010 16:12:33) Ahojte, objevila jsme že se tu schází rodiče prvňáčku tak jestli bych mohla občas nakouknout? Já taky jednu malou prvňačku doma mám a pravdu povědíc, jsou to nervy. Matematika je v pohodě ale ta čeština Už nevím co s ní dělat. Mimo to že je to malá škrábající kočička začíná být strašně nepozorná. Tečky nad i, j, háčky.. to je slabina. Ona si to po sobě pětkrát přečte ale prostě to jen tak přelítne očima a chybu neopraví. Už jsme to zkoušeli po dobrém, teď už i zákazama, ale nějak se nedaří. Tak že, jak se vnitřně vyrovnat s tím že je to malá nepohorná kozena? Možná je to jen hloupá máma která chce aby její dítě bylo lepší, a zbytečně na ni tlačím?
Děkuji za názory nebo třeba rady jestli jste se taky s něčím nepotýkaly a jak z toho ven?
|
Maruška + 9/02+9/04+7/09 |
|
(25.2.2010 16:13:37) jinak u nás už taky začínají psát cC a počítají v třetí matematice zatím sčítání do 20.
|
lipoo |
|
(25.2.2010 16:35:22) Maruško-neblbni!!!Jak zákazama???..dyť může být klidně dysgrafik,a ty tečky a háčky tam bude zapomínat i v osmičce...a zákazem ji to jen zhnusíš!
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.2.2010 16:22:25) ten můj dareba taky čárky a tečky neřeší, on to sice najde, když to po sobě přečte, ale zase se svým "tempem" na to nemá čas, takže mu chybí taky rozčilovat se nemá smysl, spíš procvičovat místo trestů a zákazů zkus jinou metodu - psát a psát, já to teĎ zkouším a trochu lepší to je denně musí napsat doma aspoň 3 věty, ne moc dlouhý, tak na 3 řádky jeho písmem dohromady, a bude to psávat tak dlouho, dokud to nebude rychlejší a bez chyb jinak než procvičováním to nezlepší jenom je potřeba vymyslet takovou větu, aby v ní nebylo neznámý písmenko, al teď už kromě b, B a K znají snad všechno, háčky se zvládnou v pohodě, takže je to jednodušší
|
lipoo |
|
(25.2.2010 16:37:08) šmoulato věty,jo?..u nás nedělají diktát ani slova,natož věty.Když mu nějaký slovo dám-co bych za to dala,kdyby tam chyběl jen háček nebo čárka..chybí tam celé písmena
|
|
|
perdita |
|
(25.2.2010 16:56:45) Maruško, podařilo se mi docílit lepší pozornosti dcery tím, že jsem jí napsala sama několik srandovních vět asi na A4, kde jsem vynechala někde diakritiku a tečky za větami. Vytiskla a předložila "paní učitelce" k opravení. Prvně tam žádné chyby neviděla, ale postupně se chytla a byla pozornější. Zlepšilo to i její sebekontrolu po zapsání v písance.
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(25.2.2010 16:24:51) Ježíš, já přesně nevím, v matice už máme sčítání a odčítání do 20, plus ty litry a metry, jak už tu někdo psal... to je ta střídavá péče, nikdy nemám aktuální informace. Tiskací už píšou všechno, s psacíma písmenama jsme téměř na konci druhý písanky, ale co tam bylo jako poslední písmeno netuším...
|
|
Marťa11 |
|
(25.2.2010 17:50:13) Perdi, asi ti nepomůžu, jedou podle jiných učebnic, ale i tak... písmenka mají už všechna, tiskací i psací, teď jen dolaďují psaní s háčkama, v matice počítají (sčítají, odčítají, porovnávají do 30 i přes desítky), čtou klasické texty, jako ne jen slova, ale prostě povídání o tom a tom...
|
perdita |
|
(25.2.2010 17:59:41) Marťo, u nás čtou čtenáři taky knihy, proto nevím, kde jsou ve Slabikáři, ale písmenka probraná - myslím v psaní - ještě nemají. Tak vysoké počty závidím, dcera teď doma řeší násobení a dělení, ale ve škole jsou tuším do 14.
|
Maruška + 9/02+9/04+7/09 |
|
(25.2.2010 20:26:56) No procvičování je u nás na denním pořádku, Přijde ze školy a chvíli si odfrkne a pak jdem na úkoly, čtení a pak píše věty ze slabikáře, nebo jí dám přepsat kousek v knížce a pak jí třeba něco nadiktuju. Ona umí už všechny písmenka tak že neřešíme jestli v té větě je něco co ještě neprobrali a když se jí tyhle písmenka nepovedou tak si je prostě procvičíme a pohoda. Ty zákazy jsou myšleny tak že prostě pokud nemá všechno tohle hotovo tak prostě nesmí přeba na počítač, nebo si jít pustit televizi. Vím že bych to asi neměla řešit, ale když jí paní učitelka vše poctivě oznámkuje tak se to dvojkama a trojkama jen hemží, protože stačí aby vynechala písmeno a zapomněla dvě tečky a hned je to trojka.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(25.2.2010 20:29:30) Syn má teda trojku jen jednu, možná dvě, a taky za dvě chyby, co jsem si stačila všimnout. Obě ze psaní. Je děsný lempl na psaní, všechno ostatní je v pohodě, se psaním bojujeme... když se nad ním nesedí, tak to odflákne. Jenže já jsem ten poslední, kdo by ho měl peskovat, mně dvojka ze psaní v první třídě "zkazila" vysvědčení se samejma jedničkama. Odmítala jsem psát vzory z písanky s tím, že tak stejně žádnej dospělej nepíše, takže se to přece nebudu zbytečně učit. Sranda je, že ty vzory umím dodnes, protože mám fotografickou paměť, ale rukou píšu jako prase.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.2.2010 23:12:25) taky nemůžumoc kritizovat písmo, moje je naprosto nečitelný a kluci to ví
ten můj prvňák když mi tu stojí za zády a čte co píšu, tak najde každou chybičku, ale když sám píše, tak vynechává cokoliv, taky včetně písmen, nebo zdvojí písmeno nebo slabiku, protože absolutně nedává pozor, přestane psát v půlce písmene a oznámí mi nějakou ohromně zajímavou věc, prostě nějaký psaní ho zdržuje od zábavnější činnosti
ale snažíme se denně ty tři věty napsat, tak mu vymýšlím takový věty, aby ho to aspoň bavilo, buď je to nějaká sranda, nebo něco zeměpisnýho, ndes psal o Islandu, minule o Austrálii (a tu moji předlohu mi opravil, že nebude psát nesmysly, ale chyby v tom pak skoro neměl, asi ho nebaví psát, že Cilka solí maso. nebo jakou pitomost psali do té písanky, chce něco smysluplnějšího)
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(26.2.2010 11:53:57) Jo, to u nás taky funguje, psát vtipné věty. Je zajímavé, že když syn sám od sebe píše něco "vtipného", tak je to čitelné dost. Pravda, tiskace - psace ho to nebaví. Na druhé straně znám dost dospělých, kteří píšou tiskace celý život a psací písmo nepoužívají vůbec. Moje matka například. Nemyslím, že by psala všechno VELKEJMA PÍSMENAMA, samozřejmě - malejma tiskacíma.
K tomu mne napadá jedna otázka - kreslí a píšou si vaše děti do učebnic něco, co tam nepatří? A pokud ano, reaguje na to nějak učitelka? Můj syn překreslí a přetextuje snad všechno, co v učebnici najde a zatím jsme se v notýsku nedočetli nic o tom, že by to neměl dělat. Nevšimnout si toho nelze. Tak nevím, jestli mám ocenit učitelku, že nestojí v cestě přirozené kreativitě dítěte nebo očekávat na rodičáku nějaký céres.
|
Xantipa. |
|
(26.2.2010 12:35:37) Monty, boro by bylo, když by kreslil do učebnice - tzv. putovní, to je u staršího syna. U našeho prvňáka se nic neděje, protože ty učebnice jim zůstanou, jsou to formy pracovních sešitů. Učitelka jim tam komplet třeba píše známky, pochvaly a tak. Tak proč by vadilo, když si tam dítě něco navíc nakreslí?
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(26.2.2010 12:40:00) Xantipo, asi nejde o to, že si tam dítě "něco nakreslí". Jde o to, co tam kreslí (a píše). Podle mne si učitelka musí myslet, že je magor. I když na třídní schůzce - zatím jediné - ho zatím jen označila za třídního baviče. Fakt nevím, jestli bych jí neměla příležitostně říct, že je to dědičná záležitost... a že je holt vtipnej, protože se jeho matka humorem živí. Ale na druhý straně nechci, aby to vyznělo nějak blbě. Tak asi zatím počkám, jestli s tím nějakej problém bude nebo ne.
|
Xantipa. |
|
(26.2.2010 12:42:31) Monty, já bych řekla, že učitelka ty výtvory už viděla a jestli s tím má a nebo bude mít problém, určitě se ozve. Třídní bavič - je dost problém. Zpočátku je to sranda, ale časem se to může zvrhnout. Uvidíš časem, jestli dřív dělá a pak teprve domýšlí a nebo obráceně.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(26.2.2010 12:46:05) Xantipo, jestli bude po mně, tak to bude půl na půl. Některé fórky se promýšlí, některé vznikají z okamžitého popudu. Já vím, že je to obtížný. Na druhý straně, co s tím můžu dělat? Pro mne je sranda v podstatě alfa a omega života. Syn v tom vyrůstá. Těžko může bejt výrazně jinej. V tomhle má moji genetickou výbavu. Na jednu stranu mne to těší, na druhé straně vím, že mu to život zrovna nezjednoduší.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.2.2010 13:23:43) kluci si taky malujou, a čím víc se nudí, tím víc malujou, teda hlavně ten starší, líp to umí, mladší asi bude víc psát, ale v jeho psaní se nikdo nevyzná, protože on uznává pouze první písmeno nebo slabiku ve slově, pak už to není důležitý (jeho oblíbenou větou je "Ko ze špa", neboli dej mi kokinko ze špajzky, dodneška chce "chle se sa", neboli chleba se salámem, a do sešitů si to píše ještě psporněji, jenom ty první písmena, takže "opsat ze slabikáře 5 vět" je v jeho pojetí ozs5v) a nevadí to, teda učitelce, já ibčas rostu, ale on ví, co tam má, tak je to jeho věc
|
lipoo |
|
(26.2.2010 13:34:20) Monty-učitelka určo ví,co jsi zač,ne?-určitě se malej pochlubil
šmoulato-tak "chle se sa" jsem myslela,že je to chleba se sádlem...bych mu to dala,by se třeba naučil se "salámem"
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.2.2010 15:06:15) on tak mluví pořád, a my mu na to pořád odpovídáme, že nerozumíme, a stejně ho to baví, před chvilkou jsem se ptala, co by si dali ke svačině, a on chce" pá v ro", pochopitelně, párek v rohlíku :)) ale on už se takto baví minimálně dva roky starší zase když byl naštvaný, tak hláskoval, to byla taky síla :))) zvlášť když s tím začal na malýho, který pochopitelně neumí z hlásek sestavit slovo a mě tím neskutečně vytáčel, a já vydržím hodně, ale toto ne
|
lipoo |
|
(26.2.2010 17:22:56) šmoulato-proč?já jsem ráda,když mladej hláskuje-aspoň si procvičuje do školy)...donedávna to vůbec neuměl.
Monty-tak to jo-já myslela,že tě třeba viděl občas psát a tak...a tys mu řekla,že musíš "pracovat"..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.2.2010 18:32:24) moji hláskovat umí hodně hodně dávno, potvory :))))
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(26.2.2010 18:49:20) Ale jo, on ví že něco dělám na počítači, ale co přesně je mu úplně jedno, on žije v jiný realitě a nějakou práci matky má na salámu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.2.2010 18:56:50) Monty, tobě syn nečte přes rameno? moji to dělají FURT a hrozně je to baví, teď t nejsou jenom proto, že jsou vedle v obýváku u večerníčku
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(26.2.2010 18:58:08) Nečte. Jeho moje pindání na netu nezajímá. On fakt moc neřeší realitu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.2.2010 21:03:30) můj z toho má srandu, ale hlavně ho baví mi v tom hledat chyby, kdyby si je tak uměl najít sám po sobě
|
|
lipoo |
|
(26.2.2010 23:26:35) monty-zrovna dneska jsme ve slabikáři četli slovo "autor"
|
lipoo |
|
(26.2.2010 23:26:47) fakt záživný pro prváky
|
|
|
|
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(26.2.2010 16:56:18) lipoo, to těžko, syn vůbec neví, co dělám. Nezajímá ho to. Když jsem to s ním nedávno rozebírala kvůli prvouce, kde to mají jako téma, tak po dlouhém přemýšlení pravil, že "maminka dostává peníze za to, že dělá srandu".
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(26.2.2010 13:16:10) Monty, celý roky jsem kreslila a čmárala do učebnice, nic nepomáhalo, některý kresbičky byly i fakt vypilovaný . občas mě nechali něco zaplatit..Šíleně jsem se nudila, kdybych nemohla kreslit, asi bych byla silně agresívní...
|
|
|
|
|
|
Marťa11 |
|
(25.2.2010 23:48:56) Perdi, chápu... T má fakt bezva učku, když má hotovo co dělají všichni, tak pro něho má připravenou další práci z matiky, těžší věci a zábavné a prostě ho zabaví... hlídá si, aby neměl "díru" v tom co berou, takže to udělat musí jako všichni a pak mu lupne něco navíc on neruší, baví ho to a ještě se přiučí, tak si myslím, že by to mělo být kdyby měl půl roku počítat do 10, tak bude otrávenej... logicky
|
perdita |
|
(26.2.2010 7:28:36) Marťo, u nás se učí přesně podle učebnice (proto jsem ještě ráda, že prvnačka má Frause!), i syn o tři ročníky výš. Je zima a všude sníh? No a co, v přírodovědě jsou na další straně květiny, tak probírají floru
|
|
|
|
|
|
|
|