Mapi |
|
(5.3.2010 21:58:33) Já se trochu trapně zeptám jestli je tady někdo s dítětem, které zná a čte písmena a číslice už od dvou let? Našeho malého nezajímá nic jiného než sestavovat z písmenek slova, která čte. Je mu 26 měsíců. Manžel četl plynule od tří let, tak to asi má po něm.
|
Lajka+2skřítci |
|
(5.3.2010 22:18:42) Mapeš,tak to nemáme,máš geniální dítě
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.3.2010 22:26:45) Mapeš, to ti teda nezávidím, ani tvýmu dítku, moji četli mnohem dřív než šli do školy oba, mladší ještě mnohem líp než starší, a každá taková aktivita dost vyřazuje z kolektivu dětí... i maminek a daleko hůř se s tím pracuje než s normálním dítkem, který jako předškolák zvládá možná písmenka ve svým jméně
|
|
Teraza Horáková |
|
(5.3.2010 22:53:14) mapeš, pokud pančelka nepochopí, že se nudí, protože zná a ví, uvidíte.
|
Leňula, Andělka a Emilka |
|
(5.3.2010 23:30:29) Tak to mi jsme s nástupem do první třídy začly od píky, sice písmena znala i abecedu odříkala, ale tím to haslo a teď slabikuje tutím stylem .... m-a/ma/m-i/mi-mami-n-mamin-k-a/ka - maminka takže asi tak a taky kolikrát na nějaké slovo čučí půlhodiny a potom mi řekně --- tak to nedám
|
lipoo |
|
(5.3.2010 23:40:54) leŃule-tohle je prý dvojitý čtení..či co..náš to taky takhle četl-že přečetl slabiku,pak další-pak zopakoval ty dvě předešlý slabiky,pak přidal třetí,pak zopakoval všechny tři,přečetl čtvrtou a pak zopakoval celý slovo...prý neexistuje!!!nesmí se vracet..takže jen slabikoval...neopakoval to slovo pak už vcelku...prý nevadí,pokud zatím nepochopí text-to je prý až později,snad v květnu?..Já vím,že to malej tak říkal,a mě to hrozně točilo,páč tu větu četl hodinu...jo a pak opakoval vždy i ty slova "maminka nese mísu"-četl "ma-mi-mami-n-mamin-ka-maminka-ne-maminkane-se-maminka nese.."atd..tak jsem byla ráda,když učitelka řekla NE,že je to chyba..a jedna maminka říkala,že ještě po dítku chce,aby to řeklo to slovo vcelku-takže nás bylo takových víc
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(6.3.2010 0:26:31) lipoo, což o to, on by i četl, ale ne Slabikář. On má z toho, co se učej ve škole maximálně srandu. Holt je po mamince. Včera mi zrovna hrdě ukazoval, jak měli doplňovat slova v pracovním sešitě, kde byla věta "Pozor, ať nešlápneš na..." a mělo tam být doplněno JEŽKA. Syn napsal "...ať nešlápneš na minu." K textu TÁTA A TOM nakreslil postavičky s kvérama a dost dlouho mi trvalo ho přesvědčit, aby NENAPSAL do domácího úkolu "Máma má mimi a sekeru". Pochopitelně jako člověk, který se humorem živí z toho mám ukrutnou radost, ale na druh straně je mi dost líto jeho učitelky.
|
lipoo |
|
(6.3.2010 9:36:59) monty-mě napadlo něco jinýho,než na "minu"..to by tam napsal náš synek..ale máma má mimi a sekeru-je dobré
|
|
|
|
|
Mapi |
|
(5.3.2010 23:37:48) No já myslím, že pokud o to bude mít zájem pořád a bude se chtít rozvíjet, tak budeme muset najít školu,kde se nebude nudit a budou akceptovat jaký je a potáhnou ho dál. Je pravda, že to není lehký, je fakt chytrej jako "opice" ale má to své ALE.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(6.3.2010 0:21:00) mapeš, já ti nevím - mám s těmi speciálními školami trochu problém. Mimochodem jako dítě jsem četla od tří let, ve čtyřech stoprocentně plynně, v pěti jsem místo učitelek předčítala dětem ve školce, když měly odpolední klid. Syn tohle pravda nepodědil, ale zase má od dvou let poněkud obskurní zálibu v mořské biologii. On si v životě nehrál s auty nebo s vláčky, vždycky ho zajímala jen ta biologie. Na to žádný speciální školy nejsou, ale i kdyby byly - myslím, že je důležité integrovat dítě do prostředí, ve kterém bude po zbytek života trávit většinu času. Na separaci těch, co mají nějaké nadání je čas ve chvíli, kdy se chodí do víceletých gymnázií. Čistě můj subjektivní názor, samozřejmě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.3.2010 0:44:55) Monty, ono je to hrozně těžký, když není škola, která by se individualitám věnovala tak nějak sama od sebe, tak se tam akcelerovaný dítě prostě nudí, ale není to nuda jako že by neměl co dělat, je to o tom, že se nic novýho nedozví
jesli má tvůj syn zálibu v biologii, ale nečetl, nepočítal, nebo nepsal než šel do školy, tak mu škola něco dává, a i když by zvládl rychlejší tempo, tak to není úplně o ničem ale když jde do školy prvňák s tím, že čte (ne přečte, ale opravdu právoplatně čte) a matematiku má zvládnutou minimálně na úrovni druhé třídy, tak potřebje jiný přístup, jinou výuku
taky v životě nebude pořád mezi lidma tak rozdílnýma než je on, jistěže se v budově, kde bude mít svou laboratoř, bude vyskytovat i údržbář, ale on bude svou práci řešit s jinýma
musí se naučit vycházet se všema, nepohrdat nikým, znát cenu práce, jakékoliv, ale to všechno neznamená, že bude čekat, až ho ti ostatní dohoní a průměrovat se s nima
|
Mickey16 |
|
(6.3.2010 0:50:00) Montessori škola ale těch v ČR moc není, a když už tak asi jen první stupeň... syn tam právě proto chodí (zatím tedy do školky).
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(6.3.2010 9:56:19) Šmoulata, souhlas.
Třeba k tý matice - já teď mám 4 prvňáky - dva kluci sčítají do deseti tisíc s přechodem přes desítku i stovku, tak holt začínáme odčítání do deseti táců.. Jedna holčička počítá do deseti tisíc, sčítá s přechodem do stovky a tu a tam něco do tisíce, tak děláme ty těžší věci do tisíce a druhá holčička počítá do tisíce a sčítá bez přechodu desítky do stovky, tak začínáme odčítání bez přechodu. Přece jim nebudu rvát že na stromě byly 3 kokosy a kolik jich tam zbylo, když opice dva odnesla...
Ve třetí mám kluka, kterej nerad počítá příklady a slovní úlohy, ale ulítává na grafech, rýsování - teď začínáme rýsování těles... no tak ho holt nechávám vyrábět pláště těles a rýsovat bokorysy, půdorysy atd. a občas mu tam narvu nějaký násobení a dělení s tim, že když se překoná a spočítá tu nudu, tak mu ukážu novou funkci v excelu
Pak mám druháka, kterej chtěl počítat jen slovní úlohy o dinosaurech nebo psech, tak si je holt vymejšlí sám - včera říkal, že už dělá 38. a celkem se u toho bavim - moc si to nepamatuju, ale bylo tam třeba o nějakym psovi, že si ho 3krát za den někdo splete s ovcí a kolikrát si ho teda lidi spletou za tři tejdny nebo o nějakym dinosaurovi (název si nepamatuju), že za den sežere tolik a tolik kg přesličky, dožívá se tolika a tolika let a kolik přesličky tudíž zachrání jinej dinosaurus, když toho prvního sežere...
|
lipoo |
|
(6.3.2010 10:58:41) Jeno-úloha s dinosaurama perfektní-to by mě nenapadlo
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.3.2010 11:11:44) Jeno, ty slovní úlohy by stály za sepsání
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(6.3.2010 11:38:48) No však jsou všechny k dispozici dalším dětem - nemáme učebnice ani pracovní sešity, máme šanony s nabídkou všeho, co já nebo děti vyrobíme, takže když má někdo dělat sl. úlohy, sáhne do šanonu sl. úloh a vybere si, když má rýsovat, sáhne do šanonu s rýsováním atd. Uvnitř je to řazený od nejlehčího po nejtěžší... Navíc všechno, co děti píšou, zůstává na ploše školních počítačů a já to o prázdninách znovu procházim - někdy i nepoužitelná věc poslouží jako inspirace pro použitelnou Navíc úkoly od dětí jsou samej obrázek (umí hledat obrázky Googlem dřív, než číst a psát), tak to občas musim trochu probrat, aby na jednom papíře nebylo víc dinosaurů, než úkolů...
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(6.3.2010 11:45:02) Jsem si vpomněla, že jsem v říjnu, když s tim ten kluk začínal, dávala ukázku jedný z prvních úloh na krkavčí matky, takže kopíruju:
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.3.2010 12:00:51) no tak to je super
|
|
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(6.3.2010 10:36:50) Šmoulata, jasně, ale z mého úhlu pohledu mu normální základka dává hlavně sociální integraci. Stejně jako školka. Tam jsem jeden rok, co měli učitelku, která byla taková hodně progresívní a nakonec myslím přešla do nějaké montessorky, pořád poslouchala, jak by měl chodit do speciální školky... protože mu dost dlouho trvalo, než začal ostatní děti brát jako parťáky a ne jako bandu tupců, se kterými se nedá bavit o tom, jak mořská hvězdice přijímá potravu a proto nejsou hodni jeho pozornosti. Tak v pěti letech se to začalo výrazně lepšit a dneska už se chová jako celkem snadardní dítě, včetně sbírání karet s Pokémonama.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.3.2010 11:10:38) no Monty, toto mě nepotkalo kluci školkou propluli bez toho, aby je zaujal kdokoliv ze spolužáků, učitelky o nich ani nevěděly, když se synovi jeden spolužák ráno v šatně přišel pochlubit tím, že má tričko se Spájdrmenem, tak mu na to ten můj řekl, že on má s lokomotivou a dál ho to nezajímalo, a zůstalo mu to a ve škole je to stejný - proč se honí kolem lavic? taková pitomost, než by si radši četli, a nebo ať se honí někde jinde, takto si nemůžu číst ani já musela jsem se jít přimluvit za učitelkou, aby ho posadila do lavice, kde bude mít co nejvíc klidu, kolem sebe takový děti, který mu nebudou vadit svým chováním a nezájmem o učení takže u nás ani ta socializace nějak nezafungovala
|
|
|
|
|
Mickey16 |
|
(6.3.2010 0:44:46) No ještě je brzo na soudy, dítě co se jako batole naučí abecedu může zaostávat zas někde jinde syn uměl abecedu od 20ti měsíců, díky tomu se konečně rozmluvil, začal brzo číst řady písmen zleva doprava. Ale- je mu 3 a půl a stále čte řady písmen, jak vidí napsaný svoje jméno a přečteš ho tak se nasere protože to není "Michael" ale "M-I-C-H..." takže se zasekl na písmenech a jejich řadách, kromě toho mu jde (pravděpodobně) matematika, jenže to co jeden den ve školce přepočítá druhej den smete ze stolu se slovy "nech mě bejt" takže se těžko dá určit co umí a co ne... ale obecně když je v náladě dělá úkoly pro předškoláky nebo je ve škole. Ovšem- mluví jak hotentot, co se obsahu týče, nerozumí spoustě věcem, nerozumí čtené větě a tak dále... Mladší syn je ve 2 letech ještě analfabet, ovšem dá se s ním zase normálně komunikovat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.3.2010 0:45:58) nemůže být ve všem stejně dobrej, geniálních dětí se zase tolik nerodí
|
|
|
|
|
perdita |
|
(6.3.2010 7:50:42) Mapeš, takového syna mám, co si na druhých narozeninách z nudy četl nápisy a složení na láhvích a my z něho padali do vývrtky. Teď je čtvrťák/páťák, má IVP.
|
|
|