Winky | •
|
(17.3.2010 12:23:36) Nj, učitelka má zažité co je "správné" a nejradši by měla všechny žáčky "správné". Ale život je přece pestřejší. Možná bych si jednou fakt přivstala, přinesla bych sobě i učitelce kávu v termosce a sušenky, a pak jí tak nějak co nejvíc v klidu jak umím řekla, že 1)sešity jsou pracovní, píše se do nich, ostatní knihy rozhodně neničí - tj. není to destruktivní činnost 2)syn maluje velmi, velmi, velmi rád, denně, hodně, zkrátka je to jeho koníček ve kterém ho ráda podporuješ 3)dalším jeho koníčkem jsou vtipy, komiksy, je svým založením bavič, ne cholerik 4)malování mu pomáhá v tom, že si uvědomuje obsah čteného/nakresleného - vždyť se vyjadřuje "k věci", lépe si pak také pamatuje, má vizuální paměť no a nakonec 5)malování mu pomáhá v tom, že vybíjí jeho přebytečnou energii, pokud by neutíkala tudy, nejspíš by musela ven nějakým jiným, ještě méně přijatelným způsobem - povídání, vyrušování, vtipy nahlas, třídní šaškování - takže jestli jí to stojí za to, abychom ho to nějak dramaticky odnaučovaly
Závěrem bych jí poděkovala že se o syna zajímá, že je z toho vidět snaha o individuální přístup k dětem, takže máš radost že má tvoje dítě takovou zodpovědnou učitelku.
A pak bych si šla dospat veršíček
|
Zufi. |
|
(17.3.2010 12:27:02) Winky, to je sice hezké, ale pokud ředitel školy nepovolí kreslení do sešitů, tak to ta úča musí kontrolovat a ,,otravovat,, s tím.
|
Ennywan |
|
(17.3.2010 12:31:03) Zufi jako já to nechápu. Tady se obecně pořád dělá to, že než abychom to našli nějaký kompromis přijatelný pro všechny strany, tak budeme dávat poznámky, buzerovat a já nevím, co všechno a stejně je to k ničemu. V cizině už to pochopili dávno, proto je tam třeba možné koupit např. takový sešit pro kluky, na jaký tady byl odkaz...
|
Zufi. |
|
(17.3.2010 12:38:15) Není to v každé škole. Jinde ale zase bazírují třeba na jiných věcech.Jen pro zajímavost, kamarádka učí někde na Benešovsku a tam musí mít z každého rozhovoru s rodiči zápis.3x , u sebe ,u rodiče a u ředitelky, s datumem a razítkem školy, o čem hovořili, kde, atd.Pokud by to byla výchovná komise nebo něco sakra důležitého, tak jasně, ale oni to píší, i když se jde rodič zeptat, kde nechal Ondra bačkůrky....
|
Ennywan |
|
(17.3.2010 12:40:13) Zufi buzerace, nic jiného a nechápu, k čemu je v případě např. provozních záležitostí potřebná.
|
|
|
*Aida* |
|
(17.3.2010 12:52:30) Jitko, ja jsem dneska psala do diskuse "Moje dcera zapomina" a popravde si neumim predstavit, co by se delo, kdybysme zili v CR. Protoze ja sama taky zapominam vsechno a neustale, organizace veskera zadna, tak me sice dcera vytaci, ale urcite bych to nechtela resit s ucitelkou. Jinak jak uz jsem tam psala, tak sen me dcery je ten, ze cely svet je jeden velky nekonecny papir, na ktery se kresli. Kresli neustale, vzdy a vsude. Akorat na sesitech si hodne zaklada na uprave, takze tam ne a do knizek ma zakazano. Ale na konci tydne dostanu vzdycky stoh obrazku, ktere pak tajne vyhazuju. Nas byt je preplneny jejimi maluvkami, soskami, obarvenymi kameny, orechy, nejlepsi jsou vytvory recyklovane (z pet lahvi apod). Skola to resi tak, ze nam to vse odlifrujou domu. Kdy to tam vytvari nevim, ale nikdo si na nic nestezuje (ostatni deti zdaleka tolik vytvoru nemaji). Na konci lonskeho roku mela hodnoceni, ze je velmi vytvarne nadana, ma smysl pro detail, neboji se experimentovat a ma "fler". Ucitelka Montina syna by mela ocenit, jaky ma ve tride talent a snazit se ho nasmerovat vytvarnym smerem. U nas treba ucitelka dceri poradila, at kresli bubliny a pise do nich, co kdo na obrazku rika. Ted se to i ucili ve skole, jak to ma spravne byt. Ja bych v tom videla potencial spise nez problem.
|
Ennywan |
|
(17.3.2010 12:55:11) Aida, jenže to je právě to, co u nás chybí a v cizině se to cení. Vybočovat z řady je u nás stále nežádooucí, v cizině se to podporuje.
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(17.3.2010 12:55:20) Aido, kdyby nebyl problémový žák v jiných směrech, možná by to ocenila.
|
*Aida* |
|
(17.3.2010 13:12:35) Monty, nejsem v obraze. Tedy krome te poznamky pod lavici. Se starsim synem uz jsem resila ledacos. Jako autista ma trosku dost velky problem s autoritama a obcas je to nemistne, ale nejake reseni se vzdycky naslo. Ovsem s ucitelkou se vidam denne pri predavani deti, takze vse resime okamzite. Nekdy se smeju i ja i ucitelka (jako kdyz ji rekne "Hello gorgeos!"), ale pred nim samozrejme delame vychovne tahy. Ucitelku predem nepodcenuj. Jestli je mlada, tak by mohla jeste mit naladu na nejake alternativy, ne? Lepsi nez stara zapskla rasple.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(17.3.2010 13:18:08) Aido, po pravdě řečeno, já taky moc ne. První poznámku "neustále zlobí" jsem s ní řešila přímo na rodičáku. Řekla, že zlobí tak jako ostatní děti, resp. kluci, a že je třídní bavič. V podstatě se to opakuje, akorát že už nevypisuje zlobí, ale dává razítko "zlobí". Podle toho, jak ho znám ze školky bude nejspíš prudit nemístnými kecy, mít komentáře k tomu, co učitelka říká, plus to bavičství a "vtipnost". Syn doma o škole nemluví, jen výjimečně, takže třeba vím, že na písmeno "p" řekl učitelce "pitomeček", ale původně chtěl říct "ještě něco horšího". Jo, taky jednou dostal poznámku, že je drzý. Když jsem se ptala jak konkrétně je drzý, řekl že neví, že není schopnej posoudit, co je pro paní učitelku drzost...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(17.3.2010 13:34:54) Monty, to je prima vědět, že v tom nejsme sami. Nejhorší je, že to stále nepřechází (4.tř.) a nejspíš to hned tak nepřejde. Poznámky jako vyrušuje, všechno komentuje, odpovídá za spolužáky, je drzý, jsou na denním pořádku. Minulý týden mi učitelka řekla, že nejlepší by bylo, kdyby se syn změnil , jinak s ním nedokáže pracovat. No vzhledem k tomu, že za celou předškolní i školní docházku se nezměnilo na jeho chování nic podstatného, nepomohly žádné kázeňské postihy ani domácí tresty, tak opravdu nevím, jak by se mohlo něco změnit z jeho strany.
|
|
*Aida* |
|
(17.3.2010 14:53:06) Monty, mas proste nadane dite, ktere potrebuje individualni pristup. U nas jsou nadane deti klasifikovane jako deti se specialnimi potrebami a tak bych na to i jako matka nahlizela. Jinak u nas je ve tride 26-30 deti (neustale nekdo odchazi a prichazi), v tomto veku (vsichni tento skolni rok oslavi 7me narozeniny) je ve tride jedna ucitelka. U dcery tedy jeste asistentka, maji autistickeho chlapce ve tride. A treba na cteni jsou rozdeleni do 5ti skupin, v matematice maji skupiny 4 atd. Kazdy dela neco jineho. Ani domaci ukoly nemaji stejne. Zvladnout se to asi da, kdyz je to tady tak vsude.
|
Dream |
|
(17.3.2010 15:15:36) Monty, syn to dělá taky. Kreslí, píše, čmárá do pracovních sešitů, má zohybané všechny rohy, obaly jsou zbytečné, protože je záhy sundá. A navíc má každý den sežrané další centimetry z pastelek, tužek a nové hryzance na perech...Dopisuje si různé popisky a taky komentuje komentáře paní učitelky. Nic s tím neudělám, horem dolem mu říkám, aby aspoň JEN kreslil a neopravoval texty paní učitelky, ale asi je to silnější než on. Prostě se tím nějak soustředí, v klidu nevydrží ani chvilku. Takže např. komentář Adame, piš lépe si přepsal na Adame, pišEŠ DOBŘE...Víc mě deptají ty sežrané pastelky Asi bych to radši řešila osobně, přeci jen mezi 4 očima se můžete i zasmát..třeba
|
|
|
|
|
|
|
|
Winky | •
|
(17.3.2010 12:47:23) ředitel??????? jako slyšela jsem různý zvěsti, třeba že určoval co smí nebo nesmí mít učitelky na sobě a jiný pindy, ale kreslení do sešitu že ZAKÁŽE? A JAK jako? Že bude učitelka přidělovat a odebírat tužky jen na konkrétní úkol, jinak musí být lavice prosta psacích potřeb? A co bude trestem když bude zákaz přestoupen? Asi jsem natvrdlá ale nechápu to.
Jako fajn - nesmí se čmárat po lavicích, a když - tu máš smirgl, lak, a buď to udělej sám nebo si na to pozvi rodiče. Ale knížka resp. pracovní sešit který je dítěte?
|
Ennywan |
|
(17.3.2010 12:49:24) Já prostě nechápu, proč jsou pro inspekci tak důležité sešity a co v nich je? Dyť to je vizitka žáka ne učitele, ne? Jako chápu, že úplná anarchie je taky blbost, ale proč inspekce jede po takových věcech?
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(17.3.2010 12:27:18) Winky, asi bych jí to radši napsala... nevím jestli jsem schopná vážně mluvit o něčem, z čeho mám v podstatě srandu. Jsem dost těžko stravitelnej člověk... nechci to synovi dělat horší, než to je. Když mi tam ukáže nějakou synovu malůvku a já vyprsknu smíchy, tak to je snad lepší tam vůbec nelézt... ostatně moje záchvaty smíchu blbě snáší i sám sedmiletý syn, nedávno mi v tramvaji popisoval scénu z kreslenýho filmu slovy "babička rovná se spousta plátků masa" a už to jelo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.3.2010 12:30:03) Monty, slib jí, že mu domluvíš, slib jí to písemně, byudete mít obě doklawd, že se snažíte, a synovi vysvětli, že malůvky musí být k tématu a slušný, jinak na jiný papír, a hlavně jenom do svých věcí, který se neodevzdávají v červnu a nezůstávají pro někoho dalšího
|
|
Federika |
|
(17.3.2010 12:33:47) Monty, na druhou stranu,ty bys už tu sebekontrolu měla mít.. Tvůj syn stejně pozná, jak co myslíš a jakej postoj k tomu máš,nicméně si myslím,že alespoň formálně bys určitě neměla žádnýmzpůsobem tu učitelku shazovat atřeba mu vysvětlit, proč si myslíš,že si to ta učitelka nepřeje.. Jde o to,-a to já třeba svoje děti učím, že v životě narazí na různý typy lidí a měly by si umět s nimi poradit. Prostě myslet si svý, ale pokud jdou za svým cílem,radši udělat,co s e po nich chce,prootže jde třeba o blbost, nemá smysl odporovat, za nějakých pár let si budou moc dělat věci po svým,i se všemi následky..Ale do určitý míry s emusí naučit podřídit se autoritě-jinak mu to uděláš těžký i n a dalších stupních škol-a celkem zbytečně. Tohle se al enetýká zrovna těch malůvek,sama prostě vím,že některý věci s e překonat nedají...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.3.2010 12:35:25) ono se to týká i těch malůvek - musí odhadnout, kde je jaká vhodná, když už může malovat
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(17.3.2010 12:37:16) Federiko, to máš těžký. Já jsem sebekontrolu měla odjakživa, už jako dítě, jenže ta sebekontrola u mne znamená, že jsem studenej čumák. Kromě toho, když mi něco přijde směšný, tak na mým obličeji nepostřehneš žádnou emoci. Bohužel nesmát se něčemu, co mi přijde vtipný mi jde blbě. Tahle kombinace je pekelná, představ si, že jdu za účou s "poker face", ona mi strčí před nos nějakou ptákovinu, co syn namaloval, a já se začnu tlemit. To bych mu fakt moc nepomohla.
|
Federika |
|
(17.3.2010 12:43:26) hmm,to bys mu asi fakt nepomohla... Ale víš co,třeba by pak víc chápala tvýho syna,případně by ho litovala...
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(17.3.2010 12:46:29) Federiko, dobrej nápad... litovala by ho, že má za matku takové pako... jenže ona je děsně mladá, tak 25 let... má tím pádem jen velmi málo zkušeností...
|
|
|
|
tinas |
|
(17.3.2010 12:39:26) Federiko, taky dětem říkám,že si o každém můžou myslet co chtějí,ale v mezích lidské slušnosti a společenské konvence musí umět posoudit situaci a vyjít s každým. Je to sice občas náročné,ale holt nemůžeme skočit každému po krku jenom,protože si o něm myslíme,že je totální kosmopako. Jo to je sice hrozné pokrytectví,ale společenské konvence jsou jasně dané a všichni víme co je a co není vhodné.
|
|
malaa |
|
(17.3.2010 12:57:24) Frederiko, naprosto moje řeč . A je někdy lepší trochu se stáhnout z opozice, už kvůli sobě samýmu.
|
malaa |
|
(17.3.2010 13:02:32) FEderiko, sorry, jsem asi slepejš
|
|
|
|
|
|