Xantipa. |
|
(6.4.2010 10:56:30) Teď momentálně nemyslím zapomíná pomůcek apod., v našem konkrétním případě myslím zapomínání písmenek - psacích. Já to pořád nějak nemůžu pochopit. Vím, že to zapomněl, ale třeba někdo má nápad, jak na to. Můj syn ta písmenka /některé/ prostě zapomíná - tedy on ví, jak vypadá tiskace, ale psace ne. Nebo psaní slov - běžně vynechá písmenko, pak si to přečte a ihned zjistí, že něco vynechal, ale než to stačí dopsat a rozhodnout se, jak to opravit, nestíhá další slovo. Přitom čte velmi dobře. Má někdo tipy, jak na to? Jediný, co děláme, je, že každý den píšeme abecedu v malých a velkých písmenech a diktát. Ale stejně - posun žádný - zapomíná pořád.
|
Feliz |
|
(6.4.2010 11:01:46) Chce to trpělivost. Mě nezrápí vynechaná písmena, ale absence teček za větou a nad písmenem j. Nevím, proč zrovna j. A na konci věty..no comment....takže dvojky z diktátu jsou obrečené, ale zasloužené.
|
lipoo |
|
(6.4.2010 19:26:46) ty jo-diktáty vět???tak to hledím..naši ještě diktáty vůbec nepíšou..ikdyž mu dám nějaký slovo doma-jet o děs...a nějaký tečky,háčky,čárky nad slovama -ani nemluvím..a písmena zapomíná taky.i klidně vynechá...ale když to přečte znovu-tak neví,co vynechal..my určitě nějaké dys mít budem-ale to až později,ve druhé třídě to bude stačit.
|
|
|
Líza |
|
(6.4.2010 11:01:56) Taky bych uvažovala nad tím, vzít ho do PPP. K tomu, aby mohli vyloučit dysgrafii, je dobrý, aby byl na konci první třídy, lépe na začátku druhý.
|
Xantipa. |
|
(6.4.2010 11:09:09) Do PPP jsem už volala. Řekli mi, že to nic nemusí znamenat, že se teprve učí, tak to prostě nemusí umět. Že nějaký vyšetření se dá dělat prý až v druhý třídě. Trochu mě děsí, že tam možná něco bude. On totiž zapomíná hodně - všechno musíme opakovat a procvičovat. Třeba včera jsem zjistila, že nezná zvířata - třeba: slepice, kohout, kuře, slepice kdáká, to samý ovce, beran, jehně - ovce bečí. Zjistila jsem ve školce, že se mu to pletlo, tak jsme to procvičovali a dobrý a zas to zapomněl. To samý hodiny, který už uměl a zas neumí, kličky na tkaničkách. On si to znovu osvojí rychle, protože to už uměl, ale musí se to znovu učit, prostě mu to vypadává.
|
Zdenča+Petřík8/05+Lenička10/08 |
|
(6.4.2010 11:24:54) Xantipo - s těmi zvířaty - já tohle řeším se synem - 4,5r. Já to prostě nechápu, on pozná všechna písmena, počítá ani nevím do kolika a docela dokáže i sčítat. V ničem s ním není problém, všechno se chce naučit, ale zvířata prostě ne. Pořád mu ukazuju v knížkách, že tohle je koza a ta dělá mee, ovečka dělká bee, ale druhý den mi zase řekne, že ovce je prase a dělá bůůů Prostě to není jeho oblast zájmu a nedostanu to do něj
|
Xantipa. |
|
(6.4.2010 11:33:09) Jenže on chce, ale nejde to. Pozná lamu, tygra, lva a já nevím, co ještě. On třeba správně pozná a zařadí sele k prasnici, tele ke krávě, jehně k ovci - to on pozná, když jehně bečí, ukáže ho správně a správně zařadí, ale ten název prostě ne a ne přijít. On se to snaží dovodit, to jo, ale nejde mu to. Prej hříbátko je dítě od koho - přemýšlí a bádá, pak ho vidí a radostně nadskočí - od koně, klisna, že jo. Jako by si neuměl to zvíře představit, dokud ho skutečně neuvidí. Ale ne všechna zvířata, jen některá.
|
Jahala. |
|
(7.4.2010 18:26:24) Xantipo, řekni si o doporučení vyšetření PPP školou. Moje holka byla vyšetřena koncem první a už napsali doporučení a pak to po půl roce upřesnili. Teď dělám asistentku pedagoga v logopedické první třídě a teď posíláme děti do PPP protože teď jde o to které dítko půjde dál z naší logo třídy do normální druhé s 25 dětmi a kdo bude v "dyslektické" s max 15 dětmi nebo v normální třídě s individuálním plánem. Jinak jak to popisuješ přijde mi to jako dysortografie a nejlepší na to je komentované psaní a ano píše se po písmenech takže ty řekneš Zuzana a ono píše a nahlas si říká Z- u - z -a - n -a každé další písmenko říká až když je první napsané. i to zapomínání zvířat mi připomíná dceru přines vidličku bylo bez problémů, ale na otázku co je to jen tupě zírala . Přeji hodně sil a pevné nervy tobě i malému a hlavně osvícenou učitelku.
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(6.4.2010 11:02:53) Xantipo...kvůli tomuhle jde syn na vyšetření do PPP. V první mu to nedělalo a v druhý se to rozjelo
|
Lída+2 |
|
(6.4.2010 11:05:08) Jo a opravdu se to rozjelo posledních pár měsíců a horší se to.....v první fakt nic ....pohoda...čte dokonce nejlíp ze třídy. Bez chyb a tak.... Diktáty z 6 vět...půlka Ok a druhá tragedie....
Denně píšeme diktáty.....teda nechali jsme toho....čekám na vyjádření PPP nenechám ho trápit....a počkám co oni na to.
|
|
|
Leňula, Andělka a Emilka |
|
(6.4.2010 11:42:42) To je jako by jste to tady psaly o tý mojí treperendě ... nemlich to samý .... taky zapomíná jak se uvazuje klička na boty, zapomíná písmenka, dokonce i ty, co před vteřinou přečetla dobře o psacích ani nemluvě ....
|
|
..maya.. |
|
(6.4.2010 11:45:14) ten samý problém měl syn, zapomínal jak napsat velké písmenko který často třeba nepoužívají, dodnes se občas zasekne, třeba u velkého Y..ve slovech zapomínal písmenka a háčky, čárky...byli jsme v ppp a má dysortografii..chce to cvičit, problém byly opisy, diktáty tam má úlevu že píše ob větu a to co má napsané kontroluje a opisy jsme jakžtakž nacvičili..
|
|
sylvaina |
|
(6.4.2010 12:10:03) Dost mi to připomíná starší dceru. Jí vypadávají psací písmena dodnes, to je už ve třetí. Má dys. Já bych asi na tu PPP přitlačila, protože když s tím něco začneš dělat v první, tak ve druhé už se nerozevírají ty nůžky mezi tvým dítětem a ostatními. Jakože to co už měl umět se učí teprve teď a vrstevníci už jsou jinde. My měli štěstí na pí učitelku, rozpoznala to a rovnou sama uplatňovala ty jiné postupy. Takže na dceři už to skoro není znát, vyjma toho občasného vypadávání písmen. No těšíme se na druhý stupeň, začne psát tiskace a bude po problému.
|
lipoo |
|
(6.4.2010 19:30:20) Sylvaiano-ale oni by mu dys přiřknout ani nemohli-ještě je brzo...ještě to nemají prváci zažité...nám to nepřiřkli ani na začátku druhé-řekli "mohla by být dysortografie,dysgrafie",protože říkala-oni toho ještě moc prostě neumí...samozřejmě že ji synek má,má ji přiřklou i na střední...teĎ čekám,co ten mladší-to je ještě horší dílo než ten starší
|
|
lipoo |
|
(6.4.2010 19:31:33) jinak-naše učitelka v první třídě papír nepotřebovala...synek měl individuální přístup-třeba i menší úkoly než děcka,atd..nepotřebovala papír z ppp,jako ta druhá kráva ve druhé třídě,která i přes papír na to kašlala,nutila každý den syna přepisovat sešity a podobný kráááávoviny..kráááva
|
|
|
remus |
|
(6.4.2010 19:21:43) Každý den píšete abecedu a nelepší se to? Mám také prvňačku a písmenka zná naprosto v pohodě, doporučuji návštěvu odborníka.
|
Xantipa. |
|
(7.4.2010 9:45:23) Tinus - píšeme abecedu a když je tam písmenko tzv. problematické a navíc třeba ve škole vůbec nepsali, tak se tam zas najdou taková, na které si nemůže vzpomenout. Třeba "V" - přemýšlel a pak ho napsal tak, jak vypadá tiskací, ale dole s obloučkem, u malého "v" má stejný problém, když je písmenko na začátku, když je uprostřed, vzpomene si. Velký problém mu dělají velká psací písmena, protože asi nejspíš jsou na začátku a u nich to nejde jinak, než přesně vědět, jak začít a jak vypadají. Nebo třeba to psaní - zaráží mě, že číst se děti učily po slabikách /ne po písmenkách/, ale při psaní slov si prý děti mají říkat to slovo po písmenkách, tudíž synovi tam vždycky něco vypadne - třeba: Zuzana - už několikrát jsme to zkoušeli a vždycky napsal "Zuzna" - po přečtení bez mého upozornění chybu objevil, ale vždycky se úplně vyděsil, pak přemýšlel, jak nejlíp tam to "a" napsat a nebo jestli nenapsat znovu to celé slovo a správně, takže si umím představit, že při diktátu ve škole je pak úplně v háji, protože než se vzpamatuje, tak uběhnou další 2 slova. Takže teď se zabýváme doma tou abecedou /aby věděl, jak které písmenko se přesně píše/ a diktátem stylem - nemusí to být krasopisně /on samozřejmě je přesvědčen, že musí, jenže v jeho případě krasopis a rychlost nejdou ruku v ruce/, ale musí psát rychle a opravu provést tak, jak je povoleno a nepřemýšlet nad tím, že teď to není hezký. Vím, že to chápe a rozumí mi, ale on chce prostě obojí - chce to mít správně, ale i hezky, protože když to má správně, ale s opravou, dostane za 1, ale správně a bez oprav je to za 1 hvězda. Třeba - dnes při odchodu do škole se pozvracel - nechápala jsem, bylo mu od rána dobře. Všimla jsem si, že je ve stresu. Vzala jsem ho zpátky domů, aby se uklidnil a řekl mi, co se děje. Vylezlo z něj, že se bojí do školy, protože včera měli výtvarku a ráno si uvědomil, že dostanou výtvory oznámkované a on to prý zkazil - vystřihovali nějaký včelky, který pak lepili na papír, kde nakreslili louku a on té jedné hlavní včelce ustřihl kus brady. Paní učitelka se prý bude zlobit, že to zkazil, že bude prý křičet. Ptala jsem se, jestli na děti křičí, prý ne, ale na něj určitě teď bude. Musela jsem ho do školy odvézt a doprovodit k hlavním dveřím školy, dál už nechtěl, není prý prcek. Takže už vidím, jak bude celý den ve škole vypadat
|
lipoo |
|
(7.4.2010 11:37:43) xantipo-my máme dítko zvracecí-a hlavně psychický,takže tohle máme běžně-to už ani neřešíme,ale zas je flink-takže aby psal pomalu,aby to měl hezký-to fakt u něho nehrozí,ale asi ani jeden extrem není dobrý...s tím,že "paní učitelka bude křičet" -to známe,ale ta naše fakt křičí-a ještě kvůli kravině..takže taky jednou kreslil nějaké psa či co,mazal to-vypadalo to hrozně a málem nešel ani do školy-strachem
|
lipoo |
|
(7.4.2010 11:38:08) a já s ním nemůžu ani k hlavnímu vchodu..když do školy něco nesu,tak musím tři metry za ním
|
|
|
|
|
|