| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Integrovaný žák - na co má nárok?

 Celkem 13 názorů.
 Pawlla 


Téma: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 10:53:49)
V diskusi povídání o škole se nakouslo téma integrovaných žáků.Zajímá mě co si představujete pod tím pojmem,je to čistě jenom o tom umožnit dětem s postižením učení v klasické třídě a nic víc,nebo by k tomu mělo patřit i to ostatní?Tím myslím exkurze,výlety,škola v přírodě,družina,obědy.Děkuji za názory.
 Zufi. 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 11:24:31)
Integrace je v pořádku, ale musí být podmínky, třeba asistentka nebo spolupráce rodičů, já jsem ráda, že kluk na vozíku je v poho, že dítě, které na prvním stupni psávalo v poslední lavici násobilku pořád dokola nebo sedělo u zástupkyně na koberečku, se normálně zapojuje a dokonce má rádo děják a nejvíc jsem ráda, že v jedné ze tříd, kam chodí dítě z "Cíny, Ukrajiny, Ruska, 2 Romové,nejsou žádné problémy s diskriminací, jo jsou tam jiné, že většina ruší a hází houbou po tabuli a opisují, ale ať opisují , jen když nebudou říkat Serjožovi, ukrajinská mafie...

 Zufi. 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 11:29:07)
Omlouvám se, pokud by byly dotazy na mne, jdu do postele, mám zimnici, jen jsem nakoukla....
~3~
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 11:53:45)
Záleží na postižení.

Když jsem krátce asistovala vozíčkářovi, kterej byl s učivem v pohodě, tak bylo zásadní pomáhat mu se sebeobsluhou.

Když šlo o chlapečka s mentální retardací, kterej byl poměrně zbrklej a někdy se choval tak, že to mohlo vyvolávat posměšky, bylo hlavním cílem usnadnit mu pochopení učiva, vyzvihovat před ostatníma dětma jeho přednosti a tlumit nevhodný projevy.

U dítěte s dylexií a dysortografií, který bylo mezi dětma hodně oblíbený byl cíl jedinej: mírnit projevy těch dys, aby dítě neblokovaly v jiných oblastech a věnovat se víc procvičování.

Já mám teď ve škole neslyšící holčiku - učivo zvládá, je tichá a klidná, takže po vzdělávací a výchovný stránce žádnej problém a tudíž mým hlavním cílem je socializace (od ní k dětem i od dětí k ní).



Když takový dítě může zvládnou učitelka ve výuce, kde ho má i něco naučit, tak proč by ho neměla zvládnou vychovatelka, která s nim žádnej vzdělávací program plnit nemusí? Tím mám na mysli ve družině, která se odehrává ve školní budově. U vejletů je to samozřejmě složitější - neslyšící dítko klidně jet může, u vozejčkáře bude samozřejmě záležet na dostupnosti a u dítěte s MR jestli nehrozí, že uteče do silnice (a pak je to otázka asistenta)...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 11:54:23)
vypadlo mi u dyslexie s...
 Jahala. 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 17:36:17)
Jeno, je to o každém dítěti a škole. U nás je družina ve 4 patře na půdě, takže pro dítě s pohybovými problémy problém bez asistenta velký. u MR je problém pokud dítě bude útěkář, protože družina je hlavně o pobytu a aktivitách venku. Jinak si myslím, že to není jen o výuce, ale hlavně o usnadnění začlenění do kolektivu.
 PJana 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 13:59:43)
Syn má ve třídě spolužáka s autismem. Má asistentku, která pomáhá při výuce. Bohužel je naprosto nevypočitatelný a nezvladatelý, takže se jeho docházka omezila jenom na školní výuku a obědy v jídelně. Na exkurze, výlety, školy v přírodě nejezdí.
 Jahala. 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 17:42:18)
Asistuji autistovy a ten výlety miluje a účastní se v jiném ročníku je jiný a ten přesně tohle nesnáší, muzeum, divadlo vycházka, je pro něj nepochopitelné vypadnutí z tempa, chodil, ale bylo to pro něj strašné tak přestal. nepravidelnost družiny a volnost programu družiny mu nevyhovoval natolik, že chodil jen jeden rok, pak už ho maminka nepřihlásila. je to prostě individuální problém.
 Pawlla 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 20:21:40)
Děkuji moc za názory,asi je to tak jak se vším,když se chce tak to jde.Aido,chtěla jsem se zeptat,připadají Ti lidé v Londýně více tolerantní než u nás?Z tvého příspěvku mi připadá,že integrace je tam úplně přirozená.
 *Aida* 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 20:40:20)
Pawllo,
integrace je tady plne jinde nez v CR. Cely system integrace je "uzakoneny", deti, ktere maji nejake problemy, se pak deli na tri ruzne stupne a ty, ktere potrebuji asistenty, maji cely dokument o tom, co presne MUSI skola pro ne udelat (presneji toho asistenta musi potrebovat na minimalne 15 hodin tydne). Je to pravne dohmatatelne, muzes se se skolou soudit. Na druhou stranu, kazda skola dostane zvlastni rozpocet na deti se zvlastnimi potrebami a ty deti s asistentem dostanou kazde jeste svuj vlastni rozpocet. Muj syn, ktery ma asistenci 20 hodin tydne, dostava rocne nekde mezi £15 000- £18 000 navic. To jen pro predstavu. Z toho se plati nejen ta asistence, ale i ruzne pomucky a skoleni pro personal (ucitele, toho asistenta). Podle toho pak take vypada uroven te integrace. Tenhle clanek velice v CR chybi.
Na druhou stranu, co mi hodne vadi je, ze jak se jednou dite dostane do "normalni" skoly a dela jakykoliv (i minimalni) pokrok, je velice slozite dostat ho do specialni skoly, i kdyz je jasne, ze by mu tam bylo lepe. Castka, kterou stat prispiva na takove dite ve specialni skole se pohybuje rocne od £60 000 nahoru, zalezi na postizeni.
Deti nastupuji do skoly ve 4 letech (nikdo nema odklad, ani ty nejvice postizene) a v tom veku je obtizne rozhodnout se, ktera skola bude tou nejlepsi volbou~d~.
Co se tyce lidi vseobecne, tak jsou poste tak nejak zvykli, ze postizeni chodi do skol. Jako priznavam, ze kdyz jsem sem poprve prijela (1995~t~), tak jsem byla naproso vysokoana z te "spousty" postizenych, ktere jsem venku vidala. Ne z tech postizeni, ale z toho poctu.
Postizene deti jsou dneska integrovane i do beznych strednich skol. Nedavno jsem byla prekvapena, ze v jedne stredni skole je 7 deti s Down Syndromem. Dozvedela jsem se od od jedne matky ve skole, chodi tam i jeji autisticky syn a jsou moc spokojeni.
Musim bezeeet, sorry.
 Pawlla 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 20:43:35)
Děkuju a tiše závidím.:-)
 *Aida* 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 16:41:46)
Pawllo,
mam dve deti integrovane ve skole v Londyne. Syn ma vysocefunkcni autismus, ma sveho asistenta. Drive mel asistenci i pri obedech, ted uz neni potreba. Na vylety a exkurze samozrejme jezdi, jezdi vsechny postizene deti. Skola to vzdy zaridi tak, aby to bylo mozne. Tzn jedou treba i jini asistenti ci ucitele z jinych trid. Navic na kazdem vylete jsou i rodice deti, ja se snazim taky jezdit, kdyz to jde a to si ho hlidam sama.
Dcera ma sluchove postizeni a zvlada s technickymi pomuckami sama, ma spec. ucitelku jednou tydne. Poskolni aktivity delaji obe deti, z organizacnich duvodu chodi na aktivity poradane skolou.
 Yuki 00,03,07 


Re: Integrovaný žák - na co má nárok? 

(17.4.2010 22:54:59)
jedna věc je, na co má nárok, druhá věc je, co je v silách a technických možnostech školy, o jaký výlet se jedná a hlavně jaký je důvod pro tu integraci, integrovat můžeš dítě s postižením sluchu, a to klidně může lozit po horách, dítě na vozíčku těžko, to se takt obecně nedá říct.

stejně tak můžeš integrovat dítě mimořádně nadaný a doufat,že to dítěti k něčeu bude, a to tu jde o daleko míň náročnou práci pro učitele než integrace ADHD

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.