Ina | •
|
(30.4.2010 13:14:55) Pamatuji tu aféru s maturitou, otec ředitel nějakého zdravotnického zařízení tuším. Na té škole mě zaujalo jen to,že bude dvoujazyčná. Montessori gymnázium tedy nevím jaké bude.
|
Federika |
|
(30.4.2010 13:18:48) mě by zajímalo česko-španělský gymnázium na Budějovické, ať už te´d Davida definitivně přijmou nebo ne..Víte o něm někdo něco? Sama jsem španělštinu vystudovala, mohla bych mu i pomoct a on sám taky projevil zájem....
|
Ben2 |
|
(30.4.2010 18:10:20) Frederiko, my jsme o česko-španělském gymnáziu taky uvažovali, ale nakonec jsme zůstali na 8letém. Spoustu lidí, kteří ho absolvovalo mě upozornilo na některé nevýhody, které jsem považovala za podstatné a nakonec ani syn tam nechtěl, protože španělské třídy jsou u ostatních velmi neoblíbené pro své výjimečné chování, zkrátka je tam děcka z 8letého nemají rády, ale to je jiný problém. Když jsem nad tím přemýšlela, tak jazyk se dneska naučíš během ročního pobytu někde v cizině líp než na nějakým gymplu, kde pokud máš polovinu předmětů ve španělštině, nemůže nikdo předpokládat, že se toho z daného předmětů naučíš stejně jako, když je vyučován v češtině. Nehledě na to vím od absolventů, že byl docela problém při přechodu na českou VŠ, když se měli přizpůsobit odborným termínům, které znali jen ve španělštině a neznali jejich čeké ekvivalenty. Takže toť můj názor. My děláme španělštinu jako druhý jazyk a k tomu ještě jazykovku, takže aspoň tak. Ale dneska je strašná moda mít dítě na nějaké takové škole, ono to zní, ale já jsem ráda, že jsme se rozhodli takhle. Přeji ti dobré rozhodování.
|
Federika |
|
(30.4.2010 19:22:41) aha,to je škoda, moc nerozumím tomu, proč tam mají výlučný postavení a nemají se mezi sebou rádi...A myslela jsem,že ve španělštině je jen část předmětů, kde to pak nevadí.Jasně že se jazyk můžeš naučit kdekoli jinde, jen se proslýchá,že to má dobrou úroveň ,že ti Španělé fakt naučí..No jo,uvidíme,to je ještě daleko...A jak jste spokojení s tím osmiletým???
|
Ben2 |
|
(30.4.2010 19:52:38) Proč se nemají rádi nevím, jen co tak trochu zaslechnu se ti španěláci na ně dost vytahují, že jsou elita a že na 8letý vezmou každýho blbce. Takže je 8letí nemají rádi. Ve španělštině se vyučuje myslím 5 předmětů - matika, chemie, fyzika, zeměpis a dějepis, takže co zbývá. Na 8letým jsme spokojení, ale je hodně náročné. Záleží na tom, koho na ten který předmět mají. My máme docela štěstí na ty náročnější profesory. Nestačí být chytrej, dost se musí učit. Některý chytrý děti, zvlášť kluci, kteří tomu učení moc nedají, klidně ve čtvrletí propadají a na vysvědčení to horko těžko vytahují na 4. V primě to bylo celkem v pohodě, bez větší námahy 1, ale asi od půlky sekundy to nabralo na obrátkách a nestačíme se divit. Často chodíme spát těsně před půlnocí.
|
Federika |
|
(30.4.2010 21:17:15) nestraš mě) David se učit vůbec neumí,ještě ani neví,co to je)A já si právě říkala,že budu mít klid, m ám dvě mladší děti , práci a na nějakou pomoc ve škole fakt čas nebude, doufám,že to nějak půjde Ale z toho osmiletýho tam děti odcházejí,některý, letos jich vzali všech pět z pěti hlášených...
|
Ben2 |
|
(30.4.2010 21:46:39) My se taky neuměli učit, na základce vždy šlo tak nejak samo i na samé 1. Ale naučit se učit asi bude muset. Na 6letej se sice hlásí i z našeho 8leteho, ale ne všichni tam pak nastoupí, někteří si prostě jen tak střihnou přijímačky.
|
Federika |
|
(30.4.2010 22:53:50) Blaženoo, mně je jasný,že se to bude muset naučit...Ale já to taky neuměla,ani na gymplu ne, vlastně ani na vejšce, učila jsem se minimálně,nárazově a musímříct,že kdybych viděla,že je na gymplu s tím,že se denně musí hodiny učit, tak budu jedna z prvních,která ho z toho gymplu stáhne,za tu cenu fakt ne..Myslím,že na gympl patří spíš jen nadaný děti a pokud se už v prvních ročnících musí takhle dřít, tak byhc ho tam nenechala..Bavila jsem se s jednou ředitelkou velkýho pražskýho gymnázia ata mi tvrdila, že příprava žáka nižšího gymnázia by se se vším, i s přípravou na vyučování měla vejtí naprosot maximálně do jedný hodiny času denně.Vzhledem k tomu,že dosud tý škole nevěnoval dom a ani deset minut času, úkoly si dělá ve škole, tak i to by na něj bylo moc...Pokud spadne na trojky,OK, na čtyřky už byhc nerada, zvažovala bych holt jinou školu..
|
Federika |
|
(30.4.2010 23:46:55) Dobře, Milado, tak myslím průměrně, někdy nic a někdy dvě hodiny.... Za sebe říkám,že si jsem jistá,že David není schopnej učit se v kuse delší dobu, za den by víc nedal a já se sice před zkouškama na vejšce učila v kuse třeba tři dny a tři noci, nicméně na gymplu jsem se rozhodně nikdy víc než hodinu za den neučila. A prostě pokud byhc zjistila,že se fakt musí denně učit třeba tři hodiny,stáhla byhc ho a nechala normálně na základce, vzhledem k tomu,že zatím, v tý pátý třídě ještě nikdy doma nekoull ani třeba na dějepis,na matiku,prostě na nic, tak nevěřím,že by od příštího roku na základce byl nějakej šílenej zvrat..Já vůbec netvrdím,že se nemůžou učit víc než hodinu denně,jen prostě tvrdím,že pokud by se mělo takhle dřít moje dítě, nechám ho radši na základce...Na gympl jsem ho chtěla dát kvůli tomu,že nehne prstem a nudí se...
|
Federika |
|
(1.5.2010 0:04:42) já ti to povím za nějakou dobu)A fakt netvrdím,že je to možný zvládat bez učení..A ty ses na gymplu učila?? Nebo máš pocit,že jsou ty nároky dneska o tolik vyšší??? Uvidíme, já se na gymplu fakt nepřetrhla a známky jsem měla výborný, pravda, nebylo to nejprestižnější gymnázium,ale stačilo to na přijetí na prestižní vysokou školu...
|
Ben2 |
|
(1.5.2010 7:46:53) Federiko, třeba máš geniální dítě a učit se nebude muset. Moc ti to přeju. Ale myslím si a souhlasím s Miladou, že hodina učení to fakt nespraví, možná někdy. Možná to na některých školách jde, možná má i pravdu ta paní ředitelka. Před časem jsem se zrovna jako ty zajímala, jak to na té naší vybrané škole je, a kamarádka mi jí líčila asi jako já teď tobě, měla tam dceru. Zrovnávala ji s jiným gymplem na P4, taky dost známej, státní, kam chodil její syn, který se nemusel učit skoro nic. Říkala mi, že je to úplně nesrovnatelný. A k těm nadaným dětem, nedělej si iluzi, oni o nich ty přijímačky zase tak moc nevypovídají.
|
Federika |
|
(1.5.2010 7:53:37) Blaženoo, že přijímačky nic nevypovídají o nadaných dětech,to je mi jasný... A já fakt nechci tvrdit,jak se dítě na gymplu má nebo nemá učit...Jde mi jen o to, že tu občas někdo napíše, že víceletej gympl je nesmysl,bere dětem zbytečně dětství a tak. A já s tím nesouhlasím, prootže mám okolo sebe víc dětí z víceletých gymnázií,kterým normálně zůstaly koníčky, normálně běhají venku, času mají dost a rozhodně se hodiny denně neučí.A pokud by teda David potřebovala denně několik hodin na učení, tak to pro mě bude známka toho,že jsem se rozhodla špatně a že je o to dětství pak zbytečně krácenej,že by mu bylo líp na základce, kde by se rozhodně učit nemusel... A to o tý hodině denně max. , ki s přípravou,tvrdili na gymnáziu Opatov.Tvrdili,že gymnáziumje prostě škola pro nadané děti a pokud dítě potřebuje se vším všudy denně na přípravu víc než hodinu, nemá tam co dělat...
|
Ben2 |
|
(1.5.2010 9:22:09) Jo, tak přesně takový představy jsem měla taky. Nicméně koníčky a kroužky nám taky zůstaly, o tom nemůže být řeč. Že gymply berou dětství ? Taky nesouhlasím, tak strašný to rozhodně není. Ale srovnat se ZŠ to nelze. A srovnávat gymply mezi sebou taky ne. A že stačí hodina denně, s tím pořád nesouhlasím. Možná tak naučit se a připravit učení na další den. Ale když je k tomu sloh, referát, vypracovat 4 témata z dějepisu a připravit se na písemku a že se to fakt někdy sejde, tak k tomu teda ani nadání nestačí a ten čas se tomu prostě věnovat musí.Pokud tam dáš dítě, kvůli tomu, aby se nenudilo, tak možná, ale pokud chceš a dítě samozřejmě taky, aby si ze školy něco odneslo, tak rozhodně ne. S manželem máme oba VŠ a oba se shodujeme, že je to mnohem náročnější studium, než jsme měli na gymplu my, o základce ani nemluvím. Ale víš co ? Tohle jsou nepředatelné zkušenosti. Uvidíte sami. Třeba budete mít štěstí na rozumné učitele.
|
Moncaka |
|
(1.5.2010 11:07:26) Koukám, že se tu dohadujete o délce učení na gymplu. Tak jsem se zeptala svého syna, bo já nemám přehled, je zalezlý v pokojíčku a jestli se učí nebo ne nemá smysl sledovat, taky jsem mívala pod sešitem, lecos schované a tvářila se, že se učím. Je v sekundě. Tak učí se prý v průměru hodinu denně, teda spíš půl. Tak si to vykládám, že učit by se tu hodinu měl a on to fláká. Samozřejmě, když jsou nějaké nárazovky, referáty, protokoly z laborek a pod, tak tomu věnuje i víc, to mám kontrolu, bo sedí u mého počítače v obýváku. No uvidím jak dcera to bude příští rok zvládat, má tak šíleně mnoho kroužků, že toho času moc nemá. Ta se teda do školy neučí vůbec a protože je lajdák tak i ty úkoly často zapomíná (ona zapomíná, že je má, ale ty dobrovolné píše, na ty nezapomíná). Ale teď se na přijímačky připravovala, psala doma testy a manžel kontroloval.
|
perdita |
|
(1.5.2010 13:32:32) S tím učením se to asi nedá skutečně generalizovat. Já prostě očekávám, že nějaký domácí práce, až bude na gymplu bude. Syn je čtvrťák a má úkoly jednou týdně, neučí se vůbec. Dcera prvňačka a hodinu denně tomu dá. Někdy tři stránky A4. Doba je dlouhá spíš proto, že přišla ze školy a z kroužků a má toho plný kecky, ale paní učitelka třeba v den vysvědčení dala čtyři strany A4, sice na tři dny, na druhé straně děcka na "pololetky" odjíždějí, relaxují, nechcou dělat stránky a stránky. Proto říkám, že i na jedné škole můžete narazit na velmi rozdílný přístup k zadávání domácí práce, k očekáváním o zvládnutí učiva domácí prací.
|
perdita |
|
(1.5.2010 14:05:08) Milado, co ti mám povídat. Můj manžel, původně středoškolský učitel, z českého systému šílí.
|
|
Ben2 |
|
(1.5.2010 17:04:18) Milado, tyhle zkušenosti mám taky, ale nevadí mi, když mají horší známky, ale něco umějí. K čemu by byla jednička a neznalosti, s těma -pisama to máme taky. Někdy mám pocit, že z dětí chtějí udělat chodící encyklopedie. Nejsem proti tomu, aby se děti učily hodně látky, ale někdy mi to přijde zbytečně moc.
Český školský systém nehodlám kritizovat, myslím, že problém rozhodně není v tom, když dvě skupiny mají odlišné profesory a úroveň výuky je celkem nesrovnatelná v rámci jedné třídy, ale učím na VŠ a vidím, jak se úroveň studentů, co k nám přicházejí ze středních škol, rok od roku snižuje.
|
Ben2 |
|
(1.5.2010 21:23:12) No tak to je super, že to přendat jde. U nás by to šlo asi těžko. Na začátku primy je rozdělili na základě rozřazovacích testů. Myslím, že ještě zamněnily 2 holky ještě v prváku, ale pok už to tak zůstalo. A samé jedničky u nás ve třídě neměl ještě nikdo, ani v primě a myslím, že sousední třída je na tom obdobně. A s těma -pisama. Z jednoho z nich u nás ani jedna 1, ve vedlejší třídě, kde mají někoho jiného, zase skoro samé. Fakt záleží na tom, koho mají.
|
perdita |
|
(2.5.2010 8:56:04) No teda doufám, že se nám výuka angličtiny buď vyhne, nebo něco... nevím momentálně co.Na základce to má v rámci IVP, ale na gymlu říkali, že žádné IVP nemají, tak nevím, jak ho zařadí... No to bude ještě veselý. Dneska jsem se dozvěděla, že syn mojí kamarádky profesorky z gymplu, který je velmi šikovný a usilovně se ten rok připravoval, se na "náš" gympl nedostal, ale zato byl v naprosté špičce na jiném gymplu. Prostě velmi chytré dítě, ale na ten "náš" to nestačilo. Bojím, bojím
|
Líza |
|
(2.5.2010 9:03:11) Perdito, to nemusí nutně znamenat, že kdo je ve špičce na jednom gymplu, ten nestačí na to, aby se dostal na ten druhý. Může to taky znamenat, že jeden den přijímačky zvrzal a druhej den je naopak napsal dobře.
|
Líza |
|
(2.5.2010 9:03:44) Tím chci říct - výsledky přijímaček mimo jiné odrážejí i momentální kondici toho dítěte - jak se vyspalo, jak moc je nervózní...
|
perdita |
|
(2.5.2010 10:16:50) Hmmm, taky jsem se chtěla zeptat, jestli byl ve čtvrtek na našem a v pátek na tom druhém nebo naopak.
|
|
Federika |
|
(2.5.2010 10:56:06) a Lizo, s tim plne souhlasim, uz jsem psala, ze pri NSZ mel David skvely vysledky a tady napsal matiku na plnej pocet bodu, cestinu mel jen jednu chybu a obecny zvoral, ptala jsem se ho, proc mysli, ze mel oproti NSZ tak blbej vysledek a on rikal, ze nevi, ze byl nevyspalej a byl to prvni test, bolela ho hlava a preslo to teprve po prestavce, po svacine, kdyz pak byly ty dalsi dva testy..
|
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(2.5.2010 10:41:30) Perdito, pokud nechcete na gymplu angličtinu, lze určitě najít gympl, kde se vyučuje jiný jazyk, je to ale hodně zřídkavé. U syna se angličtina vyučuje jako druhý jazyk, mají ji hned od primy, ale s rodilým mluvčím.
Milado, syn v primě dělal taky rozřazovací testy na AJ, totálně je zvrzal, nepochopil zadání, v začátečnické skupině ale neměl co dělat. Nakonec se povedlo ho přeřadit, ve druhé skupině mají rodilého mluvčího, ten ale jedničky na vysvědčení prostě nedává, nejlepší známka je dvojka. Na tom ale nezáleží, důležité je, že se něco naučí a nenudí se.
|
perdita |
|
(2.5.2010 10:46:48) Pro nás ne. My můžeme jen na jeden gympl ze zdravotních důvodů a tečka. Angličtinu mít bude, ale jako druhý jazyk, primární je němčina.
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(2.5.2010 14:51:23) Záleží na tom, jak ty skupiny jsou rozdělené, jestli podle pokročilosti nebo jsou všichni na stejné úrovni. U syna se například na němčinu dělej na tři skupiny podle pokročilosti a samozřejmě je běžné, že někdo v nejlepší skupině (kam chodí i rodilí mluvčí), má třeba trojku a kdyby chodil do druhé, má jedničku jistou, ale o takovém srovnávání by škola být neměla. A syn taky rád dostává jedničky, ale když se mu něco nepovede, nebo když některý profesor má hodnocení přísnější, tak se z toho nehroutí a já z toho vědu nedělám. Na základce byl zvyklý mít samé jedničky a nic pro to nedělat. To nic nedělání mu z velké míry zůstalo a pokud tímto stylem dokáže zůstat ve vyznamenání nebo sem tam trojce, tak proti tomu nic nenamítám, jsem ráda, že školu zvládá samostatně.
|
perdita |
|
(2.5.2010 17:36:15) Vím, že na jednom gymnáziu psali rodiče petici, aby jejich třída neměla určitou angličtiářku a skutečně jim ji vzali (ale nevyhodili, dali ji jiné třídě, která prý teď připracuje petici).
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(2.5.2010 17:40:23) U nás tohle bylo taky - angličtinář byl sice "hodnej", ale vůbec nic nenaučil, takže si stěžovaly i přímo děti. Byl ve zkušební době, takže na škole skončil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(1.5.2010 13:00:51) Na dni otevřených dveří na jedné z těch škol, kam Verču vzali, se jedna matka ptala, jestli teda už v primě se ty děti budou muset denně učit. Ředitel byl poměrně pobaven, sdělil jí, že samozřejmě jo. Nedebatovalo se o tom, kolik tím stráví času, ale to je podle mě dost individuální - jednak různý děti pracují různě rychle a mají různě efektivní metody učení, jednak některý děti se dřou, dokud nejsou neprůstřelně nabiflovaný a jiným stačí, když mají dobrej přehled a slušnou pravděpodobnost dobrý známky, no a jednak každej gympl, v jejich rámci každej učitel, je jinej a zaměřenej trochu na něco jinýho. Myslím, že to moc nejde říct.
|
|
|
|
|
|
|
|
|