| Přihlásit se | Nová registrace

Kempování v bouřce a silném větru

Celkem 19 názorů.
 KALKA + 3

Téma: Kempování v bouřce a silném větru

(17.7.2010 22:22:01)
Dobrý večer. Ráda bych se zeptala zkušenějších na radu ohledně kempování. Ve středu odjíždíme s partou přátel a kupou dětí kempovat do Rejnštejna. Budeme mít velký rodinný stan Coleman pro 6 osob (velikost 3x6 metrů). Vzhledem k tomu, že za svobodna jsme jezdili s malým iglů, nemám zkušenosti, jak se tak velký stan chová ve větru při bouřce. Kdo jste zažil pořádný lijavec v kempu, napište prosím, zda je to v pohodě, nebo nás to odnese i se stanem, popř. jak jste se zabezpečovali (nějaké extra kolíky nebo něco dalšího). Nevím, jestli mám být v klidu a dál s dětmi v bouřce chrnět, nebo jakmile něco vypukne, rychle balit stan, aby neodlítnul a stěhovat se do auta. Díky za postřehy. Míša ~;((
 sojka+07+09

(17.7.2010 22:25:03)
NO TAK já jsem zkušený kempař- za prvé postavit si stan ne pod stromy a při silné bouřce, která je přímo nad tebou se uklidit do auta, které je Faradayova klec a blesk by vás nezabil. Jinak tyčky můžou fungovat jako hromosvod. Proto bych při předpovědích na bouřky se svými malými dětmi pod stan nejela. Kdyžtak bych je v noci vzbudila a uklidila se do hospody.

(17.7.2010 22:41:12)
Stanovala jsem v bouřkách i opravdu velkých hodněkrát a v životě jsem nezažila nic extra dramatického. Základ je, stan dobře opravdu dobře vycentrovat, podotahovat povypínat dobře horní plachtu, dobře zatlouct upínací kolíky a okolo stanu udělat odvodňovací rýhy. A samozřejmě mít kvalitní stan toť zásada nejvyšší. My máme stan Boston 5 zn. Husky a když jsme ho vybírali, tak zásada č. 1 byla min. odolnost PU zátěr 3.000mm/cm2 a podlážku min. 5.000mm/cm2, podlepené švy a kvůli hmyzu moskytiéru.
Sojka píše o hromosvodu versus tyčky od stanu - to je asi přežitek, protože dnes ty duralové tyčky vůbec ven ze stanu nekoukají ~;)
Ohledně stromu bych se možná bála, ale zase bych se zachovala dle citu ~;)
Jak píšeš o nočním balení... stejně většina lidí nechává většinu věcí v autě a do stanu si bere jen momentální potřeby, tak pak i příp. balení probíhá snáz... ale toho bych se asi nebála - ono přece byť na úkor pohodlí jde noc přežít v autě a ráno podniknout třeba i sbalení... ~;)
 sojka+07+09

(17.7.2010 22:46:53)
jo, zerat má s tyčkama pravdu, hned jsem si uvědomila, že tyčky už dneska ńejsou co bývaly~t~ jinak já jsem taky nikdy nezažila nic dramatického, až na jednu hnusnou bouřku, ale mám pocit, že v posledních letech jsou ty bouřky nějak silnější. Ta odvodňovací rýha je super nápad i když ti za ní asi v kempu nebudou moc vděční, zkusila bych taky stanovat někde jinde než pod kopcem, co nejvíc nahoře, aby mi voda nestýkala do stanu.

(17.7.2010 22:52:16)
Sojko, já myslím, že proti odvodňovací rýze nemůže mít nikdo absolutně nic. Nikdy jsme bez ní nestanovali a fakt nepamatuju, že by kdy s tím měl někdo problém ~d~ Stan chce opravdu hodně dobře vycentrovat, druhý den ještě víc vyšponovat a pořádně utáhnout. Opravdu nešetřit kolíky a použít všechny, které jsou a mají být použity a fakt bych se asi nebála vlka nic. Jo jsou extrémy, které můžou nastat, ale to by ses mohla bát i na chatě, že Ti vítr vezme střechu nad hlavou... Prostě dle citu a pocitu. Vím, že kamarád předloni zažil na Vranově ošklivou bouřku, kdy prý stany plavaly - všichni spali v místní restauraci - majitel kempu zareagoval pružně a vyhlásil stav ohrožení a všechny ze stanů prý nahnal do bezpečí ~;)

(17.7.2010 22:54:39)
Jen dodám, že s sebou na kempování doporučuju vzít malý rýček a sekyru příp. kladivo na zatloukání kolíků, aby byly opravdu zatlučené dobře! ~;) My s sebou vozíme i náhradní "podlážku" - krycí plachtu na vozíky pro případ nějaký nouze - zatím jsme ji nepoužili ~;)
 Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08

(17.7.2010 22:54:52)
jo, u nás v té bouřce v Sedmihorkách také spalo hodně lidí ve společenské místnosti, hodně stany se prohnaly potoky vody ~n~
 Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08

(17.7.2010 22:46:07)
Míšo, nechci tě nijak vyděsit našima zážitkama z loňského kempování ~:-D Manžel mi říká, že to co se stalo bylo vinou toho, že jsme neměli stan dostatečně vykolíkovaný (nepoužili jsme všechny kolíky, ale většinu) a že stál otočený vstupní částí na západ odkud nejčastěji přichází silné větry a bouřky (teda v čechách). Nicméně máme velký rodinný stan Coleman Lakeside pro 4-6 osob a bouřka v něm nedopadlo dobře, byla to teda spíše prudká vichřice, ale nic to nemění na tom, že náš předpoklad, že zůstaneme v blížící se bouřce ve stanu nebyl moc dobrý. Stan s náma začal odlítávat, tak nás manžel vyhnal na auta, které stálo naštěstí jen pár metrů od nás a tam jsme se schovali a manžel zůstal ve stanu. Celou bouřku držel uvrnitř stan za vnitřní konstrukci, aby nám celý neuletěl a neroztrhal se. A vichřice byla silná, auta se hodně klepalo. Po bouřce naštěstí bylo všechno OK, akorát byli mokré věci uvnitř stanu včetně matrace, tak jsme zabalili a jeli na noc domů, měli jsme to domů jen cca 2 hodiny cesty. Syn měl pak asi 2 měsíce děsy ze sebemenšího větříčku a bál se být venku, ale už je to naštěstí pryč. Od té doby jsme s tímto stanem nikde nebyli, ale ne že by jsme nechtěli, ale měli jsme na letošek zatím jiné plány.
Ale být vámi bych jela, jen bych byla při bouřce trochu opatrnější. ~;((
 25.12Ali.......14

(17.7.2010 23:14:17)
Ty jo to jsou zážitky - není nad to spát v chatě a neriskovat odnesení se stanem či že spadne strom na stan.... Já zažila několikrát stanování - buď jsme měli ve stanu hrozné vedro při stanování na louce nebo zase na nás padaly větve ze stromů při bouřce když jsem byli pod stromama. A když pršelo tak vydržet ve stavu vležmo také není nic moc :-) V hospodě sedět celý den se nedá že......... :-) a s dětma je to ještě horší...

(17.7.2010 23:25:52)
Ajko, máme stan s vélkou předsíňkou. Máme v ní podlážku a není problém teda si hrát v ní prší-li. Jinak samozřejmě zn. ideál je být přes den ve stínu u vody příp. vedle stanu někde pod stromy nebo na výletě a do stanu chodit jen na noc. ~;) No a nejideálnější je jet pod stan při hezkém stálém počasí. Jsou-li ale vedra a kemp je u velké vodní plochy, tak bouřkám se zkrátka nevyhneš! Tudíž je lepší být na ni tak nějak psychicky připraven, co může nastat, jak budeme reagovat, postupovat...
MMch jsem si vybavila, že mí rodiče jednou balili stan v průtrži mračen- nebylo to ale kvůli nepohodlí ve stanu, ale kvůli mojí nemoci- v pláštěnkách vynosili věci do vozíku, do auta... my se ségrou seděly v autě. Stan se sušil až doma a bylo to relativně v pohodě - očima mých rodičů ~;)
 Ondra, 3 děti

(17.7.2010 23:49:12)
Ale klidně jet a hlavně při bouřce nejanči anikam nikoho nestěhuj. Stan dobře vyni, pozor na dolní okraje tropika, ať jsou propnuté. Pod propnuté tropiko se vám vítr nedostane a dokud se nedostane pod něj, konstrukce to udrží. Absolutně nehrozí, že by stan uletěl i s vámi :-), na to klidně zapomeň. V dobře vypnutém stanu ani nepromoknete. Odvodňovací rýhy u většiny dnešních stanů nemají význam, protože podlážka vodu udrží venku a sahá minimálně do výšky 10 cm - tak hluboký potok se nejspíš kempem neprožene. Jediné, co hrozí, je, že se pár hodin nevyspíte, protože budete pomáhat konstrukci vydržet, ale děti to nejspíš zaspí, a i tohle je spíš extrém. Hlavně nezapomínej, že ve stanu zní déšť i vítr vždy hůře, než jaký ve skutečnosti je.

Pokud je důvod bát se přívalu, dal bych si pozor na výber kempu a místa v něm. Pozor na místa u malých potůčků, místa těsně pod svahem, místa pod nejsitě vypadajícími stromy, místa v dolících... Ale že vám vítr složí stan, to se pravděpodobně nestane, a že vás odnese i s ním, to je prostě nesmysl. :-)

(18.7.2010 9:53:00)
Já bych Ondro jen doplnila, že my třeba nemáme podlážku v předsíňce, a ta která tam je, je jen položená na zemi, tudíž odvodňovací rýhy mají obrovský význam, jinak by se nám předsíňkou, s botama příp. taškama s věcmi proháněla voda-s týhami ne-e ~;)
 Ondra, 3 děti

(18.7.2010 11:28:17)
Jasně, v předsíňce podlážka nebývá, ale vzít to nejnutnější na pár hodin dovnitř mi přijde jednodušší. Je strašně malá prvaděpodobnost, že se na správně vybraném místě požene pod stanem potok, a jen kvůli ní se vyrejvat se strouhama, to by mě trefilo...

Ale můj pohled je asi ovlivněn tím, že pro nás kempování vždy znamená jednu, nanejvýš občas dvě noci za sebou, pak balíme a jedem dál (při cyklistických cestách). Když chceš někde kempovat týden a chceš mít ten týden pokoj, asi to samozřejmě vidíš jinak, to je jasný. :-)

(18.7.2010 11:34:08)
Jo to je jasný. Pokud s koly a na jednu dvě noci a jedu dál, tak kašlu na strouhy, ale v tom případě bych se ani nestavěla s naším velkým stanem - stačil by malý, skladný... Já právě vycházela z toho, že zakladatelka chtějí stanovat týden v jednom kempu, aspoň tak mi to vyznělo. Samozřejmě, taky bych chtěla mít většinu věcí v autě, ale stejně člověk má v přesíňce veškeré používané boty, třeba hozenou deku na hraní her... takže bych strouhy vyryla, abych to či ono pořád neschovávala...
 KatVafi

(18.7.2010 11:53:53)
Zerat a můžu se zeptat, ty strouhy vyrýváte venku kolem celého stanu a pak vyryjete jednu, která vodu odvede pryč? Taky občas jezdíme pod stan, ale tohle jsme nikdy nedělali, tak kdyby bylo někdy potřeba, ať vím jak na ně :-). Děkuju ~x~

(18.7.2010 12:14:38)
To záleží v jakém místě jsi - buď jeden odtok a nebo i více odtoků.
Mmch pamatuju, že když bylo vidět, že se žene něco většího tak strouhovalo více lidí nejen my. Ale pokud máte jak píše Ondra klasický moderní stan bez předsíňky "bez podlážky" tak bych se na strouhování vykašlala ~;) U nás jde o to, že fakt čvachtat v rozmáčené zablácené předsíňce byť s položenou plachtou to by mi fakt život znepříjemňovalo hodně, takže raději ty odvodňovací rýhy a v předsíňce "čisto". Ty uvozovky u "čisto" dávám proto, že ono samozřejmě i při největší snaze tam úplně čisto nebude, že? :-)
 KatVafi

(18.7.2010 12:27:50)
No my máme velká stan třčíložnicový a taky velkou předsíň, ve které se položí pouze podlážka, která ale nesahá až k podlaze ložnice, ale po bocích zůstane holé místo, kolikrát jsme už přemýšleli, že by nás to asi vyplavilo.....takže příště budem taky stroužkovat ~;).

(18.7.2010 14:20:02)
Jj kor pokud tu předsíňku obýváte. My máme spací část sníženou, takže opravdu neležíme-li, tak "žijeme" v předsíňce, kde se můžeme i uprostřed postavit, takže je žádoucí, aby předsíň byla co nejvíc v suchu a pořádku. ~;)
 Eika+Saša+Izinka

(18.7.2010 10:04:22)
Tak se musím také přidat... jezdím stanovat cca 23 let.. i v těhu, s malým prckem a těším se za 14 dní znovu... Posledních 15 let jezdíme ke Staňkovskému rybníku... Bouřek jsem tam zažila hafo... ale jen jedna byla opravdu silná, kdy v kempu zůstali jen stany ve stylu áček - cca 5 stanů... Všichni jsme si vlezli do auta, protože nemělo cenu něco dělat, všude lítali tyčky ze stanů a pergol... ale tohle byl opravdu extrém - něco jako uragán? Nikde nešla elektrika, telefony (ani mobily)... všude popadaný stromy... ale určitě nemá cenu odjíždět... hodně lidí začalo s dětmi odjíždět... a pak jen na sebe zmateně troubili, protože nikam nedojeli...
Tak si to tam pěkně užijte... takovýhle extrémů je fakt hodně málo... ~R^

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.