katyn |
|
(2.11.2010 19:00:35) Máme doma prvňáka a k tomu druhého 16 m. chlapečka. Úkoly děláme odpoledne, malý tam poletuje a na úkoly není moc klidu. Štve mě to, protože bych se v tu chvíli ráda plně věnovala staršímu synovi, ale není šance. Že by si mrňous chvíli sám hrál, tak to jsme zkoušeli, ale jakmile má doma bráchu, tak je tzv. jeho ocásek. Už jsem rezignovala na to, že třeba dnes během psaní úkolů ten mladší vytahal půl kuchyňské linky. To je ještě to nejmenší, protože jsou dny, kdy se sápe na stůl a nebo na bráchu. Máte to někdo taky tak? A jak to zvládáte? Možná si to já jen neumím zorganizovat. Musím se přiznat, ale jsem z toho často pořádně na nervy.
|
Martina_Sam_Nath |
|
(2.11.2010 19:07:10) tak v tomhle věku mladšího je to asi těžké. Asi podle toho kolik času vám úkoly zaberou, bych řešila oblíbené pohádky, telefon ve fly režimu, ovladače, jindy zakázané věci ( fixy, vodovky, korálky velké....), něco aby si zvykl, že v době bráchových úkolů bude mít něco extra. Ale tak aby to případně mohl mít pak i brácha a nežárlil :o)). Já mám k prvňákovi skoro tříleťáka atam už je to pohoda, jemu není problém to vysvětlit a dá pokoj. Buď si hraje, nebo něco, ale těch cca deset minut prostě dá pokoj. Pevný nervy :o))
|
|
Tvoje horší já |
|
(2.11.2010 19:08:13) Co otec? Jinak, na nejstaršího prvňáka byli dva mladší sourozenci. Nějak jsme to zvládali, už nevím podrobnosti.
|
|
remus |
|
(2.11.2010 19:16:43) Jj, taky máme doma ocáska, letos už pohoda, vloni jsem je posadila spolu ke stolu a mladší kopíroval starší, takže maloval, jako psal a podob., čtení nebyl problém, byl naprosto fascinovaný, cože to jeho velký vzor už umí a seděl jako pěna
|
|
Federika |
|
(2.11.2010 19:21:04) mám to přesně takhle.. U prvňáka dvouletou...Moje snahy o psaní úkolů společně s ním skončily sešitem politým šťávou, sešitem politým kafem, četnýma obrázkama uprostřed písanky... Vyřešila jsem to tím, že prvňáka posílám dělat si úkoly k sobě nahoru do pokoje, v klidu, u svýho psacího stolu..Nedohlížím, jen to zkouknu pak...Pro nás asi nejlepší řešení, mám od té doby klid...
|
MM, 2 kluci |
|
(3.11.2010 10:40:57) ... by tu úkoly měl dělat, než u svého psacího stolu v pokojíčku? Já jen, že to píšeš, jako by to bylo něco zvláštního... Kde jde dělal předtím, než jsi to takhle vymyslela?
Náš prvňák je také dělá u svého psacího stolu v pokojíčku - vždyť od toho ten psací stůl dostal . Po příchodu ze školy mi ukáže, co mají za úkol(y), zeptám se zda je mu vše jasné (zatím v podstatě vždy bylo ) a on se do toho pustí. Já jsem buď vedle v kuchyni či jiném pokoji a něco tam dělám, nebo někdy jdu i vyzvednout mladšího brášku ze školky. Je to kousek, nejpozději do půl hodiny jsme zpátky a náš prvňák má mezitím klid a čas si ty úkoly dodělat. Vyhovuje mu to. Pokud by měl dotaz, něco by mu nebylo jasné apod., počká na mě, ale zatím to bylo v pohodě - většinou už čeká jen na můj podpis (přichystá mi na ten "autogram" i pastelku každý den v jiné barvě ), než si věci uklidí do aktovky.
Někdy je trochu "problém", když je mladší synek už doma, tak aby staršího při úkolech nerušil. Sice už je "velky" (4 a půl), ale lepší kde, když na tu dobu jde třeba do kuchyně si malovat na tabuli nebo něco prohlížet, nebo se mnou povídat... apod. Ono i když je v okojíčku a potichu si tam něco kutí (třeba s Legem apod.), tak to staršího přece jen rozptyluje... Ale ta půlhodinka se dá vždy nějak překlenout .
|
Federika |
|
(3.11.2010 11:34:31) kde jinde? Nepsala bych to, kdyby mi většina matek prvňáků neříkal, že psací stůl vůbec nepotřebovali, jelikož dítě stejně píše úkoly v kuchyni u stolu, s rodičem..
|
MM, 2 kluci |
|
(3.11.2010 19:12:42) ... nemělo to vyznít "blbě". Jen jsem nečetla všechny příspěvky... V kuchyni si kluci někdy malujou - no teď už teda ten starší spíš u toho psacího stolu, protože se mu líbí a nemusí se předtím uklízet od drobků apod. Pokud by potřeboval s úkolem poradit, tak přijdu za ním k psacímu stolu. Přínos toho kuchyňského nějak nevidím... Ale každé rodině vyhovuje něco jiného.
|
Federika |
|
(3.11.2010 19:31:10) jo, já jsem si říkala,že si na mě docela vyjela U nás by ani u kuchyňskýho psát nemohli,věčně tam totiž někdo jí Ale třeba te´d jsme četli v obýváku, to zas proto, že je to pohodlnější pro mě... A ten psací stůl, já má za to, že je lepší navykat ty děti od začátku, že úkoly se píšou právě u toho psacího stolu..I když můj manžel tvrdil, že celý dětství psali zásadně úkoly jen s mámou u stolu kuchyňskýho a "podívej se na mě"...
|
MM, 2 kluci |
|
(3.11.2010 19:46:49) ... ani mi to tak nepřišlo . Spíš jsem se chtěla na to prostě zeptat... Ale OK, dám si příště pozor. No já to vidím podobně jako Ty, s tím psacím stolem - i když samozřejmě jsou možné i výjimky... V obýváku také občas čteme, nebo také někdy u nás v ložnici.... dle situace.
|
Federika |
|
(4.11.2010 8:04:59) MM, v pohodě A u nás se čte občas i na záchoděOn čte nahlas, vykřikuje a já z uchyně poslouchám....
|
|
|
|
|
|
|
|
Maia | •
|
(2.11.2010 19:23:00) Hexhex, totez Mam prvnaka a k tomu 19 mesicni holcicku...manzel chodi pozde, vetsinou okolo 19 - 19:30 a to uz syn neda ukol, spis mu pada hlava unavou a taky chce neco tatovi tech 10 minut neco rict a ne psat pismenka. Reseni u nas je posadit malou pred pohadku s okurkou nebo jinou mnamkou, vetsinou mi tak 15 minut da a nebo se snazim delat ukoly, kdyz odpo spi. To je idealni, ale je problem, ze syn ma 2x tydne atletiku a vraci se presne v dobe, kdy ona se probouzi. Ukoly ma kazdy den. Nekdy je to na nervy, ale sedet s nama u stolu nemuze, bere pastelk, sape se na brachu ,des.
|
|
Gora |
|
(2.11.2010 19:28:23) Mám také prvňáka, ale k tomu dvouleťáka. Většinou mladšího zabavím třeba pastelkama nebo mu dám do ruky lego nebo autodráhu, ať staví, a mezitím se starším děláme úkoly. Většinou stačí na staršího jen sem tam mrknout, takže u nás je to ještě relativně v klidu. Máme velké štěstí, že syna škola hrozně baví, a díky tomu mu jde všechno samo.
|
|
katyn |
|
(2.11.2010 19:30:20) Manžel jezdí domů až večer, takže to je pasé. Dnes jsem zkoušela malého posadit do židličky k nám a aby si kreslil, jenže jeho nejvíc zajímalo, jak ohlodat tužku. Já vím, že mi nezbude nic jiného, než to zvládnout, ale je to fuška a když nám pak ještě moc úkol nejde /psaní/, tak to už jsem úplně na mrtvici :o) Mně jen zajímalo, jesti jiné maminky to zvládají v pohodě a nebo to mají podobně jako já.
|
|
katyn |
|
(2.11.2010 19:36:45) Jinak nechat ho psát úkol samotného, to nejde, na to psaní musím dohlížet. Když to třeba dělá špatně, tak mu to hned říci. Jednou jsem ho takhle v nouzi teda samotného nechala dělat úkol, to mi pak ale babička /učitelka/ vynadala, že to nemám dělat, že v první třídě je potřeba sedět u něj.
|
Federika |
|
(2.11.2010 19:43:25) Hexhex, já to zkusila a dělala jsem to tak už i u staršího, to zas byly mladšímu dva.... Ptala jsem se učitelky, ta nejdřív říkala, že by bylo dobrý aspoň u psaní sním bejt, u matiky že nemusím...Ale prostě to technicky nešlo, tak jsem na to kašlala...Ale řekla jsem učitelce, že to s ním prostě dělat nebudu. Ona ale viděla, že to jde, takže s mým přístupem souhlasí...
|
remus |
|
(2.11.2010 19:48:15) To je o dítěti, ta naše by to obrečela, cítila se hrozně důležitá jako školačka a potřebovala tu důvěru podporovat, vadilo by jí to, kdybych si na ní těch max. 10 minut neudělala.
|
Federika |
|
(2.11.2010 19:50:30) aha, tak to Denisovi je to úplně fuk, namastí to tam a přijde dolů..
|
Martina_Sam_Nath |
|
(2.11.2010 20:01:46) Tak já taky taky zkoušela nechat ho dělat úkoly samotnýho. Progumoval stránku :o)))). Radši jsem u něj a sleduju. A Sam je rád, dokážu ho včas zarazit než třeba zkoní sklon písmene a pomůžu to vysvětlit. A je rád, že to nemusí celý gumovat a jen to srovná. A další už ví jak na to a nemá problém. Psaní je trochu boj, jak ale zvládnou ten základ, tak polevím i já, stejně krasopisně psát nebude. Bude mi stačit, když si nezkazí úchop na kterým jsem dřeli přes dva roky, nezvykne si být u toho zkroucený jak paragraf..... A u matiky je taky rád. Ta mu jde sama, ale už jsem ho naučila nějaký fígle, který mu práci ulehčili, už nepoužívá skoro prsty k počítání, nemusí mít osu atak. Tak dokud mu přijde, že nejsem z zahození :o)) tak budu dohlížet :o). Jak vycítím, že to je zbytečný, tak se na to vybodnu
|
Federika |
|
(2.11.2010 20:03:51) osu? Jakou osu?? Já to měla ulehčený, četl, psal a počítal ještě před školou... Jedinej problém je, že on dopíše, pak se chvíli ještě nudí, tak si začne do písanky malovat
|
|
|
|
|
|
remus |
|
(2.11.2010 19:46:56) Hele já dělala to samé, ačkoliv dcerka školu přímo zbožňuje, tak jsem také seděla u ní, je to i pro její pocit důležitosti, te´d je naučená, že přijde ze školy, nají se a hend dělá úkoly, má to tak zajeté z první třídy, je to pro ní prpostě důležité.
|
Berda-Berda |
|
(2.11.2010 20:00:56) poridte si treti dite To byl vtip....u nas si nekdy hrajou ti dva mladsi spolu a ja delam se starsi ukoly, nekdy si hraje nejmladsi sam, nebo prudi a prostredni dela ukoly s nami. Samozrejme obcas je to taky o nervy, ale da se to.
|
Federika |
|
(2.11.2010 20:02:16) mám taky tři A nikterak mi to nepomáhá...
|
katyn |
|
(2.11.2010 20:26:39) U nás třetí teprve plánujeme :o) Takže do té doby bude prvňák šikula a mamku už moc na úkoly potřebovat nebude.
|
|
|
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(2.11.2010 22:59:18) Prooooooč??? Většinou naprosto stačí bejt v dosahu, když si dítě nebude s něčím vědět rady. Neseděla jsem ani u jednoho. Vzpomínám si, že babička měla taky snahu se mnou u úkolů v první třídě sedět - hodně brzo jsem si vymohla, že je budu psát sama, protože mě to koukání do ruky strašně štvalo. (Babička byla učitelka obecné školy.)
|
|
Líza |
|
(4.11.2010 13:09:28) Hexhex, babičku učitelku nech, ať si nadává, řiď se tím, co sama považuješ za rozumný. S mladší jsem seděla pouze u psaní, protože je dysgrafička, ostatní dělala sama a chodila jsem ji kontrolovat. Starší už v té první třídě dělala úkoly sama, já jsem s ní jen prohlídla, co má za úkol, ujistila se, že ví co a jak a potom zkontrolovala výsledek. Opravdu nikde není psáno, že u prvňáka musíš sedět na zadku celou dobu, co píše úkoly.
|
|
|
malostranska |
|
(2.11.2010 20:45:45) Tak ja mam kluka 7 a holcicku 4, takze to neni problem...ale i tak syn dela ukoly nanecisto( maji toho malo)ve svym pokoji a pak mi to prinese ukazat a napise to nacisto. Kdyz musim neco vysvetlit, tak s malou neni problem.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(2.11.2010 22:48:08) ach jo. vy máte tak hodný děti… Snažím se s prvňákem aspoň trochu psát – mívají úkoly jen ze psaní, chci aby si to zkusil nanečisto, denně je kolem toho hysterák, řev, kopání do topení... Dneska vyšel ze školy a první věta byla: „Dneska nebude žádný nanečisto. Máme úkol jenom z matiky, napíšu a hotovo. Žádný nanečisto. Žádný psaní…“ Skončilo to jako vždy. Vztek, křik, propíchnutá díra v papíru…
co jsem komu udělala
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(2.11.2010 22:54:30) Mně to psaní "nejdřív nanečisto" připadá nesmyslný, děti se tím zbytečně unavujou - úkol by měl snad většině dětí na procvičení stačit. Pro prvňáky je dost námaha napsat třeba i tři řádky, tak proč to mají psát dvakrát?
|
katyn |
|
(2.11.2010 23:00:27) ale mi taky píšeme nanečisto. a až pak do sešitu. myslím, že procvičit si něco, mu neuškodí.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(2.11.2010 23:24:17) No nevím, učitelka by měla zadávat úkoly tak dlouhý, aby stačily na procvičení - pak je psaní nanečisto zbytečná zátěž. Připadá mi to podobný tomu, když rodiče dětem doma opravujou chyby v úkolech - to je často až kontraproduktivní. Pokud tam ty chyby, co si dítě neopraví samo, necháš, učitelka může zjistit, co děti nepochopily, a dál to procvičovat nebo znovu vyložit.
|
Lída+2 |
|
(3.11.2010 8:11:55) Lída, 3 kluci a holka já podepisuju jen upozorním, že tam chyba je...kde a jaká je na nich......taky to neřeším....kdysi jsem se snažila Lukovi říci kde je,ale lepší , když si to najdou sami...rychle jsem od toho upustila.
Dokonce před třemi lety Luk napsal jiný úkol...stránka jiná cvičení tam bylo č. 5....,ale něco jinýho....no co no jsme se zasmály, že se to může stát každýmu ¨ A pravda je taková, že když přijdu v 14h z práce čekají na ěm hromádky napsaných úkolů....s tužkou stačí naházet podpisy
|
Federika |
|
(3.11.2010 8:13:48) Lído, ale teď už Lukovi nepodepisuješ, ne?
|
Lída+2 |
|
(3.11.2010 8:18:49) Federiko nééééééééé nepodepisuju,ale pořád za ním chodím....a říkám: " Luky nic nepotřebuješ podepsat?"(že bych měla abstinenční příznaky)
Jo někdo po nich podpisy chtěl první měsíc....a už taky nechce....
|
|
|
|
|
Líza |
|
(4.11.2010 13:11:53) Hexhex, nám učitelka v první třídě rovnou řekla, že není vůbec vhodný s nima psát nanečisto, protože tím se tak unaví ruka, že potom to psaní načisto už je na ně moc. V podstatě nám to zakázala ;)
|
|
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(2.11.2010 23:32:14) psaní je naše slabá stránka a úkoly jsou fakt krátký. Náš syn nikdy nic moc nemaloval, omalovánky úplně přeskočil a k tomu má nevyhraněnou lateralitu. Nyní nezbývá, než se naučit psát tak, že bude psát, ne? Unavujou??? Dneska: dopoledne tělák, odpoledne ve 13:00 florbal, ve 14:00 sportovní hry a večer v 18:00 taekwondo (1,5 hodiny). Tak snad může aspoň 15 minut něco psát. Chudáček namáhaný psaním.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(2.11.2010 23:45:04) To by ses divila, jak to takovýho prvňáka dovede utahat... Ono je to něco úplně jinýho než tělocvik nebo lítání po hřišti. Právě tehdy, když mu ta jemná motorika moc nejde, ho psaní unavuje skutečně výrazně. Tím, že mu ještě přidáváš, mu moc neprospěješ - spíš mu psaní ještě víc otrávíš.
|
|
|
Federika |
|
(2.11.2010 23:34:05) nikdy jsem děti nenutila cokoli psát nanečisto, považuju to za blbost, zbytečně to zdržuje...
|
|
|
katyn |
|
(2.11.2010 22:59:23) a proč tohle dělá? škola ho nebaví? našeho teda škola hrozně baví. o hodně míň ho ale baví dělat úkoly, takže kolikrát bojujeme. Ale ne že by u toho zlobil, spíš myslí na všechno možný kolem a zdržuje se tím a nad krátkým úkolem pak sedíme třeba hodinu.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(2.11.2010 23:50:36) hexhex,
se školou to zas tak moc nesouvisí - ve škole si vede dobře (ačkoliv by si zřejmě uměl představit lepší zábavu). Nesnáší domácí úkoly, nesnáší jakoukoliv instrukci od mámy (znamení Býk) a úplně ze všeho nejvíc nesnáší psaní písmen pořád dokola... Je to taková povaha - odmalička denně zuří, devastuje věci, nespolupracuje... "naštěstí" jen doma. Ve škole všechno v pořádku.
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.11.2010 8:07:36) hexhex ty u něj sedíš? Celou dobu?
Mám za senbou dvě děti v první třídě a neděla jsem to nikdy. Vědíé, že jsem vedle, kdyby něco potřebovali. KDyž za mnou příjdou poradím....napovím...odno se jim rosvítí(to ,ale ža teĎ v primě)
Přinesou z 99% ty sešity jen podepsat.
Luk mě řekl, že mě tam nechce hned u prvního úkolu v první tídě...a DAna znervozňuju či co...tak to dělá taky sám.
Možná bych si tam sedla a dělala něcio jinýho.
Chápu čtení,ale to i 1,5letý dítě pochopí, že si vklidu sedne a bude se číst nebo Ne? vždyť čtete večer a taky u toho nerabuje linku
|
Federika |
|
(3.11.2010 8:11:00) Lído, to jsem ráda, že nejsem sama, kdo u úkolů odmítá sedět.... Já zažila u kamarádky psaní úkolů, odstrašující příklad pro mě...Maalej psal a ona nad ním." taaak, te´d tááááááhni, nahoru, nahoru, ježiš!!!!! Zase si přetáh!!!! Tak gumu a znovu!!!! Táhni, táhni, taaaak, jeiš!!!! To máš moc nakloněný, takhle neeee!!!!! Já bejt tím prvňákem,tak nenávidím psaní do smrti....
|
Lída+2 |
|
(3.11.2010 8:17:00) Federiko pro mě je odstrašující případ kamarádka...co má děti v 7 a ve 4 třídě.....a loni tam příjdu....po té co jsem se zastavila doma...a věděla jsem , že kluci mají napsáno...a ona sedí mezi nima u kuchyňskýho stolu a mastí úkoly...s šestákem a ze všeho ho zkouší,...prý by se nic sám neučil....to mi příjde šílený.....
NAmátkou zkouším, když Luk příjde, že píšou....a jestli to umí.....sem tam jsem aktivní sama od sebe.
|
Federika |
|
(3.11.2010 8:29:10) hmm, jáuž si svoe školy odkroutila, fakt nemám chut si to celý zopáknout....
Mně docela vyhovuje ten jejich systém te´d-nikod neřeší sešity, obaly, jakýkoli podpis, nikdo po mě nic nechce Oni si ani nemusí psát známky do toho jejich indexu nebo jak se to jmenuje...
|
Lída+2 |
|
(3.11.2010 8:35:01) Federiko Lukmě nezapomněl zdělit už v první třídě: "MAminko chodím do školy já nebo ty!"
a v podstatě má pravdu....
a jak píšeš taky mi stačilo to moje...ale trénuju s DAnem cvičení DYS poruchy.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(3.11.2010 8:42:36) Holky,
nevím, jestli si umíte představit dítě, které píše řádky odprava doleva, písmena a čísla začíná psát odspodu nahoru, šipečky v učebnicích ignoruje, některá písmena a čísla otáčí, písmeno „a“ třeba napíše tak, že udělá kolečko po směru hodinových ručiček a potom k němu možná přidá někde nějaký ocásek – když si vzpomene… Ó, jak ráda bych mu dala pokoj.
|
Federika |
|
(3.11.2010 9:27:50) Zuzano, neumím... A držím palce
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(3.11.2010 9:32:03) Zuzano, část z toho dělala třeba moje ségra i jedno z mejch dětí Psát se naučili i bez toho, aby s nima někdo u úkolů vysedával, ségra úspěšně absolvovala náročnou VŠ, syn je zatím v prvním ročníku (MMCH v tercii byl diagnostikovanej jako dysgrafik).
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(3.11.2010 9:53:55) Lído,
vysedávat je široký pojem. Nemusím vysedávat tam, kde stačí zkontrolovat. Ale pokud dělá nesprávné tahy nesprávným směrem, kdo by mu to měl jiný vysvětlit? Nebo ho mám nechat, ať si ty svoje klikyháky řádně zafixuje? Psaní odprava doleva jsme odbourali začátkem roku, písmena již začíná jakž takž nahoře, některá stále otáčí, některá si píše, jak chce… Ale to písmo začíná už vypadat aspoň jako latinka, kdybych ho nechala být, psal by stále nějakou Arabštinou.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(3.11.2010 10:18:12) lído,
paní učitelka má ve třídě 25 dětí.
„Copak copak, Pepíček píše zprava doleva – no to ale Pepíčku nesmíš, musíš začínat tady vlevo, vlevo nahoře, vezmi si tužtičku a udělej čárečku směrem dolů, vidíš tu šipečku, a potom oblouček směrem doprava a teď zase nahoru…tak přece ne, povedu ti ručičku....“
Některý věci jaksi musí udělat rodiče (nebo placená doučovatelka).
|
Federika |
|
(3.11.2010 10:23:12) Jo, je to blbě nastavený... Oba kluky jsem měla -a mám v daleko menším kolektivu, učitelka stíhala všechno, fakt jsem doma s dětma nemusela hejbnout prstem...
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(3.11.2010 10:37:36) Zuzano, pokud má učitelka snahu a schopnosti, měla by to stíhat i tak. Takovou jsem zažila. Rodič nemusí vůbec vědět, jak se "správně" který písmenko má psát.
|
|
Lída+2 |
|
(4.11.2010 5:21:59) Zuzana + kluk04, holčička06,ale to je špatně...ty se sním 4-5h co sedí ve škole neučíš..tudíž právě ta úča musí na to dohlídnout. Ty to těma 5-15-max.30minutama co se píše víc úkolů FAKT NEVYTRHNEŠ.když to bude dělat 5h blbě ve škole tak prostě nemáš šanci to napravit. A věř, že i v tomhle počtu to jde.oběhnout třídu a pomoci.... Třeba můj syn je třeťák...a nestíhal sio něco napsat AJ...do pracovního sešitu..teprve s tím začínali...nedostal to za dom. úkol. /ča mu s tím pomohla...stejně jako dalším asi 8dětem....prostě si to umí zorganizovat.
A to s tou organizací platí ve všem. Né jejn ve škole..... Ono je jednoduchý si říci...já to nestíhám...já na to nemám čas....je to totiž bez práce zamyšlení se nad tím jestli by to nešlo líp.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 9:20:03) lído,
promiň, já nějak nechápu obsah tvého sdělení. Náš Filip nemá denně ve škole 5 hodin psaní. Psaní má tuším 1 hodinu denně. nevím, co tam dělají přesně, ale celkem bych pochopila, že paní učitelka nemůže stát nad každým dítětem a sledovat ho, zda dělá u každého písmene správný tah správným směrem. Kdyby stála u každého 1 minutu, strávila by tím 25 minut. I přesto to asi trochu dělá, a proto mě také minule upozornila, že nesprávně píše určité písmeno. To mám jako ignorovat? Ať na něj „dohlídne, oběhne třídu, zorganizuje si lépe čas…“. Raděj mi holky z rodinky.
Jsem ráda, že naše úča neztrácí čas individuálními zvláštnostmi jednotlivých dětí, nedopisuje v pracovní době 8 dětem jakousi angličtinu do pracovního sešitu, a svůj čas věnuje výuce. Když vidím, co dítě umí po 2 měsících (pouze ze školy), nepochybuju, že úča má čas zorganizovaný docela slušně.
|
Federika |
|
(4.11.2010 9:59:40) Zuzano, ono to možná na klasické škole se 30 dětmi jinak nejde, bohužel.. Já jsem ráda, že jsem vždycky měla pro kluky malý kolektiv, kde se učitelka individuálními požadavky dětí mohla zabývat, tudíž jsem nějaké úkoly, problémy, psaní apod nemusela nikdy řešit já...Nemusela jsem ani nic psát nanečisto ani u domácích úkolů asistovat. Podle mě by to tak mělo být. V naší první třídě ja fakt malej kolektiv, akže nneí problém,aby se učitelka každýmu věnovala individuálně. Dělá to, děti jsou hodně napřed, oproti velké škole o hodně velký kus... Ale často slyším, že ve velkých školách spoustu věcí vyžadujou učitelky o rodičích..Věcí, který by děti měly běžně zvládat ve škole...
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(4.11.2010 10:07:44) Zuzano, tomu říkáš ztrácet čas??? Učitelka by to zvládat měla Bohužel některejm se nechce, některý to ani nenapadne.
|
Federika |
|
(4.11.2010 10:10:27) Lído, navíc se jim daří přesvědčit rodiče, že je to povinnost rodičů, to mě štve...
|
Federika |
|
(4.11.2010 10:33:31) Švagrová je Němka, její kluci chodí do místní školy tam u nich a denně s nima sedí hodiny a doplňujou si látku... Učitelka jim na rodičáku přímo řekla,že to tak mají dělat, "aby prej vůbec věděli, že mají děti"!!! Prej jsou všchni rozčilení, ale zatím s tím nikdo nic nedělal a pěkně sedí den co den s dětma a doučujou se...
|
Federika |
|
(4.11.2010 10:40:29) dobře, tohle jsem psala obecně.. Jsou prostě učitelky, který část svých povinností přesouvají na rodiče..A já tam počítám i problémy se psaním... Samozřejmě,že mi může učitelka říct, že moje dítě má problém v tom či v tom..Ale měla by s ním procvičovat hlavně ona...
|
Federika |
|
(4.11.2010 10:43:20) a třeba to, co psala Zuzana tady: "Copak copak, Pepíček píše zprava doleva – no to ale Pepíčku nesmíš, musíš začínat tady vlevo, vlevo nahoře, vezmi si tužtičku a udělej čárečku směrem dolů, vidíš tu šipečku, a potom oblouček směrem doprava a teď zase nahoru…tak přece ne, povedu ti ručičku....“
Tak ano, přesně takhle nějak to ta učitelka má dělat..Ne já, jako rodič.. A přesně takhle to taky dělaly naše učitelky, nepřesouvaly to na rodiče...Oni je to mají naučit, ne já.... A u nás fakt v tomhle směru nikdy problém nebyl.. A "ručičku jim učitelka vede", když je to třeba...
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 11:05:11) Federiko,
když naše učitelka "povede ručičku" našemu chlapečkovi, co bude dělat v té chvíli zbývajících 24 dětí? A když to otočím, zrovna tak nechci, aby nějakému jinému chlapečkovi vysvětlovala donekonečna, kolik je 1 + 1. Je to tak nepochopitelný, že učitelka má k dispozici vymezený čas, s nímž musí hospodařit?
|
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 11:06:04) Federiko,
když naše učitelka "povede ručičku" našemu chlapečkovi, co bude dělat v té chvíli zbývajících 24 dětí? A když to otočím, zrovna tak nechci, aby nějakému jinému chlapečkovi vysvětlovala donekonečna, kolik je 1 + 1. Je to tak nepochopitelný, že učitelka má k dispozici nějaký čas, s nímž musí hospodařit?
|
Federika |
|
(4.11.2010 11:10:14) Zuzano, někde to jde, jinde holt ne.
U mýho prvňáka to jde logicky, je to soukromá škola, málo dětí.. Starší chodil do státní školy, 14 dětí-a když měla jedna holčička velkej problém, nechápala čtení, nechápala slabiky-rodiče ji prost dali do školy moc brzy, neměla zralý zvukový cítění-tak si učitelka na ni denně udělala čas před obědem, brzy to dohnala..
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 11:28:48) Federiko, možnosti individuálního přístupu k dětem se samozřejmě zvyšují se snižujícím se počtem žáků ve třídě.
Pokud píšu o třídě, ve které je 25 dětí, extra individuální přístup neočekávám a ve skutečnosti by pro mě byl spíše varovným signálem. Nepřeju si, aby naše učitelka ztrácela čas individuálními zvláštnostmi jednotlivců (včetně mého dítěte) na úkor zbytku třídy.
|
Federika |
|
(4.11.2010 14:52:52) zuzano, já sice psala, že při 25-30 dětech je to fakt těžší,nicméně nikdy bych nedala svoje dítě do školy, k učitelce, která by nebala v úvahu individuální zvláštnosti dítěte. Dokonce jsem myslela,že takové to " my všichni spolu v šiku a ne jinak" už vymizelo...
|
Federika |
|
(4.11.2010 15:01:19) Zuzano, možná to zatím vidíš jen z tvý stránky. Nevidím vlastně nic špatnýho na tom, když rodič v případě problému spolupracuje s učitelkou a pomáhá dítěti problém odstranit. To bych zřejmě udělala taky-i když zrovna v tvém popisovaném případě bych dítě do první třídy vůbec nedala, to jsou věci, který se většinou včas podchytí už ve školce. Představ si ale, že se časem zjistí u některých dětí problém, skrytý-všelijaké "dys" apod..Dítě bude potřebovat individální přístup, ten taky zdržuje.A musí to řešit učitel, ne rodič. Jiné dítě je třeba zase výrazně vepředu-v obou našich školách dostalo takové dítě zvláštní úkoly, extra práci-taky to zdržuje.. Přesto je to jedna z věcí, na kterou jsem se vždycky při výběru školy ptala...Je důležitý,aby byla učitelka schopná individuelně se věnovat dětem...
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 15:13:42) Federiko,
proč bych nedávala dítě do školy jenom kvůli psaní? Některé věci zvládnul, ostatní zvládne brzy. Ostatně nástup doporučili v PPP, již před rokem touto dobou (v 5 letech) byl zralý pro školu, v létě ho testovali speciální pedagogové na dětském logotáboře a měl zdaleka nejlepší výsledky z testovaných předškoláků – myslím nejen grafo, různé jiné věci.
A jinak teda v naší škole existuje projekt na pomoc dětem s poruchami učení (různé dys), jsou na to vyčleněné peníze z EU, dělají to speciální pedagogové, mimo běžné vyučovací hodiny. Což mi připadá fajn. Skoro lepší než obětavá paní učitelka.
|
Federika |
|
(4.11.2010 15:19:10) tak to asi nebude tak zlý, snad by v PPP viděli, že není schopnej psát leva doprava, nemá dokončený zrakový cítění. plete si písmenka-tak jsem to aspoň podle tvýho popisu chápala... Vyčlenění učitelé bejt můžou, ale paní učitelka píše s dětma diktáty a písemky, takovým dětem musí zadávat doplňovačky a pužívat alternativní způsoby zkoušení, to za ni nikod neudělá..A zdržuje to, samozřejmě.
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(4.11.2010 15:19:11) Zuzano, pokud syna testovali, měli na tenhle problém přijít a doporučit nápravu. Což zřejmě neudělali...
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 16:46:18) Holky,
vy mi připadáte fakt tak nějak přetažený nebo co. Jakmile se tu mihne něco, co by se dalo zkritizovat, hned po tom skočíte.
Učitelka je špatná proto, že se nevěnuje individuálně, psychologové jsou špatný, protože neupozorňovali a nedoporučovali nápravu… Ale jo – v těch 5 letech doporučovali kurs grafomotoriky, ale ten, který organizovala ona PPP, byl plný a v našem bydlišti nebyl žádný. Tak jsme trochu dělali s dítětem nějaké ty sešity, ale dítě je trochu svérázný, rodičovská autorita nic moc… A už se těším, koho hned na to téma zkritizujete
Sorry, jdu se podívat, jak píše kluk nanečisto , od 5 nám zase začíná nějaký to bojový umění.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(4.11.2010 11:12:15) Milado, nesmysl to není, je to práce učitelky.. A samozřejmě,že grafomotorika-pokud je problém-má bejt dohnaná už před školou... Počíej ji u mě do kategorie plavání a lyžování.. Ale když to holt nejde, přehlídlo se to, co já vím,je tam větší problém, tak by si s tím prostě učitelka měla taky umět poradit.. U nás to prostě tak vždycky fungovalo a jsem ráda..Měla jsem asi štěstí na učitelky..
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 11:48:58) a to já klidně beru jako povinnost rodičů cokoliv, v čem je jasné, že dítě nestíhá nebo by stíhat nemuselo. Přehnaná péče učitelky se mi jeví jako zdržování ostatních dětí. Proto mi také nepřipadá divné, že někteří rodiče se s dětmi učí. Je to dobrá vizitka paní učitelky
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(4.11.2010 12:08:00) Zuzano, to, co si dovolej požadovat některý učitelky - aby se všichni rodiče doma s dětma něco učili, to já beru jako OSTUDU učitelky. Nepočítám do toho samozřejmě takový věci jako procvičení násobilky nebo naučení básničky. Individuální přístup jsem zažila i ve třídě s 25 (možná i 27, nevzpomínám si už přesně) dětmi, a to v obojím směru - jak pro děti pomalejší, tak pro ty nadané.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 12:37:25) Lído,
to reaguješ na mě? Já jsem nepsala vůbec nic o tom, že učitelka požaduje, aby všichni rodiče s dětma cokoliv dělali. Naše učitelka nám ani pořádný úkol nedá - jak mám potom dokopat dítě, aby něco dělalo? A jinak je fajn, že jsi byla spokojená se svou školou.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(4.11.2010 15:02:37) Zuzano, to je věc učitelky - pokud usoudí, že není potřeba, aby děti doma procvičovaly, a proto nezadá úkol, není věcí rodiče, aby s dětmi látku procvičoval sám.
|
|
|
MM, 2 kluci |
|
(4.11.2010 14:14:42) ... když se chce a když učitelka je schopná, tak to JDE! A nemusí to vůbec mít nic společného se "zdržováním ostatních."
Nechápu, jak někdo může brát jako "dobrou vizitku" učitelky, když ta v podstatě část své práce svalí na rodiče?! Tomu teda říkám "kompetence"... (*irony off*)
Něco jiného je samozřejmě kontrola úkolů nebo takové ty běžné věci jako procvičení třeba čtení apod., tam by se zase rodiče neměli "ulejvat".
Ale každý dobrý učitel přece potvrdí, že úkoly jsou od toho, aby si dítě pokud možno SAMOSTATNĚ procivičilo to, co se učilo ve škole - aby si to zafixovalo. Nemá to být nic nového, nic co by předtím dítě ve škole nezvládlo - protože to má na starosti učitel(-ka)!
|
|
|
|
Federika |
|
(4.11.2010 14:49:59) Milado, ale já ti neodporuju..Grafomotoriku jsem dělala s dětma před nástupem do školy taky...Vůbec jsem věnovala dost času tomu,aby šli oba do školy připravení a zralí.A já k tomu holt počítám třeba i to plavání a lyžování, když to jde.logopedii jsme nikdy nepotřebovali,takže s tím nemám žádnou zkušenost. Přičemž souhlasím, to je práce rodičů...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(4.11.2010 13:15:00) "Jsem ráda, že naše úča neztrácí čas individuálními zvláštnostmi jednotlivých dětí" to mě překvapuješ. Mě by strašně štvalo, kdyby učitelka v první třídě nedbala na individuální zvláštnosti jednotlivých dětí.
|
sigi a kluci 03,08 |
|
(4.11.2010 14:15:41) Souhlasím učitelka by měla přihlížet k individualitám. Vždyť k tomu naše školství přece směřuje? Školy si dělají své ŠVP a "to všichni stejně a kdo nestihá nebo je napřed má smůlu" to je snad historická záležitost. Na druhou stranu i rodič by se měl zapojovat ona je to součást toho ŠVP. Nevím jestli je to i na školách ale my v MŠ musíme vypracovávat i indiv. plány pro různé děti které to potřebují. Naše učitelka hodně dělá skupinovou práci aby se dokázali děti domluvit což fakt budou v životě potřebovat. To za nás nebylo každý na svém písečku z lavice člověk vstal jen o přestávce. To se ty mezilidské vztahy pěstovaly.
|
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.11.2010 14:54:29) Lízo,
"neztrácet čas" a "nedbat o" nejsou synonyma. Čas je něco, s čím i učitelka musí hospodařit. "Dbát o něco" jistě, ve smyslu - chápat, respektovat.
|
Líza |
|
(5.11.2010 18:27:08) Dbát se nedá o nic, pokud tomu nevěnuješ čas. Nebojíš se toho, co se stane, až tvoje individuálně zvláštní (jako každé) dítě bude od učitelky potřebovat vyjít v něčem vstříc a ona to neudělá, protože s tím nebude ztrácet čas? Přizpůsobovat výuku rozmanitým schopnostem a stupňům pokročilosti dětí stojí čas, motivovat děti odpovídajícím způsobem podle toho, co na koho platí a co koho zbytečně nevyděsí či nestresuje stojí čas, pomoci handicapovanému stojí čas a umožnit rychlejší vývoj nadanému stojí taky čas. Doba, kdy se s odlišnostmi čas neztrácel, je třicet let za námi, díky PB.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(5.11.2010 21:02:12) Lízo,
mám dojem, že ti trochu unikl kontext této diskuse. Nějaká matka si posteskla, že se nemůže věnovat prvňákovi, protože je někde mladší sourozenec... začalo to celkem nevinně na téma domácí úkoly s prvňákem. Do toho se obuly některé holky s argumentem, že matka vlastně vůbec nemá psát žádné úkoly s prvňákem a že se s ním vůbec nemá co učit. Tak jako šmahem bylo naznačeno, že všechny děti se to mají beze zbytku naučit ve škole a úkoly mají psát samy. Učitelka, která je to všechny nenaučí, je neschopná (a děti, které něco nezvládají se mají smířit se špatným vysvědčením, nejspíš – přece je to matka nebude učit!).
Ovšem děti jsou různé, mají silné a slabé stránky. Moje dítě je slabé v psaní (zkřížená lateralita). Dostáváme kratičké úkoly z psaní, považuju za vhodné mu přidat půl stránky a sledovat, zda dělá správné tahy správný směrem. „Špatně! To má přece dělat učitelka ve škole!!!!“ Jiná matka má možná jiné obavy. Co vím, v naší třídě často matky s dětmi čtou. Cožpak na to nemají právo? Nebo to znamená, že učitelka nestojí za nic? Ó, jak jednoduché. Ve státní škole sedí ve třídě 25 dětí. Učitelka může přihlížet ke zvláštnostem některých dětí, může je respektovat, zkusit uplatnit jinou metodu. Ale nemůže jim přece věnovat víc času než ostatním dětem. Vždyť by to bylo docela normálně nefér. A pokud mluvíme o individuální pozornosti pro jedno jediné dítě při psaní písmen, připadá mi to vysloveně absurdní. Učitelka mi poslala po dítěti písmenko, které by mělo dítě cvičit. A už je tady kritika. „Učitelka by si to měla oběhnout a lépe zorganizovat čas“. Můžu tě ujistit, že naše učitelka je přesně ten typ, který neustále chodí po třídě. Vztah mezi intenzitou obíhání a sledováním jedince, jakou dělá čáru, mi už úplně uniká.
Jsem ve státní škole, mám nárok na stejné množství času učitele jako ostatní děti. Pokud dítě v něčem nestíhá, udělám to doma nebo si na to někoho najmu. Pokud budu mít dobré finanční možnosti, zvážím soukromou školu s malým počtem žáků.
Naše učitelka sice nevede mému chlapečkovi ručičku při psaní písmene „a“ (i to by prý měla dělat, jak tady zaznělo), ale celkový pokrok dítěte (pravděpodobně nejen toho mého dítěte) po 2 měsících ve škole je podle mého názoru vynikající (když si odmyslím to, že dítě má ve škole evidentně pocit pohody). A to je pro mě podstatné.
|
Líza |
|
(6.11.2010 15:17:00) Zuzano, kdepak, kontext mi neunikl, diskusi jsem přečetla celou a zcela po zralé úvaze jsem ti napsala, co jsem ti napsala. Howgh.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(6.11.2010 18:29:48) Aha, tak to jo.
Dovolila bych si i přes to nadále považovat naší paní učitelku za dobrou učitelku a neplést se matkám do toho, zda píšou nebo nepíšou se svými dětmi úkoly.
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(5.11.2010 9:08:02) Zuzana + kluk04, holčička06 píše se i v natice i v prvouce..takže jsi to vůbec nepochopila.....
A já jsem ráda za naši úču, která na mě nesvaluje práci, který nerozumím(nemám pedagogické vzdělání) takže asi tak...nevím proč mám dělat něco co neumím......za ní, když ona chodila do školy...než ho to naučit blbě m, že jo....
No to je tragedie..., když tam 8 dětičkám napsala 2 slova do pracovního sešitu to Ti povím...klidně bych mu to tam doma pomohla napsat....kór, když je to první hodinu co se tam něco píše....
No a proč jsi nejezdila na ten grafomotorickej kurz? Holt někdy se musí dojíždět...my za pořádnou ženskou co nám podadí s DYS poruchou a dá cvičení dojíždíme 50km a nemám s tím nejmenší problém.....
A jinak ani jedna úča našich dětí nedoporučuje psát úkoly na nečisto...napsat na čisto a pak dát kdyžtak procvičování. Nebo vložit papír s lepším zněním....
Ale já nevím co nechápeš na tom,že nechci učit dítě psát, číst a počítat...... Já ho vyzkouším z učiva co je v učebnici...když příjde....vyzkouším ho z teorie,ale NEBUDU SUPLOVAT ŠKOLU...nebo PPP....kdy dítě bude dělat něco blbě a neznám fígly na odstranění.
Stejně jako jsem se do toho nehrabala LOgopedkám. Jen jsem procvičovala co řekli víš.
Chápeš to už malinko? nebo pořád ne? Pokud ne je mi líto.........
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.11.2010 10:15:50) Zuzana + kluk04, holčička06 od toho je učitelka ve škole ne? Neříkám procvičit,ale já nechci vysvětlit něco blbě, kor, když na učitelku nemám vzdělání a nevím co a jak se učí....
Ráno jsem tu psala, že jsem radši DAna odvezla do školy na naučení spojování slabik do slov po operaci.......než BLB2 něco naučit....nemám na to KVALIFIKACI a nebudu se do toho hrabat , když tomu nerozumím...jaks e co vyučuje.
Já jsem udělala chybu..nevysvětlila jsem to 2letýmu Lukovi.....a fakt nemá problém....říká, že mu to víc vyhovuje
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(3.11.2010 10:38:49) Jo, ségra píše některý číslice furt "blbě", a to je jí 28 Vůbec jí to nebránilo, aby úspěšně vystudovala matiku.
|
|
|
|
|
sigi a kluci 03,08 |
|
(3.11.2010 9:41:49) Máme taky prvňáka a k tomu 29 měsíčního šikulu který samo chce dělat taky úkoly a nebo leze pod židlí. Píše taky různě odspod apod. 3 zásadně naopak. Naštěstí jedou genetickou metodou takže žádné písanky zatím. Asi jste si nevybrali nejlepší školu? Na genetiku jsem se ptala hned při první návštěvě školy protože mě kamarádka(skvělá učitelka, ale bohužel učí daleko) poučila že pro děti s různými poruchami učení nejlepší, máme adhd na hranici a pravou stranu ne úplně o.k. dle neuroložky. Samozřejmě je pravák. U úkolů taky sedím a když nemá úkol tak si procvičuje nanečisto a samozřejmě každý den čtení problém je že 2 věty o 3 slovech čtem snad 15 minut. Mezitím smlouvá vymlouvá se apod. A taky mi tečou nervy. Ale už se mi zdá že se to lepší naposledy zvládl stránku kterou četl popáté (asi 6 vět) za 20 minut a sám se pochválil. Hrozím se těch písanek včera měl v matice 4 napsanou podélnou čárku zároveň s horní linkou nebylo k poznání. Ale školu má rád a učitelka je skvělá. Zatím rozlišuje známky kolik kdo dostane hvězd za 1 a když to není na 1 tak nedostane nic. Hodně sil.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(3.11.2010 10:09:19) sigi,
vybrali jsme si školu podle učitelky a učitelka je fantastická. Dítě má prostě v něčem slabší a musí to procvičovat. Nemá žádný adhd a zatím ani žádné dys...jen je tak trochu pravolevák. Nevím, proč bych do toho tahala genetické/negenetické metody, diagnózu dysgrafie a bůhvíco ještě, když dítě se normálně učí psát, ne? Jenom to trochu dře, no
Žádný čtení ani matiku doma dělat nemusíme.
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.11.2010 9:50:21) Zuzana + kluk04, holčička06 Luk je v primě a píše tiskací písmena a čísla taky pořád odspodu jak se to kdysi v 2-3letech naučil napodobovat...a já lituju, že jsem byla tak blbá a nesedla si k ěnmu a radši jsem ho v 2 letech tohle psát nenaučila....... neodnaučil se to...a je v primě...ničemu mu to nevadí
|
|
|
|
|