Dana S. | •
|
(9.11.2010 20:04:07) To co píše zakladatelka je fakt extrém. Když je takhle moc úkolů, ukazuje to, že to učitelka nezvládá děti naučit v hodinách. (Tohle mi říkala učitelka 1. stupně.) No a teď co s tím. Domluvit se s jinými rodiči aby vás tu učitelku oslovilo víc ? Říct jí, že jinde mají úkolů míň - sehnat si info ? Držím palce ať se pro vás něco změní, vždyť 1. třída by neměla bejt žádná věda
|
Martina_Sam_Nath |
|
(9.11.2010 20:15:02) tak tak, cca dva úkoly denně průměrně plus čtení. To my nebereme jako úkol, stejně toho za den přečte mnohem víc. Psaní 2-3 řádky, matika nějčastěji nějaké cvičení, ale není úkol po každé hodině. 5 hodin má 2* týdně, 2* má 4 a jednou 3, pak školní bruslení. Dneska jsem dorazila z hovorovek a spoustu věcí co dělají už dělají z učebnic 2 tř. Prvouku, geometrii, informatiku... Přijde mi, že by zvládl víc ( postupně náročnost bude růst, dostal IVP ). Snad budu zvládat já. Dneska ho mimo úkolů nejvíc zajímalo, že spolužačka si zfalšovala podpisy do sešitu a žákajdy :o))), ne co má dělat a tak .o))
|
Federika |
|
(9.11.2010 20:26:18) spolužačka v ´první třídě?? To k tomu měla nějakej důvod?
|
kikina80 |
|
(9.11.2010 20:45:22) Myslím, že ty úkoly jsou přehnané, to za chvíli otráví. U nás jednou týdně není žádný (ale my každý den pravidelně opakujem) a jinak mají každý den buď matiku, psaní nebo živou abecedu - od všeho tak nějak normálně - zabere to max. 20 minut. Dnes matika třeba jen 4 minuty
Federiko, vím, že je syn na soukromé, ale netvrď mi, že na začátku října měli probranou celou Živou abecedu a teď jsou v půli slabikáře My jí dobíráme teď a je to tempo akorát, nedovedu si představit, že jí zvládnou za měsíc a to nepočítám první zářijový týden, který je na rozjezd.
|
Federika |
|
(9.11.2010 21:05:03) Kikino, tvrdím) Zrovna dneska jsem s ním četla a jsou fakt už spíš za půlkou, mají krásnej slabikář od Žáčka a Zmatlíkový..Všechny děti už čtou plynně, celkem i se správnou intonací. Ten českej program je přitom trochu omezenej, mají vpodstatě dvě hodiny denně,češtinu, matematiku a prvouku, pak následuje až do těch 15.30 anglickej program..V angličtině čtou už normálně jednoduchý knížky, tam nezačínali od slabik,ale rovnou celýma slovama,tak čtou prostě líp. Je jich sedm , ve třídě, tak jedou rychlejš, asi. Jsou zapsaný v kmenový český škole, kde se teď byli podívat, strávili tam jedno dopoledne..A fakt jsou o hodně vepředu.
|
kikina80 |
|
(9.11.2010 22:34:32) Tak to je fajn, že Tvůj syn zládá vše a bez stresu v takovém tempu, asi je moc šikovný. Naše sama taky plynule čte, naučila se to už ve školce, ale jsem ráda, že tak nepospíchají. Nedovedu si jí představit při takovém tempu, fakt smekám, ale upřímně bych o to nestála. Po školce to pro ně musí být hrozný šok takhle najet na takový režim...
|
Federika |
|
(9.11.2010 22:58:54) Kikino, já jsem zpočátku fakt lekla, ale oni jedou trochu jinak..Musím říct, že ten kolektiv se vesměs skládá z dětí z anglických školek,kde byla intenzívnějí předškolní příprava a skoro všechny děti už četly nebo skoro četly.Takže si myslím, že tomu taky přizpůsbila učitelka svoje tempo.A v nagličtině jedou vlastn ě už Year 2, jakoby druhou třídu, protože tam chodí děti do školy od pěti let. Denis tím neprošel, ale protože byl sám od sebe napřed, nemá s tím problém. Určitě by se zdrželi, kdyby tam některý dítě vyloženě brzdilo, ale není to tak. A ten způsob výuky je prostě jinej, jak byy děti v tý klasický škole,stěžovaly si na krátký přestávky a na "příšernej hluk", na kterej oni z tý piditřídy nejsou zvyklý.A paradoxně jsou na ně sice kladený o dost vyšší nároky, ale takovou formou, že se necítí nijak přetěžovaný-mám pocit,že Denis ještě pořádně nepřišel na to,že už nechodí do školky Jinak si ale myslím,že ta forma a to, jak tu látku mají děti zažitou, je důležitější než poklus...
|
kikina80 |
|
(9.11.2010 23:11:30) Tak to je jasný jestli už měli takovou vydatnou přípravu ve školce, tak to se nedivím Jen za našich let se chodilo do školy učit číst a psát, tak jsem asi trochu v šoku Ono je to fakt hodně o učitelích, jak ty děti dokáží nasměrovat, motivovat a tak, tak máte štěstí, hlavně když ho to baví..
|
Federika |
|
(9.11.2010 23:23:12) baví-i když občas večer někdy úkol dělat nechceJakmile je ale nepovinnej-oni třeba dostávají právě ty folie s příkladama z matiky-tak se může přetrhnout, za to dostávají nějaký speciální hvězdičky...On tam ale na ně nikdo nějak netlačí, i kdyby bylo dítě večer nějak víc unavený a úkol nestihlo,stačí to nasat..Ale myslím,že to tam nikdo nezneužívá.. Uvidíme,jak mu to dlouho vydrží...
|
Martina_Sam_Nath |
|
(10.11.2010 6:22:16) tak to jí fakt neměli, dostali rovnou slabikář a jeli z něj. Ono nečtenářů u nich taky nebylo moc. Sam je ve cýběrový třídě kde jedou trochu jinak.
|
Federika |
|
(10.11.2010 7:49:29) tak to měli asi jinej slabikář, jinka si to nedovedu představit.Ve slabikáři jsou totiž už jen texty, na začátek to určitě není, ani pro čtenáře, navíc se tak v první třídě začínat nemůže.Absolutně by se nechytalo dítě, který běžně nečte, chybí tam práce po písmenkách, slabikách, doplňovačky, tohle už ve slabikáři není....Ani žádná výběrová škola si to nemůže dovolit.
|
Marťa11 |
|
(10.11.2010 10:24:46) Federiko, oni jsou různé slabikáře... u nás tu Živou abecedu neměly děti vůbec, rovnou slabikář pro první třídu, kde jsou ale písmenka postupně, hrátky atd., asi to je různé... ale v listopadu už také četla celá třída... někdo hůře někdo lépe, to je asi všude, ale četly... ale čtení pilují hodně i teĎ ve druhé, prostě číst, číst, číst...
|
Federika |
|
(10.11.2010 10:38:12) jo, já jsem si říkala,že to bude asi nějakej jinej slabikář, to pak jo... U nás čtou všichni plynně, ale většina fakt četla před školou. Jen musím opravovat intonaci, tečky, napojování předložek, vykřičníky.. Mě zaujalo hlavně to, že v tý angličtině četli plynně už v září, oni se učili tou "globální" metodou, jak jsem se tady dozvěděla,učili se prostě celý slova. Takže te´d dodstávají každý pondělí knížku, v pátek ji přečtou a píšou diktáty. A jak jsem z toho byla na začátku vedle,t´d docela zírám..A učím se s ním
|
Martina_Sam_Nath |
|
(10.11.2010 16:26:30) jo jo, mají Český slabikář od Prodosu. Tam jsou právě písmenka, spojovačky atp .... :o)). Takže to bude učebnicí :o))
|
|
Marťa11 |
|
(10.11.2010 23:24:59) Federiko, jo, jo, v AJ jedou u nás stejný systém... knížky od A po nevím jaké... spelling, čte dobře ČJ i AJ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(9.11.2010 21:06:05) a první zářijový týden fakt rozjezd neměli, v angličtině dostali hned druhej den knížku, kterou měli do pátku číst, byla jsem malinko v šoku
|
|
|
Martina_Sam_Nath |
|
(9.11.2010 21:05:03) jo v první třídě. Nevím teda podrobnosti, Samův výklad beru s rezervou po zkušenostech, ale tvrdil mi, že říkala, že mamka jí to podepsat nechtěla, tak to udělala sama. Nevím, no, holt jsou ty děti někde jinde.... sam mě taky umí podepsat a výborně, ale o tom, že by to dělal mluvil s nadsázkou, nějak naštěstí ví, že by to byla kravina prvního stupně. Ale jak bude starší tak nemám moc iluze. Sama jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet. A teda u nás ve třídě žádná živá abeceda neproběhla, fakt ne, teď jsem se dívala jak ta učebnice vypadá, ale tu asi taky přeskočili....
|
Federika |
|
(9.11.2010 21:26:07) Martino, já falšování podpisů nezažila, protože jsem nepodepisovala a učitelé brzy rezignovali, nic po mně nechtěli. A te´d je v primě, a tam už nechce můj podpis nikdo.... A Živá abeceda je takový to před slabikářem, těžko dostali hned první týden slabikář.Učí se tam písmenka,doplňujou je a tak. A když ji dokončí,dostanou slabikář, kde už čtou..
|
|
|
|
|
|