rodinka |
|
(30.1.2011 10:51:09) Jaké bývají hodnoceni Vaši prvňáčci?
|
katyn |
|
(30.1.2011 11:03:27) Normálně dostávají známky. Jak jinak? Být hodnocen jinak a dostat pak vysvědčení, mohlo by to být i nemilé překvapení.
|
rodinka |
|
(30.1.2011 11:08:58) To je mi jasné, že známky. Asi jsem to špatně napsala. Šlo mi o to, jestli už v první třídě dávají učitelé i horší známky jak jedničky, dvojky. Protože mi příjde hodně drsné, když někde již od října děti dostávají i trojky.
|
katyn |
|
(30.1.2011 11:10:24) Syn dostal minulý týden 3 z matematiky. Takže u nás natvrdo známky podle počtu chyb.
|
Li. |
|
(30.1.2011 12:22:40) No, v naší škole už se v žákovské prý najdou i pětky. Zrovna minulý týden mi syn hlásil, že spolužák vyfasoval druhou pětku.
Na druhou stranu musím říct, že syn nosí stále jen jedničky a přitom mi tzřeba v psaní nepříjde dokonalý. Nedokážu si představit, co musí odevzdat za úkol ti, co dostávají tak hrozné známky.
|
|
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(30.1.2011 16:51:28) Jak jinak? Třeba slovně, ne?
Třeba u nás si děti vybarvujou, co se naučily, průběžně v plánech učiva, kam se můžou dívat i rodiče a jednou za čtvrt roku dostanou písemný hodnocení. Krom toho se info předává ještě ústně, když učitelka vidí potřebu, nebo když rodiče chtějí.
Plány vypadají takhle:
|
|
|
Insula |
|
(30.1.2011 11:07:18) Normálně známky. Ze začátku měli razítka, potom jenom jedničky, za dva týdny na to i dvojky a pak všechno. Známky byly myslím od listopadu nebo tak nějak.
|
|
Federika |
|
(30.1.2011 11:12:56) jedničky,jedničky mínus, výjimečně dostane nějaké dítě dvojku. jinak podpis. Povcažuju za naprostý nesmysl a velkou chybu učitelky dávat horší známky. není důvod. takhle malé děti se dají motivovat úplně jinak. Starší syn neměl známky vůbec, měl slovní hodnocení,to bylo taky super...
|
katyn |
|
(30.1.2011 11:22:07) Jenže když je hodnocený slovně a pak dostane vysvědčení kde je nyní známky už ze všech předmětů, tak to může být šok,ne? Syn má ve třídě holku, co k nim propadla, takže už i v 1.třídě "se hraje" na 5.
|
Federika |
|
(30.1.2011 11:27:57) rozhodně to nebyl šok, dokonce se v té škole prosazovalo,že bude slovní hodnocení i ve druhé třídě, jka to mají te´d, nevím...nejdůležitější je, tyhle malé děti neodradit, získat je pro vzdělávávní,neznechutit jim to. A je fakt,že u nás ještě v pátý třídě chodily všechny děti do školy rády. Půlka jich pak odešla na víceleté gymply,můj syn taky,tam už samozřejmě občas nějaká ta špatná známka přilítně a nemá s tím problém nikdo,byly na to připravovány, postupně..
|
MM, 2 kluci |
|
(3.2.2011 14:08:37) ... kvůli tomu neodrazení, jak píšeš, tedy radši neznámkovat zpočátku vůbec? Než dávat známky, které nemají žádnou vypovídací hodnotu? Opravdu myslíš, že ty samé jedničky mají motivující účinek? Neměly by se děti motivovat jinak než nejakými "čísly"...?
To jen tak nahlas přemýšlím, nevím...
Pokud vím, tak třeba v Německu se v první a v druhé třídě ještě neznámkuje (teď nevím ve kterých spolkových zemích). Jejich systém má své mouchy a jako celek ho určitě nemusím, ale zrovna tohle mi nepřijde od věci.
|
Federika |
|
(3.2.2011 14:18:03) jo, byla bych pro,aby prvňáci známky vůbec nedostávali.. Denis teď přinesl samý jedničky, mají je všichni prvňáci, přestože samozřejmě rozdíly mezi "výkony" dětí jsou..Ale všechny se snažily a všechny se taky ze svýho prvního vysvědčení radovaly Pak ještě dostaly anglické vysvědčení, protže jedou podle dvojích osnov. Tam dostaly podrobný report, kde u každýho předmětu byla slovně napsaná známka(asi jako u nás "výborně, chvalitebně) a pod tím byl poměrně podrobný rozbor,slovní, kde bylo popsáno, jak si dítě vede, kde má případně nedostatky, v čem je naopak šikovné.A pak byl kraťoučká závěrečná zpráva. To se mně moc líbí. Denis byl ze školy jedinej,kterej měl "samý jedničky",byly dvojky i trojky, ale ty děti to nijak zvlášť nezkoumaly, ono jim to "excellent, w. good a good" zas tak rozdílný nepřijde (těm prvňáčkům, mylím..)A z tý zprávy se rodiče dozví mnohem víc.. Starší syn měl několikstránkové slovní hodnocení, bylo to taky super...
|
|
lipoo |
|
(3.2.2011 22:19:46) jinak u nás se dávají známky a hošani co mají individuální plán dostali i slovní hodnocení-což je super!!!přesně ho p.učka vystihla
|
Federika |
|
(4.2.2011 14:31:23) zajímavý je, že u nás by žádnýho prvňáka nenapadlo nechat se demotivovat tím,že jeho "slabší" spolužák má taky jedničku. naopak, radujou se s ostatníma a přejou jedničky všem... zrušila bych známky u prvňáků, fakt. Tahle soutěživost mi zdravá nepřijde.
|
MM, 2 kluci |
|
(4.2.2011 17:57:37) ... že u nás to taky nikdo neřeší, že by to bylo nespravedlivé nebo tak. Alespoň zatím...
Ale mně osobně to celé přijde trochu zvláštní hlavně potud, že časem, kdyby to tak bylo pořád, by to asi přece jen začalo vadit. A jak pak vysvětlit, že v první třídě ty známky jaksi moc neznamenaly, nedělaly se rozdíly a nejednou pak ano? Kde je ta hranice? A mají známky vypovídací hodnotu, či nemají?
To zrušení známek alespoň v první, případně i druhé třídě by tento problém řešilo rozhodně lépe než tohle pseudo-známkování, které vlastně fakticky žádné není... (Protože když dám všem stejnou známku, tak stejně tak nemusím nikomu dát žádnou, že... ;-))
|
Federika |
|
(4.2.2011 19:23:48) MM u nás taky v to českém programu ty samý jedničky na vysvědčení vlastně formalita jsou...Jinak během vyučování se žádná honba za jedničkama nekoná, známky dostávají, ale špatnej výkon-nebo řekněme slabší výkon, ty děti se snaží všechny je hodnocenej spíš podpisem, možností si to opravit a tak. Ty děti motivujou jinak, je hodně možností. Většinou se učitelka snaží o to,aby každý dítě mělo možnost cítit se aspoň v něčem dobrý. Děti samozřejmě samy vidí,že tomhle je nejlepší třeba Pepík, Janička zas krásně čte, Jiřík má krásný obrázky-a určitě časem bez problémů přijmou i horší známku za nějakej výkon.. Je ale času dost,vidím to zpětně u staršího syna, klidně bych brala slovní hodnocení i v dalších třídách (syn měl samý jedničky, abych nebyla nařčena, že se mi nelíbily horší známky) Mně prostě v tomhle věku takový to "já jsem lepší,já mám jedničku a ty máš dvojku,heč" vůbec neseí...A je to hlavně zbytečný,tyhle malý děti se fakt dají motivovat jinak, snaží se i bez jedniček,když to učitel umí..
|
MM, 2 kluci |
|
(4.2.2011 22:48:36) ... já bych ty známky taky nemusela v podstatě vůbec, nebo když už, tak radši to slovní hodnocení. Koneckonců doma, když chci dítěti říct, že se mu něco povedlo, že se mi to líbí apod., tak to taky řeknu slovama a ne nějakým číslem !
Takže v tomhle to vidím stejně jako Ty.
Mně vadí spíš ta nedůslednost nebo "neodvaha" nebo jak to mám říct - jako by se všichni báli zkusit to bez známek (přesně jak píšeš, motivovat jinak) a raději dávají ty nic neříkající pseudoznámky... Dokonce i na naší škole, na kterou jinak nedám dopustit, a kde mají program Začít spolu - ale v tom známkování se přizpůsobili mainstreamu, nechápu proč... Asi se fakt někdy pana ředitele zeptám (vždycky velmi ochotně a kompetentě odpovídá na maily, tak snad i na takový dotaz)...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|