| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Známkování v první třídě

 Celkem 118 názorů.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Téma: Známkování v první třídě 

(13.10.2011 7:16:59)
Chtěla bych se zeptat, zda vaši prvňáčci už nosí známky? A jaké?
Naše paní učitelka "přitvrdila" - synek včera oplaal dvojku ze čtení, ale zakončil to slovy, že Ládík...xx dostal čtyřku a to je mnohem horší.
To mi docela dostalo.
Podotýkám, že se učí měsíc a čtou jednoduché věty typu: Máma má Emu, Máma mele maso, maso solí, atp.
 Lenka 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 7:28:32)
Starší chodí do první třídy a už má asi 20 známek, samý jedničky, 1 trojku a 1 pětku. Bral to sportovně, my už o něco míň :)
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 7:33:13)
Já mám staršího ve třetí, tak srovnávám typ výuky a můžu srovnat odkdy se známkovalo a jak...
a mami učí na 1.stupni - letos má prvňáky )známkují do Vánoc stylem: dobře 1 , špatně podpis, ostatní známky prý děti demotivují a rodiče stresuují ~t~)
přijde mi, že jedou docela ostrým tempem (oproti staršímu) - a známky přes 3 se mi pro prvňáčka zdají fakt moc.
 RadkaRR, M05, L08, E10 


Re: Známkování 

(13.10.2011 7:57:05)
Má celkem 6 jedniček, dál dostávají hvězdičky, razítka a nálepky. Když se něco nepovede je podpis, když něco nestihne, tak vidlička (dodělat doma).

Ještě nečtou.
 Martule, 2děti 


Re: Známkování 

(13.10.2011 7:58:33)
~e~ já myslela, že v první třídě děti dostávájí roztomilá razítka. Např. za pěknou známku delfín, za nepěknou známku hroch, ale růžový. Copak to tak není na všech školách? ~8~
 Lenka 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 8:02:31)
No dva dny se seznamovali, pak týden dostávali hvězdičky a další týden začali regulérně známkovat. I tak to bude určitě s přimhouřenýma očima a nebude to tak přísné známkování jak se zdá.
 7kraska 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 8:00:30)
dcera ma v prvni tride jen jednicky...ale slysela jsem o holcicce z jeji tridy, ktera ma uz dvojku....nevim, kam to jde dal, jestli ma nekdo i trojku

taky mi pripada, ze za hezci ukol ma jednicku a za horsi ma jen v. jako "videla" ...nevim, ucitelka s nami na rodicaku o tom nemluvila, meli jsme ho uz v pulce zari
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:01:00)
první syn měl v první třídě písemný hodnocení plus razítka, smajlíky, obrázky..
Druhý syn vpodstatě podobně, sem tam jedničky nikdy nikod nedostal dvojku,ani spolužáci..
Známkování v první třídě byhc úplně zrušila, mám s tím skvělou zkušenost. A když už známky, tak jen motivační, jedničky..
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:08:15)
S tím bych souhlasila- jako dát prˇváčkovi čtyřku za 5 týdnů učení.. to mi fakt přijde demotivující
(jestli je kluk citlivka, má zaděláno na odpor ke škole)
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:40:07)
Nejhorší je, že škodlivé a demotivující jsou i ty jedničky, smalíčci, razítečka a jiné "vymyšlené" pí... .
Známkování mělo být dávno zrušené a to nejen pro prvňáky.
Pokud se mají děti učit na motor své touhy objevovat a poznávat svět (a není pravda, že to nejde), je potřeba úplně vypnout systém odměn a trestů. Je iluze myslet si, že to jde dělat jen odměnami (jednička/podpis).
Pokud chceme známkovat, je totálně nespravedlivé ale hlavně ZAVÁDĚJÍCÍ dávat za libovolný výkon jedničky nebo nic a najednou "tumáš čtverec". Dávat dvojku za něco, co je na pětku, je taky škodlivé a řeči o "šetrnosti k prvňáčkům" jsou maximální pokrytectví.
Jediný možný správný systém je děti neznámkovat, pokud je nechceme od mala učit utilitárnímu chování a deformovat v nich vnímání hodnot.
Je to fakt děsná marnost, jak "hodné" paní učitelky "motivují" děti jedničkami. Ale bude to tak do doby, než se proberou rodiče. Pokud se nám "motivování" jedničkami a pětky až (od jaké vlastně- nebo že by nikdy?) třídy líbí, přivítejme stejně nadšeně i ostatní známky rozdělované nejrůznějšími systémy.
 Eržika. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:42:14)
Tante ~g~~R^
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:10:02)
Tante, ano. Jenže když už ten systém známkování ve škole je (a těžko změníš ze dne na den systém učitelky, která tak učí dvacet let a učí tak všechny učitelky na všech školách daleko široko), je pořád lepší jeho šetrnější varianta, než v první třídě natvrdo odradit a negativně zaškatulkovat čtvrtku třídy pětkami. Já myslím, že tak velké pokrytectví ty dobré známky (a razítka atd.) v první třídě zase nejsou - dítěti to symbolizuje, že když se bude snažit o co nejlepší výsledek, bude kladně ohodnoceno. A tak jako když se učí cokoliv jiného, např. zavazovat tkaničky nebo jíst samo lžící nebo cokoliv, pochválíš ho nejprve i za nedokonalý výsledek, za malý pokrok, a postupně se nároky na dokonalost budou zvyšovat.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:14:27)
No jo, jenže systém známkování neznámkování nezmění rodiče. To musí škola a hlavně učitel/ka.
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:24:38)
Tante,
pokrytecký to není, pokud vím,nedá učitelka za špatnej výkon jedničku. prostě špatnej výkon nechá opravit, případně d podpis a řekne, že příště to bude určitě lepší.
Syn teď ve druhej třídě psal diktát, totálně zazmatkoval, přepisoval, pak už byl tak zoufalej,že přepisoval všechny slova,zamotal se do toho, no, byla by z toho kule~j~
učitelka viděla,že je na pokraje hysterie, tak mu v klidu řekla,že se nic neděje, ať to nechá bejt a správně to přepíše pod to. A už bylo všechno v pořádku. Neodradila ho neznechutila,neznervózněla, dala mu šanci a při příštích diktátech už nepanikařil...
A první třída-ta fakt špatný známky nepatří, nemělo by jít o výkon,ale o motivaci. všichni prvňáci jsou nadšení a není třeba to jejich nadšení shazovat špatnejma známkama..
U staršího se nějak špatný známky nekonaly celej první stupeň~t~. Rodiče spokojení, děti spokojený..
kupodivu-polovina dětí dešla na víceletý gymply a nikdo z nich tam nemá problém,byť už samozřejmě samý jedničky nemají.
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:30:36)
Psala jsem, že pokrytectví je dávat dvojku za to, co je na pětku.
Učení by nemělo být "o výkonu" úplně stejně, jako by nemělo být "o motivaci". Mělo by to být učení. Poznávání světa a sebe v něm.
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:34:55)
jo, souhlas.
Já jsem se nesetkala s tím,že by dítě za výkon na pětku dostalo dvojku. Spíš nedostalo nic a dostalo šanci na opravu. To je podle mě cesta,pokud o ni dítě stojí protože cílem by mělo naučit a neodradit, podpořit přirozenou touhu po poznání.
Mám syna v sekundě no dobře,tam už je to o něčem jiném~j~, ale i u něj vidím,že když dostane jedničku nebo je pochválenej, jeho seminární práce je nějak vyzdvižená, rázem pookřeje a maká víc. Zatímco když dostane kuli, je otrávenej a nejradši by ten předmět vymazal z rozvrhu, určitě ho to k lepšímu výkonu nemotivuje..To jen jako příklad,na gymplu s koulema jinak počítám..~j~
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:46:43)
no jó ale prima na gymplu a první na ZŠ je rozdíl...
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:48:13)
to jsem taky psala..Šlo mi jen o to, že pochvalou a pozitivní motivací se dokáže víc, což obzvlášť v první třídě platí dvojnásob.
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:21:22)
Učení a poznávání je vrozená lidská potřeba, i když ji lze dobřevolenou dlouhodobou deprivací ubít (to dělá naše průměrná česká škola). U dětí je jak burčák (sezónní přirovnání ~t~). Daleko nejsytivější odměnou pro ně je, že učení probíhá, jsou jeho součástí. Dá se to klidně přirovnat k žízni, potřebuješ pít a to pití samotné je odměna, další, za to, že jsi uhasila žízeň, celkem ani nepotřebuješ.
Motivace pochvalou je rozšířený a obecně přijímaný, ale mylný mýtus. Zpětná vazba je něco jiného než motivování pochvalou. V učebním procesu se samozřejmě motivuje, ale jinak a jindy, to jsou malé situace, kdy jde o zvládání překážek, snášení momentální frustrace, odkládání uspokojení... nic z toho není vhodné řešit známkou.
Ta známka je zkratka za lichvářský úrok, i když to často tak nevypadá.
I systém jednička/podpis je blbě, je to stejný systém jako jedna až pět, jen takový "s lidskou tváří". Soft, ale smrdí stejným druhem smradu a děti ho cítí. Jednička je "úspěch", podpis "neúspěch", výkonstní systém hodnocený kriteriálně jak vyšitý.
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:29:40)
no Tant Emo, některý děti ho necítí, jelikož ho cítit nechtějí~t~ A hlavně je to nestresuje.
Můj starší syn dostával podpisy a "véčko", za psaní dost často. Ono jaksi, u toho psaní,chválit nebylo moc za co..~j~ U véčka tvrdil:."nooo, to znamená viděla a dobrý"~t~, u podpisu, kterým bylo jen "P", což bylo počáteční písmeno příjmení učitelky, říkal:" noo, na jedničku to nebylo, ale "p" jako pěkné.."~t~
Můj mladší syn je takovej šprtounek,snaživej,ten by nelibě nesl i ten podpis, v každým případě ale určitě líp, než pětku..nebo i dvojku...
 Roya 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:32:44)
"Můj mladší syn je takovej šprtounek,snaživej,ten by nelibě nesl i ten podpis, v každým případě ale určitě líp, než pětku..nebo i dvojku..."

No a o tom to je. Děti se kvůli tomuhle systému soustředí na to, jestli dostali dobré hodnocení nebo ne, místo aby se radovali, že se něco nového naučili a můžou jít dál... Pak už je to jen honba za dobrým ohodnocením (ať už známkami, razítky nebo pochvalami) a radost z učení mizí do nenávratna (s výjimkou studijně založených typů).
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:42:01)
Ne, royo,
můj mladší syn chodí do školy, kde známky hrajou vedlejší roli, naštěstí, děti se neporovnávají a každý ráno se do školy těší, už i v polovině prázdnin se těšil, kdy už zase bude škola..Ato má vyučování denně až do 15.30, od první třídy, tráví tamvlastně většinu dne...Školu jsem vybírala )kromě tedy ožadavku na angličtinu)i podle toho,že on by ten tlak známek od první třídy neunesl, je srpnovej, šel čerstvě v šesti a nebyl "emočně "zralej,nesnesl byť sebemenší neúspěch..Ale je ve druhý třídě amyslím,že se to lepší:-)
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 15:52:01)
"no Tant Emo, některý děti ho necítí, jelikož ho cítit nechtějí A hlavně je to nestresuje."
V tom je právě profesionalita učitele (nebo měla by být), že u takovývh dětí to umí "nahodit".

Že se nestresuje, to je dobře. Stres je v učebním procesu silně nežádoucí element.
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 15:56:43)
Tante Emo~t~
Jasně,souhlas.. Můj sedmiletej je milej chlapeček, snaživej, toho fakt nechci vůbec stresovat...
Ale drzýho sekundána-ehm, on je tak strašně v pohodě, že nevim,nevim, možná by malinko toho stresu občas i potřeboval...
Včera na mě blikala z elektronickýho indexu kule z přírodovědy..~e~
Na můj dotaz, z čeho to je, s rohlíkem v puse zabručel:" Tohle? A jo, noo,to nic neni, jen jsem si čet noviny, mě to nebavilo a ona mě viděla..."~a~
 adelaide k. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:45:39)
Tante ale pro prvňáky kteří neví co je to "pětka" je to přece totéž..
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:50:45)
Poznávání světa a sebe v něm ... to ano. Jenže tu máme nějaký systém školství, který předpokládá, že dítě zvládne určité penzum poznání a pokud ho zvládne výborně, může pokračovat v dalším vzdělávání. Tedy návazný systém, který bez určitého systému hodnocení nemůže fungovat. Takže děti si musí pozvolna na ten systém navyknout, aby mohly vzděláváním úspěšně projít.
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:54:55)
Anett,
už jsem psala, na prvním stupni, kde byl můj starší syn,bylo veeelmi mírné známkování, v první třídě jen jedničky nebo nic, ve druhý myslím taky až do pátý prostě jen dobrý známky-nebo nic, oprav si to...
A všechn yděti chodily do školy rády, jka říkal místní pediatr " baby friendly škola"~t~, nikdy neměl z týhle školy žádný dítě z psychosomatickými potížemi.
Dětem teda bylo vštěpováno, že druhý stupeň na jiné škole. případně víceletý gympl bude "ostřejší", ale pokud vím,nikdy s tím problém nemá,děti si vedou dobře i na druhým stupn a polovina třídy odešla na víceletej gympl, přičemž,jka už jsou prostě starší a vyzrálejší, nemají problém s tím,že občas nějaká kule nebo o trochu lepší známka přiletí...
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:02:40)
Však ano, já si také myslím, že když se to nějak rozumně uchopí, nemusí známkování zničit vztah dětí ke škole nebo k učení. Spousta učitelek to dělá právě tak, jak popisuješ. Pokud jsou mé děti z něčeho ve škole nešťastné, tak z toho, že se nudí, ne z toho, že občas dostanou horší známku :-) Já jim také od začátku vštěpuji, že horší známka neznamená nic jiného, než to, že se jim něco momentálně úplně nepovedlo, což se příště snadno napraví, když budou chtít a vyvinou snahu. Žádná tragédie.
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:05:01)
Systém školství tu teda fakt máme. A kéž by byl alespoň takový, jaký se ti jeví být.
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:14:48)
Dobře vím, že školství není ideální. Ale čekat, až ideální bude (bude-li někdy), naše děti jaksi nemohou. Proto musíme vycházet z toho, co je. Změny jsou samozřejmě žádoucí, ale všichni víme, jakým tempem probíhají - za dvacet let o slepičí krůček.
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:24:54)
Bohužel ne. Ty změny probíhají retrográdně a akcelerují. Jediné, čím by to snad zachránit, je naše účast a následná principiální změna.
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:25:24)
Musím už mazat, mějte se a hodně jedniček vašim dětičkám!
 Delete 


Re: Známkování 

(13.10.2011 22:25:35)
Pod vše, co v této diskuzi napsala Tente Ema, se podepisuju, přesně takhle bych to napsala já, kdybych to tak uměla ~f~.

Jen tedy dodám, že existují i děti, které tu potřebu učit se mají významně potlačenou, nevím čím, nevím jak, ale jsou i děti, které bez té vnější motivace prstem prostě nehnou a nemusí to být ani kvůli výchově, prostě takové jsou....U těch pak asi nic jiného než cukr a bič nezabere, pokud je tedy cílem společnosti i tyto děti vzdělávat a zapojit do pracovního procesu. Což teda nevím, jestli je nebo není správné. Vypadá to, že správné je chtít, aby byla celá společnost co nejvíce vzdělaná....ale já si nejsem jistá, že by se k dosažení takového cíle mělo používat násilí (cukr a bič, odměna a trest).
 qwerty 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 22:35:58)
Ivo, a pak jsou jeste deti, ktere hrozne moc touzi po tom se ucit, ale jenom to, co je bavi. Naprosto vyberove.
Tudiz napr. umej nakreslit, resp. narysovat podle pravitka, pomerit a okotovat, a nasledne podle vykresu sestrojit jadernou elektrarnu, aniz by se na ten rys dokazaly podepsat.
A aniz by tusily, jestli je kveten nebo listopad a zvire za oknem je koza nebo krava, protoze takovy prizemni veci jako mesice v roce, druhy domaciho zvirectva nebo pismena je absolutne nezajimaj. Jo takhle planety Slunecni soustavy, ty vysypou z hlavy na pozadani vcetne vsech Saturnovych mesicu. Ale 12 pozemskych mesicu v roce jde mimo ne.
Mam takovy exemplar doma. Naprosto nekompatibilni s beznym ucivem zakladni skoly. A jak ho donutit naucit se pismenka, kdyz jeho zenyjalni mozek se zabyva vesmirem a podle pouhe fotografie v knizce ti sestroji funkcni helikopteru, tot otazka. On totiz pry cist nepotrebuje, jemu stacej obrazky.
 Delete 


Re: Známkování 

(13.10.2011 22:40:06)
qwerty,
jo, ale tyhle děti časem pochopí, že jedno se bez druhého neobejde a začnou chtít se naučit i ta písmenka. Přijde mi zbytečné nutit jim to násilím. Prostě když už ti dojdou vědomosti a oni chtějí další, dáš mu knížku a poraď si sám....Ale já neumím číst....No tak se to nauč....Netřeba známek, netřeba nutit číst od prvního dne školy....
Ono není nutné dělat všechno s chutí a nadšením, ale je potřeba vidět tu potřebu to dělat. Pak se dá překonat i počáteční nechuť a nezájem se klidně později může změnit na zájem...
 qwerty 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 22:48:40)
Ivo, kez by! Pani ucitelka ma ovsem pocit, ze by se ted mel ucit pismenka, protoze ted se ucej pismenka, zatimco syn soudi, ze misto psani velkyho a malyho L by si mohl vypocitat celou ucebnici matematiky na nekolik mesicu napred. Snad vezme pismena na milost hodne brzo. Skoda, ze neexistuje institut domaciho ucitele, to by byl pro nej vylozene ideal.:-)
 Delete 


Re: Známkování 

(13.10.2011 22:53:48)
No existuje Montessori, tam je v tomhle přeci jen větší volnost.

No a pak domácí škola, ale ta spadá pod ŠVP té které školy, takže na přezkoušení už stejně číst i psát musí umět....

Ale přesně, proč musí všechny děti to samé zvládnout ve stejnou chvíli a kdo ne, je potrestaný, to mi hlava nebere ~a~.
 qwerty 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 23:04:57)
Ivo, jo to ja vim (tady teda domaci skola neni, bydlim v Nemecku, montessori a jine alternativy jo). Zatim jsem spis ja uz nejaka unavena z toho, ze vazne to L dneska musi za domaci ukol napsat a sedet s nim u toho hodinu, protoze ho to samozrejme nebavi, a kdyz se pak na deset minut vzdalim, tak po navratu zjisitim, ze behem moji nepritomnosti krome vypreparovani cartridge z tiskarny samovolne vypocital patnact stran z pracovniho sesitu z matematiky a zitra to JA budu muset nejak ve skole vysvetlit, proc misto ty jedny pitomy stranky z matematiky, co byla za domaci ukol jich ma hotovejch patnact. Porad osciluju mezi tim, jestli je debil nebo genial.
No nic:-)
 Delete 


Re: Známkování 

(13.10.2011 23:28:41)
Asi neřešit...

Horší je, když tohle nedokážou pochopit ve škole ~d~.
 qwerty 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 9:36:10)
Tante, mas pravdu. Ale podle me, kdyz si s necim dite da praci, tak ho tesi i pochvala z druhe strany nebo naopak pokud se na neco vyprdne, tak mu dat nejakym zpusobem najevo, ze to neni v poradku. Proste feedback potrebujem podle me kazdy.

Ale cesky znamkovani od prvni tridy ve stylu "heeheee, ted jsi zapomnela jeden hacek, tumas dvojku" je obludny a naprosto demotivujici.
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:47:03)
Querty,
tohle se ale neděje na všech českých školách..A moji synovci v němeku byli třeba známkováni podobně, minimálně od třetí třídy. Sice ne za háčky,ale za jiný blbosti-a dost tvrdě známkovali třeba i pracovky...~e~
Zeží na škole a učiteli, ti si ten zpúsob hodnocení vytvářejí..
 qwerty 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 9:58:47)
Federiko, tak to jsem mela proste smulu ja i manzel i dcera, ze jsme vsichni v CR zazili skolu, kde se proste znamkovalo stylem "jedna chyba, stupen dolu".
V druhy tride jsem kdysi dostala petku ze psani - zapomnela jsem na cely strance hacky a carky. Dneska mi to pride jako ohromna legrace, tenkrat jsem probrecela cely odpoledne (byla jsem na prvnim stupni introvertni sprtik:-))
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:06:39)
to se nedivím já jsem dostala ve druhý třídě pětku z kreslení~t~ a šla jsem se utopit.
Já si školy pečlivě vybíral-jak ty státní, tak soukromou. A nic takovýho se tam nedělo, spíš naopka, někdy jsem si v pátý třídě říkala,že by klidně už trošku přitlačit mohli~j~
Ale první třída ne, ta ať je ťuťuńuňu , s bobonkama "pizzaparty",zmrzlinou, odměnama, válením se po koberci, ať s děti každý ráno do školy těší..Měla jsem to tak v obou školách,ve státní i soukromý-tam je teda navíc ta motivační"pizzaparty", když se všem dětem podaří zvládnout nějakou těžší látku..
 qwerty 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 10:05:28)
Federiko, synovec mel na gymplu v Pze nekdy v tercii trojku na vysvedceni z telocviku. Jinak samy jednicky, je velmi inteligentni, ale olympiadu vyhraje leda tu matematickou, byt to neni totalni nemehlo, ani nevazi metrak. Byl z ty trojky naprosto hotovej, jednak prisel o vyznamenani, jednak se mu vsichni smali.
Jako kdyby to byla sportovni trida, tak prisny hodnoceni telocviku beru, vsak ja ve sportovce mivala z telaku dvojku, ac bych v normalni tride excelovala, ale matematickej gympl... Meli prej tabulky jak rychle musi co ubehnout, kam doskocit, kam dohodit, kam dosplhat na tu kterou znamku a on proste podle tabulek vysel na tri, tak ji dostal.
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:08:10)
no, to je taky pěkná blbost..
na tom našem gymplu teda samý jedničky neexistujou, neměl je tam snad v historii gymplu nikdo, takže by se i ta trojka ztratila~t~, ale pitomost to je..
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:08:24)
Sice ne za háčky,ale za jiný blbosti-a dost tvrdě známkovali třeba i pracovky...

j, to je právě ono, lákalo by mě se o tom rozepisovat, ale teď nemůžu, škoda. Zkráceně je to postě tak, že pokud se ve škole zžnámkuje, má to cenu jedině v případě, že se stejně objektivně (tvrdě) známkuje všechno. Tím, že se něco známkuje a něco ne (nebo jiným metrem) se devalvuje jednak ten známkovací systém, jednak "neznámkovaná" témata.
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:18:13)
Tante, je to tak, ale to je zase vinou toho návazného systému - u některých předmětů je prostě tlak na výsledky, protože se z nich dělají přijímací zkoušky na další stupeň škol ~d~ Holt nejpozději ve čtvrté třídě se na to musí najet ~d~
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:18:20)
Tante Emo,
já vím,co myslíš...Já jse z těch "německých "pracovek byla překvapená,jelikož u nás z pracovek běžně čtyřky fakt nepadají. A tím, že jsou tyhle předměty u nás braný jako okrajový a na většině škol se za ně dává automaticky jednička, bylo by zas trochu nefér, kdyby jinde za ně ty čtyřky padaly.A pak se počítaly do průměru na přijímačky na gympl, třeba.
ááá-já byhc prostě ty známky min. na to prvním stupni zrušila~e~
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:23:20)
Což je ovšem to, co se enažím říct. A nejen na prvním stupni. Základní škola by od nich měla být úplně čistá.
Gymplům včetně víceletých bych nechala svobodu rozhodnout se pro vlastní koncepci. Základka by ale takhle fungovat neměla, měla by mít jiný výchivný i vzdělávací cíl.
 Tante Ema 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:04:00)
Odpovím teď jenom telegraficky, protože sypeme ven s miminem:
Feedback ano, známky ne. Pro feedback známky nepotřbuješ, pro kvalitní feedback jsou nevhodný nástroj.
 qwerty 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 10:06:03)
Tante, jo myslim jakykoli feedback, slovni hodnoceni idealni.
 adelaide k. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:44:26)
Tante, mě to přijde v pořádku (u nás, je mi jasné že tenhle systém se dá uplatňovat různými způsoby).

 Roya 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:27:43)
Tante, naprosto souhlasím (hezky je to podané v RaR). Smutné je, že i na soukromé škole, kde si paní ředitelka může zavést systém, jaký chce, se známkuje z toho důvodu, že to rodiče chtějí a že se děti budou porovnávat s dětmi z ostatních škol a všichni se budou vytahovat jedničkami a oni by chudáci neměli nic. A rodiče si prý myslí, že jedině známkami lze ověřovat, jak na tom dítě je se znalostmi - chtějí mít přehled o jejich pozici na trhu. No a právě to porovnávání s ostatními je na tom to nejhorší, a dnes se v podstatě nic jiného nedělá - "musíš být lepší než ostatní, musíš to někam dotáhnout, musíš být schopen vydělat hromady peněz, jinak nebudeš šťastný" - se všemi těmi Scio testy a dalšími ďábelskými vynálezy...
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:37:21)
Royo, já myslím, že tady dětem mohou hodně pomoci právě rodiče, pokud jim nebudou školní úspěchy nebo neúspěchy stavět jako jediné měřítko životního štěstí. Dítě může zažívat úspěchy a satisfakci i jinde, než ve škole, a školní soutěživost mohou rodiče do jisté míry bagatelizovat, aby se dítě přehnaně nestresovalo.
 Roya 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:40:24)
To máš pravdu a taky to tak dělám, protože mi nic jiného nezbývá. Většina rodičů ale naopak tenhle systém svým přístupem podporuje a tím zamezuje jakékoli nápravě.
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 11:37:07)
Ano, to slýchám, že snahy o změny často brzdí ambiciózní rodiče, kteří se zaběhnutého soutěživého modelu nechtějí vzdát. Ale víš co, ono to nakonec docela věrně kopíruje společnost, ve které ty děti pak budou žít - ti, co nejedou jen na výkon a úspěch a vidí hodnoty i jinde, bývají v menšině ~d~
 mil007 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:44:14)
Svatá pravda Tante ~R^.Já si pamatuju jak v mém děství moje hodná/a opravdu hodná a oblíbená/ paní učitelka v hudebce-klavíru pro mě vymyslela známky od nejlepší římské jednočky,přes jedničku se dvěma hvězdičkama jednou hvězdičkou až k jedničce.Bylo mi pět a záhy jsem pochopila,že ta jednička s hvězdičkou je vlastně špatná známka.
 Kahlan+5 


Re: Známkování 

(14.10.2011 10:19:31)
Souhlasim, ze znamkovani je spise demotivujici nez motivujici, ale hodnoceni je podle meho nazoru treba. Syn na znamky zcela kaslal od 1. tridy. Dcera je jina, tu sbirani slunicek bavi, ale zaroven je na ni videt, ze chce byt sama kvuli sobe nejlepsi...Nezijeme v CR a tady se hlavne dela slovni hodnoceni, kazdy mesic dostaneme celou stranku, kde ucitelka podrobne napise, co dceri jde, co ji jde mene a proc (nedostatek pozornosti), jak zvlada pravidla ve tride, jestli pomaha ostatnim, proste kazdy predmet je rozebrany. Totez pak dostavaji jako vysvedceni, je to vlastne nekolikastrankovy dokument, kde krome cehosi, co jsou znamky (ale jen 4 stupne: zvlada dokonale - zvlada dobre - zvlada, ale chybuje - nezvlada. Ten prvni stupen je ekvivalent 1*, tedy ze dite to umi uplatnit kdekoli a kdykoli a musi to umet vysvetlit i ostatnim...plus se tedy deti samy hodnoti kazdy tyden a opet, v kazdem predmetu je to rozebrano, takze treba v MA jsou 4 radky (scitani, odcitani, spravne psani cislic, apod.)Nicmene zdejsi hodnoceni je dost prisne, takze v 1. tride nejsou vyjimky stupne 2 a 3, takze v porovnani s CR maji deti uplne hrozne znamky, ale proste takoveto hodnoceni je pro mne mnohem dulezitejsi nez nic nerikajici 1 nebo 2. Z ni se totiz clovek nedozvi, co presne dela diteti problemy: muze umet skvele scitat, ale neumet nasobilku...dobre cist, ale kaslat na pravopis, pekne zpivat, ale nezvladat cteni z not, atd atd...
 Delete 


Re: Známkování 

(14.10.2011 19:52:21)
Kahlan,

ano, takové hodnocení má smysl. Protože popisuje stav, ale nikam neškatulkuje.

U nás je bohužel slovní hodnocení pořád ještě o "je šikovná", "snaží se", "baví ho....", ale jestli umí sčítat s přechodem přes deítku nebo neumí násobky tří si v tom prostě nevyčteš....
Tady se během dvou měsíců dítě ze stavu "chci umět číst, psát, počítat" dostává do stavu "chci mít co nejvíce jedniček", přičemž ta jednička má stejnou hodnotu, stejný význam, jako nějaká nálepka v albu....

A navíc i na druhém stupni už je trojka (přeloženo jako dobře) špatná známka, jen málokdo připustí, že jeho dítě je v něčem "jen" dobré....a běda, když se použije výraz průměrné....Takže celé známkování je potom ještě posunuté do roviny, kdy jedničku má každý, kdo v daném předmětu zvládá úplný základ. Dvojku mají ti, co v základu chybují, trojku pak ti, co zvládnou zhruba polovinu toho, co by zvládnout měli, čtyřku mají ti, co nezvládají, ale alespoň nezlobí a pětku mají jen průšviháři, kteří by sice základ zvládnout mohli bez problémů, ovšem kdyby učitel zvládnul je....Důvodů, proč učitel takového průšiháře nezvládne, bývá u každého případu milion, ne vždy je vina vysloveně na straně učitele, každopádně opravdu propadne (i přes nezvládnutý reparát) jen mizivé procento těch, co by propadnout měli....Už jen proto, že propadnout se smí jen jednou za celý stupeň.....

A i proto je ta dvojka nebo horší známka v první třídě tak demotivující, protože každý ví, že jediné správné jsou ty jedničky do alba, jedině ty něco znamenají a jen podle nich se hodnotí, jaký kdo je....
 Dáňula 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:10:11)
Synek loni taky nosil už od začátku. Teda prvních 14 dní nosili razítka, pak začly známky a dostávali takové, jaké si zasloužili. Přijde mi to lepší, než dostávat 1-nic(v případě že to na 1 není). Aspoň víte, v čem to dítko pokulhává a co třeba můžete doma trošku trénovat. ~d~ Nějak extra to, že má špatnou známku nenesl, prostě řekl, že tohle mu nejde, tak to musíme natrénovat, ay to bylo lepší. Že by se ze 4 hroutil jsem nezažila(narozdíl od babičky), prostě ho to nakoplo, trochu se doma připravil a bylo to rázem lepší.
 Benin 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:11:47)
Náš přinesl v první třídě 5 z diktátu, který psali někdy v prosinci. Z dvaceti písmenek napsal špatně 4, ten papír mám chovaný. Bylo mu to líto a podle mě to nebylo moc fér, takže jsem to neřešila. Teď je ve druhé a už donesl 4 z matiky z písemky, no to už jsem řešila.
V první třídě bych známkování zrušila. Možná fakt jen pro někoho, kdo nepracuje, nesnaží se, ruší ostatní atd.
 neznámá 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:32:00)
~e~
U nás dávají pouze razítka a za supr výkon jedničku. Ale špatné výkony neznámkují, pouze upozorní rodiče, že je potřeba více cvičit. Ale oni jsou teda asi dost pozadu, zatím ani nečtou.
 Eržika. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:32:09)
Ještě, že máme slovní. ~8~~8~
Můj by nikdy nedonesl za 1 ze čtení, a přestal by se snažit.
 Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:33:24)
V prvním pololetí 1. třídy se dávali jen jedničky, nebo nic, v druhém pololetí už i dvojky, ve druhé třídě už padaly i 3,4- pětku myslím nikdo nedostal, teď je syn ve třetí a už lítá všechno...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:48:44)
cože??? ~e~ no to je pro prvňáky fakt motivace ~8~
u nás zatím samý jedničky, občas s hvězdičkou
 Pája, A+A :o) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 8:54:24)
syn tedy ještě vůbec nečte. zatím hláskují slova,ale moc jim to nejde.trénujeme.
jinak známky ze začátku nedostávali. paní uč. říkala,že budou až od prosince,ale koncem září začala dávat jedničky. někdy 1-. nebo nic.

ještě mají speciální mini žákovskou knížku,co jim vyrobila. tam dává nálepky- za včasný příchod do školy, za přípravu věcí o přestávce na hodinu, za plnění dom. úkolů a hlášení se o hodině.
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:01:59)
To je dost drsný přístup. U mých dětí se v prvním pololetí první třídy dávaly jenom jedničky, v pololetí nás pak na třídních schůzkách p. uč. upozornila, že začne dávat i dvojky. Plně se známkování rozjelo až ve druhé třídě. U dcery ovšem ještě ve třetí třídě známkují jen do čtyřky, místo pětky dostávají vykřičník, aby je ta napsaná pětka nedeprimovala.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:12:43)
no, mi jsme ještě žádnou schůzku neměli..
Výsledek je, že syn má jít v pátek na pochoďák - moc se těšil, ale najednou jít s paní učitelkou nechce~d~
 Ropucha + 2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:27:35)
To úplně chápu, že se syn necítí dobře a vnímá nejspíš paní učitelku jako nepřívětivou osobu, která netoleruje chyby, i když se dítě snaží ~:( Opravdu nemilosrdný přístup v první třídě ~:(
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:45:22)
Spíš beru jako horší to, že za září měl jednotky podtržené dvakrt s hvězdičkama.. a pochvaly.. a teď fakt přišel jak chcíplej pes (na jednu stranu je dobře, že vím, kde zabrat - ale vůči němu to asi fér moc nebylo - a co pak vůči tomu uprckovi se čtyřkou)
 qwerty 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 9:14:37)
Prestehovali jsme se do zahranici, dcera je ve druhy tride a jeste znamky nedostavaj. Ucitelka jim opravi chyby a odfajfkuje, ze to videla, pokud je to bez chyby, kresli smajlika, jednou dcera dostala spesl pochvalu za neco, s cim si dala velkou praci navic.
Ze zacatku byla dcera, zvykla na brutalni znamkovani ze skoly v CR (ze jednu chybu dvojka, za dve trojka atd.) krapet vykolejena, ze nema zadny znamky, ale ted mi prijde, ze je mnohem min nervoznejsi a dela mene chyb.

Ja tedy negativni motivaci moc neuznavam, vetsinou to podle me deti uplne odradi a nektery typy zas hrozne znervozni, takze jsem rada, ze se tu zatim na znamky nehraje.

Syn je prvnak a bojuje k tomu vsemu s cizim jazykem, kdyby dostaval znamky, tak je krome matematiky sama petka, pocitam, ze za par mesicu by se na skolu totalne vykaslal.:-(
 Sharon35 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:21:09)
Syn 1.třída,známkují od 2.týdne,má 1,1* a 1-.Probírají druhé písmenko,ještě nečtou,jen slabiky.
 Minís 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:36:23)
U nás se dávají 1 a 2, razítka a hvězdičky. Každý měsíc napíše pí. učitelka krátké slovní hodnocení do ŽK. Přišlo mi divné hodnocení z Ma - výborně, ale potichu, co si mám pod tím představit nevím~d~. Mají zatím 5 písmen a moc ještě nečtou.
 adelaide k. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 9:40:37)
Moje prvňačka dostává známky od 1 do 2 (1, 1-, 2, 2-, 2! = v podstatě pětistupňové hodnocení) plus 1* za vynikající výkon. Přijde mi to fajn a nedemotivující.
 Jája 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 10:28:59)
Horší známka nebývá u prvňáků za horší znalosti, ale tehdy, když něco vysloveně odfláknou (třeba myslí na panenky). Já bych si to jen s dítkem vyříkala, co a jak. Neboj, oni se otrkají.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:36:01)
Vyříkala?
No vždyť jo: četl pomalu, všechny děti, co četli pomalu měli za dva (podotýkám, jednoduché věty po měsíci ve škole)
chlapeček se čtyřkou si pletl i písmenka
začínám mít pocit, že kdo neumí číst před nástupem do ZŠ je odepsanej...
spíš nad přístupem žasnu
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:42:34)
Madelain, přesně tak, potrestejme je,že myslí v šesti letech na panenky...~a~
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 10:45:29)
taky žasnu ~a~
 Winky 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 11:11:00)
Dcera nosí buď jedničky (za dobře provedené vypracování), nebo samolepky (ty jsou spíš za chování a aktivitu) a pokud výkon nebyl takový jaký měl, hodnocení není uvedené, v případě chování které nebylo adekvátní prý (podle vyjádření dcery) má dítě na stole kartičku se zamračeným smajlíkem (tj. učitelka si to řeší v hodině, nepíše poznámky do notýsku).
Ale myslím že děti motivují i jiné věci než jen známky nebo lepítka, dcera přišla minulý týden smutná, že všechny děti už byly vyvolané k tabuli (něco zapsat, říct) a ona ještě ne :-) prostě to brala jako že na ni učitelka zapoměla. Jindy zase přišla nadšená že se paní učitelka nad jejím obrázkem krásně usmála :-)
 zerat 


Re: Známkování 

(13.10.2011 11:28:04)
U nás se do Vánoc známkovalo šetrně - samé jedničky. Po Vánocích jsme byli upozorněni, že se musí přitlačit a začala rozdávat 1-, 2, 2-, 3. Myslím, že horší známku v 1. třídě učitelka nedala - teda s jedinou výjimkou, kdy maminka na rodičáku řekla, že pokud její dcerka znovu při písemce vytáhne Pet shopy a začne si hrát a učitelce řečkne "však vy mi 5 nedáte", tak má pí. uč. povolenou pětku dát ~;)
 zerat 


Re: Známkování 

(13.10.2011 11:28:47)
Jen dodám, že pokud učitelka opravdu nemohla dát 1, tak dávala zamrzlíka na nástěnku nebo dítě dostalo jen razítko...
 Helča + J+V+M 


Re: Známkování 

(13.10.2011 11:49:58)
Já tedy učím dítko doma, ale přijde mi, že známky v 1.třídě jsou pro děti hodně demotivující. Hlavně třeba u čtení - pak jsou starší a neví, co čtou, vždyť i průzkumy a testy na ZŠ to dokazují. A kde je problém? Že jsou děti odrazeny známkami. A pak psaní - možná jednou budou vše psát na PC, lae papír a psaní je psaní a odrazovat děti červeným čárkováním, že nemají sklon přesně podle písanky (ale jinak písmo upravené, tvary pravidelné, velikost a poměr písmen správně) je hloupost. Za mě byla razítka, popř.černý puntík. Ale možná nejlepší je slovní hodnocení, popř.se s dítkem sednou a říci mu, co mu jde a co je potřeba pilovat. A většinou děti ví a poznají, co jim nejde a je důležité je povzbudit.
 tinas 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 12:12:29)
Moje děti měli postupně po sobě stejnou paní učitelku. Ta dávala první půl rok pouze razítka a jedničky. Známky tvrdšího kalibru,až ve druhém pololetí. Na tom prvním si vystačila s mračícím se razítkem místo horších známek. Myslím,že není potřeba děti hned stresovat špatnou známkou,takže tenhle systém se mi líbil. Pro to dítě,kterému to nejde je i to razítko dostatečným trestem.
 Roya 


Re: Známkování 

(13.10.2011 12:22:57)
"Pro to dítě,kterému to nejde je i to razítko dostatečným trestem."

Ano, když dítěti něco nejde, tak ho potrestejme, to ho hned bude motivovat k pokračování v dosud marné snaze! ~8~
 lela, rosa, niki 


Re: Známkování 

(13.10.2011 12:31:25)
Taky mi znamkovani prijde v podstate krute. az do teto doby se prece rikalo - kazde dite ma jiny rytmus, nektere chodi driv a nektere pozdeji, stejne tak s mluvenim, nocnikovanim...atd. a pak sup narveme je do skoly a kdyz to nekomu proste nejde tak rychle, tak mu vrazime spatnou znamku...moje dcerka je fakt sikovna a bezva, jen neni tak rychla a trosku ji vse trva...zatim teda ma nejake jednicky a kdyz ma chyby tak podpis - ale tech chyb ma nejak hodne a ja se desim , jak budeme reagovat na spatne znamky...a neni to tim, ze by na to kaslala...ach jo.
 LaDa_A (2 deti) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 12:35:36)
Starsi dite chodi do skoly uz par let a se znamkovanim se jeste nesetkalo - zijeme mimo CR. Tak jsme se jednoho dne dali s tatikem do vysvetlovani, co to jako je a co mini kamaradi u babicky kdyz mluvi o znamkach ve skole ;)
Zajimave bylo sledovat ty otazky, od ditete nedotceneho znamkovacim systemem:
- mami, a co s tema znamkama pani ucitelka dela? vzdyt prece vi, co uz kdo umi, tak k cemu potrebuje znamky.
- nebo, proc teda nezavola rodicum, kdyz jim chce rict neco o tech detech? to jim prece muze rict nebo napsat, ne?
Nebo, na nas komentar, zjevne poznacenej letama v znamkovacim skolnim systemu, ze ucitele, rodice i deti navzajem se na zaklade tech znamek srovnavaji mezi sebou, rika: a proooc? proc se srovnavaj? vzdyt kazdy dite je prece jiny! proc se musi srovnavat podle znamek?

No jednoduse, neuspeli jsme. Nedokazali jsme najit jedinej duvod pro existenci znamek, ktery by skolni dite dokazalo akceptovat jako logicky. :-)
 Babsi+2 


Re: Známkování 

(13.10.2011 13:34:56)
Touhle dobou už známku nosí a dvojce se nediv. Ani 4 se nedivím, ale tu dostávají jen děti na které rodiče kašlou a neučí se s nimi.
Učila jsem holku, co v 1. třídě propadla-byla celkem chytrá, ale rodiče byli děsní.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Známkování 

(13.10.2011 13:39:33)
Babsi, to zní, jako kdyby sis myslela, že se rodiče doma POVINNĚ MUSÍ s dětmi učit ~a~~a~~a~ FUJ. K čemu by pak ta škola byla???
 Eržika. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 13:57:39)
Lído, já zjistila, že jedna blízká škola dává na den úkoly třeba na dvě hodiny (třetí třída) a učení a drilování s rodiči je podle nich zcela normální. Naštěstí tam děti nemám...
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:01:07)
Eržiko, chtít to někdo po mně, tak řvu jak hyena. ~o~~o~~o~
 Xantipa. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 13:57:34)
Dávat v první třídě čtyřky? No to snad ne~o~
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:02:48)
hned v úvodu jsem psala, že synkovo spolužák včera chytil čtyřku ze čtení....
a že to je na mne silný kafe
 Eržika. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:08:06)
Cairo, já mám kluka, který by nikdy nemohl dostat jedničku ze čtení. Prostě má dg. (bez úlev) kdy mu moc nejde dávat slova dohromady. Měla bych obavu z toho, že prostě rezignuje a nebude se o nic snažit.
Tam kam chodí do školy známky nedostává, jen má rozepsané, co který měsíc má přibližně zvládnout, a učivo si odškrtává a sám vidí, jak mu to jde a jak je daleko.
 Majdalenka 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 14:08:26)
Cairo, ten příměř je dost mimo...
Ono je pohodlná a hezké říct - učí škola - ale hodně věcí je i o drilu a procvičování. A to je záležitost domácích úkolů. některé děti něco procvičovat nepotřebují, některé to zvládají i v první třídě samy, některé potřebují pomoc - rodičů.
Asi jako kdyby tvůj manžel šel na přednášku, jak hasit a používat různé pomůcky, ale nikdy si to nešel zkusit na cvičák ( nebo jen jednou) a pak ho rovnou poslali k požáru.

Čtyřka po měsíci v první třídě - no, to je o něčem jiném, tam se s nikým hádat nebudu, že mi to přijde přes čáru.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:11:41)
Majdalenko, tak jak je možný, že dřív to šlo??? Budu se opakovat - moje babička NEMOHLA očekávat, že s dětma bude doma někdo něco procvičovat, část rodičů byla stěží gramotná. Domácí úkoly taky zadávat nemohla, protože je děti stejně neměly kdy dělat, měly po příchodu ze školy plno práce doma. A taky se naučily číst, psát, počítat...
 Majdalenka 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 14:21:37)
Lído, a kolik tříd obecné školy babička měla? Co si vzpomínám na vyprávění svých prarodičů, tak do školy chodili 6 let a pak museli pracovat v hospodářství. To zase takový objem znalostí nepotřebovali, jako se na dětech požaduje v současnosti. Navíc se s nimi nikdo nemazlil, prostě umíš-neumíš, nazdar.

Já se tady nechci hádat o tom "že dřív to šlo" a podobně, jen upozorňuju na to, že jsou dětzi, kterým prostě nestačí to, co dělají ve škole a pak by měla nastoupit domácí příprava. Prostě některé dítě je bystré a stačí mu procvičování ve škole, některému ne. A přijde mi nefér všechny problémy házet jen na školu.

Jasně, pokud dítě dostane na začátku první třídy 4, něco tady jaksi zapáchá. Na místě učitelky bych kontaktovala rodiče a případně PPP.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:28:42)
Majdalenko, moje babička na tý obecný škole UČILA.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:14:31)
Manžel jek k první autohavárii s mrtvolou bez jakéhokoliv školení.
Očekávalo se, že to zvládne.
Stejně tak já očekávám od učitelky v 1.třídě, že zvládně dítě naučit tak, aby coby prvňáček nemuselo propadnout.
a prvňáčci se většinou absoloventkám nedávají...
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:17:23)
A obávám se, že představa lidí o povolání druhých je zcela mimo realitu (a teď nejde jen o hasiče)
Máma je učitelka, shodou náhod má letos prvňáky.
Úlohy - ano, dává dopsat to, co dítě nestihne vee škole- prcvičují tvary apod, hodně dlouho.
a razn názor, že rodič nikdy! nenaučí dítě tolik, co dobrý učitel.
 Majdalenko 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 14:27:45)
Cairo, tak to jen tiše doufám, že nikdy nebudu potřebovat hasiče, který bez zácviku pojede k nějakému průšvihu, do kterého se dostanu já nebo moje rodina.
Mně se prostě nelíbí ta polarita : škola MUSÍ naučit všechno - rodiče MUSÍ soma s dětmi drilovat.
Lído, fajn, pomohla bys svým dětem, kdyby měli problém, tak s nimi nejspíš budeš denně sedět a učit se - když to bude potřeba. Ale prostě takové děti taky jsou.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:30:53)
Majdalenko, denně v žádným případě. Na to prostě čas nemám. Beru třeba procvičování násobilky, přezkoušení z něčeho nebo tak. Ale abych musela dětem denně vykládat něco, co jim nestihla ve škole učitelka vyložit - to ani náhodou.
 Eržika. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:35:12)
Lído, já třeba procvičuju se starší AJ - protože sama chce, a ve škole to nestihají.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 15:10:13)
A buď v klidu, hasiče byli tehdy na místě první, dřív jak rychlá. Doteď manžel vzpomíná, jak zachránili jen tátu od rodiny, máma na místě a dítě i s autosedačkou bylo katapultováno do pole....tma noc, neplakalo... a taky nepřežilo
Tam nejde 10 lidí, co to dělají prvně, devět to má pod kůží, a jeden je nováček (někde se to naučit musí a realita je nejlepší škola života)
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:53:59)
Majdalenko,
domácí úkol obzvlášť n aprvním stupni by měl sloužit k tomu,aby si dítě zvyklo,že má i dom anějakou drbnou povinnost, že by se mhlo podívat do tašky,připravit si věci a udělat třeba dva tři řádečky čehosi...
Pkud by o mně škola vyžadovala víc-a už vůbec něco jako dril a nacvičování-zdaleka bych se takový škole a hlavně takový učitelce vyhnula..
Naštěsttí po mně nikod nic takovýho nechtěl, všechny učitelky mých dětí dopředu oznamovaly,ževšechno stihnou ve škole, rodiče nemají asistovat u úkolů, ani kontrolovat a učit děti, od toho jsou tam ony.
Zkušenost z jedné soukromé školy a dvou státních škol...
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:56:21)
Přesně tak!
Domácí úkol, je přece úkol dítěte, jeho vizitka. A ne úkol a vizitka rodiče ~a~
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:01:37)
Babsi -ale pokud si nechala propadnout fakt chytrou holčičku, je to TVOJE vizitka a TY si mizerná učitelka, která na ni kašlala a nedokázala ji naučit.
Pokavad přiznáš, že byla chytrá, protiřečíš si... a jako není mi z tohoto typu učiteek nejlépe :-©
:-©:-©
Propadnout může dítě, kterému fakt nejde nic, nic se nenaučilo ve škole.
Víš, proč jsou na světě učitelky???
Aby učily!
Lékař léčí, úča učí, prodavačka prodává, a hasič hasí....
to jako by Ti můj muž nechal schořet barák, kterej evidentně uhasit šel a pak řekl - no co, kašlala na to, tak jí holt shořel...
 LaDa_A (2 deti) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:15:22)
No ja ten prispevek od Babsi pochopila tak, ze holcicka propadla nekdy v minulosti, a ona ji ucila az pak.
Ale treba to bylo jeste nejak jinak.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:18:14)
tak to se Bebsi omlouvám, ale to je v podstatě jedno. Špatný je názor, že se musí s dětma doma učt rodiče - to je blbost!
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:18:36)
Lado, mně jde o to, že Babsi píše tak, že se to dá chápat, jako že procvičování a drilování s dětma doma je NEZBYTNÁ podmínka ~o~
Ano, pokud některé z mých dětí něco nechápe a požádá mě o vysvětlení, nemám problém. Ale vidím rudě, když to některá "učitelka" bude považovat za NUTNOST (pro mě to znamená, že za ni mám dělat její práci).
 LaDa_A (2 deti) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:27:08)
No ja na to nemam tak jednoznacny nazor.
Nedokazu teda presne vytycit co je a neni prace ucitelky, ale jsem presvedcena o tom, ze pozitivini vztah rodicu ke skole a vecem souvisejicim prispiva a pomaha diteti. A to je pro mne to nejdulezitejsi.

Nastolit doma atmosferu, kdy rodice vyhlasuji, ze vsechno ma naucit ucitelka, a po nich nema chtit nic, nedokazu si predstavit jak tohle muze diteti prospet.

Souhlasim, ze ucitel nema ocekavat jako podminku, ze rodice s ditetem studuji, ale pokud je chytry (ten ucitel) tak rodice presvedci o tom, ze by to pro dite bylo prospesne.

Na druhou stranu, mit denne domaci ukoly, u kterych musim asistovat, tak bych menila okamzite skolu. U ukolu takhle malym detem urcite asistuji (pozdejc uvidim podle situace a potreby, ale odmitat to nebudu) ale u nas se treba ukoly zadavaji jednou tydne ze vsech oblasti (predmetu) a odevzdavaji se po 4 dnech, vzdycky pres vikend. Skola proste chape, ze pokud rodic chce (nebo by mel) prispet, tak mu k tomu musi vytvorit podminky.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:31:41)
Lado, u úkolů jsem neasistovala ani prvňákům. Leda když si řekli, že s něčím potřebujou pomoct.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:34:18)
Tak to se shodnem. Ale u mně jsou to malé děti dvě, a úkoly dělám s oběma + učení... ano, pořídila sem si je, to je moje věc, ale odmítám večkerý volný čas po práci a po družině věnovat jejich dovzdělávání se. Proboha! Nejsou na gymplu, Jsou v 1a ve 3. třídě.
 Begonie 


Re: Známkování 

(13.10.2011 15:21:07)
No, podle toho, co se tim "ucenim" s detma doma mysli. Adamek je v 1. tride a psaci ukoly si dela sam. Ale kazdy den maji precist 2 radky - zatim brali vsechny samohlasky a tusim m, s, p, l. Samozrejme by si to mohl cist sam, ale to pak poznam houby, co precetl a jestli vubec neco. Tak tam s nim sedim a koukam, co cte a kdyz to precte spatne, tak ho na to upozornim a musi tu slabiku precist znova. Me to prijde docela v poradku, nevidim na tom nic, cobych jako rodic nemola nebo nemela delat.

Zatim maji znamky 1 s hvezdicou, 1 velka,1 mala v podpis a za dobry chovani slunicko a za zlobeni cernyho smajlika. Teda takovy znamky ma Adamek, jestli ma nekdo neco jinyho, to nevim.
 Federika 


Re: Známkování 

(13.10.2011 15:46:29)
Blanko, čtení nepovažuju za doučování a dokonce ani za úkol.Čtu dodnes s druhákem a v první třídě jsem četla taky.. A čteme si normálně i knížky, nejen to,co mají mít do školy..
 Eržika. 


Re: Známkování 

(13.10.2011 14:27:52)
Lído, mám stejně.

Ano - mé dítě má dg. na problémy s čj. ale s učitelkou jsme řešily minulý týden to, že nějak zapomíná vypracovávat domácí úkoly. ~o~

A starší? Ta když jí něco nejde tak dostává práci k danému problému navíc, případně si ji učka pozve ráno - ví, že chodíme do školy brzy. Po mě NIC nechce, vyřeší si to sama.
 Petra Neomi 
  • 

Re: Známkování 

(13.10.2011 15:17:35)
Dcera má zatím jen jedničky a když to úplně zprasí, tak dostanou dvojku. PO měsíci mi takovéhle radikální známkování připadá moc kách.
 M 
  • 

Re: Známkování v první třídě 

(15.10.2011 12:02:33)
U nás to taky od druhého měsíce školy lítalo - i pětky. Na konci školního roku 2 děti z první třídy propadly (a nebyly to hloupé děti, jen prostě jiné, nadané na výtvarku apod.), u dcery ve třídě dostala víc jak polovina třídy z matematiky na vysvědčení dvojku (mně to učitelka vysvětlovala, že to má dcera mezi jedničkou a dvojkou, ale že jí dá dvojku, aby jí motivovala...). Koukala jsem jak blázen. Naštěstí je dcera salámistka a známky si osobně nebere, ale dokážu si představit, jak to nějakému citlivému dítěti může školu úplně zhnusit už v první třídě. Teď ve druhé má z matiky zatím samé jedničky, říkám si jestli té učitelce dojde, že se prostě spletla a že motivovat se má hlavně pozitivně (u takhle malých dětí) a hodnotit jestli to to dítě umí nebo ne, ne jestli se náhodou při písemce, kterou ona považuje za důležitou, nesoustředilo (pak se ukázalo, že dcera měla angínu a bylo jí zle, ale blbá známka z pololetní písemky jí zůstala, proto to najednou měla mezi), ale bojím se, že ne.
Je mi z té školy dost zle, navíc jsem se teď dozvěděla, že když teď dělali premianti z vyšších ročníků zkoušky na nečisto na víceletá gymnázia (šlo fakt jen o premianty se samými jedničkami), tak si nikdo z nich ani neškrt - takže úroveň školy je evidentně dost špatná (ve srovnání s jinými základkami). Mám sto chutí změnit školu, ale to by znamenalo hodinové dojíždění, tak nevím.
 kytko 


Re: Známkování v první třídě 

(26.10.2011 0:19:20)
Máme už asi třicet známek, samé jedničky, jednou 1-, spoustu razítek, když se něco fakt nepovede, tak V. a jednou máme razítko šklebíka, když nenapsal úkol -ale vlastně asi jsme v tomnevinně, protože učitleka byla nemocná a učili je zástupy a kluk přinesl domů v sešitě, který neměl po cleou dobu nemoci učitleky doma nenapsaný ukol se šklebíkem - a ten sešit byl celou dobu ve škole-takže jaksi ukoln napsat nemohl. v každém případě z toho vědu nedlám já ani učitleka.
trojka nebo dokonce pětka u prvnáka je blbost, demotivuje a stresuje to.
naše učitelka říká, že první třída je od toho, aby děti namotiovvala na to, aby chodily děti do školy rádi a učili se rádi.
a trojkou nebo pětkou toho moc nenamotivují

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.