Beruh |
|
(21.10.2011 16:42:14) Dcera prvnacka prisla ze skoly s informaci, ze se musi pres vikend naucit abecedu popredu - to chapu a jeste pozpatku - to jsem nepochopila. Na muj dotaz po smyslu pani ucitelka odpovedela, ze je dulezite cvicit mozek, abychom si ve stari vic pamatovali. Budou se pry jiz brzy ucit trislokove basnicky (nechapu, kazde dite z MS jich zna spousty, vcetne me dcery, samozrejme) a to memorovani abecedy pozpatku ma na to pamet zadoucim zpusobem pripravit. Kdyz jsem ji argumentovala, ze je neco jineho se naucit basnicku, ktera se rymuje a dava smysl, nez naucit se jednotliva pismena, ktera diteti toho jeste moc nerikaji, odepsala mi, ze pamet ma sve zakonitosti a pismena jsou ve skupinkach po peti (zijeme ve Slovinsku, abeceda ma nastesti jen 25 pismen), takze to zase tak slozite neni. Musim rict, ze mi to jeste stale pripada jako uplna blbost. Musely se vase deti ucit abecedu pozpatku?
|
Hudba Ainur |
|
(21.10.2011 16:46:31) To je dobrá kravina
|
|
Bubu77 |
|
(21.10.2011 16:48:24) Ne, neučili se ještě ani zepředu (2. třída)
|
|
*Roxy |
|
(21.10.2011 16:48:38) Moje dítě se učilo hudební abecedu pozpátku. Písmenkovou nevím, jestli se učil. Ale pro něho by to nebyl problém, má velkou paměť, klidně by mu to stačilo říct jednou a zopakoval by to.
|
|
Markéta, kluci 9 a 3 | •
|
(21.10.2011 16:52:01) Ne. Ale jako procvičení mozku je to určitě dobré.
|
|
Líba | •
|
(21.10.2011 16:54:20) Z čiré zvědavosti - můžeš napsat slovinskou abecedu? Ad pozpátku - také mi to přijde divné.
|
Beruh |
|
(21.10.2011 23:27:00) Ahoj, pismena jsou vlastne stejna jako nase,jen nektera chybi, napr. T,D, N,R s hackem, x,y,ch,q,w.
|
|
|
Ivatema |
|
(21.10.2011 17:22:22) Přijde mi to zbytečné-paměť se dá trénovat i smyslplně. Abeceda pozpátku se snad nikde nevyužije.
|
|
Ivuljenka |
|
(21.10.2011 17:38:33) to je těžké pro tak malé dítě,ale není to nemožné... Musí si to v hlavě umět přeříkat od určitého písmene a pak to teoreticky zvládne,ale ne samozřejmě plynule jako zepředu... Prostě když chci od zadu českou abecedu tak se v hlavě přemístím někam k T a říkám si T,U,V,W,X,Y,Z,Ž a snažím se to po těch 5 říct takže Ž,Z,Y,X,W a nebo písmena si hodně vybavujeme po dvojicích - AB,CD,EF, takže pozpátku zase Ž,Z, Y,X ... Ale dá to spoustu námahy neudělat chybu a soustředit se. Něco takovýho bych po dětech teda nevyžadovala Možná spíš jako nějaké zábavné cvičení na konci školního roku,nebo před prázdninami nebo jako hříčku na doma...
|
Ines | •
|
(21.10.2011 17:42:25) OT v dávných dobách se zkoušeli naučit rošťáci otčenáš pozpátku a čekali jestli do nich uhodí blesk
|
Lei |
|
(21.10.2011 18:02:51) po písmenech nebo po slovech?
|
|
|
Markéta,kluci 9 a 3 | •
|
(21.10.2011 17:52:39) Proč myslíš, že to nebude tak plynule, jako popředu? Pro prvňáčka si bude abeceda pozpátku stejně těžká jako abeceda normálně, setkává se s ní asi poprvé.
|
|
|
Binturongg |
|
(21.10.2011 18:14:22) áááá, další zločin spáchaný na dítěti domácím úkolem
Myslím, že trvalé následky z toho holčička mít nebude, jen ať se to naučí, když to úča chce.
Já zas nutila třeťáky a čtvrťáky učit se zpaměti antivyjmenovaná slova po v- (vidle, vidět, viset...)
|
Ivatema |
|
(21.10.2011 21:40:20) No jo, ale to v životě docela dost využije. Ale abeceda pozpátku? Když bude listovat v nějakém seznamu, taky bude abeceda normálně a bude si to přeříkávat od začátku(nebo od prostředka).
|
Binturongg |
|
(21.10.2011 22:26:35) Ivatema - ale to je přece úplně fuk, čím cvičíš mozek. Abeceda pozpátku je trochu úlet, ale nic škodlivého.
Stejně tak se rodičům nemusí líbit básničky, které se děti učí, doporučená literatura...k čemu jim bude Poštovní schránka na rohu ulice nebo Velké, širé, rodné lány?
|
|
|
Beruh |
|
(21.10.2011 23:32:24) Jasne,ze z toho nebude mit trauma,jenom mi to prisla blbost. A mam pocit,ze takovy maly deti s pameti nemaj problem,dcera umi urcite knizky,ktere se ji libi skoro nazpamet,proste me jen zajimalo,jestli to napadlo i jinou p.ucitelku nez tu nasi
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(21.10.2011 19:23:09) Ne. To slyším poprvé v životě.
|
|
vlad. |
|
(21.10.2011 23:05:00) To je pokus hodný kantora Mičurina
|
|
ALL |
|
(25.10.2011 16:34:05) Nevím jestli zrovna abecedu, ale u dcery ve škole se učí pozpátku třeba měkké/tvrdé slabiky, počítat a přeříkávat násobky. Nepřipadá mi to jako úplná blbost - pěkně se tím trénuje a namáhá mozek (jen si to zkuste! ) Jako blbost mi ovšem připadá fakt, že se to má Vaše dcera naučit doma sama. Proč to nedělají společně ve škole? U dcery ve škole to mají ve formě písničky, něco zase odříkávají společně při chůzi, tleskání, dupání apod. Pak to jde jistě mnohem lépe a zábavněji.
|
|
|