Eva a spol. | •
|
(19.1.2012 22:05:55) Nechci tě nějak zneklidňovat, nicméně může mít nějakou specifickou poruchu učení a zbytečně se trápí něčím, co momentálně opravdu nedokáže. To neznamená, že nebude číst a nebude textu rozumnět třeba za dva tři roky.
Moje prvorozená dcera také nedokázala číst, hodně jsme se s tím prali. Ve druhé třídě mi bylo jasné, že tohle sama nezvládnu. I když jsem jí soustavným tréningem naučila číst pasivně docela obstojně, něvěděla vůbec, co čte.
Došli jsme do poradny pro specifické poruchy učení a začali jsme s nimi spolupracovat. Má diagnozu, zařídili jsme jí individuál pro čj, mat a aj. Dělá vše, jako ostatní, ale nedostává známky, tudíž se nestresuje, že je "nejhorší". Hodně věcí dohnala, umí všechna vyjmenovaná slova, umí odvozovat a nacházet příbuzná. Jednoduché zadání úkolu pochopí atd., nicméně stále nedokáže udržet v paměti, co čte.
Pokud jí chceš pomoct, zkus se poradit s odborníkem, co a jak máte dělat. Na každého platí něco jiného. My už dnes víme, že naše holka má takřka poruchu sluchové paměti, ale zase má výborné zrakové vnímání. Tak se na to soustředíme a trénujeme.
Držím vám palce!
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.1.2012 22:23:58) Evo, nejsem si jistá, jestli se vůbec tak brzo vyšetřuje na SPU, je ještě strašně brzo, děcka dozrávají, umí jen něco, někdo potřebuje víc času, dys- se většinou řeší až o rok později, v pololetí první třídy se řešívají spíš dcka úplně ve všem špatný nebo naopak hodně dopředu (to ale minimálně) a hlavně děcka s problémovým chováním já nbych to zatím neřešila jako poruchu, ale jako něco, co chce čas
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(20.1.2012 2:18:14) Přesně tak - je brzo.
Já teda bezprostředně po přečtení úvodního dotazu chtěla napsat jen "Nechte ty děti žít." Syn nečet ani na konci první třídy... nijak jsem s nim netrénovala, věnoval se tomu jen ve škole. Krátký věty začal číst ve druhý, teď je ve třetí a leží v knihách denně, kolikrát čte i za chůze apod.
Nechápu tu potřebu rvát věci silou a ignorovat přirozenej vývoj.
Jasně, že se může časem zjistit, že dítě má nějakou dys, ale to se násilím stejně nevyřeší a děti to leda otráví.
Jako ano, chápu, že učitelka to při třiceti dětech nedává a že potřebuješ, aby se dítě i v takový škole necítilo blbě, že něco neumí. Ale ono mu to stejně musí dozrát, jinak to nepůjde. Tak bych se snažila, aby do tý doby, než mu to v hlavě všechno secvaká, nenabylo dojmu, že čtení je hrůza, který je dobrý se vyhejbat.
Chce to přiměřený texty a přiměřenou délku. Jestli má jasně dáno ze školy, co má přečíst, stejně to neznamená, že byste se ve čtení nemohli po každý větě střídat. I to, že bude sledovat text, zatímco Ty ho čteš, mu může pomoct.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(20.1.2012 2:44:56) Jinak aby ho to bavilo, můžeš třeba vyrábět cedulky s nápisy OKNO, DVEŘE apod., ať to lepí po bytě tam, kam to patří. Některym dětem prospívá i to, že pak kolem těch nápisů v domě prochází a maj je na očích.
Nebo mu vyrob jednoduchý přiřazovačky, ať páruje slovo + obrázek. Vyrobila jsem v rychlosti toto jako ukázku:
http://narovine.cz/wp-content/uploads/2011/03/párování-obrázek-slovo-dvě-otevřené-slabiky.pdf
|
tulipanka333 |
|
(20.1.2012 7:38:58) moc děkuji za radu,zkusím k obrázkům ať dcera přiřazuje písmena, a pak slova.
|
Hal2 |
|
(20.1.2012 7:52:29) PC hra "Všeználek to ví" je super, bylo to synovo první CD a i když v té době už dlouho četl, tak ho to hodně bavilo, je to takový hravý mix, z každé oblasti něco málo - moc hezké animace.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(20.1.2012 10:32:25) Tak jestli budete přiřazovat i písmena, tak nějaký pomůcky jsem dala sem: http://narovine.cz/pomucky/cesky-jazyk/
|
|
|
|
Líza |
|
(20.1.2012 10:01:40) Jeno, taky mi to připadá brzo, ale protože nemám zkušenost, nepsala jsem. V půlce první třídy bych se soustředila na to, že správně spojuje písmenka, na porozumění má času dost, až zvládne techniku.
|
|
|
|
|