Cheerio |
|
(26.2.2012 12:37:15) Mohu prosim pozadat o foto, jak ukladate pismenka do desek, v jakem poradi ? Jasne prvni linka je logicka A a vedle male a nebo B a dalsi kolonky v jakem poradi pismenka ta viceslabicna ukladat ? Zijeme v zahranici, kde deti chodi do skoly a doma se ucime cesky z ucebnic, ted ale nevim, jak ukladat ta pismenka
Poradite prosim ? Nejlepe s fotem, dekujiiiii.
|
anexa |
|
(26.2.2012 12:47:00) já to složila podle abecedy a oni si to pak přeházeli podle toho, jak se učili písmenka postupně. Takže vedle sebe bylo např. k, f... nalevo jsem dávala samotná písmenka a v pravo - kde jsou přihrádky větší jsem dvala slabiky. Pro děti to nebyl nikdy problém najít.
|
|
Pištová |
|
(26.2.2012 12:48:16) ukládali je podle pořadí,jak se učili každá třída je měla jinak,podle paní učitelkyprotože se učili i slabiky,tak v tom byl pěkný guláš
|
|
perko |
|
(26.2.2012 12:48:56) Manžel aktivně synovi skládal dle nějakého systému,ale za týden už to měl kluk uplně jinak.Takže to nijak neřešíme.
|
|
Cheerio |
|
(26.2.2012 12:49:00) Aaaaha, dekuji, jsem mela za to, ze se ukladaji podle abecedy. Ahaa, tak to dekuji MOC
|
Dojanka |
|
(26.2.2012 13:03:20) Dcerka si to skládá sama, do desek jí vůbec nechodím, nevím, podle čeho to ve škole dělají. Mně to přijde trošku chaotický, ale dcera trvá na tom, že se s písmenky hýbat nebude . Jinak ve škole podle písmenek moc neskládají. tady foto:
Jinak můžu se zeptat, jak učíš dítě počítat s přechodem přes "desítku"? Mně přijde, že u dcery ve třídě je to učí blbě. Musí se učit nazpaměť rozklady čísel 11, 12, 13, 14 .... zítra je čeká "patnáctka". Musí zkrátka vědět, že kombinace čísel např. 8 + 6 je 14. Vždyť je to šílený, takhle si ty děti musí zapamatovat jak cvičený opice kombinace čísel až do 20.
Starší dcera se to učila ve škole tak, že např. příklad 6 + 8 si udělali nejprve 6 + 4, aby měli desítku a pak připočetli zbývající čtyřku. Mladší dcera v tom tedy dost tápe, nevím, jak jí to učit. Učitelka ve škole s nimi žádné přechody přes desítku nedělá, denně píšou pětiminutovky a musí pamětně vychrlit výsledek a rovnou psát výsledky. Žádné znázorňování přechodu přes desítku, ale jen ty nacvičené kombinace čísel. Moc by mě zajímalo, jak se to učí jinde. Děkuju za odpověď.
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(26.2.2012 13:10:37) dojanko, řekla byc, že potřeba je oboje, nejprve si to odvodit tím prvním způsobem a pak se naučit automaticky počítat tím druhým (podobně jako později násobilku), to se jim bude moc hodit při počítání složitějších příkladů.
|
Dojanka |
|
(26.2.2012 13:49:09) Markéto, no právě - NEJPRVE si to odvodit !!! a pak počítat zpaměti. Ale dcera si to odvodit zatím neumí, protože je učitelka učí podle učebnice Fraus a tam se to učí způsobem "cvičená opice se musí naučit kombinace čísel". Mně to připadá padlý na hlavu. Jo, je jasný, že do budoucna nebudou všechno přepočítávat přes desítku, ale ti prvňáčci by si to měli ujasnit, jak se takový příklad DOVEDE DO KONCE a ne se to biflovat jako že 7 + 5 je 12 a ani jim učitelka neukáže, jak se na to přijde. Prostě navrč se to zpaměti. A co pak další příklady. 35 + 18 apod.???? Přiznám se ti, že jsem z té jejich matiky hodně rozčarovaná a připadám si jako blbec, protože ostatní drží ústa a krok a dětičky se biflují správné kombinace čísel, ale prakticky si ten příklad neumí vypočítat.
|
|
ivaxx |
|
(26.2.2012 13:54:19) Dojanko - dočítám, že máte Frause. Mě osobně se Fraus líbí a s dcerkou, která nemá matematické buňky po bratrovi jej jedeme doma samy místo nějakých příkladů navíc. Ale vůbec by mě nenapadlo, a ani to neděláme, aby se rozklady učila zpamněti a ani to v této učebnici není potřeba. To bych spíš tipla, že paní učitelka asi příliš s učebnicí pracovat nedokáže. Právě naopak tato učebnice by měla nutit děti přemýšlet a logicky odvozovat, ne biflovat.
|
Dojanka |
|
(26.2.2012 13:57:48) Ivax, nevím, jakou máte učebnici, ale v dceřině učebnici není jediný příklad na počítání s přechodem přes desítku. Všude musí zpaměti a všude doplňují rozklady.
mají tyto učebnice:
|
ivaxx |
|
(26.2.2012 15:18:28) Dojanko, ano to jsou stejné učebnice jako máme doma. Ale přesto není skutečně nikde v učebnici pokyn, aby se děti učily něco nazpaměť. To, že se čísla rozkládají se dělá ve všech učebncích (Alter, Didactis), ale rozhodně ne proto, aby se to děti učily zpaměti. Zašla bych za učitelkou, aby mi vysvětlila přínos této "metody" a pokusila se jí vysvětlit, že to dcerce dělá problémy a zda může dětem vysvětlit i jiný postup. Jistě dcerka při takovéto výuce nebude jediná, které to činí potíže.
|
|
|
|
.Katka |
|
(26.2.2012 15:15:09) Nedávno jsme se tu shodly s maminkami, které matematiku Frause znají, že tahle učebnice v ruce učitelky, která ji nepochopila a neztotožnila se s ní, jen „musí“ podle ní učit, bude vražedná zbraň. A tady to máme v praxi. Bohužel učitelka zřejmě „jede“ v tradičním pohledu - naučím děti jeden jediný správný postup a ten budou používat. A protože v těch učebnicích se opravdu ten doposud používaný tradiční "přechod přes desítku" neprobírá, chytla se jakéhosi pseudopostupu, tj. biflování zpaměti. Přitom to je přesně to, čemu se tato učebnice chce vyhnout. A ony pětiminutovky, kdy je potřeba výsledek co nejrychleji ze sebe vysypat, to je taky přesně proti duchu učebnice. Dítě pak opravdu nemá čas na to, aby to spočítalo vlastní hlavou. Takže to shrnu - kdyby paní učitelka postupovala opravdu podle Frause včetně metodiky, nikdy by nemohla takovéto biflování vyžadovat.
|
|
|
|
ivaxx |
|
(26.2.2012 13:48:20) Dojanko - podle jakých učebnic se dítě učí?
Dcerka i syn se učí dopočítávat do 10 - tj. 6 + 8 je učili - 6 + 4 a + 4, t.j. stačí, aby se de-facto naučili dvojice 1-9 2-8 3-7 4-6 5-5.
Syn ale stejně vždy počítal po svém - z čísel si vyndal 5tky, ty sečetl a pak sečetl zbytky a přičetl k 10. tj. 6 + 8 pro něj bylo 5+5 + 1+3. Trochu jsem z něj šílela, protože když měl v úkolu rozložit druhého sčítance tak, aby prvního doplnil do 10, tak to nejprve sečetl po svém, poté odečetl 10 a poté odečetl prvního sčítance.... Přesto mi tento krkolomný postup přijde více smysluplný než rozklady čísel a učení se je zpamněti.
|
Dojanka |
|
(26.2.2012 13:55:18) Ivax, dcera se učí podle nové učebnice FRAUS. Prý jsou tam nové postupy a učebnici vydal nějaký vysokoškolský profesor.
Já ti řeknu, že dcera to umí jen jako cvičená opice, ale neumí si příklad prakticky rozložit do desítky a dopočítat.
Starší dceři právě že stačily pouze rozklady: 1+9,8+2,7+3,6+4,5+5 a zbytek si dopočítala a uměla to jako když bičem mrská.
Mladší je vidět, že je z té matiky nešťastná, protože když si nevzpomene na SPRÁVNOU KOMBINACI ČÍSEL NAPŘ. TÉ 14, tak to prostě nespočítá. Buď plácne nesmysl nebo se trefí a mně to přijde jako nesmysl je takto učit. Představ si, že zítra se budou učit patnáctku a to znamená o další rozklady čísel víc. Už teď v tom má zmatek!!! Zkoušela jsem jí to učit přes tu desítku, docel jí to šlo, ale musí si to zatím napsat na papír a u toho druhého čísla si udělat rozklad a pak to hezky spočte. Ale učitelka jim dala na prázdniny úkoly a z matiky mimo jiné - naučit se zpaměti sčítání a odčítání do 14. Denně píšou pětiminutovky, ona nadiktuje příklad a děti píšou do sloupečku pod sebe jenom výsledky a to dcera s tím přechodem přes desítku ještě "nedá" , musí si to psát, aby ten rozklad druhého čísla viděla. Takže jsme zase přešly na "cvičenou opici" a dopoledne se tu učila nazpaměť 7+7, 6+8, 9+5 a mezitím už zase zapomněla dvanáctku. Vůbec nevím, co dělat, jak jí to učit.
|
Dojanka |
|
(26.2.2012 14:03:31) Žluťásku a jak se to tedy správně má učit???? Opravdu prosím o radu. Zítra budou zase jistě psát pětiminutovku do čísla 14,plus i mínus. Píšou jenom výsledky pod sebe. Jak jí to mám tedy učit, aby hned vyhrkla výsledek? Ve škole je to uči opravdu podle rozkladu čísel 11, 12, 13, 14, zítra jim přibyde patnáctka. Učitelka říkala, že se musí naučit ty kombinace čísel!!! Malá se naučí čtrnáctku a už zas neví dvanáctku a s přechodem přes desítku ji to učím, ale je to zdlouhavé, nevyhrkne výsledek HNED. Musí si to napsat a udělat rozklad toho druhého čísla a pak to hezky spočte. Poraďte, jak jí to mám tedy učit, když ne rozklady a když ne přechod přes desítku.
|
|
|
|
|
|