luthienka |
|
(4.9.2012 1:02:25) vybrala bych podle schopností dítěte - každé dítě je jiné. Pokud má dítě uvolněnou ruku, tak by měl zvládnout vázané písmo. Podle některých psychologů to mírně rozvíjí nějaké části mozku (přesně už nevím). Pokud má dítě trochu více "těžkou" ruku, brala bych CS jako výhru.
Vidím to na svých stejně vychovávaných dětech. Syn psal jako prase do sekundy, dokud mu učitelka nehodila na hlavu slohovku, že to číst nebude. Přešel pak na písmo podobné CS. Sám říká, že kdyby se ho učil hned od 1.třídy, bylo by to lepší. Dcera je ve druhé třídě a píše vázaně v pohodě. Jen bojkotuje dělání diakritiky po napsání celého slova (sama si myslím, že to je blbost)
Ale v zásadě je to fuk, hlavně před dítětem nedělat aféru, že se musí učit to "blbé" písmo
|
x x |
|
(4.9.2012 8:36:34) Víš co je to ale blbost. Jak toho prvňáka asi naučíš mít "lehkou ruku", když mu budeš polevovat??? Myslím, že naprostá většina prvňáků je schopna s většími či menšími obtížemi zvládnout normální psaní, zvládli jsme to my, generace před námi a doufám, že to zvládnou i generace další. Nebo jsou dnešní děti nějaké zaostalejší, či co?
|
Kamisi |
|
(4.9.2012 9:04:06) Žubko, děti nejsou zaostalejší. Jen jde jaksi doba dopředu a informací a dovedností, které se děti mají povinně naučit, je čím dál víc. Což vede k tomu, že nakonec stejně nedělají nic pořádně, protože prostě nemůžou všechno pobrat a při tom všem, při tom šíleném počtu hodin strávených ve škole, stejně neumí základní věci potřebné pro život. Učit děti na prvním stupni stejně jako před 30-40 lety, jak se pořád učí, mi přijde nesmyslné, ty děti jsou jinde, než jsme byli my v jejich věku (a že toho bylo hodně nesmyslného už tehdy). Zajímají je jiné věci a okolo nich je jiná realita.
Když se na to podíváš komplexně, je úplně jedno jakým písmem děti píšou, psát se nakonec naučí, je úplně jedno kolik hodin a dní stráví nad tím, aby ty kličky byly přesné a nevyčuhovaly pod řádek, kolik se s tím navztekají, když pak pro samou přesnost a úhlednost jim nikdo neřekne, k čemu se to psaní vlastně používá. Většina dětí totiž skončí u psaní diktátů.
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 9:06:42) Kámoši, to je výstižné. Cilem by mělo být aby byl každy schopen čitelného písemného projevu. Zbytek je zbytečná buzerace.
|
|
x x |
|
(4.9.2012 9:25:30) Kamisi třeba psací písmo je dobré k tomu, že se děti naučí velmi jemnou motoriku, ona i ta přesnost je k něčemu dobrá. Nemyslím, že by toho dnešní prvňuci měli víc než jsme měli my. Moje dcera dostávala zvláštní úkoly, protože se nudila. Přijde mi, že objem učiva je stejný, co byl před 30 lety, minimálně v prvních ročnících. Já bych těm dětem neubírala. Výsledkem úlevy v psaní bude to, že děti budou držet tužky jak kopyta, ruku tvrdou a to se s nimi může potáhnout dost dlouho. Promiň, ale psát pěkně je základ, o člověku dost vypovídá, jestli je schopen kultivovaného mluveného i psaného projevu. Je to prostě základ, od kterého by se mělo odvíjet vše ostatní. To bys mohla na základce klidně zrušit zeměpis, protože nač se učit kde je jaká země a kde teče jaká řekla, když máme Google atd. To bychom do té školy nemuseli chodit vůbec. ZÁKLAD by měl být stejný jako byl v dobách minulých - a to číst, PSÁT a počítat, další se odvíjí vždy od tohoto. Když vidím děcka z prvního stupně, jak píší jaxemáš a podobné hrůzy, tak je mi z toho dost smutno...
|
Kamisi |
|
(4.9.2012 9:32:03) Vidíš, já bych radši učila prvňáky zeměpis a přírodopis pro ně zajímavou formou, protože v té době mají daleko otevřenější myšlení na vnímání zajímavých, nových věcí a krasopis klidně odsunula na později, až budou mít větší trpělivost. Podle mě se zbytečně bazíruje na nedůležitých věcech a podstatné věci unikají.
|
x x |
|
(4.9.2012 9:43:08) Nemyslím, že by podstatné věci unikaly. Není to bazírování na blbostech. Záleží strašně na učiteli, pokud bude špatný, znechutí prvňákovi i tiskací písmo. Nevzpomínám si, že by dcera, prvńačka, loni nějak trpěla nad písankama. Dokonce ji to bavilo a radovala se, že to má krásně napsané, i když to někdy dalo práci (o to větší je pak radost z úspěchu). Já bych byla dost naježená, kdyby mi do písanky tiskla. Jinak co se úkolů týče, tak každý den měla pár řádků z písanky, úkoly jí zabraly denně když hodně, tak 15 - 20 minut, a to fakt když HODNĚ. Myslíš, že to je opravdu bazírování na maličkostech? Vždyť kolik času denně děti probendí jen tak, když mají rodiče v práci atd. Těch pár desítek minut denně, co se učí pěknému psaní a PŘESNOSTI (a v neposlední řadě trpělovist) není ztráta času, je to investice do budoucna. Jinak pokud myslíš, že se děti málo učí zeměmisu či přírodopisu v první třídě, tak co Ti brání je doma rozvíjet? Moje dcera si sama čte v encyklopedii už od loňského roku a zná plno věci, které neznají ještě děti v 6 třídě. Když se chce jde všechno a vymlouvat se na přetěžování prvňáků psacím písmem je fakt strašně, ale strašně alibistické. Na základní škole se děti učí základy, jak jsem psala. Pokud se Ti to zdá málo či špatně, nic Ti nebrání si doma rozvíjet dítě po svém, jsou to Tvoje děti a co jim předáme do života je hlavně na nás, rodičích.
|
x x |
|
(4.9.2012 9:47:11) Jo a jsem přesvědčená o tom, že kdy se děti naučí psát pascím písmem, ve valné většině přestanou RÝT do papíru, to je ale fakt, stačí si povšimnout.
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 9:55:56) Anebo ne, podle toho jak se jim vyvíjí jemná motorika
No, my jsme taky neměli absolutně žádný problém s psacím písmem, dcera se to naučila bez problémů a určitě netrpěla, protože jí to šlo samo. Ale její jemnná motorika je na hodně dobré úrovni, krásně maluje, takže to je samořejmé. Ale o psacím písmu to nevypovídá nic. Všechny děti nejsou v jemné motorice tak daleko.
|
x x |
|
(4.9.2012 9:58:24) Jo a proto jim budeme ulevovat. To je fakt strašně logické. A když je někdo blbější na matiku, tak mu taky budeme tolerovat chyby?
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:02:39) Žubko, mícháš ovoce. Jak to spolu probůh souvisí? Když je někdo blbej na matematiku, může při soustředěném úsilí mít slušné známky (bavíme se o základní škole) a naučí se potřebné základy.
Když má někdo horší jemnou motoriku, budeme ho dusit na něčem co NEPOTŘEBUJE a nemá to žádný vliv na jeho budoucí vzdělanost a dávat mu špatné známky za něco, co při nejlepší vůli nemůže ovlivnit?
|
amanvireja |
|
(4.9.2012 10:05:15) adelaide co má hrubší motorika společného s naučením se psaní psaného písma? Vždyť se na škole psát naučil kdokoli ,pravda ne každý krásně dle představ učitelek ,ale přečíst se to dá ,tak proč dělat z dětí roboty? To fakt nechápu............
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:06:08) Já nechápu, to s těmi roboty
|
amanvireja |
|
(4.9.2012 10:10:30) prostě mi to písmo připomíná jako by to psali roboti ,které chtějí předělat na člověka.
|
Lída + 4 |
|
(4.9.2012 10:11:55) Amanvirejo, to je pěkná blbost MMCH, znám třeba právníky, co si radši píšou poznámky tiskace - přijde jim to přehlednější.
|
amanvireja |
|
(4.9.2012 10:14:03) Lído není tiskací jako tiskací .........
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:15:06) To znamená co?
|
|
|
|
|
|
|
x x |
|
(4.9.2012 10:07:53) Jo děvče, tak to bychom mohli zrušit tělocvik, hudebku a další věci. Moje dcera je zase knedla na tělocvik a bude tím trpět určitě v dalších ročnících dost, tak jako jiné mají zase problem se psaním. Jak by to mělo být spravedlivé, na ZÁKLADNÍ škole se učí základy ze všeho, v tělocviku kotrmelce, v češtině čtení a psaní. Někdo musí vynaložit větší úsilí na zpívání, někdo zase na psaní. Pokud je kantor u těch malých dětiček rozumný, tak je nebude srážet proto, že na něco nemají schopnosti jako jiní. Na střední škole když budu knedla, tak nepůjdu na sportovní gympl. Když budu kopyto na matiku, nepůjdu na gympl vůbec, zase třeba budu dobrá na řemeslo, tak půjdu na automechanika. Ale základní škola má připravit děti na základy ze všech oblastí.
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:11:03) Žubko, ano, krásně jsi to napsala ZÁKLADY. To mi ale nejde dohromady se složitým kudrlinkatým psacím písmem které má téměř nulový praktický význam, zato jeho pilováním ztratí zejména slabší (motoricky i celkově) žáci moře času který by se dal využít mnohem líp.
|
x x |
|
(4.9.2012 10:11:45) Jaké kudrdlinky? Já na psacím písmu žádné nevidím.
|
|
amanvireja |
|
(4.9.2012 10:12:31) Kde máš kudrlinky? Ty ses narodila za první světové?
|
|
Alternativní kvočna |
|
(4.9.2012 10:13:36) s tím naprosto souhlasím... jemná motorika se dá trénovat i jinak než zpruzujícím drilem
|
|
x x |
|
(4.9.2012 10:14:40) Řekni mi jak mnohem lépe by využili pomalejší žáci ten čas. Podívej, když někomu něco jde blbě, tak je snad vhodné, aby se v tom procvičoval. Když je někdo motorické kopyto, tak mu asi ulevíme, abychom ho tím nezatěžovali. Když někdo neumí počítat v první třídě do 20, tak mu necháme jen do 10, protože by ho to mohlo nepřiměřeně zatížit... nebo tak nějak to asi myslíš...? Já jsem pro to, aby se dítě procvičovalo zejména v oblastech, kde je slabší. Myslíš, že se bude dětem pak i v dospělosti celý život uhýbat? V životě jsou i nepříjemné a neoblíbené činnosti, které se MUSÍ.
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:15:50) Ano, ulevíme mu v tom, proč by proboha ne?
|
x x |
|
(4.9.2012 10:17:30) Proto, že ve škole je nutné se něco naučit, ne dělat, že to co neumím neexistuje. Nebo fakt chceš, aby děti byly stádo zhýčkaných analfabetů, či co?
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:25:54) Žubko, tvrdila jsem někdy něco takového? Jediné co říkám je, že nevidím žádný pozitivní význam psacího písma na vzdělanost. Ty problémy které má dnešní školství jsou jinde než v psacím písmu a ne-ustoupit od něj je problém izolovaný od jiných problémů českého školství.
Já si prostě myslím (už jsme to i psala) že důležité je, aby se dítě naučilo nějaký srozumitelný písemný projev, gramaticky správný, tak aby jeho pomocí mohlo písemně komunikovat (jestli to bude psací, CS, nebo cokoliv jiného je fuk). A by bylo písmo tím čím je, komunikačním prostředkem.
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:28:35) pozitivní vliv na vzdělanost... (to je tak když člověk přemýšlí v půlce věty )
|
|
x x |
|
(4.9.2012 10:29:51) Spíš bych byla pro, aby byla možnost výběru, tj. klasika standard a CS nadstandard. Rozhodně bych hrubě nesouhlasila s učením obou druhů písma v jedné třídě.
|
|
Vaitea |
|
(4.9.2012 10:31:44) ...Já si prostě myslím (už jsme to i psala) že důležité je, aby se dítě naučilo nějaký srozumitelný písemný projev, gramaticky správný, tak aby jeho pomocí mohlo písemně komunikovat (jestli to bude psací, CS, nebo cokoliv jiného je fuk). A by bylo písmo tím čím je, komunikačním prostředkem...
Výstižné a jasné !
|
|
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 10:35:18) Tak kde se berou ty stylistycké a gramatické hrůzy, na které narážím nejen na internetu? Ty tvoří lidé, kteří se na škole učili psát výhradně psacím.
Když nebudeš umět sčítat a odčítat, velmi brzy tě v obchodě někdo ošidí nebo si šopatně spočítáš, kolik pečiva musíš koupit, aby jste se všichni najedli. Ale je zcela lhostejné, jestli si nákupní seznam napíšeš tiskacím nebo psacím písmem.
|
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 10:46:32) Jinak stádo fukčně negramotných se v našich krajinách už rozšiřuje a to v generacích, které se učily psát psacím písmem. I na netu je vidět, kolik lidí sice umí přečíst mechanicky text, ale nepochopí ho.
|
x x |
|
(4.9.2012 10:48:23) Jo tak to bych ráda uvedla na pravou míru. Můj otec učil dlouhé roky na střední a říkal, že poslední roky se strašně zhoršila schopnost děcek pochopit souvislý text, nebo nějaký souvislý text napsat. Takže to nebude problém staré generace. A víš čím to hlavně je? Že děcka nečtou (natož aby psaly, max, SMS o 160 znacích).
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:50:55) No a nebude to tím, že to po nich ve škole nikdo nechce?
|
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 11:01:53) A to souvisí s psacím písmem jak? To je přece generace, která se učila psát psacím...přesně ta, na kterou narážím ve svém předchozím příspěvku.
|
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 11:02:49) Mimochodem..krásná ukázka onoho nepochopení textu...já nepsala nic o staré generaci, že ne.
|
|
|
x x |
|
(4.9.2012 11:49:40) No tak generace, které se učily psát psacím písmem, jsou i starší, tedy převážně, dnes se zavádějí ty novoty...
|
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:17:08) Ale psát perfektním psacím písmem NEMUSÍ. A nikdy muset nebude, a nikdy to nebude potřebovat. ANrozdíl od počítání doi dvaceti.
|
x x |
|
(4.9.2012 10:18:03) Počítat do dvaceti taky nemusíš umět z hlavy. Na co.
|
|
x x |
|
(4.9.2012 10:19:04) Tak to by sis přestavovala, že by se ty děti měly na prvním stupni jako učit? Co budou S JISTOTOU potřebovat v budoucnu?
|
|
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 10:17:46) Souhlasím s tím, že MUSÍ umět psát. Ale proč proboha zrovna psace?
|
|
Kamisi |
|
(4.9.2012 10:25:42) Jasně, budeme pořád procvičovat a opakovat, až do úplného zblbnutí. To samozřejmě přeháním, někdy je opakování potřebné, ale na druhou stranu je v některých případech dobré nechat v určitých věcech děti vyzrát a nebazírovat na určených postupech. Každý jedinec je přece jiný. Když to shrnu - jsem pro učení psacího písma jako jedné z alternativ, ale ne v takové míře a postupech, jak se učí na školách teď.
|
x x |
|
(4.9.2012 10:28:42) Ne tak, spíš bych tolerovala CS jako alternativní písmo, nikoliv naopak. Mně je vcelku jedno, jak kdo píše, ale nepřeji si, aby moje děti byly nuceny psát tiskacím už od první třídy. Na volbu budou mít času dost na druhém stupni, případně na střední škole.
|
|
|
|
|
|
|
x x |
|
(4.9.2012 10:16:22) Praktická využitelnost sčítání a odečítání je dnes taky prakticky nulová, já osobně vše násobím na počítači či kalkulačce, co nevím, najdu si v googlu, když neumím španělsky, hodím si to do translátoru. Když jsem debil na gramatiku, nechám si to opravit ve Wordu. Já osobně bych tu školu nejspíš zrušila, protože vše co se tam učí je prakticky zbytečné...
|
x x |
|
(4.9.2012 10:20:52) Myslím, že jich je dost, kteří píší psacím...
|
|
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:19:35) Žubko, nejsi tak daleko od pravdy (i když já mám zase dojem, že narozdíl od psacího písma, je záležitost přiměřeného IQ sečíst dvě dvojciferná čísla bez kalkulačky).
Dnešní doba je opravdu tímhle jiná a bylo by načase aby to škola začala reflektovat.
|
x x |
|
(4.9.2012 10:22:00) jasně, že toto byl extrémní příklad, ale takových "zbytečných" oblastí v základním školství je strašně moc. Proto jsem se ptala, co by se ty děti měly podle Tebe učit.
|
|
|
Alternativní kvočna |
|
(4.9.2012 10:24:26) no s tím počítáním to je trochu jinak... dobré by ale bylo, aby se děti ve škole naučili myslet, vyhledávat si informace a především, naučili se rádi poznávat věci okolo sebe - zkrátka aby se učili rádi - doprčic, tohle bych po škole chtěla, to jako fakt...
je mi 33, stále se vzdělávám, ale na rozdíl od zš a sš mě to te´d baví a dělám to ráda... jo, připravuju se na zkoušky a je to dřina, ale jdu do toho, protože chci a není to o drilu
a je blbbost jim školu znechucovat jen kvůli tomu, že píšou tuhle čárku trochu jinak než je v předloze - protože jim to zkrátka ještě nejde
jemná motorika u některých dětí dozrává opravdu později a věřím, že nepřiměřené procvičování dokáže nadělat paseku na dlouhou dobu dopředu - kolik z vás třeba bolí ruce, hlava nebo krk, protože s nějakým nástrojem pracujete v křeči
navíc se ta jemná motorika dá nacvičovat i šetrnějším způsobem - a nevýhodu pak mají děti, které se k tomu dostanou až ve škole a ne už v předškolním věku
|
x x |
|
(4.9.2012 10:27:08) Ale křeče, prosím Tě. Naše p. učitelka první celý měsíc věnovala uvolňovacím cvikům, různé vlnovky, správné držení tužky atd. Nemyslím, opravdu jsem přesvědčená o tom, že by některé z dceřiných 21 spolužáků nějak extra trpělo v těch 45 minutách ČJ, kde se mimo psaní taky učili číst, skládat písmenka do slov atd. Čistého psaní jestli bylo 20 minut a pak třeba 5 minut doma, to mi řekni, že to ta děcka nezvládnou, aniž by z toho měla doživotní trauma...
|
adelaide k. |
|
(4.9.2012 10:30:00) 5 minut měla tvoje dcera, moje dcera, a další "šikovné" děti. Kamarádka se synem strávila u psaní úkolu nejméně půl hodiny denně, občas i hodinu a víc (kouskovaně samozřejmě, to by žádný prvňák nevydržel)
|
|
Monty |
|
(4.9.2012 10:30:27) No, ono to ani nemusí souviset s jemnou motorikou. Syn výborně kreslí, i na malých plochách a s drobnými detaily, má v tom naprosto jistou ruku, nepřerušuje čáry... a psace píše stejně jako prase.
|
Ropucha + 2 |
|
(4.9.2012 16:50:50) Monty, přesně moje dcera. Chodí úspěšně do výtvarného ateliéru, ale psát psace, natož krasopisně, je pro ni prostě zbytečný opruz, jehož smysl jí uniká.
Nelze asi ignorovat posun, kdy dneska všechny oficiální písemné projevy tiskneme z tiskáren, takže krasopis postrádá praktický význam a děti jsou od mala zvyklé na tiskací písmo, které je jim bližší. Tak proč jim nutit nějaký archaismus, když ho stejně nepřijímají?
|
|
|
Alternativní kvočna |
|
(4.9.2012 10:36:01) žubko, děti jsou v tomhle šikovnější než my, ale za měsíc se uvolnit ruku nenaučí, pokud se na to už nějakou vhodnou prací nepřipravovalo už dříve... což bohužel někteří dnešní předškoláci mají velkou nevýhodu - přijde mi, že jim chybí taková ta "běžná práce" - připravit jídlo, namazat chleba, udělat něco na zahrádce, navlíkat, šít - ty ručičky jsou ještě takové "olšové" a pak najednou mají rovnou psát krasopisem... když jim to nejde, jsou zkrátka v křeči - a není to jenom momentální nepohodlí... v praxi pak třeba vidím, kolik lidí křečovitě svírá myš u počítače apod...
|
x x |
|
(4.9.2012 10:39:42) Jo a proč neumí dětičky vzít do ručky motyčku, nebo navlíct korálky? Protože to s nimi NIKDO nedělá. Každý je uprdelí k tomu počítači, nebo mu dá do ruky mobil a je hotovo. To jo, to souhlasím, proto je asi fakt potřeba dětem ulevit ještě víc a neučit je psát psacím, protože ony chudinky mají olšové neuvolněné ručičky, které umí šmakat akorát tak na klávesnici. Tos trefila a to je to strašně smutné na celé věci. Že my pro všechno to blaho dětí, které máme údajně na první místě zapomínáme na děti samotné. Že pro ně jsou důležitější běžné denní činnosti, jaké jsme mívali my, než to sezení od útlého věku před počítačem. Děti jsou stejné jako bývaly dřív, jen my z nich děláme něco jiného.
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 10:41:47) No on se změnili ten svět okolo dětí. Dneska se mnohem víc z nich obejde bez toho šití a motyčky, ale prakticky nikdo bez počítače. On holt se svět mění a neptá se nás, jestli se nám ten směr líbí.
|
x x |
|
(4.9.2012 10:45:01) Jo ale ty děti ti budou za tu motyčku velice vděčné, to se vsaď. Na počítače mají dost a dost času v pozdějších ročnících. Tady se pořád bavíme o 6, 7, 8-letých dětech. Podívej, moje děti když se koukají na pohádku a já řeknu, že jdu ven plet záhonky, tak to si piš, že se seberou a v tu ránu si poberou svoje "nářadíčko" a vydrží se se mnou rýpat v hlíně a pomáhat mi klidně až do večera. Hlavní pro ně je, že se jim věnuju, ukazuji jim, jak mají plet, že mají vytrhávat pleve i s kořínky a jak správěně zalévat kytky. Já mám tyto chvíle hrozně ráda a děti taky.
|
Monty |
|
(4.9.2012 10:49:06) Jo ale ty děti ti budou za tu motyčku velice vděčné, to se vsaď.
Asi jak které. To, že jsou z toho nadšené tvoje děti neznamená, že to platí pro všechny.
|
Vaitea |
|
(4.9.2012 10:51:57) Šmarjá motyčka, už chybí jen dědova mísa Kam jsme se to dostali od psacího písma !
Opravdu si někdo myslí, že osvojit si napojování písmen v klasickém písemném projevu, posiluje IQ nebo zdravý vývoj, nebo osobnost nebo....
|
x x |
|
(4.9.2012 10:53:27) Nepodceňuj motyčky! Chtěla jsem tím říct, že když budou děti jen klapat na myš, nikdy se jim ruka neuvolní, zatímco když budou vytrhávat plevel z hlíny, tak určitě podpoří jemnou motoriku.
|
Lída + 4 |
|
(4.9.2012 10:54:19) Žubko, vytrháváním plevele zrovna moc ne. Tam musíš hlavně pevně chytit a pořádně zarvat.
|
x x |
|
(4.9.2012 10:55:26) No moje děti plejou i maličký plevel, víš? Metrová lebeda, na to bereme křoviňák.
|
|
|
Alternativní kvočna |
|
(4.9.2012 10:56:28) u nás letos na zahrádce teda spíš hrubou sílu už jsem zkrátka pracující maminka, no
|
|
Vaitea |
|
(4.9.2012 10:56:55) Tak nejsem odborník, ale myslím, že motyčka je na jemnou motoriku slabej kalibr. To spíš ty korálky, šití apod. Ale o tom není diskuze. To jen pro odlehčení.
Comenium script je písmo, které jistě také potřebuje "písankovou" průpravu pro uvolnění zápěstí, v tom si myslím neboudou děti nijak ochuzeni. Mně jen stále uniká jak "psací" písmo souvisí s dalším vzděláváním a rozvojem osobnosti dětí?
|
x x |
|
(4.9.2012 10:57:54) Jo když kopneš motyčkou, tak musíš taky zapojit prstíčky a ten plevel vytáhnout, některý je dosti jemný, mám bohaté zkušenosti z mých záhonů na zahradě.
|
|
Vaitea |
|
(4.9.2012 10:58:21) děti ochuzeny chjo...spěchám
|
|
|
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 10:56:14) No určitě. Jak o tom vůbec můžeš pochybovat?
|
|
|
|
Alternativní kvočna |
|
(4.9.2012 10:49:22) Žubko, v tomhle naprosto souhlasím - je fakt dobré zapojit do práce dřív - dokud je to ještě baví, podporovat jejich přirozenou zvídavost a touhu napodobovat
|
x x |
|
(4.9.2012 10:51:04) Jo to je právě to krásné, když jdu dělat bramborové šulánky, tak si vždycky vezmou židličky a pomáhají mi válet šišky, nebo tady takové věci, vytahují prádlo z pračky, věší, je to baví dělat věci jako dospěláci a mě to hrozně těší. Mobily nemají, je jim 5 a 8 let a myslím, že když je ještě pár let mít nebudou, nic se nestane.
|
|
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 10:51:55) Moje děti se mnou taky ledacos rády podnikají, ale jejich otec je ajťák a udělala jsem tu zkušenost, že když se k PC dostane malé dítě, zvládne ho přirozeně "levou zadní" stejně jako chůzi nebo mluvení. Ve chvíli, kdy dítě překročí cca 7. rok, sice taky PC zvládne, ale už vyžaduje mnohem větší asistenci dospělého, mnohem víc je zatíženo myšlenkami "abych něco nepokazilo". A ať se ti to líbí nebo ne, počítače jsou a budou součástí života našich dětí, a naší povinností je děti připravovat na svět, jaký je, ne jaký bychom ho chtěli mít.
|
|
|
Lída + 4 |
|
(4.9.2012 10:49:44) Katko, bez šití se obejdou jen proto, že za ně NĚKDO všechno udělá.
|
Katka +3 |
|
(4.9.2012 10:59:55) Tak zrovna já šít umím strojově i v ruce, ale moje máti se nikdy nedopracovala ani k přišití knoflíku - oblečení většina z nás kupuje hotové, případné úpravy se svěří profesionálům. Já neříkám, že dětem se má znemožnit přístup k ručním pracem (svoje děti vedu k tomu, aby kluci i holka se o sebe uměli postarat), ale že horovat ve prospěch jehly a motyčky proti počítači je v dnešní době nesmysl.
|
x x |
|
(4.9.2012 11:47:47) Ale tady nikdo netvrdí, že by se počítače měly odsouvat. Jen si nemyslím, že by byly natolik důležité pro děti v první či druhé třídě, tam jsou rozhodně prospěšnější ty ruční práce a malování, pak se divíme, že děti nemají uvolněnou ruku... Z čeho by ji taky měly uvolněnou mít, že jo...
|
|
|
|
|
Alternativní kvočna |
|
(4.9.2012 10:46:30) Žubko, já mám děti velmi šikovné - ale právě proto, že jsem je doma do práce zapojovala... trochu vidím problém ve školce - přijdou tam k hotovému, pravda, samy se musí oblékat a svlékat - ale jídlo tam dostanou přímo na stůl, maximálně odnesou nádobí... jo, mají tam nějaké hry - jenže třeba u nás ve školce (smíšené třídy) se najednou začne velmi intenzivně pracovat s předškoláky (ale díky aspoń za to), těch tam jsou 2/3 a malé děti opravdu jen do počtu... bohužel je pořád školka spíš víc hlídárna než vzělávací instituce...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kamisi |
|
(4.9.2012 10:02:55) Žubko, možná rozdíl v tvém a mém pohledu na věc je daný tím, že ty máš dceru, kterou psaní a řád v 1. třídě bavil. Já mám syny, které zajímaly úplně jiné věci, než jak napsat krásně pár řádků, nebo vybarvování obrázků, za které byl obzvlášť mladší syn odměněn stejně vždy horší známkou. Je to možná o přístupu konkrétní učitelky, ale nejenom. Ono těch nesmyslných věcí v prvních třídách bylo daleko víc, to bazírování na úhledném psaní nebylo zdaleka to nejhorší, ale to je na jiné povídání. Rozvíjet můžeš doma dítě jakkoliv, ale to nic nemění na tom, že je ze školy znechucené a do poznávání nových věcí se mu postupně chce čím dál míň.
|
amanvireja |
|
(4.9.2012 10:09:10) kamisi přesně je to o přístupu učitelek . I psací písmo děti může bavit ,i když takzvaně škrábou . Mé dítko totálně nebavilo vybarvování , hledání lístů ze stromu venku po škole ,když si mohlo hrát jinak , podtrhování v sešitech barevně , nesnášela tyto činnosti , učitelka to postřehla a nebazírovala na tom u dcery tolik ,spíše se jí věnovala v tom psaní ......... a to byla učitelka před důchodem ,fakt jedna z mnoha ,které mžu říct : ano , vy jste Paní učitelka s velkým P.
|
|
|
|
|
Kamisi |
|
(4.9.2012 9:34:31) Tvůj příklad "jaxemáš", není o stylu písma, ale o pravopise a vztahu k jazyku. Psát pravopisně správně je úplně něco jiného než psát krasopisně.
|
x x |
|
(4.9.2012 9:43:45) Myslím, že to souvisí velice úzce.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(4.9.2012 16:42:49) Žubko, ale jemnou motoriku děti natrénují i psaním jiného druhu písma, než klasického psacího. I tam se musí strefit na řádek a udržet výšku písma a konkrétní tvary atd..
|
Ivevvvka |
|
(4.9.2012 18:49:35) Anett, není to pravda, s tou motoriku. V cs děláš místo mezer hvězdičku a neučíš se navazovat znajy za sebe. To je prostě spojení více faktorů, když napíšeš slovo, nenatrénuješ to ani ve výtvarce ani v pracovních činnostech.
|
|
|
|