Markéta, kluci 10 a 4 | •
|
(8.11.2012 12:27:46) Učitelka mého syna v prvním pololetí známkovala 1 - 3, na výzo dostali všichni samé jedničky.
Ve druhém pololetí jela už do pětky.
Krasopis naštěstí nehodnotila.
Dítě jistě vycítí, že rodič řeší, jestli má jedničku nebo trojku. Kdyby to rodič neřešil, bylo by ve větší pohodě i dítě.
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 12:29:20) Markéta psala: Dítě jistě vycítí, že rodič řeší, jestli má jedničku nebo trojku. Kdyby to rodič neřešil, bylo by ve větší pohodě i dítě.
To je taková kravina, až to bolí. V první třídě trojku řeší většina dětí, obzvlášť když ví, že s tím nemůže nic dělat.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(8.11.2012 12:36:15) Přesně tak - pamauji si, jak jsem snad hodinu v té první třídě plakala, protože jsem se zaměřila na krasopis a totálně zas vynechala čárky a háčky, úča mi dala za 3. Jak jsem psala - fakt jsem potila krev, aby mé písmo bylo krásné a stejně jsem toho nikdy! nedosáhla
|
|
Markéta, kluci 10 a 4 | •
|
(8.11.2012 12:38:04) Kde jsem napsala, že to dítě neřeší?
Napsala jsem, že když to tolik neřeší rodič, dítě je ve větší pohodě. Alespoň mě teda přišlo, že náš kluk horší známky bral celkem s klidem, protože jsem mu řekla - no jo no, to se stane, ukaž písemku, jo jasně, tohle procvičíme a příště to půjde líp. Naproti tomu kamarádka za blbé známky dávala výprask a její syn z nich měl trauma. Nejlepší je podle mě neznámkovat vůbec, ale zase rodiče pak mají tendenci dětem ta slovní hodnocení do známek "překládat", tak nevím.
|
Anni&Annika |
|
(8.11.2012 12:43:21) marketo...to neni prekladat...ja proste poradne nevedela na cem jsme...z toho textu to nevyctes, takze te klidne chvali, ale v dusledku by byl danny ukol na trojku a ty vlastne nevis, jak moc mas v cem pritlacit. Ve skole s ditem nesedis, takze nevis vlastne nic...a ta mnamka, kdyz mel vysvedceni-dopis prekladat soudni tlumocnik do cestiny, kde tehdy chteli znamky, dopisy se v te dobe nevedly. Ted mi znamky u te mladsi fakt vyhovuji. Vim, na cem jsme
|
Anni&Annika |
|
(8.11.2012 12:43:51) pardon...preklad.
|
|
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 12:44:59) Tak můj syn teda řeší, a to velmi, i 1-. A trojku v první řešil tak, že byl na zhroucení - protože nějaký fuj, hnusné apod. - nechápal, o co jde, když příklady jsou správně a diktát bez chyb. Nikdy bych dítě neuhodila /když bych je teda vůbec někdy bila/ za špatný známky, ani neodsoudila, no a co - tak se stalo, není každý den posvícení, procvičíme to a příště to bude dobrý/. Jenže když ví, že dobrý to nebude nikdy, protože na ten krasopis prostě nemá, tak to se to motivuje těžko. I tady je zhroucení z tý 1- - mami, taková blbá chyba. Jo, je blbá, ale to se stane každýmu, příště si dáš pozor.
|
Markéta, kluci 10 a 4 | •
|
(8.11.2012 12:49:42) Bude to mít těžký, když je na zhroucení z 1-, ´má to tak holt nastavené. Komentáře typu fuj a hnusný jsou ... hnusný. Krasopis se u syna ve škole naštěstí vůbec neřeší, to by byl jeho konec. Co jde, píše tiskace.
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 12:52:07) Od jaké třídy může psát tiskacím? Podle staršího syna - od druhého stupně.
|
L+2 ks |
|
(8.11.2012 12:53:49) To by mě taky zajímalo. Já si myslím, že na naší škole to nelze. Na prvním stupni určitě ne.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(8.11.2012 13:00:34) Já jsem slyšela, že děti na doporučení PPP mohou psát tiskacím ( ale zase nevím od které třídy, musí se asi naučit to psací psát a umět ho přečíst). Já jsem pro zavedení písma comenia scritp ( pokud je pravda, že je pro děti jednodušší a usnadňuje psaní např. levákům) Stejně už se nyní vše píše přes p.c. na psanou formu třeba v úředních dopisech už člověk nenarazí
|
|
Anni&Annika |
|
(8.11.2012 13:07:47) no ja si osobne myslim, ze jestli kvuli psani nekde delaji takove problemy, ze to asi neni dobre. Chapu, ze ta skola chce deti naucit co nejlip psat, aby to u nich jednou bylo k precteni. Myslim, ze trenovani ruky vsema tema oblouckama a vlnovkama je naprosto vporadku. Ne kazde dite ma stejnou motortiku a jde o to, ze ten co ma problem se to v te skole nauci, procvici, aby mohl i v budoucnu zvladat a stihat treba dlouhe zapisky. Muj muz a ma starsi dcera predmet PSANI v nemecke skole nemeli. Tam hned najizdeli na psani pismen pri predmetu jako treba nj. Bez procvicovani motoriky ruky /myslim tim zminene vlnovky, obloucky atd../....no, po dceri jeste neco prectu, po manzelovi vubec nic. A to ta starsi zadne problemy s motorikou nemela. Nedovedu si predstavit, jak psali ti co meli Za me...vedu bych z toho /byt ucitelka/ nedelala, ale tyhle predmety bych zachovala, jen bych je brala s nadhledem ve znamkovani Treba k tomu jednou dojdou vsechny skoly. Ty co znam, mam pocit, ze to uz tak berou
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 13:15:18) Tak já jen doufám, že brzy nastane doba, kdy zápisky budou moci dělat děti jen a pouze elektronicky. Jinak jsem četla o výzkumu, že prý při nácviku psaní těch obloučků /naše psací písmo/ se nějak podporuje mozková činnost a že to je správné a vhodné. Ale hned říkali, že tím nemluví o stresování dětí krasopisem, že v těch prvních letech školní docházky jde o to, aby dítě psace psalo /tj. s těmi obloučky/, ale je chybou bazírovat na tzv. krasopise.
|
Anni&Annika |
|
(8.11.2012 13:20:48) Xantipo...vzdyt to pisu...at se to trenuje. myslim, ze je to potreba. Ale nehrotit to znamkama
|
Anni&Annika |
|
(8.11.2012 13:21:48) hele, musim mazat, prisla mi kamaradka
|
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 13:28:51) Myslím, že v tom nejsme ve sporu. Měj se.
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 13:19:10) Anni - ve stejné škole byl starší syn, který píše doslova jako prase a psal tak od první třídy. Ale měl jinou učitelku. A pamatuju si, že na schůzce jsem se ptala, co s ním mám dělat, že mám obavu, až začne známkovat psaní, že bude nosit děsný známky, ale že on asi krasopisně psát neumí. Ona pozvedla obočí a prej - to neřešte, pro mne je podstatné, že vidím, že dítě umí psát psace, ale krasopis neřeším, protože hodně dětí toho není schopno /a já taky ne/. A nikdy nikomu neznámkovala krasopis - buď to máš dobře a nebo to máš blbě. Jen je učila, že dvojka musí být jednoznačně znatelná dvojka a že nebude luštit, zda tohle písmenko je r nebo z. No a u mladšího syna - stejná škola, jiná učitelka a šílený problémy.
|
|
Mr. Miçkey |
|
(8.11.2012 16:52:43) Jo, v nemecky skole psani jako predmet vubec neni. Psaci pismo se uci nekdy koncem prvni ci spis ve druhe tride, a pise jim teda malokdo, vetsina decek zustava u tiskaciho. Celou prvni tridu (a pulku druhy minimalne) se pise jen tuzkou, je zazrak pokud se dite trefi naradek, respektive to nikoho ani netankuje, stejne jako rozdelovani vety na slova a podobne. Upravu nikdo neresi. Na druhou stranu, zadny obloucky atd se vubec nevedly, hned od prvniho dne skoly se zacali ucit psat pismena (tiskaci- velky a maly), syn uz si po dvou mesicich ve skole ma psat samostatne denik, kam si decka pisou, co pres tyden zazili zajimavyho. Zatim jsou to teda spise hesla, vety zridka (a kdyz uz tak pise gramaticky blbe, samozrejme, pise jak to slysi- "nekste woche" a podobne ale uz jsou motivovany k tomu aby tvorili samostatne nakej text, pripadne si udelali poznamky z toho co jim ucitelka precte). Jako me se obcas otvira kudla v kapse, kdyz vidim jeho pismo, stejne jako sesity ostatnich prvnaku, nicmene- videla jsem sesity svych dospelych spoluzaku, a nijak se jejich pismo nelisi od dospelych cechu. Takze ono to ve finale vyjde asi nastejno
|
Mr. Miçkey |
|
(8.11.2012 16:56:49) Resp. dospeli nemci maji spis kolikrat problem precist moje pismo, protoze pisu z poloviny psacim (a to pisu nemecky psaci r, a z maly tiskaci- kdybych i to psala ceskym psacim, neprecte to po me asi nikdo). Si pamatuju jak mi v pisemce kdysi ucitel seskrtal vsechny velky A u podstatnejch jmen, neb je povazoval za maly resp. ze mi jen ujela ruka- sem mu vysvetlovala, ze to je nase velky psaci A od ty doby se ho radeji snazim psat tiskacim, abych predesla podobnejm dohadum.
|
|
|
|
Markéta, kluci 10 a 4 | •
|
(8.11.2012 13:38:14) V páte mohou psat psacím v angličtině (i když tam má syn s psaním nejmenší problémy, není tam diakritika, kterou vynechává, pokud píše psace, nikoli když píše tiskace), v matematice, v pracovních sešitech z vlastivědy a přírodovědy.
|
|
|
|
L+2 ks |
|
(8.11.2012 12:51:45) chudák tomu našemu je to "naštěstí" jedno, v tom to budeme mít asi snažší. Krasopisec z něj taky nebude, obzvlášť ne perem.
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 12:55:21) Tak já se snažím na něj působit v tom, že ač se snaží, tak chybu prostě udělat může, to není zavrženíhodné. Že ho štvou zbytečné chyby? - no štvou. Vím, že je dělá a on to taky ví. Proto se má u diktátu soustředit a neodfláknout poslední čtení - tam je schopen všechny chyby najít. Jenže je hned vidět, že když žádnou nenašel, tak se radoval předčasně, protože ta chybějící tečka byla tečka v poslední větě, tudíž chyba úplně na konci. Musí si zvyknout, že nemůže vypouštět úkol před finále, protože jednou ho to může stát všechno.
|
L+2 ks |
|
(8.11.2012 12:59:55) V kolikáté třídě máš syna?
|
L+2 ks |
|
(8.11.2012 13:06:48) Teď nevím, jestli si Tě nepletu, ale máš syna, co závodně plave? No tak tečka na konci poslední věty , tam bych si dokázala představit přivřít oko.
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 13:12:06) To si pleteš - oba moji kluci plavou, plavou dobře, ale pokud je prý budu nutit závodit, okamžitě toho nechají. Je to škoda, jsou dobří, ale jsem ráda, že aspoň plavou v rámci tréninku. Ale vím o dobrých plavcích, kteří se tak vystresovali před závodem, že skončili s plaváním v podstatě z minuty na minutu. A na posledních závodech byl desetiletý kluk, který se tak vystresoval, že si rozhodil dýchání, dýchnul si ve vodě a regulérně se topil a museli pro něj skákat. Takže to u nich neřeším a k závodění je nenutím.
|
L+2 ks |
|
(8.11.2012 13:26:22) Jo tak, ale jsi to ty, jak jsme se kdysi bavily o závodním plavání, jestli má kluk chodit nebo ne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KoproFka |
|
(8.11.2012 12:40:23) hm, to je tedy pěkná blbina!
99% dětí podle mne řeší svoje známky, obzvlášť na prvním stupni. a i to tomu zbývajícímu 1% flegmoušů to v první třídě není úplně fuk!
Maky, vzpomeň si na svou první třídu!
|
L+2 ks |
|
(8.11.2012 12:44:19) Koprofko, to ne. To asi nemáš doma flegmatika. Ten školu zásadně neřeší. Plno jiných kravin jo, ale známky zásadně ne. On vůbec není zvědavej, když se rozdaj sešity, jakou má známku. On je spokojenej s tím, že svoje už umí a ostatní je mu jedno.
|
KoproFka |
|
(8.11.2012 16:02:04) Nemám. Dokonce ani v široké daleké rodině na všechny strany se tento druh nevyskytuje. A přiznám se, že jsem jich v životě ani moc nepoznala - nedokážu si vybavit ani jednoho typického flegmouše z mého okolí - se mi asi vyhýbaj, jsem na ně moc rychlá a elektrická a děsím je
|
|
|
Markéta, kluci 10 a 4 | •
|
(8.11.2012 12:47:27) Znovu prosím, kde jsem napsala, že to děti NEŔEŠÍ?
Jinak moje první až osmá třída byly úplně v pohodě, pořád samé jedničky, já neřešila. Trojky přišly až na gymplu a to už jsem se nimi vyrovnat uměla.
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 12:51:05) takže toto je citace původního příspěvku: Markéta psala: Dítě jistě vycítí, že rodič řeší, jestli má jedničku nebo trojku. Kdyby to rodič neřešil, bylo by ve větší pohodě i dítě.
To je taková kravina, až to bolí. V první třídě trojku řeší většina dětí, obzvlášť když ví, že s tím nemůže nic dělat.
Ano, dejme tomu, že nemůžeme dát rovnítko mezi slovem dítě neřeší vs. dítě by bylo ve větší pohodě. Takže to přeložím - nemyslím si, že by nějaké dítě bylo v první třídě v pohodě z toho, že nosí trojky v případě, že rodiče nad tím budou mávat rukou - myslím nad tou trojkou.
|
Markéta, kluci 10 a 4 | •
|
(8.11.2012 13:35:59) Xantipo, když už ses pustila do té analýzy, nenapsala jsem ani, že je dítě v pohodě, ale ve větší pohodě.
|
Xantipa. |
|
(8.11.2012 15:24:56) Markéto - pohoda a nebo větší pohoda je pořád pohoda, nic to neřeší, když je dítě vystresované ze známkování krasopisu, kterého není schopno dosáhnout.
|
Markéta, kluci 10 a 4 | •
|
(8.11.2012 18:20:35) Vzdávám se.
|
|
|
|
|
|
|
|