Dani.K, K 05, P 09 |
|
(19.11.2012 16:13:35) Mám doma nemocného druháka a ve škole začali probírat závorky. Jak je mám vysvětlit? Jak je děti počítají? Mám vysvětlit, že nejdřív má spočítat v závorce a pak ostatní nebo nejdřív odstranit závorku (minus před závorkou mění znaménka v závorce) a spočítat příklad? Má příklad 90-(30-50), mám mu to vysvětlit způsobem: =90-(-20)=90+20=110 nebo způsobem: =90-30+50=60+50=110?
|
Delete |
|
(19.11.2012 16:17:33) Pro druháka jednoznačně nejdřív spočítat to, co je v závorce.
|
|
Delete |
|
(19.11.2012 16:19:56) Ale koukám na ten příklad, určitě tam vychází záporné číslo?
Těžko učit druháka odstraňovat závorky změnou znamínka, když ještě neumí závorky roznásobovat a neumí počítat se zápornými čísly .
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(19.11.2012 16:23:19) Ano, vychází záporné číslo. Právě to mě taky zarazilo... Doufám, že to učitelka dala jen Kubovi, on je v matice dobrý a záporná čísla chápe (ve smyslu 50-70), neumím si představit, že by druháci počítali se zápornými čísly . Takže půjdu na to způsobem nejdřív vypočítat závorku a vysvětlit, že minus a minus dá plus, děkuju
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(19.11.2012 16:20:00) Napřed to, co je v závorce.
Vysvětli na malých číslech a názorných pomůckách.
|
ChemicalJane + 4 |
|
(19.11.2012 17:06:39) jaké pomůcky? 30 pastelek mínus 50 pastelek... jak uděláš imaginární pastelky? nerýpu, jen jsem si představila ty pomůcky
za mě - nejdřív vnitřek závorky, potom vyřešit to znaménko.. ale na druhou stranu - třeba to má být tak, aby tam nevyšlo to záporné číslo, tak udělat postupný výpočet...
|
Martina, 3 synové |
|
(19.11.2012 17:16:16) Čísla pod nulou nejsou imaginární. Jsou reálná stejně jako kladná.
|
štěpánkaa |
|
(19.11.2012 17:36:18) nejsou imaginární, ale ty pastelky jo nebo lépe fiktivní. jinak jak uděláš mínus 20 pastelek? Snadno, půjčíš je Pepíčkovi pro záporná čísla bych použila číselnou osu, ale pořád si myslím, že pro druháka je to omyl
|
|
|
|
|
Brusinka14 |
|
(19.11.2012 16:25:43) Sekunda na gymplu, ne?
Nejdřív to, co je v závorce. Druhý postup je složitější, děcka často chybují tak, že u prvního čísla znaménko změní a u druhého (dalších) už ne.
|
|
štěpánkaa |
|
(19.11.2012 16:27:13) nauč ho, že nejdříve vypočítat co je uvnitř závorek, pak zbytek. Rozhodně mu žádné měnění znamének nezaváděj, toho si užije dost později.... předpokládám, že ani neví, co jsou záporná čísla (aspoň ze školy ne)
|
štěpánkaa |
|
(19.11.2012 16:33:01) a teď koukám, že to vychází záporné - není to "překlep" učitelky, na 2. třídu těžké. Pokud je to gympl, tak zase lehké
|
|
|
Senedra |
|
(19.11.2012 16:28:53) Nejdřív bych trvala na vypočítání závorky. Až v tom bude mít praxi, lze vysvětlit i to, jak se mění znaménko v závorce.
Pokud se jedná o sekundána, jde už vystvětlit i tak, že vlastně - před závorkou lze chápat i jako násobení celé závorky číslem -1. Pokud je to druháček na prvním stupni, tak nechat jen u toho počítání v závorce.
|
|
Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) |
|
(19.11.2012 16:32:28) Dani,počítání se zápornými čísly ve 2. třídě běžné ŽŠ 100% nemají,není to překlep paní učitelky? Jinak učit,že závorka má vždy přednost,nejdříve se vypočítá,co je v závorce.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(19.11.2012 16:38:35) Děkuju všem za rady. Ne, překlep to určitě není, myslím, že to má být pro Kubu chyták . A doufám, že takové příklady nemají ostatní děti ze třídy (Kuba je v matice dost napřed a příklad dostal přímo od učitelky).
|
štěpánkaa |
|
(19.11.2012 16:48:20) já mám matematicky hodně zdatné děti, ale co znamená mínus záporné číslo, to jim tedy samotným od sebe úplně nedošlo. Takže za mě - je to dicné a radši s ezeptej, zda to není omyl
|
|
|
|
Dojanka |
|
(19.11.2012 17:10:32) Vysvětlit tak, že nejdřív se odstraňují závorky a pak se dopočítá příklad. Tak se to alespoň učila starší dcera, když byla ve 2. třídě. Změna znamének uvnitř závorky myslím není látka 2. třídy ZŠ. To se bere natuty v pozdějších ročnících. Myslím, že ani třetí třída to ještě nebere. Nepleť mu zbytečně hlavu.
|
|
Líza |
|
(19.11.2012 17:52:36) Zápornýma číslama ho vůbec nezatěžuj, žádný mínusy před závorkou a odstraňování závorek. Ve druhý třídě se pouze učej, že závorka se spočítá první.
|
|
TS Garp |
|
(19.11.2012 18:08:23) Závorka to je v bytě pokojíček - nejdřív uklidím v pokojíčku a pak du do obíváku
|
|
Pišťucha |
|
(19.11.2012 18:31:37) Tohle se učí ve druhé třídě?
|
|
Mlada |
|
(19.11.2012 19:44:42) Určitě nejdřív závorku.
K tomu zápornému číslu - neučíte se Hejného a neumí krokování? Tam je na to takový pěkný názor, sice až ve třetí. Ale i tak.
|
|
|