Lenka a zlatíčka |
|
(20.12.2012 10:54:42) Mám takový zajímavý dotaz, předem bych chtěla říct, že počítám s doplacením, ale zajímá mě, zda má na to obchod dle podmínek nárok, nebo je to jen má dobrá vůle a obchod jen zkouší, zda peníze dostane...
Objednala jsem zboží za cenu, která se již nedá na netu dohledat, ani zboží ne, protože to bylo jen něco extra z dovozu. Cenu si přesně nepomatuju, jen vím, že byla cca 2000 Kč (je to už téměř 2 měsíce zpětně). Platba zvolena dobírkou.
Vygenerovaná cena objednávky mi ale naskočila "Celková cena včetně dopravy 121Kč (cena zboží 1Kč, dobírka 120)" Tehdá jsem to neřešila, ale teď dorazil balík s touto cenou dobírky.
Obchodní podmínky prodejce: "...Podáním objednávky Kupující akceptuje tyto obchodní podmínky Prodávajícího a také cenu za objednané zboží a případné náklady na dopravu, jejichž výše je uvedena a k ceně připočítána ještě před odesláním objednávky. Jakmile Kupující obdrží od Prodávajícího potvrzující e-mail, je nabídka Prodávajícího k objednanému zboží včetně ceny uvedené v objednávce závazná až do doby dodání zboží Kupujícímu. Objednávka je návrhem kupní smlouvy, kdy samotná kupní smlouva je uzavřena doručením potvrzujícího emailu ze strany Prodávajícího Kupujícímu, který je odeslán automaticky neprodleně po přijetí objednávky."
"...Prodávající si vyhrazuje právo zrušení objednávky v případě zcela zjevné tiskové chyby týkající se ceny nebo popisů výrobku v katalogu zboží."
Nicméně, objednávka zrušena ze strany prodávajícího nebyla, byl mi naopak zaslán e-mail (upřesňovala jsem druh zboží), že "Zboží vyšlu za Vámi dobírkou, tak jak je v objednávce"
Zboží dorazilo, já zaplatila dobríku 121Kč dle objednávky. Ke zboží je ale přiložena faktura na plnou cenu zboží se splatností a číslem účtu, kam cenu uhradit...
Jak to tedy je? Má e-shop nárok na uhrazení faktury, nebo je to jen má dobrá vůle. Minimálně tímto stylem navíc přeplácím onu cenu dobírky 121Kč, protože cena zboží je taková, že měla být doprava zdarma, ale to už je drobnost...
|
Xantipa. |
|
(20.12.2012 10:58:49) Nevím, u nás prodavač taktéž chybně vystavil doklady, a to tak, že zákazník platil cenu dopravy, ale cenu zboží ne. Než se na to přišlo, chvíli to trvalo a pak se někteří zákazníci cukali - a pak zaplatili po dopisu právníka, který nám ve zkratce řekl - jde o zřejmý omyl a tudíž se zákazník nemůže bránit tím, že nevěděl..........
|
veverkaa | •
|
(20.12.2012 11:09:02) no nevím, podle mě je chyba na straně obchodu. nedávno se řešilo něco podobného, nějaká firma prodávala mobily a zaměstanec napsal blbě cenu u jednoho typu (myslím že zapomněl napsat poslední číslovku a tak se zboží prodávalo místo za např. 1000 kč za 100Kč). Je to jednoznačně chyba zaměstnance, ne zákazníka. Zákazníkům to nějaký čas prodávali za těch 100Kč a zákazník přeci nemůže vědět, jestli to není nějaká spec. akce nebo tak. takže to po nich nikdo nechtěl, naopak to firma vymáhala po tom zaměstannci, co to zkonil.
pokud jsi zboží zaplatila na dobírku, nech si schované nějaké potvrzení o zaplacení (případně si ho na poště nech vystavit). v objednávce máš cenu tu nižší, předpokládám. podle mě je to tvoje za tu nižší cenu.
|
veverkaa | •
|
(20.12.2012 11:10:42) a ty jejich obchodní podmínky si hned ulož (udělej printscreen obrazovky), kdyby je potom nějak měnili, ať to máš zdokumentované.
|
|
Lenka a zlatíčka |
|
(20.12.2012 11:13:08) Veverko, v katalogu ale byla plná cena výrobku správně, jen v objednávce nevyskočila. Nicméně ta cena na internetu ani na stránkách prodejce už není, protože zboží standardně v nabídce nemá. To je asi maličko odlišnost.
|
|
|
|
MarMat (+2) |
|
(20.12.2012 11:07:45) myslím, že bys to měla zaplatit. Stát se to může i když zrovna přemýšlím jak, eshop mám, ale je tam ta cena za výrobek vázaná na cenu na faktuře...prostě chyba
|
Lenka a zlatíčka |
|
(20.12.2012 11:10:33) Mar Mar ano, já to doplatím, ale zajímá mě, jestli na to má obchod právní nárok. Na druhou stranu, minimálně uvažuju, že ještě e-mailem s majitelem pořeším, že z ceny faktruy mi odečte uhrazenou dobírku, protože doprava by měla být při této ceně zdarma. Tedy chyba e-shopu, má dobrá vůle a ještě na ní doplatím přeplacením za dopravu...
|
MarMat (+2) |
|
(20.12.2012 11:16:28) no určitě by se to mělo vyrovnat tak, abys nic navíc neplatila. Asi to bude chyba systému, jinak si to nedovedu představit. A nebo naopak potvrzují objednávky ručně, ale to si taky nedokážu představit.
|
|
Klára | •
|
(20.12.2012 12:55:49) Rozumné řešení je domluvit se s dodavatelem, aby ti vystavil novou fakturu. Ať ti odečte dopravu, která má být zdarma.
|
Lenka a zlatíčka |
|
(20.12.2012 13:03:29) Kláro ano, tak to udělám, už jsem napsala e-mail, aby mi vystavili novou fakturu. Jen tedy ještě jsem požádala o změnu splatnosti, protože když to nezaplatím dnes, už bych to ve splatnosti nestihla...mezi svátky budu mimo a nehodlám řešit na horách bankovní převody. Však jsem to původně chtěla dobírkou. Tak snad nebude problém, moje chyba to nebyla a proč na ni doplácet...ať už složitostmi (nemám v mobilu zaplacený internet), tak cenou za dopravu.
Trošku mě vadí, že je třeba samotné nenapadlo, jako projev vůle z jejich strany, alespoň odečíst uvedené dobírkovné, jako třeba už uhrazenou zálohu, nebo tak.
|
Xantipa. |
|
(20.12.2012 13:05:52) Tak u nás bys za to, že neděláš průtahy, dostala ještě dárek zdarma
|
Lenka a zlatíčka |
|
(20.12.2012 13:23:22) Xantipo dík, dárek by byl milý, na druhou stranu bych si připadala jako zloděj, kdybych to nezaplatila. Budu spokojená, pokud s tím nebudou složitosti a nebudu platit dopravu
|
|
|
|
|
|
|
Iv 5 ks dětí |
|
(20.12.2012 11:18:10) Já bych řekla, že je to jen tvoje slušnost, nevím jestli dobrá vůle, ale slušnost...Něco podobného se mi stalo loni v práci a naštěstí kupující byl slušný člověk.
|
|
Mirka 2 deti | •
|
(20.12.2012 11:31:33) Mne sa podobne stalo so zasielkovym obchodom. Objednala som nieco za 1500,- k tomu nejakú časť za 120,- plus ešte raz to isté za 1500,-. Prvá dodávka tovar aj cena 1500,- v pohode Druhá dodávka avizovaná za 120,- papiere na tovar za 120,- (ale omylom dodané veci za 1500,-, kuriér chcel len 120,- alebo to mám neprebrať) Posledná dodávka za 120,-OK.
Volala som tam ale nepochodila som, oni maju v systeme vsetko OK, ja som vsetko uhradila, ziadnu podlznost voci mne neeviduju ak by som poslala peniaze tak ich poslu naspat.
Nechapem ze im to nechybalo.
|
|
|