| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Prvňák údajně neví, proč je ve škole

 Celkem 80 názorů.
 tamtadam 


Téma: Prvňák údajně neví, proč je ve škole 

(9.2.2013 7:47:05)
Náš syn nastoupil do 1. třídy čerstvě šestiletý (červen) s tím, že jsme tušili, že bude mít trochu problémy s koncentrací a grafomotorikou. Ta se během toho zhruba půlroku zásadně zlepšila, nicméně má stále velké problémy s koncentrací, p. uč. si neustále stěžuje na jeho nepozornost (která přirozeně ovlivňuje také jeho výsledky) a nyní se přidalo také zlobení s dalšími dvěma živějšími spolužáky. Naopak, má-li se účastnit společné práce třídy, je dle uč. apatický, nezapojuje se, nehlásí se, odpovídá "nevím", i když ví. Přitom jeho chování se údajně změnilo - do vánoc "šaškoval", uč. vytáčel např. tím, že měl u tabule neustále ruce v kapsách, ale patrně ještě jevil jakýstakýs zájem o vyučování. Já přitom doma žádnou změnu v jeho chování nesleduji, ale rozhodně ho nepovažuji za zlobivce, je spíš hodný, spolupracující, někdy veselý, někdy klidný, tak akorát. A nyní k dotazu: Co měsíc jsem "na koberečku" u paní učitelky, která si stěžuje na jeho práci/chování ve škole, syn nosí poznámky ve smyslu: tisíckrát jsme se vysvětlili, stejně neudělal/udělal jinak. Dle uč. mu prostě nedochází, proč je ve škole.... (nojo? proč vlastně~d~). Nicméně nechápu, jak to mohu já (zvenčí) ovlivnit. Jsem schopna mu pomoci s domácí přípravou, občas mu promluvím do duše, aby sakra dával v té škole pozor, nehrál si, nezlobil, atd., ale dál nevím. Je mi líto, že je počátek jeho vzdělávání poznamenán takovými neuspěchy (i když on to tak asi nevnímá). Zároveň nevím, jestli to prostě nepřeháním (nojo, provorozený) a jestli bych nad tím neměla mávnout rukou a věřit, že prostě dozraje, pochopí, začne dávat pozor, atd...
 Berda-Berda 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:00:58)
pokud se doma chova normalne, tak se mi zda, ze si mozna nesedl s pani ucitelkou. Zrejme byl na zacatku opravdu nesoustredeny, "zlobivy"..... ucitelku vytacel, ta se na nej zlobila a on uz ji ted proste nebere, neprijima. Zkusila bych se poradit s nejakou psycholozkou, pokud se Ti doma jevi jinak nez ve skole, chtelo by to resit. Pak treba promluvit s pi uc., aby ho vic chvalila, aby se jejich vztah zlepsil.
Nase holky chodi do skoly rady, maji dobre ucitelky, niceho se neboji, tesi se na spoluzaky.... ja ve treti tride uz jsem se kvuli krave ucitelce stresovala a nechtela jsem tam, chytra i hodna jsem byla myslim dostatecne a stejne.

Muzu se jeste, bez jakekoliv narazky, zeptat, proc jste synkovi nedali odklad, kdyz byl nesoustredeny a pozadu s grafomotorikou? Co vam rekli ve skolce, pripadne testy skolni zralosti?
Ja mam syna na konci srpna a vsichni automaticky predpokladaji, ze bude mit odklad. Myslim, ze je hodne sikovny, ale zatim takove ero, takze rozhodovat se budu na posledni chvili, klidne se ale klonim k odkladu.
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:13:21)
Moc dík za rady, vůbec mě nenapadla možnost, že si s uč. nesedl, mluví o ní opravdu hezky, ale uvědomuju si, že si (v tom jednom případě, kdy jsem viděla, jak s ním jedná, tak byl šíleně nervozní (já taky, je taková urputná, hučí a hučí). Její výhoda je, že s rodiči opravdu hodně a kvalitně komunikuje, takže s ní toto vše (nějak asertivně) mohu probrat.
Co se týče odkladu, zvažovali jsme dlouho pro (je hodně zvídavý, program v naší školce nebyl příliš podnětný) i proti, nakonec jsme dali mmj. na radu příbuzné-zkušené elementaristky. Nemám už nyní chuť vyčítat si, co jsem před rokem mohla udělat jinak, řeším nastálou situaci.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:16:43)
berdi, neber to jako urážku, mě ale zase fascinuje ten trend dávání odkladu zdravým dětem.. sama píšeš, že syn je šikovný jen je éro,nemyslíš, že to je spíš povahou? proč dávat zdravému šikovnému - jen živějšímu dítěti odklad?

já to vidím ze dvou úhlů.. nejstarší je v páté třídě.. je na konci června, šel normálně - neuměl vyslovovat R a Ř, to mu naskočilo těsně před 6 týma narozeninama po roce docházky na logo, měl problémy s grafomotorikou.. já zvažovala odklad.. ale všichni okolo říkali, ať ho dáme a tak jsme to nechali na něm.
On jít chtěl.. - je v páté třídě, má samé jedničky..
ale grafomotoriku má pořád hroznou, hrabe jako kocour a nerad maluje, maluje jako dítě... a ten rok ve školce by na tom vůbec, ale vůbec nic nezměnil. K tomu je nejmenší ve třídě, ale roste tak pomalu, že ten rok by tomu taky dal támhle 4-6cm.

Problém ale vidím v tom, že po pár letech jsem zjistila, že je ve třídě nejmladší - jen s jednou spolužačkou, ta je o den starší.. jinak ty děcka, přesto, že neměli žádné problémy.. s ničím, tak všichni měli odklad a jsou klidně o rok starší... než syn.. - což by právě mohl být problém u zakladatelky - že ve třídě je třeba hodně už těch zdravých sedmileťáků, tak čerstvý šestileťák jistě není tolik soustředěný - a ty učky to prostě nerozlišují - prvňák jako prvňák, ač to není pravda.. a třeba už ho prostě zaškatulkovala.. a ač se snažil.. tak odezva žádná, tak te´d už nemá důvod se snažit..

mám doma čerstvou šestileťačku, která má ADHD a AS, byla u zápisu, chtěla jít a my ji chtěli dát normálně - dostane odklad.. ale jen na radu psycholožky.. a rada psycholožky zněla tak, že dnes je modni dávat zdravým dětem odklad a pak tydle s nějakým problémem nemají prostě šanci ve třídě plné sedmileťáků...

mám v okolí extrém, kluk je šikovnej, sociálně v pohodě, hezky maluje.. je v říjnu a do školy půjde v necelých osmi letech.. špatně mluví, rodiče na to s prominutím "se*ou" a jen děcku dávají odklady.. a pak učka bude posuzovat osmileťáka s čerstvým šestileťákem... tak to je jasný, že ten rozdíl bude propastný

toto se mi líbí v německu - brácha se tam odstěhoval a syn já zářijový, tady by šel automaticky s odkladem, tam po roce v německé školce nastoupil do první třídy v necelých 6ti letech, tam mají odklady opravdu jen děti, které je z nějakých závažných důvodů potřebují a ne proto, že si rodiče řeknou, že jsou éra, že jim prodlouží dětství.. a podobné osloviny.
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:22:36)
Ano, i já jsem spíše proti odkladům. zdá se mi, že si to uč. zjednodušují (a že to dětem ulehčují i rodiče). Ale bylo mi to elementaristy vysvětleno tak, že před 25 lety byly děti mnohem šikovnější v oblasti grafomotoriky i schopnosti udržet pozornost.
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:25:46)
To bude pořád, ještě je to takové děťátko, ještě je malej na tohle, ještě je malej na támhleto a pak je všechny tři budu mít na krku do třiceti. To zrovna~o~~o~
 Beruška+J02A07T10 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:29:24)
ještě jestli tě to uklidní, učitelka nejstaršího je takovej taky exemplární případ, myslí si, že snědla moudrost světa a v první třídě posílala tři šikovné - jen živější nesoustředěné kluky zpět do školky.. rodiče s nimi navštívili PPP, která sdělila, že chlapci jsou naprosto OK, jen pí učka je neumí zaujmout.. a že sou živější a že si ona s nima musí poradit.. kluci jsou v pohodě, jsou teď v páté... učitelce po zprávě z PPP sklaplo.. a kluci mají normálně OK známky všechno.. živější jsou ale dál
 Alraune 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 10:54:15)
Problém je v tom, že když máš ve třídě 25 dětí, tak na nějaké "zaujímání živějších" prostě není prostor, pokud je má u toho naučit číst a psát. Jinak, můj červnový brácha měl odklad a to je mu teď třicet šest, takže odklady letních kluků nejsou žádný nový fenomén.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:26:10)
nyima.. já fakt nevím... mám tři děti a každé je na tom grafomotoricky jinak.. ta dcerka - šestiletá - má adhd a to je právě porucha pozornosti - grafomotoricky, přesto, že psycholožka řekla, že má opožděnou kresbu je na tom líp než její brácha teď v 10,5 ~8~ prostě každého baví něco jiného, u ní je kámen úrazu opravdu ta pozornost, prostě nevydrží dlouho u ničeho, běhá od jedné činnosti k druhé, k tomu má AS - mírná forma autismu a špatně zvládá velké kolektivy a má migrény už ze školky..u nás teď jsou všechny třídy po 30 dětech, široko daleko, nemám možnost ji jinam dávat, a příští rok by to mělo být lepší, takže jsme dali na radu psycholožky.. pro dobro malé..

takže ač ona sama by moc chtěla, odklad mít bude.. ale nikdo z toho nejsme odvázaní a nebereme to jako samozřejmost
nejmladší je taky na konci června - jen o čtyři dny dříve než starší.. a o odkladu zatím neuvažuji, pokud k tomu opravdu nebudou vážné důvodu.

Myslím, že ty děti zas umí něco jiného, co mi jsme neuměli.. a ten rok grafomotorice, pokud se to cíleně netrénuje, stejně nic moc nedá
 Baobab 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:36:37)
No jo, před 25 lety nebylo tolik podnětů, v TV nic, žádné počítače....
Každá doba má holt svoje. Já mám dojem, že dnes jsou ale na děti kladeny mnohem vyšší nároky, doba je hrozně hekticka.
Jinak moje děti jsou obě narozené v srpnu a kdybych to mohla vrátit, minimálně kluka bych zapsala o rok později. Je mimon a i když je chytrý, tak školní výsledky nic moc. Dcera je zase nejchytřejší že třídy, ale nemá ráda učku a na učení kašle... Takže známky taky ne kdovijake.... Děti jsou různé, no.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:28:01)
No já nevim - jsem taky elementaristka a jsem PROTI odkladům u zdravých dětí.
Pokud jsou děti nezralejší, než dřív, tak je třeba jim uzpůsobit výuku (případně chtít po rodičích, aby proboha s dítětem sportovali nebo ho aspoň tu a tam nechali vylézt na strom - ona se ta motorika a soustředění za rok u compu a telky stejně neposune). Odklady jsou IMHO kvůli dětem, které mají skutečné problémy a ten náskok opravdu potřebují - když se odklady rozdávají zdravým, tak ty s handicapem pak ve srovnání nemaj šanci.

Někteří učitelé jsou schopni očekávat, že prvňák má vydržet hodinu v lavici a na druhou stranu někteří rodiče jsou schopni na nezralost svádět i nezvládnutí základních hygienických návyků (ale to, že dítě neví, jak po sváče utřít rozlitý pití ze stolu, když dostane do ruky hadr, podle mě znamená jen to, že je zvyklý, že to za něj utře někdo jinej).
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:39:39)
Jinak já mám teď v první třídě dítko, který u papíru nevydrží, tak mu dávám spíš aktivnější práci a často ve dvojici a s rodiči jsem se dohodla, že pokud jim to nebude vadit, tak teď do něj nebudu valit psaní apod., bude se rozvíjet hlavně na pomůckách a až vydrží delší dobu sedět, tak se k těm klidnějším věcem vrátíme, což nebude problém, protože v těch ostatních bude napřed. V lednu jsem jim posílala fotku, jak chlapeček vydržel sám u jedný pomůcky 25 minut a bez mých zásahů udělal najednou celou práci ~R^ Počítám, že brzy dojde na pracovní listy a nejpozději do konce roku bude dítko úplně v pohodě.
Tak to jen jako příklad, co se s tim dá dělat...
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 10:13:35)
~g~ , no tak tenhle přístup by měli mít všichni učitelé prvních tříd. Ale nemají~:( Hned bych ti tam to své dítko šoupla.
 erika,2 děti 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 12:05:09)
jsi skvělá~R^kéž by takových učitelek bylo co nejvíc.
 foxyna 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 13:53:29)
Jeno kde učíš? Chci, aby k tobě chodilo mé dítě! ~x~
A opravdu by mě zajímalo, byť je to nezjistitelné, kolik procent elementaristek má takovýhle přístup ke svým žákům.
 sarmi 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 14:32:29)
a kolik mas ve tride deti?
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 20:20:49)
Sarmi, teď mám dětí jenom 12, ale zas je to první až pátá třída dohromady, takže každej dělá něco jinýho. Koneckonců například čtvrťáci jsou tři a když si vezmu matiku, tak jeden končí učivo pátý třídy, jeden je cca na začátku pětky a jeden tam, kde zhruba má bejt. Nebudu jim prostě dávat totéž učivo, když každej je jinde...
Dřív jsem měla dětí víc, ale zas to byly třeba jen dva ročníky dohromady, takže víc dětí mohlo pracovat ve dvojicích nebo trojicích, protože byly na podobný úrovni.


On počet dětí samozřejmě hraje roli, ale zase ne až takovou, jak by se mohlo zdát.
Když budu mít ve třídě 20 dětí a pojedu frontálkou, tak třetina se bude nudit, třetina nebude stíhat a zbejvá třetina, pro kterou to učivo možná bude přibližně akorát, ale to ještě neznamená, že všichni budou dávat pozor. Z tohohle pohledu, kdyby učitelka chvíli dělala s jednou třetinou, chvíli s druhou a chvíli s třetí a ostatní by mezi tim hráli člobrdo, tak se ve výsledku naučí víc...
Tim chci říct, že výuka funguje trošku jinak, než by se na první pohled mohlo zdát a méně je někdy více...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 20:25:41)
Ještě bych možná měla dodat, že jsme nestátní škola a máme tudíž míň dotací od státu, takže když těch pár dětí uživí učitelku u nás, musí to jít i na státní škole. Čili pokud vám vadí velké počty dětí ve třídách, tlačte na zřizovatele...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 20:28:59)
To bylo hlavně na Tragiky zmínku o 27 prvňácích ve třídě. Takovej počet dětí by klidně zaplatil úvazky pro dvě učitelky (jednu pro 13 a jednu pro 14 dětí).
 Zufi. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 11:14:15)
Jeno, u nás jsou v prvních třídách šílený počty 28,29 a peníze prý nejsou, aby ze dvou byly 3. Prostě nejsou.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 11:52:03)
Tak to jsou kecy, no.
 Zufi. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 11:57:46)
Myslíš, že nám ředitelka prostě lže?
Prý by ráda, chápe, jak je to náročné, ale to víte, jsme na tom špatně (suplování se neplatí už rok-žádné suplování).
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 12:05:14)
Zufi, hele, já nevim, co s těma penězma dělá.

Ale vim, jak je to s penězma u nás.

Se mrkni, kolik dělá normativ na žáka na vaší škole (já tu mám jen tabulku pro nestátní zařízení), spočítej si, kolik je peněz za třídu o 33 žácích a pak se mrkni, jakou mzdu učitelka tý třídy má.

Pak je otázka, co všechno z těch peněz platí - já např. jsem z pozice zřizovatele požádala o dotaci na vznik pracovního místa přes pracák, takže škola měla půl roku zdarma uklízečku a o to víc zbylo pro učitele.
Co si vzpomínám, tak na jedný sídlištní škole mi ředitel říkal, že mají 27 dětí ve třídě a že to tak mají záměrně (dělaj od první třídy většinu času skupinově) a že díky tomu dává učitelům nadstandardní mzdy. Určitě se tam nehraje na suplování zadara.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 12:41:22)
ještě abych byla konkrétní

normativy (dotace na žáka z MŠMT) se můžou použít jedině na mzdy nebo na pomůcky

(nesmí jít na nájem, energie, stavební úpravy atp. - to se hradí z peněz od zřizovatele)

čili ještě je možnost, že ředitelka dá před proplácením suplů přednost interaktivní tabuli (cca 40 tisíc za další podporu frontální výuky) nebo nějaký podobný blbosti...
 Zufi. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 13:08:35)
AHA !!!!!!!!!!!!!!
Nové IT na I.st., to bude ,,vono,,.
 Zufi. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 13:07:38)
Ach jo, my nemáme ani osobní ani prémie (bývávaly na vánoce a v červnu -i 3000).
 sarmi 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 11:26:15)
tlacit na zrizovatele - o tom se pekne mluvi, ale penize se skrti vsude, statni skolstvi je proste moloch, nejak si to udelejte. ja se treba desim toho, az po prazdninach nastoupim ke ctvrtakum, kterych je 30 a uz dva z nich mam letos v naprave, adhd, k tomu bude i chlapec s pas. jak to udelat, abych stihala vsechny, delila ucivo na skupiny, jak popisujes.
mimoto vznika rivalita mezi prvo a druhostupnovymi uciteli, kteri te muzou sjet, zes dite nic nenaucila a jak oni ted maji navazovat v latce?... netvrdim, ze je to pravidlo, ale ten tlak tam je.~d~
no, zacnu brat vitaminy a doufat, ze se nezhroutim uz koncem zari ~t~.
snad me deti neutlucou papucema ~;)~:-D.
 Zufi. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 11:31:36)
Já měla v jedné pětce vlastivědu a dětí bylo 33 !!!! Je to pár let, tenkrát byla jen jedna 5, ted máme 2 a 3 čtyřky cca po 26.
 Zufi. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 11:34:19)
Pamatuji si , jak jsem měla jednou skupinovou práci s mapou ČR,byl to strašný blázinec-33 dětí prostě hlučí, i když pracují (nikdo sice nezlobil, nešel z místa, nebyl drzý...ale i tak to byl mazec.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 11:52:46)
sarmi, to není ani tak na učitelce, jako na rodičích...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 11:57:49)
jinak my máme jen první stupeň, takže rovalita odpadá

očekávala jsem, že když někdo z našich dětí nebude v šestce zvládat, tak si vyslechne něco ve smyslu "no jo, v těch alternativách se děti nic nenaučí", ale výsledek je přesně opačnej - děti mají lepší známky, než bych jim dala já (já teda hodnotim slovně, ale kdybych hodnotila známkama)

vysvětluju si to tim, že tim, jak nejedu frontálku a žádný dítě nepostoupí na další učivo, dokud spolehlivě nezvládne to předchozí, tak prostě nemaj mezery a když je do šestky vyšlu s tim, že něco umí, tak to znamená, že to fakt umí a ne, že se jim povedlo kdesi cosi opsat do písemky

rodiče dítěte s dyskalkulií vůbec nenahlásili nový učitelce, že tam je nějaká dys a na výzo v šestce má dítě dvojku...
 sarmi 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 13:09:19)
ja ti desne zavidim tech 12deti, u tech 30 si fakt nedovedu predstavit.
drive jsem ucila na prakticke, mela jsem max. 10 deti, taky byla dve, tri skupiny, ale byla tam pohoda, nikdo se nestresoval.
v mem pripade ale hraje roli i to, ze se vracim po tolika letech.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 13:38:26)
Vidíš - a já bych dětí chtěla mít zase víc než 12. Ono když jsou v tom věkovym rozpětí od 6 do 12 let a kamarádství fungujou spíš u těch věkově bližších, tak je to zas náročný sociálně (malej výběr kamarádů a když si někdo s někym nesedne, tak se mu nemůže ani vyhnout, protože v tak malym počtu spolu musí komunikovat fakt všichni).

Taky jsem zjistila, že si děti rychle zvykly, že mám čas řešit s nima každou blbost a musim si uměle vymejšlet i jinou práci, abych udržela nějakou míru jejich samostatnosti. Jak vidí, že stíhám, jsou schopní po mně chtít, abych jim přinesla z jejich šuplíku gumu, aby nemusely vstávat od stolu ~o~
 Ropucha + 2 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 16:15:34)
Jeno, přidávám se k potlesku ~g~

Já už to vím cca dvacet let, že to jde, ale naše školství má bohužel nesmírnou schopnost setrvačnosti, takže většina nebohých netuctových dětí je na tom pořád stejně ~:(
 Tragika 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 17:57:22)
Jeno, nedovedu si v praxi představit, jak učitelka s 27 žáky v první třídě přizpůsobuje výuku x jedincům, kteří vyrušují, nestíhají, výuku ignorují, nebo se např. nudí.
Já byla v x školách a viděla jsem fakt hodně. Děti, které by za našich dob vůbec do klasické základky nevzaly. děti, které jen ležely na lavici, neb učivo znaly už od dob MŠ, i ty co by bez asistenta neměly ani překračovat práh budovy.
Učitelky spíš bojovaly, než učily.

Náš nejmladší (červnový) syn dostal odklad. Vůbec si ho nedovedu představit od září ve škole. Po stromech sice leze jako opice, ale je levák a měl problémy s grafomotorikou.
Navíc absolutně nejevil zájem o písmena, či počty.
V prosinci se to najednou začalo lámat. Chtěl mnohé vysvětlovat, sám si opisoval text z knížky ( aniž by tušil co píše) a začal jevit zájem o matiku.
Přišlo mi škoda nepodchytit jeho zájem co nejdřív a čekat na 1.9, tedy dalších 9 měsíců.
Začali jsme se školou v lednu a syn je nadšen. Doufám, že mu nadšení vydrží.


 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 20:22:24)
Tragiko, mně přijde, že jsme ve skutečnosti obě uvažovaly stejně. Jen Ty v rámci domácí školy a já v mezích možností běžný docházky. Obě jsme se rozhodly začít ve chvíli, kdy je pro dítě ten nejvhodnější čas...
 Lída + 4 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 21:05:47)
Tragiko, já jsem takovou učitelku zažila - teda spíš můj syn. A ta paní s tím neměla zjevně žádnej problém, děti pracovaly, snažily se, kdo byl rychlejší, bral si další úkoly... Měla v tý třídě skutečně všehochuť, od poměrně těžkýho dyslektika po našeho kluka, kterej při nástupu do školy už přes tři roky četl.~;)
 Danyse 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 13:08:31)
Ahoj Jeno, můžu se tě zeptat jak nebo na i na jakých pomůckách rozvíjíš takové to děti? Díky za radu
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 13:32:03)
Jsme Montessori škola, takže pomůcky na montessori principech.

Drtivou většinu jich vyrábim a postupně dávám ke stažení sem: http://narovine.cz/pomucky/
 Danyse 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 14:03:29)
Děkuju, určitě s tím mým neposedou zkusím využít. Jen jsem nakoukla a jestli to vymýšlíš a vyrábíš, tak tedy klobou dolů.~g~
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 17:41:50)
Pokud nejsi z druhýho konce republiky, tak kdybys měla zájem, v sobotu dělám workshop, kde si účastníci budou moct pomůcky z toho webu vytisknout, zalaminovat atd.

http://narovine.cz/informace/pomuckovy-workshop-16-2-2013/
 Danyse 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(10.2.2013 20:08:18)
To bych moc ráda, ale bohužel jsme cca 250 km daleko.Škoda.
 Shayla a 3 kluci 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:28:46)
Berusko, ale ona ta skolni zralost ditete je zralost vzhledem ke skolnimu systemu!!! A ten je jaky mame. Evidentne ten nemecky je delany i pro cerstve sestilete deti.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 12:37:52)
no to bych netvrdila... protože jednak nikoho nezajímalo, že tam žije a chodí teprve rok do školky a do školy nastupuje v cizím jazyce a druhak tam ty děti, když nastupují musí umět už číst, psát.. a napočítat a počtíat sčítat, odčítat do 20... to mimochodem se musí naučit doma, ve školce jen trénují

je teda ale pravda, že jim nikdo neznámkuje pravopis.. a tuším že první vysvědčení se známkama. je buď na konci druhé nebo až v polovině třetí třídy...

ale nároky teda jsou taky dost velké..
 Beruška+J02A07T10 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 16:26:47)
grette nevím v jaké části německa žiješ, bratr kousek od holandských hranic, a tm opravdu musel toto všechno umět, číst nahlas četli již na besídce normálně text před rodiči na vánoce předloni - tedy v roce 2011 - v první třídě před pololetím. se známkami jsem psala, že přesně nevím, jen vím, že neměl známku jako takovou
 ..maya.. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:02:04)
pokud se nesoustředí neovliníš to ani náhodou...paní učitelka neví jak pracovat s dětmi s poruchou pozornosti? v první třídě na nesoustředění má ještě tak trošku nárok, někomu to prostě déle trvá. Nabídla vám objednání v PPP? Pokud ne, tak příští rok pokud se to nezlepší tak si tam zajdi. Paní učitelce bych poradila trošku víc střídat činnosti u dětí aby se ji prcci v hodině nenudili..
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:16:25)
Mně ta jeho míra nepozornosti nepřipadá tak hrozná (tedy v aktivitách, které provozujeme spolu), ale kdyžtak se uč. zeptám, zda si myslí, že by to pomohlo, dík.
 Berda-Berda 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:53:55)
Berusko, mas uplnou pravdu, me zbytecne a dnes " modni" odklady take neskutecne stvou, ALE je to moje dite a do skoly bude chodit jen jednou a svoje rozhodnuti prizpusobim okolnostem. Do nasi skoly ( vyberova jazykovka) obcene prazdninove deti neberou. Obe dcerky jsou jarni, ve tride maji spoustu odlozenych deti, obe jsou nejmensi ve tride. Syn je take drobny, po nas, navic by tam byl opravdu nejmladsi, odkladovi spoluzaci skoro o 2 roky starsi, neni to fer vychozi pozice. A nejmladsi deti byvaji casem, klidne ve vyssich rocnicich socialne mimo. Proste se rozhodnu podle vsech okolnosti, abych mu neublizila. Skolku mame skvelou, tam by rozhodne nezakrnel.

K zakladatelce tematu, nemas si co vycitat, tak to mysleno nebylo. Clovek se rozhoduje v dane situaci jak nejlepe umi, pak uz nema cenu se s tim zabyvat ~3~
 Lída+2 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:08:13)
Berdo, když před pár lety zavedli ty papíry, kdy jsi musela povinněš do PPP, k lékaři, vyjádření školky....tak odešli do školy všichnia ve školce zbyli dvě děti....já to absolvovala...proč a kdo to zrušil by mě zajímalo....

Syn měl odklad ze zdravotních důvodů...čekal na operaci a nebylo v zájmu nikoho,aby hned během prvních měsíců chyběl, když se bude učit číst....
 Beruška+J02A07T10 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 12:33:40)
berdi... ale to je zase určité specifikum... bude chodit do spec školy.. takže to taky chápu... já to psala spíše jako všeobocně.. a tím že mám dvě zdravé děti - dva syny koncem června.. a jednu holčičku v únoru s problémem... tak si toho okolo dost všímám a v podstatě všechny děti o kterých vím, že měli odklad.. tak to bylo prostě proto, že si rodiče řekli.. že jim prodlouží dětství..
a jsou to děti které třeba mají 130 cm v první třídě..

to má ten můj páťák.. 135 a 33 kilo

malá je taky drobná má 14,5 kg a 110 cm.. . takže by byla mezi nejmenšíma.. už ve školce je mezi nejmenšíma.. a často si ji lidi pletou.. ale on ten rok tomu nedá.. takže kvůli vzrůstu bych jí to nedávala.. ale na radu psycho a neuro ano.. ti ví o čem mluví.
 ..maya.. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 8:58:02)
v první třídě se tomu nechává ještě volný průběh, posílá se nejdříve ve 2třídě, ale je to plně na třídní učitelce, pokud nezvládá je to hlavně její chyba, nikoliv tvoje. Tak se domluvte že uvidíte v 1čtvrt.druhé třídy, případně by mohla zaslat žádost na vyšetření do PPP.
 X_X 


Re: Prvňák údajně  

(9.2.2013 9:10:08)
"Mně ta jeho míra nepozornosti nepřipadá tak hrozná (tedy v aktivitách, které provozujeme spolu)"

a u těch aktivit, které provozujete spolu, máš taky pětavacet (či kolik) dalších dětí, kterým se současně musíš věnovat a které tvého syna mohou rozptylovat? to samozřejmě hraje velkou roli ~d~ můj letní kluk byl to samé - v čerstvých šesti neměl problém si třeba hodinu soustředěně sám řešit hlavolamy, které ho zaujaly, ale jakmile kolem něho byly rušivé elementy (nové hračky, které si chtěl vyzkoušet, kamarádi, kteří dělali blbinky nebo se kterými chtěl třeba jenom pokecat...), tak šla pozornost do háje. nechala jsem mu dát odklad a za ten rok se dost srovnal, živější je pořád, ale už nemá problém v hodině spolupracovat.
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně  

(9.2.2013 9:36:50)
No jasně, to nemám (zaplaťpánbůh~:-D ) já jsem reagovala na tu možnost, že by měl poruchu pozornosti. Ale možná jo, já se v tom nevyznám. Asi musíme fakt vyčkat, buď se to spraví samo nebo do nějaké té PPP zajdeme. A tyhlety poruchy pozornosti se věkem spraví?
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Prvňák údajně  

(9.2.2013 9:44:27)
A vy jste nebyli v žádné PPP před nástupem? Že jsi věděla, že má zhoršenou grafomotoriku. Při tom vyšetření školní zralosti už většinou vidí náznaky poruch učení i pozornosti..
Jinak já jsem byla dítě se špatnou grafomotorikou a první třída by pro mě trest boží, ve druhé se to srovnalo. Odklad by mi býval prospěl. Takže já PRO ODKLADY JSEM. Stejně mi to řekla i logopedka.
 X_X 


Re: Prvňák údajně  

(9.2.2013 11:53:49)
tak porucha pozornosti - nevím, já se v tom nevyznám. vycházím jenom ze svých dětí. kluk v šesti letech byl fakt poděs, sama jsem z něj několikrát pracovala k infarktu, když jsem si pro něj přišla do školky a při otevření dveří zahlídla situaci, třeba jak se učitelka otočila k jinému dítěti a můj kluk mezitím bleskurychle po skříních vyšplhal až ke stropu, protože úplně nahoře byla nějaká hračka nebo jak za mnou sjel dolů z patra po zábradlí ~q~ o situacích, kdy měli předškoláci zpívat, učitelka se k nim otočila zády a začala hrát na klavír a můj kluk během chviličky rozběhal polovinu přítomných chlapečků, ani nemluvím, to byly drobnosti. a stačil rok a sice je živý stále, ale už ví, kde jsou meze a že teď je potřeba se chvíli soustředit na učení, zábava bude potom. tak nějak k tomu sám dozrál. ale fakt je ten, že když byl sám, soustředit se dokázal. u poroch pozornosti by to asi bylo o tom, že u ničeho dlouho nevydrží, i kdyby kolem sebe neměl jiné rušivé podněty?
 JiBi* 


Re: Prvňák údajně  

(9.2.2013 17:40:49)
Poruchy pozornosti se s věkem upravují, ale záleží na míře postižení, je-li to jen porucha lehčího typu, pak samozřejmě není takový problém. Pokud je na tom někdo hodně špatně, tak "sice se to s věkem spraví, ale vyrovnaný jedinec z něj nebude nikdy", to mi řekla před léty primářka FN na dětské neurologii o synovi, a čas ukázal, že měla pravdu, syn má už dneska 22. Akorát že projevy jsou u dospělých jiné než u takhle malých dětí.

Ale co se týče toho, že tvůj syn se ti doma jeví celkem v pohodě - chtěla bych k tomu podotknout, že ty sama poruchu pozornosti nemusíš vůbec rozeznat.

Byla jsem nedávno s dcerou (v pěst. péči) v SPC (to je PPP pro děti s nějakým handicapem) a pedagožka mi po práci s dítětem řekla, že je nutno okamžitě navštívit neurologa a nasadit medikaci, že její nesoustředěnost při práci je tak velká, že ji hodně omezuje ve schopnosti učit se celkově. Pravda je, že kolikrát se při domácím úkolu bouchala do hlavy a vykřikovala něco ve smyslu, že má hroznou tu hlavu. Vůbec mě nenapadlo, že by takto mohla pociťovat neschopnost se soustředit. Ve škole si paní učitelka nestěžovala, protože dcera chodí do "zvláštní" a ve třídě je dětí asi 8, plus asistentka, takže to nějak zvládali.
 ..maya.. 


Re: Prvňák údajně  

(9.2.2013 18:09:48)
Jibi..zdravím, dlouho jsem tě neviděla, doufám že u vás vše klape~x~~;((..s tím boucháním, to dělá i syn, nadává u toho že je hloupý..no to samozřejmě není..
 JiBi* 


Re: Prvňák údajně  

(9.2.2013 21:13:21)
~3~
Ahoj lendul.., ráda bych řekla, že dobrý, ale nějak mi to nechce jít přes klávesnici ~:-D
 Lída+2 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:05:08)
Nyima+3,
chybí mi info kolik jich je ve třídě...pokud 30...je jasný, proč tam jsi každý měsíc...

prostě co nevadí v očtu o 20(to je to co syn dělá, že se nesoustředí a ona to X krát vysvtlue)...tak může totálně rozbourat výuku v 30hlavé třídě.....

Z tohoto důvodu ej lepší dětm vybrat školu menší...., prootže tyheděti píš ocenáí rodiný přístup než OBR školu.

Prostě holt dojíždí,ale máme klid~;) už víc jek osm let
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:09:08)
Je jich 18, vybírala jsem školu podle počtu dětí ve škole. Ráda bych věděla, jak to tam ve vyučování vypadá, ale on (ostatně ona taky) se asi bude chovat jinak, když tam budu vočumovat, žejo.
 Lída+2 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:22:53)
Nyima+3, tak to potom nechápu ...je jich aličko....ta úča by měla brát i tyhle rozmanitosti třídy~d~
 ..maya.. 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:09:32)
jj, taky jsem měla na vybranou, klasickou zš s asistentem (syn má as, adhd, vd) a nebo malou soukromou logo školu ...vyhrála soukromá a jsme spokojeni jak my tak hlavně syn
 Margot+1 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:08:32)
To máš těžký.
Neměla jsem ráda školu, i když mi šla velmi dobře. Prostě mi vadilo, že jsem jedna z třiceti, že musím dělat, co se mi řekne, že jsem hodnocená, cepovaná, srovnávaná s druhými.
Když děti třeba v pětce říkaly: "Jé, já bych se vrátil/a do první třídy," říkala jsem si: "Fuj, a muset to všechno absolvovat znovu".
Myslím, že i tvé dítě se bude muset smířit se školou jako nutným zlem...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:46:38)
Jj, to je přesný.
Mě takhle oslovil jeden učitel na gymplu, když jsem už coby vysokoškolačka přišla k maturitě podpořit mladší kamarádku. Prej: Že se vám po střední škole stýská? A já: Tak to ani náhodou ~t~
Vůbec nechápu, jak se moh ptát někoho, kdo byl obden na koberečeku kvůli tomu, že moc diskustuje, že se nepřezul, že má špatnej vliv na spolužáky a bla bla bla...
 L+2 ks 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:24:32)
A jak mu jde učení? Čte, počítá? Baví ho to doma?
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:49:09)
Já myslím, že mu to jde celkem dobře, nepočítá nijak třeskutě rychle, ale má jedničky. čte přiměřeně, trochu drápe, ale taky je to čím dál lepší, uč. ho hlavně obdivuje za to, co všechno ví o přírodě, o světě vůbec, takové ty věci, co si povídáme.
 Lída+2 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 12:05:36)
Nyima+3 a nepotřeboval by třeba práci navíc nebo úplně jinou z prvouky?

Pokud toho tolik ví...je dost možný, že se nudí...mému staršímus ynovi chystala na tento předmět práci jinou úřča celých 5let. Za to jí jsem neskutečně vděčná....
 Dari79 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:29:04)
Taky celkem nechápu, co by s tím jako matka měla dělat. Zvlášť ve třídě, kde je, jak píšeš, 18 dětí, by to snad ta učitelka mohla umět zvládnout, ne? A u prvňáčků?

Jinak, furt lepší, když to přednáší tobě, než kdyby stresovala dítě. Já měla v první třídě taky co den tak nějakou poznámku, ve 3. třídě jsme pak měli jinou učitelku a už to bylo v pohodě.
 Epepe 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 9:50:08)
Vidím jednoznačně chybu u učitelky.
Uplatnila bych tento postup:
1. Pokus o dohodu s učitelkou,
2. návštěva PPP.
3. Pokud by z nějakého důvodu nebyli v PPP úspěšní, rozhovor s ředitelkou, případně zvážení přestupu do jiné třídy.

Co můžete udělat vy: motivovat, vyprávět si, jak to bylo, když jste byli prvňáci vy, rodiče, hrát si na školu, přiměřeně odměňovat za školní úspěchy.
Samozřejmostí je domácí příprava (pečlivá, ale přátelská!! Nejhorší je, když se rodiče snaží dítě ve škole povzbudit tím, že ho doma u úkolů dusí) a nekritizování paní učitelky.
 Epepe 


kobereček 

(9.2.2013 9:51:49)
Abych nepopudila místní učitelky:
chybu u učitelky vidím jednoznačně v tom, že hned pořádá klepání koberečků, místo, aby se snažila vyřešit s rodiči situaci jinak, smířlivě.
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 10:18:50)
To jsou skvělé tipy, dík. Uč. je celkem rozumná, rozhodně ta naše setání nejsou konfrontační. Teď jsme vymyslely s tou příbuznou-elementaristkou, že bude syn týden chodit do školy k ní, aby ho viděla (bohužel je to 200 km odsud, jinak bych ho k ní samozřejmě šoupla). Je velice zkušená, mmj. z práce s dětmi s různými poruchami učení, chování, dys, normálně (a dost úspěšně) je integruje do své třídy. Jsem zvědavá na její pohled. Syna dobře zná, ale ve třídě se určitě bude projevovat zase jinak. Naše uč. s tím souhlasí, celkem se jí ten nápad asi i líbil, prý by si pak o synovi mohly i popovídat. Tak uvidíme.
 Kivík 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 10:29:55)
někoho prostě škola nebere, s tím nic nenaděláš...
 tamtadam 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 10:40:40)
Nojo, asi ne. Přitom on je, dá-li se to říci o šestiletém dítěti, takový "intoš", rozhodně velmi přemýšlivý, zajímá se o to, co povídáme my dospělí, o politiku, o předměty našeho zaměstnání. TAk by bylo fajn, kdyby i škola pro něj mohla být zdrojem nového poznání. Nechápu, proč to tak ignoruje, někdy naopak přichází s velmi zajímavými historkami, co jim uč. vypráví třeba při kreslení. Bylo by opravdu zajímavé, do té třídy nahlédnout ... A čert ví, za pár let to nejspíš bude zase úplně jiné.
 Kamisi 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 11:05:06)
No jo a zeptala ses ho, co ve škole dělají, jestli ho to baví? Nechci nic podsouvat, ale jestli je zvídavý a zajímá se o věci co píšeš, je velmi pravděpodovné, že opisovat písmenka do písanky a počítat berušky ho prostě nebaví a projevuje se to na jeho chování.
Učitelky mají většinou rády děti poslušné a zvídavé děti, obzvlášť chlapce, kteří bývají nepoddajní, neumí zaujmout, ba ani nechtějí, často jim takové děti lezou na nervy.
Mám s tímhle zkušenost u obou synů po celý první stupeň.
 Roya 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 11:09:57)
Nemusí, ale může klidně být nadaný (a z toho plyne to, že ho běžné školní činnosti nezaujmou)- a pak potřebuje jiný přístup. Možná by stálo za to zjistit v PPP, o co vlastně jde, aby se mohl zvolit správný přístup. Nejde o hledání "diagnóz", ale prostě zjištění, jaká je situace, a podle toho se zařídit.
 Ropucha + 2 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 16:36:08)
Nyimo, tvůj popis mi hodně připomíná mého syna.
Také šel do školy v čerstvých šesti letech, byl také na svůj věk "intoš" (sám od sebe plynně četl od 4 let, počítal, měl prostudováno spoustu encyklopedií, široké zájmy, rozhled atd.), takže jsem předpokládala, že učení ho bude bavit. Ale nebaví.
Nesoustředí se, vyrušuje, snaží se z každé práce ulít, jak jen to jde, dělá si při vyučování své věci (něco si kreslí, hraje si s mobilem, snaží se bavit se spolužáky atd..).
Už to trvá od první třídy šest let. Vystřídal už za ty roky spoustu učitelů, máme X papírů od psychologů, individuální plán (který ovšem funguje velmi formálně, učitelé to v praxi prostě neumí) a pořád je to stejné. Nikomu se nepodařilo ho motivovat, škola ho nebaví ~d~ Má jedničky, protože ho k tomu tlačím, ale jemu samotnému je to dost jedno. Podle mě prostě čekal od školy něco víc a přes všechny naše snahy se nepodařilo mu vhodnou formu vzdělávání šitou "na míru" poskytnout.
Poruchu žádnou nemá, jen mu nesedí ten systém. Kupodivu ale jen ve škole, dělá sport a tam problémy nemá, s trenéry spolupracuje v pohodě a baví ho to ~d~
 LaDa_A (2 deti) 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 12:28:24)
A ucitelce dochazi proc tam je ona?
Asi bych se o tom snazila ujistit priste, az bude sance na rozhovor.
Nemate moznost zmenit alespon tridu?
 Kač. ♀ + ♂ 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 12:39:14)
M8m holčičku teď třeťačku a nastupovala do školy když jí bylo 6let a 14 dní se v půlce srpna.
A jak píšou holky byl tam obrovský rozídl mezi ní a o rok staršími dětmi co měli odklad. Měla taky problémy se soustředěním ale hlavně s únavou.... mluvili jsm eo tom s paní učitelkou která to brala dobře a říkala že pro tu mojí holčičku by bylo iděál kdyby se nastupovalo kolem vánoc ... prostě jí tam těch pár týdnů chybělo.
Pak nějak pochopila chytla se a je to OK a teď už má školu na háku běžným způsobem.

U nás byl ještě problém že ona není dryvý a soutěživý typ a pro ní motivace být první nebo mít nejvíc samolepek nefunguje.

U nás zabralo to když pochopila že se jí čtení psaní počítání hodív běžném životě a to byl obří zlom.

Asi ti tohle moc nepomohlo ale zkušenost od nás.

A synečka dáváme už letos je červencový VŠICHNI mě odrazovali že chlapci jsou pomalejší.... máš dobře mluví, čte, částečně píše umí kličku a montovat z merukra podle návodu, sám se obleče obstará, udělá si sváču pomalá mrňousům ve školce...

 Tragika 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 15:25:39)
Buď v klidu. Syn si ještě na druhém stupni myslel, že chodí do školy kvůli přestávkám.~5~
 Shayla a 3 kluci 


Re: Prvňák údajně "neví, proč je ve škole" 

(9.2.2013 17:55:13)
A paní učitelka, ta ví, proč ona je ve škole? Možná by stálo za to jí to připomenout...

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.