Xantipa. |
|
(28.8.2013 9:30:57) Líbilo se mi, co řekla o výchově svých dětí paní Jiřina Šiklová - ale ona nemá dcery, ale jen syny. A když se jí zeptali, jestli neměla strach z toho, jak je vychová a jací z nich vyrostou lidé, tak řekla, že jí připadá, že lidé si při výchově svých dětí vůbec nevěří. Je přeci jasné, že pokud si je člověk vědom své hodnoty a vychovává své dítě, tak pro něj dělá to, co umí a může a pak to nemůže dopadnout špatně. U ní to dopadlo dobře, ale někdy to dobře nedopadne a pak je důležitý vědět, že dítě se může kdykoli trhnout a pak rodič neudělá nic a nic nezmůže. Takže si musíš věřit.
|
*Niki* |
|
(28.8.2013 9:36:28) Xantipo, souhlas. Hlavně si věřit, neklást na sebe absolutní nároky, každý to někdy nějak podělá, to k výchově patří, není každý den dokonalý, ale tak nějak obecně věřit, že vím, co dělám a věřit svým dětem. Moc to nepitvat.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 10:03:08) Val - já si vždycky myslela, že na své děti nejsem náročná, že není nutný být první, druhý, třetí....... důležitý je, aby byly spokojený. Ovšem dcera mě vyvedla z omylu - prý jsem velmi náročná, na ni i na kluky. Že prý z neúspěchu v čemkoli nedělám aféry a závěry, že je podpořím, ale je v tom cítit takový - no jo, nepovedlo se, ale máš na víc a příště to 100% bude lepší a zklamal jsi. A že prý za úspěchy málo chválím a dávám tím najevo - no jo, však to je jasný, já to věděla, že na to máš. Takže tímhle svým dětem vlastně říkám - vím, že jste dobří a tak se snažte být nejlepší. No jo - je mi záhadou, že to tak cítí, ale je to tak, takže aspoň víc chválím. Jenže je mi divně, když je mám chválit za něco, čeho dosáhlo některé z dětí snadno jen proto, že na to má talent a jinak ho to vlastně nic nestálo.
|
Ropucha + 2 |
|
(28.8.2013 10:21:03) Valkýro, no tak takovéhle umetání cestičky a vedení k nezodpovědnosti úplně nesnáším. Takže v tom podle mě nejsi přísná, ale normální. Úlevu ze školy bych dítěti poskytla dejme tomu v případě nějakého podivínského učitele, který by měl neakceptovatelný styl výuky a extrémní nároky, nebo kdyby dítě mimořádně nemělo z vážných důvodů čas na přípravu, ale jinak určitě ne. Asi jsem také drsná matka.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(28.8.2013 10:28:43) já jsem taky pro. Ale pak si vezmi, že ty jsi ta spravedlivá a zodpovědná a polovina rodičů a dětí takových není. Potom všichni ti ostatní děti mají lepší známky než tvůj syn/ dcera To mi třeba vyprávěla ségra, že jedna spolužačka z gypmlu takhle promarodila všechny důležité písemky( potom se nechala vždy přezkoušet). Gypml zvládla dobře a nyní je učitelkou. Ségra nakonec gypml nedodělala. I když teda nakonec tu vysokou má taky
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 10:33:31) - no a o čem to vypovídá? Jen o tom, že na středních školách je systém zkoušení nevychytaný a přežitý. K čemu studenty zahlcovat písemkami a zkoušením tzv. na překvápko, proč to nedělat podobným systémem jako na VŠ - je čas přednášek a procvičování látky bez známek a teď je čas na zkoušky a dopředu každý bude vědět, kdy to je. Pak by marodění na tuto zkoušku byl nesmysl, protože porušila jsi pravidla, nemáš klasifikaci, v dalším období jsi zkoušená z celého období /což by bylo mnohem větší množství/ a navíc ti hrozí, že si neukončíš ročník.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(28.8.2013 10:50:48) no to já tvrdím už dávno. Písemky by měly být předem ohlášené, studenti by měli vědět, z čeho ( jakého rozsahu učiva) se bude psát. Zkoušení taktéž. Já jsem toto vybojovala pro syna, jelikož to doporučil ošetřující psychiatr. Ale v podstatě si myslím, že by to byl dobrý styl i pro zdravé děti/ studenty. Je jedno jestli se ten student učí průběžně nebo se nabifluje 2 večery před zkouškou. Důležité je, že ten daný okruh učiva zvládne
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(28.8.2013 10:45:15) margotko, každý ať si svou zodpovědnost a své svědomí pořeší sám se sebou. Jestli někdo vystuduje nepoctivě a má z toho radost, to je jeho život. Je otázkou, jak kvalitní je ta dotyčná učitelka, ono absolvování gymnázia a VŠ samo o sobě není důkazem ničeho. Já bych chtěla, aby děti byly poctivé a náročné na sebe v životě kvůli jim samým, ne proto, aby měly vysvědčení srovnatelné s ostatními. Ono je to podle mě v praxi dost znát, že ze škol "úspěšně" vyleze kde kdo.
|
|
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 10:37:15) Val, ale ti studenti dělají jen to, co se jim dovolí a co se toleruje. Pokud to byla písemka hlášená dostatečně dopředu, tak by k tomu učitel mohl přistoupit stylem - fajn, byla těžká /a měl upravit i hodnocení té písemky, neboť evidentně přecenil schopnosti dětí/ a ti, kteří se nedostavili, tak jako kdyby měli za 5, tudíž máš smolíka, máš horší známku. U dcery zrovna tohle na střední bylo, takže na písemky hlášené dlouho dopředu prostě chodila i v době nemoci, protože při vynechání by neměla šanci na dobrou známku při výsledném hodnocení.
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 10:30:07) Val - v tomto jsem benevolentní. Starší syn s tímto požadavkem ještě nepřišel, dcera na střední ano, omluvenku jsem napsala, nemá cenu to hrotit, když za pololetí měli dvě známky a koule či čtyřka by měla zásadní vliv na hodnocení a celá pololetní práce by byla na nic. Ale nevyužívala to často, ale když potřebovala, tak jsem s tím neměla problém. Mladší syn je na prvním stupni a ten si nevěří nikdy - pokud bych ho v tom podpořila, tak do školy snad přestane chodit úplně ze strachu, že to či ono nezvládne. Ale tam je to zas jiný - z jednoho či dvou neúspěchů se tragédie nedělá, prostě to se stane, nemůže být každý připraven na 100% každý den a každý den taky není posvícení.
|
|
Inka | •
|
(28.8.2013 10:32:39) Mně by z těhle důvodů naši omluvenku nikdy nenapsali, hrozně mě to štvalo. Takže synovi jsem to párkrát za školní docházku dopřála.
|
Ropucha + 2 |
|
(28.8.2013 10:48:05) Inko, my máme gympl teprve před sebou, takže uvidím, jaká bude nakonec praxe, ale mně osobně by tedy rodiče omluvenku nenapsali nikdy, to je absolutní sci-fi a ani bych se neodvážila je o to požádat. Já měla v tomhle asi tvrdou a nekompromisní výchovu.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 10:55:34) Tak moji rodiče by mi taky nenapsali žádnou podobnou omluvenku - právě proto, že člověk musí být na sebe tvrdý a že to není správný. No tak jsem si je psala sama, já chodila do školy, takže já věděla, jak to tam chodí a co můžu a co ne. A to platí i dneska, já do školy nechodím, chodím tam moje děti, takže jsou srozuměni s tím, co od nich chci a jaký je cíl, co je mezi tím, chci o tom vědět a mám právo do toho mluvit, aby nepřekročili hranice, ale konečný rozhodnutí je na nich.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 11:09:38) No právě - nechci, aby chodily moje děti do školy znechuceně a vypěstovaly si kvůli idiotskému systému žaludeční neurozu. Takže ano - škola má určitá pravidla a mantinely a v nich je třeba se pohybovat a já je nebudu ještě zužovat, protože i v životě jsou pravidla a mantinely a je na každým, jaké si sám dá hranice. Takový je život. Já tedy neměla problém dceři napsat omluvenku výměnou za to, že o tom všem budu vědět, protože prostě chci mít kontrolu nad tím, jestli si sama uvědomuje ty hranice. Já osobně v tom nevidím nějaké podporování ve flákačství nebo tak něco, protože pokud dítě nebude chtít do školy, tak si poradí samo a pokud vůbec nebude chtít dodržovat pravidla, ty s tím nic neuděláš.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 11:30:41) No však to musí vyřešit - musí zajít za vyučujícím a domluvit s ním náhradní písemku a ještě se postarat, aby nebyl naštvaný a nevykašlal se na ni - tedy v tom smyslu, aby vyučující pochopil, že šlo o vyjímečnou záležitost, že nejde o pravidlo.
|
|
Líza |
|
(28.8.2013 11:32:08) Val, souhlas. Ustoupit dítěti a napsat omluvenku kvůli pocitu, že jinak půjde za školu, mi nepřipadá šťastné. Přitom ale neříkám, že jsem nikdy dětem nenapsala omluvenku, která řekněme trochu stála na vodě - po návratu z náročného výjezdu jsem prostě napsala rodinné důvody a nechala dítě den doma si orazit - ale z dobrého důvodu, protože vím, že jinak bychom hned řešili nějakou nemoc. Nejít do školy kvůli písemce nepřipadá v úvahu. Starší musela do školy i ten den, kdy věděla, že bude u ředitele řešit průšvih, a to byla zelená jak sedma a bylo jí zle od žaludku. Na druhou stranu, když vím, že třeba koncem pololetí po všech těch písemkách, kterých je několik denně, začne vypadat špatně a bolí ji denně hlava, tak ji den dva doma nechám, odpočinout.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 11:36:32) Ustoupit dítěti a napsat omluvenku kvůli pocitu, že jinak půjde za školu, mi nepřipadá šťastné Lízo - o tom to není. Neustupuju, mohla bych trvat na svým a nechat další vývoj na dítěti. Ale proč? Sama jsem do školy přece chodila a tak vím - naši nenapsali, tak jsem si to zařizovala sama. Moc by mě zajímalo, jestli to věděli a byla to jen taková hra - ale k čemu? Mám raději přístup - zítra či dnes nechci jít do školy, píšeme to a to, nestihla jsem to proto a proto a blablabla - dobře napíšu, proč ne. Ale chci vědět, jak se to dořešilo, kdy je náhradní termín a chci mít přehled, jak často se tohle děje, protože není možný si myslet, že odložím všechno a že stačí chodit do školy jen ve středu.
|
Líza |
|
(28.8.2013 11:44:18) No já prostě automaticky nepředpokládám, že dítě bude chodit za školu a lhát mi o tom - stejně se o tom dozvím, žejo. A když se nenaučí, tak bude mít bajli, o co jde? Co je na tom tak šílenýho, že se kvůli tomu nedá jít do školy? Holt si to bude muset opravit.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 11:50:01) Tak na některých školách si to v určitých předmětech opravíš tak na čtyřku, líp ani náhodou. Prostě debilní systém. A proto někteří dělají to, co dělají.
|
Líza |
|
(28.8.2013 11:58:24) Co je na tom systému debilního? Pokud učitel předem oznámí písemku (a o tom případě se bavíme, protože jinak by nebyl důvod se do školy bát jít), je věc dítěte, jestli se na ni připraví nebo ne. No a když nepřipraví, tak má tu bajli právem. No a opraví si to třeba na čtyřku, jo. A zbytek roku bude muset v tom předmětu makat a stejně se to může projevit na vysvědčení. To je prostě život. Příště se na to holt nevybodne.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 12:00:34) Tak v jistých předmětech to předem bylo den či dva předem s tím - učili jste se jistě přůběžně a je to za 3 měsíce. Tak to prostě nejde. Pokud je termín písemky za 14 dní, pak ano, není důvod říkat - já to nestihla, stejně odkladem o den nic nevyřeší.
|
Líza |
|
(28.8.2013 12:03:53) Hele, já nevím, a proč se neučila průběžně? Jako, jsou jistě učitelé, kteří mají vyšší, nižší, někteří velmi vysoké nároky. Ale mě by v době mých studií ve snu nenapadlo, že je to problém jiný než můj vlastní. Koneckonců, pokud jsem - v tomhle kontextu mě napadá chemie na gymplu - pokud jsem na chemii dva měsíce dlabala a v pondělí profesorka řekne, že ve čtvrtek je čtvrtletní písemka, holt se nedá svítit, co stihnu, to stihnu.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 12:16:15) Proč se neučila průběžně? Asi k tomu měla různý důvody, já se taky neučila průběžně. Na VŠ se taky v podstatě neučí průběžně, učí se na to, z čeho dělá zkoušky a z čeho ne, na to dlabe, tak to je. Někdo se pro svůj klid průběžně učí, protože to tak má nastavený a někdo ne - přijde mi to normální. Proto tento systém nevyhovuje těm, kteří na průběžnou přípravu nejsou.
|
Líza |
|
(28.8.2013 12:21:40) Hele, já se taky průběžně většinou neučila, protože flákat se je příjemnější než se učit. Ale ten žák/student ví, že jednoho dne ho z toho někdo zkoušet bude, takže není problém zlého učitele, když dá písemku, ale problém toho dítěte, který dalo přednost flákání a pohodlnosti, že si nechá přerůst množství látky přes hlavu a pak není schopný se to naučit.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 12:24:01) Není to zlý učitel, ale blbý a zajetý systém zkoušení formou neočekávaného zkoušení a písemek pomalu ze dne na den. Takže učitelé dělají tohle a studenti se zas brání, jak umí a taky na tom nevidím nic špatnýho.
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 12:18:00) Lízo - ale já nepsala, že to není její problém, je a ona ho řeší tak, jak v rámci školních pravidel může. Je na jejím rozhodnutí, jestli se k tomu postaví stylem - co stihnu, to stihnu a nebo - to ne, napíšu si to příští týden, ten víkend mi bodne.
|
Líza |
|
(28.8.2013 12:23:42) Xan, v jedné sousední diskusi jsi mluvila o své práci a o tom, že když je termín daný, tak prostě musí být hotovo. Nechci, aby si moje děti zvykaly vymlouvat se z termínů, který jsou daný... protože by se jim hodil ještě jeden víkend. Nojo, hodil. Smůla. Otázka je, proč je ta strašně důležitý napsat tu písemku dobře za každou cenu - i za cenu výmluv a divnejch omluvenek. Co je tak děsnýho na tom, že v pátek 23.11. napíšu písemku za čtyři, protože to za čtyři právě ten den umím, a pak se pokusím si to opravit, co to půjde.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 12:27:10) Jenže já ten termín vím dopředu, není to o tom, že si někdo vzpomene a zítra dodejte - na to pak jsou taky různé možnosti, jak to oddálit /pokud by to náhodou někdo zkusil/ a já toho využiju. A jsou taky jisté kontroly s krátkým termínem, kdy využiju všech možných a zákonných možností jak oddálit kontrolu do té doby, než si ji připravím. Chci říct - dlouho dopředu dané termíny dodržím právě proto, že to vím dopředu, pokud mě někdo chce nachytat na švestkách, tak mám možnost celou záležitost oddálit a nebo ne, rozhodnutí je jen na mně. A to samý se týká dětí ve škole.
|
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 12:30:19) Lízo - Co je tak děsnýho na tom, že v pátek 23.11. napíšu písemku za čtyři, protože to za čtyři právě ten den umím, a pak se pokusím si to opravit, co to půjde
protože sice písemku napíše za 4, ovšem díky tomu, že v předmětu nejsou známky, tak i při nejlepší vůli nemůžu dostat na vysvědčení lepší známku než trojku a já to prostě jinak umím na jedna či dvě, ale teď shodou okolností jsem prostě bohužel nachytána na švestkách a nebudu si ničit celkové hodnocení. Proto.
|
Líza |
|
(28.8.2013 12:38:56) Hele, neumím to na jedna až dvě, jinak bych nedostal čtyřku z písemky ;) tím spíš, když je to opakovací průřezová písemka (na kterou se nlze naučit za dva večery).
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 13:06:16) Lízo - matiku se nenaučíš, chemii apod. - to prostě musí jíst postupně, to se nejde našprtat, ale kecací předměty - tam jsem zvládala se naučit najednou, jen na to muselo být víc než 2 dny, takže třeba ohlášenou písemku z úterka na čtvrtek jsem už v pondělí zvládla za jedna. Nemůžeš to brát tak, že každá písemka se odkládá, ale prostě když se to sešlo, tak některá se odložila - to je celý. To bylo případ od případu.
|
Lída+4 |
|
(28.8.2013 16:14:50) No, Xan, na některý zkoušky z matiky jsem se učila třeba jen přes noc, a taky jsem je dala Ale je fakt, že tohle jsem si mohla dovolit až tak ve čtvrťáku nebo v páťáku.
|
Xantipa. |
|
(29.8.2013 8:55:20) Lído - já mluvím o střední, tam šlo jen o to matiku pochopit, pak jen procvičit a na písemky nebylo nutný se tím pádem učit, protože tam nebylo nic k učení u toho, kdo pochopil. Na VŠ to jistě bylo jiné, něco naučit se bylo nutný - to se mě ale netýká. Kdežto třeba literaturu jsem se musela učit, protože z hodin mi v hlavě zbyly jen útržky a potřebovalo to zakomponovat do nějakého uceleného celku.
|
|
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 13:10:24) Val - to je těžký, já neurozu neměla na škole, protože jsem si prostě rozhodla, co je důležitý hned a co počká - tam jsem byla v pohodě. Jenže pak v práci jsem nějak získala pocit, že všechno všude musí být hned, nesmí se odkládat, jinak je to špatně a už to jelo. To bylo blbě, prostě jsou věci, který se nemohou odložit a nebylo by to dobrý a jsou věci, který počkají, protože jsou možnosti jak to odložit a tak to v případě potřeby použiju a že to MUSÍM jsou jen kecy, protože opravdu musím jen umřít, u ostatního je nutný vyhodnotit priority. A je mi nějak líp - v tomto ohledu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(28.8.2013 11:42:21) Omluvenku kvůli písemce, to moje děti nikdy, nikdy nezkusily. Moc dobře věděly, že by to dopadlo tak, že buď bych je donutila se na písemku naučit třeba přes noc, nebo, kdyby mi to řekly ten den ráno, bych jim MOŽNÁ omluvenku napsala, ale pak by měly ze života peklo, protože bych je donutila se učit na náhradní písemku tak, že to v životě nezažily. No, nedělám si iluze, asi chodily v takovém případě radši za školu.
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 11:51:07) Hlavně si nejsem jistá, zda by to mělo nějaký efekt. Ráno dítě prostě odejde totálně vyfluslý a blbý a do školy nedojde - a čeho tím docílím? Ničeho.
|
JaninaH |
|
(28.8.2013 11:56:59) Myslíš, že půjde za školu, nebo že cestou padne vysílením?
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 11:57:48) Ne Že půjde za školu
|
|
|
|
JaninaH |
|
(28.8.2013 11:51:29) To ne, neseděla bych u něj, ale k ránu bych ho vyzkoušela
|
Xantipa. |
|
(28.8.2013 11:58:43) A k čemu by to bylo? Podle toho by ses rozhodla, jestli napíšeš nebo ne?
|
|
Lída+4 |
|
(28.8.2013 16:19:37) Janino, tak na to bych se mohla... Středoškoláka ráno zkoušet? Ani náhodou.
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(29.8.2013 7:07:39) Souhlas s Lízou i Val.,u dcery a gymplu je to taky běžná praxe-omluvenka "bylo mu/jí špatně,protože se bobánek nenaučil/a".Tohle není dobřeNikdy jsem to nedělala a dcera to ani nechtěla....
|
|
|
|
|