Zufi. |
|
(5.3.2014 21:31:59) To je výbornej vtípek, znám ho a kolegové též.
Já mám ve třídě chlapce (s asistentkou), v prostředku mé věty o např. o VFR, vstane a začne házet věcmi po dětech, asistentka vyskočí, co nejrychleji ho odvede ze třídy a přijdou až se uklidní, to je OK, ale bohužel často rozbije třeba sousedce věci v penálu, vylije pití do tašky, u poslední lavice stihne před odchodem ze třídy ještě shodit spolužákovi všechny věci na zem ... Asistentka dělá co může a já přiběhnu také, ale někdy to nestihnem. Pak je problém s rodiči poškozených, dožadují se náhrady...
|
Litevská...krychle |
|
(5.3.2014 21:41:43) to je fakt hrůza a v tomhle se musejí děti učit jo? svatá integrace
|
Zufi. |
|
(5.3.2014 21:48:29) Musíme být hbitější, rychlejší než on..... V jiné třídě (s 3O žáky) jsou 3 děti s osobními asistentkami a paní učitelka ,,žere,, Neurol každý den....
Je to těžké, já plně chápu rodiče, že chtějí integraci, rozumím tomu a nejsem proti, ale proč PaneBože, nemá škola aspon lepší podmínky a minimálně aspon málo dětí ve třídě?? Nejsou prachy.
|
Monty |
|
(5.3.2014 21:53:59) Zufi, já ty rodiče na rozdíl od tebe nechápu vůbec a to rozhodně nejsem odpůrce integrace. Kdybych se dozvěděla, že škola, kam chodí můj syn odmítá integrovat postižené dítě, budu první, kdo bude protestovat, pokud to bude dítě, které je integrace SCHOPNÉ, tzn. jeho intelektuální a sociální dovednosti jsou postižením nezasaženy nebo nejsou pro druhé ohrožující. V případě, že by šlo o integraci dítěte, které ječí, plive a demoluje, budu první, kdo bude proti.
|
Anni&Annika |
|
(5.3.2014 21:57:57) no me je hlavne lito tech ucitelek....zadne poradne penize, ani omarodit nemuzou a jeste aby byly na prasky aby se dozily prazdnin
|
Monty |
|
(5.3.2014 22:01:16) Anni, těch především. Mám dítě v pátý třídě, nikoho retardovanýho ve třídě nemají, ale občas se tak chovají i ti bez papíru a bez diagnózy. Představa, že tam má učitelka ještě nějakýho ječícího, plivajícího a demolujícího génia je skutečně hrozná.
|
Anni&Annika |
|
(5.3.2014 22:08:16) Monty....nase mala ve tride neco na ten zpusob ma...nevim, neptala jsem se vic. Pry je chytry, ale jinak...mlati deti /snad jen nejeci/ atd...atd..... Ale jeho tatinek rikal /pred nastupem do prvni na spolecne schuzce/, ze na vsech skolach co vyzkousel, skoncil. Takze jsme vedeli, ze tam neco takoveho bude. Pred vanocema jsem vezla tridni od male domu. Byla k.o. Rikala, ze mele z posledniho. Plna trida deti a jeden takovy mezi nima. Bez asistentky. Byla vyrizena a fakt mi ji bylo lito. Ona to se mnou nejak moc nerozebirala, ale neslo to prehlednout. Vpodstate nema reseni co s tim. Je to skvela zenska, ucitelka a v zivote si prosla svym. A vlastne jeste prochazi a tohle k tomu
|
|
|
|
Zufi. |
|
(5.3.2014 22:01:10) A v té třídě jsou 3....(jeden ječí, dva demolují).
|
Litevská...krychle |
|
(5.3.2014 22:10:16) hrůza ale ne že by mě to překvapovalo ze sociální oblasti od mentálně postižených mám zkušenost, že mají také právo na všechno, protože jsou to lidi jako my. bohužel se zapomělo na ty povinnosti k tomu
|
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 8:06:26) Jenže Monty, tady nemůžeš říct s určitostí, že to dítě není integrace SCHOPNÉ, protože se to jeví, jako že škola ještě nevyčerpala všechny možnosti, jak mu pomoct.
Možná se všichni shodneme na tom, že chování toho chlapce v současné době je pro spolužáky značně obtěžující a že je potřeba nějak zajistit, aby to nedělal.
Shodujeme se v tomto i s maminkami na "opačné straně spektra" v této diskusi (Len, Delete, Babiki..?)
Jsem laik, ale jako nejvíce nasnadě se mi jeví, že by to měl řešit ten asistent, konečně od toho ho tam ten mládenec má, ne? A evidentně v tomto existují ještě rezervy. Někdo tady psal, že v jejich škole asistent při takovém záchvatu dotyčného odvede do klidové zóny, kterou tam mají za tím účelem zřízenou, a je-li to potřeba, učí ho tam dvě hodiny sám. Musí to být pro toho asistenta dost náročné, ale proto tam přeci je?
A shodneme se i v tom, že nezvládnutá integrace je průšvih a stres pro všechny zúčastněné, tedy učitele, spolužáky a asi i pro toho dotyčného?
Já myslím, že kdyby to bylo něco, jako popisuje tuším babiki - tj. dítě má problém, ale všichni okolo něho se snaží to řešit a víceméně se jim to daří - tak by to nepůsobilo takové vášně. Já si myslím, že integrace je dobrá věc a že to může všem zúčastněným dost dát, ale taky si myslím, že ani maminkám integrovaných dětí není/nemělo by být jedno, že jejich dítě má nějaký problém (o těch přestávkách asi nekřičí proto, že by byl spokojený, asi je tam nějaký spouštěč? hluk nebo zmatek? který mu nedělá dobře), který není trvale správně uchopen a trpí tím to dítě i jeho spolužáci.
A fakt si nemyslím, že řešením by mělo být toho spolužáka vyloučit ze školy, ale nějak zabránit tomu, aby neustálým křikem obtěžoval ty ostatní - lze-li toho dosáhnout tak, že ho asistent ze třídy odvede na klidnější místo, nechť to tak je.
|
Monty |
|
(6.3.2014 9:34:03) Kudlo, jenže v tomhle případě není řešení odvést ječící dítě pryč, aby to neobtěžovalo spolužáky. To je bude obtěžovat pořád, i když třeba kratší dobu, bude to obtěžovat další děti/učitele, kteří budou přítomni odvádění dítěte chodbou NĚKAM; školy nemají obvykle zvukotěsné místnosti a podle toho, jak zakladatelka popisuje chlapcův jekot to asi nebude žádné tiché štkaní. Myslím, že základní nepochopení v této diskusi spočívá v tom, že (možná kromě Fren) nikdo není proti integraci, ale dost lidí je proti neakceptovatelným projevům toho postiženého žáka. U epileptiků se dá (i když taky ne vždycky) vysledovat, že se blíží záchvat. U duševních chorob si taky obvykle všimneš, že se stav zhoršuje, má to určité příznaky, které předznamenávají nástup ataky. U mentálního postižení je to daleko složitější, protože nikdy nevíš, na jaký podnět dítě zareaguje a zareaguje HNED. Můžeš mít vypozorováno dvacet situací, kdy dítě reaguje agresí, a objeví se dvacátá první, druhá, třetí... On ti ten autista neřekne "teď budu ječet, tak mne odveď". On prostě začne. A už v tu chvíli se stává obtížným a komplikuje život okolí. Ono by se asi nic nedělo, kdyby šlo o ojedinělé záchvaty, jenže dvakrát, třikrát denně, to je za hranicí únosnosti i pro toho sebetolerantnějšího učitele nebo spolužáka. Ono je už vcelku jedno, jestli někdo zkazil integraci nebo se pokusil integrovat neintegrovatelné dítě. Ty projevy jsou jasnou známkou toho, že chlapec není v pořádku, a jakkoli může být v jiném směru intelektuálně OK, dokonce i nadanej, tak v sociální interakci je silně retardovaný. Proto v této situaci do běžné nebo výběrové školy nepatří.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 9:42:49) Monty tak znovu polopaticky u dítěte s nadprůměrným IQ se o jakékoli mentální retardaci nedá mluvit ani omylem.Protože ji prostě nemá.Když je u autíka spouštěč nevhodného chování třeba hluk,větší počet dětí(jen příklad) tak když ho dotud odvedeš tak samo ječet přestane.Tudiž proč by ječel někde ve svém "koutku".ˇˇCtu to znovu a znovu zakladatelka píše,že dotyčný ječí o přestávkách.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 9:46:03) Jo a samozřejmě,že se dá vystopovat co autikovy vadí,i on sám je schopen dát ti signál(u VFA i říct)přestaň z nich prosím tě dělat nevyzpytatlený lidi u kterých nevíš co se stane za minutu.bavíme se o děcku s normoš IQ ne o děcku s TMR,kde beru,že by ta komunikace byla obtížná nebo nemožná.
|
Monty |
|
(6.3.2014 9:53:48) arsielo, autismus a vůbec celý PAS je tak širokej pojem, že je velice těžký ty děti jen někam zařadit, natož aby platily nějaký "univerzální" postupy nebo přesné definice diagnóz. Na tom se snad shodneme. A už včera jsem tu psala, že do mentální retardace spadá i porucha adaptačního/sociálního chování. Nezpochybňuju, že může být ten chlapec normálně vzdělavatelný, mít nadprůměrné IQ (testy IQ sociální dovednosti nezahrnují), ale podle toho, jak se chová je retardovaný právě v téhle oblasti.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 10:00:17) Monyt samozřejmě že platí přesné definice pro určení co je AS, VFA,SFA,NFA odvíjí se to právě i ruku v ruce s IQ. kde jsi přišla na to,že mentální retardace se určuje i podle poruch chování v soc.oblasti?
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:07:43) arsielo, jak, kde jsem na to přišla? Autismus je postižení, do kterýho spadá i mentální retardace (nikoli nezbytně, ale spadá, to je kus od kusu) a že se k projevům retardace počítá i porucha sociální interakce taky není nic, co by bylo nějak kontroverzní...
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 10:12:03) Monty posté a naposled ten o kom se bavíme mentál.retardaci nemá.Jinak o tom,že k autismu se může pojit MR sem přece psala.
|
|
|
|
Líza |
|
(6.3.2014 10:07:52) Monty, kážeš bludy. Do mentální retardace fakt nespadají děti s vysokým intelektem, které mají poruchu sociálního fungování; autistické poruchy mají samozřejmě velmi propracovaná diagnostická kritéria.
|
Hanka | •
|
(6.3.2014 10:13:04) Lízo, to máš marný, jsi sice psychiatr (mám dojem) a arsiela má autistické dítě, ale Monty najela do režimu "je to tak, jak říkám já" a proti tomu není obrany. Bude tě točit na slovíčkách, množinách a pomnožinách, implikacích a tak, ale neustoupí ani o píďu Všichni budou vědět své, ale Monty po dvou až třech dnech odejde s pocitem posledního slova.
Kousám se do prstů, abych se nepustila do hodně osobních útoků, protože ji jinak mám dost ráda, tož už dále budu raději mlčet.
|
Líza |
|
(6.3.2014 10:18:45) Hanko, v pohodě, já vím, jak MOnty v diskusích funguje.
|
Hanka | •
|
(6.3.2014 10:21:22) (Já vím, že víš, ono řekněme si upřímně, tohle byla taková malá ošklivá a blbě zakuklená rádoby ťafka vůči Monty, kterou to stejně spíš potěší, že jí to funguje )
|
Líza |
|
(6.3.2014 10:26:35) Jj. To moje spíš byla informace pro ostatní kolemjdoucí, aby nedejbože těm bludům neuvěřili, jinak bych to nechala bez komentáře.
|
JaninaH |
|
(6.3.2014 10:29:09) k projevům retardace počítá i porucha sociální interakce . Z toho mi vychází, že Aspergerův syndrom je taky mentální retardace, ale nějak se mi to nezdá.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 10:35:44) jani to se ti nezdá velmi správně. Mentální retardace představuje výrazně sníženou úroveň inteligence. Při její klasifikaci se v současné době užívá 10. revize Mezinárodní klasifikace nemocí, zpracovaná Světovou zdravotnickou organizací v Ženevě, která vstoupila v platnost od roku 1992. Podle této klasifikace se mentální retardace dělí do šesti základních kategorií: lehká mentální retardace, středně těžká mentální retardace, těžká mentální retardace, hluboká mentální retardace, jiná mentální retardace, nespecifikovaná mentální retardace.
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:39:11) Jiná mentální retardace Do této kategorie patří jedinci u nichž nelze určit stupeň intelektové retardace pomocí obvyklých metod nebo je to nesnadné či nemožné (např.: nevidomí, neslyšící, nemluvící, jedinci s těžkými poruchami chování, autismu,…)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ment%C3%A1ln%C3%AD_retardace
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 10:43:45) Monyt že zrovna ty budeš operovat wikinou,která není nijak odborná mě překvapuje.Tohle už totiž neplatí,navíc i kdyby tady IQ změřit šlo.
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:53:19) arsielo, mám dost práce, tak jsem vzala první odkaz, co byl po ruce.
|
|
|
aky |
|
(6.3.2014 10:59:25) Aha, cize: A) autista/ hluchy/ hluchonemy/ slepec + neda sa zistit stupen intelektovej retardacie = dg. jina mentalni retardace B) autista/ hluchy/ hluchonemy/ slepec/.... + da sa zistit stupen intelektovej retardacie ( ziaden nezisteny, IQ 130) = dg. mentalni retardace
|
|
Líza |
|
(6.3.2014 11:00:25) LOL, takový hovadiny tady cituješ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:27:42) Nejde mi ani o poslední slovo, ani o nějaký pochybný "vítězství". Nebojuju s vámi a nemám potřebu si cokoli dokazovat. Tlumočím pouze názor - nejen můj - že takto projevující se dítě nepatří do běžné školy. Vy si můžete myslet něco jinýho, neberu vám to. Jen si myslím, že je dobrý brát v potaz i to, že lidé s tímto názorem existují. To je celé. A že budou hájit zase práva svých dětí, pokud je bude integrovaný žák obtěžovat nebo napadat. Se zdravým spolužákem se dají věci řešit různě, kluci se poperou, zanadávají si, pozurážejí se... s postiženým, který má asistentku, to jaksi nejde. Navíc je postižený a oni to vědí. Ale pokud je bude denně dusit a otravovat, výsledkem celý integrace bude leda to, že začnou postižený nesnášet. Fakt si myslíte, že je to žádoucí? Přiznám se, že já ne.
|
Palac + 1 |
|
(6.3.2014 10:30:03) "jsem tolerantni, postizeni mi vubec nevadi, ale nesmi mi narusovat moji zinu. idealne, kdyz je vubec nevidim. n dobre, chvilku videt je zvladnu. tak jsem tolerantni".
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 10:31:43) Palac, ale jenom vidět, slyšet už nee
|
|
aky |
|
(6.3.2014 10:34:06) Alebo - postihnutych mam rada, ale nesmu sa spravat ako postihnuti.
|
|
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 10:32:46) Monty a napadlo tě ,že ani ty rodiče prostě nejsou nadšený(myslím obecně) celá situace jim vadí,ale prostě nemaj jinou možnost .Protože si jejich dítě hází školy jak horkej brambor nikdo je nechce nikam nepatří a přitom ze zákona do školy chodit musí.jasně že začnou bránit práva svého dítěte,to mi přijde uplně normální.je mi v podstatě líto všech stran jak v tomhle sporu,který ej tu popsán tak i obecně.A naštavná sem max tak na politiky,který situaci i přes úpěnlivé žádosti dlouhodobě neřeší.
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 10:35:12) Arsi, ale neměli by pak i rodiče tohoto dítěte tlačit na to, aby ta asistence byla efektivní?
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 10:42:17) Kudlo a myslíš že to nedělaj? ted to myslím obecně,neznám tenhle konkrétní případ.Jo určitě je nějaké procento rodičů co to berou moje dítě má diagnozu sedněte si z toho na prdel a trpte(stejně tak to ,ale máš u zdravé populace,že rodiče nekriticky vyžadují pro dítě to či ono).Ale většina se snaží to nějak řešit,jenže ono to dost často prostě nejde. Když uvedu jen náš příklad,snažím se přesvědčit psychologa,že moje dítě kolektiv 30dětí nedá,že se tam zblázní a bude otravovat všechny okolo.Výsledek: maminko zbytečně přeháníte syn si jistě zvykne .Bum schopen návštěvy ZŠ bez asistenta.kdybych na tohle dala tak tu v říjnu řešíte mého syna.Protože by tu byl zoufalý dotaz proboha co dělat když naše zdravé děti napadá... Dokud bude v ČR brán autismus(kort s normoš IQ) jako modní nálepka zpovykanejch rodičů a ne jako problém,který se musí řešit tak se tu furt budem točit dokola.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 10:44:42) Souhlas
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 10:34:33) "Se zdravým spolužákem se dají věci řešit různě, kluci se poperou, zanadávají si, pozurážejí se... s postiženým, který má asistentku, to jaksi nejde."
Za prvé, je fakt žádoucí řešení problémů "poprat se, zanadávat si, pozurážet se"?
To zní zajímavě od člověka, který mnohokrát deklaroval, jak jsou pro něho v partnerském životě nepřijatelné "hádky".
Navíc od řešení problémů je tam snad ta asistentka, nebo myslíš, že ta tam sedí jako dřevo a nedělá a neřeší vůbec nic? Vždycky jsem si myslela, že ten ASISTENT je tam právě proto, aby ASISTOVAL, zprostředkoval kontakt mezi svým chráněncem a zbytkem třídy.
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:38:21) Kudlo, nevím, jak moc je žádoucí, každopádně je to běžný. Děti se vždycky praly, hádaly, nadávaly si. Jsou to děti, ne klony Gutha Jarkovskýho. Pokud nevidíš rozdíl mezi tím, že se Pepa s Karlem jednou týdně poperou kvůli nějakému sporu a mezi tím, že Otík denně 3x ječí, plive a demoluje, nic s tím nenadělám.
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 10:39:41) Monty,
já hlavně vidím rozpor v tom, jak moc se ty sama bojíš agresivních projevů (byť se jednalo pouze o zvýšení hlasu), a s jakou lehkostí to bereš jako normu v prostředí, kde se pohybuje Tvůj syn.
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:42:03) Kudlo, mně bude čtyřicet, já se nepohybuju v prostředí, kde by se kolegové prali nebo si nadávali. Když mi bylo 11 jako synovi, tak mi nijak a v ničem divný nebo závadný nepřišlo. Dětský kolektiv má svoje pravidla a specifika a dospělý zase svoje.
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(6.3.2014 10:38:02) Ale to víš,že má být na běžné škole. Možná by stačilo dítě co ječí dle zakladatelky jen o přestávce stačí odvést minutu před zvoněním pryč
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 10:43:55) Jahalo, vis co mě napadlo? Nemůže byt spouštěčem ta změna? Konec hodiny a začátek přestávky? Už ses s tím někdy setkala?
|
|
Jahala. |
|
(6.3.2014 20:50:20) Lendul, myslím že je pro něj spouštěč přestávka. Nemám zkušenost s autistou na druhém stupni jako asistent, ale s páťákem a tomu jsem udělala rozvrh na jednotlivé dny kde měl od příchodu do školy napsáno co bude dělat a s kým, 8:35 příchod připravit na ČJ WC odevzdat DÚ hra s kamarády 8:00 ČJ učitelka Alexandra Vomáčková asistentka Petronela Vopršálková 8:45-8:55 uklidit ČJ, připravit M, WC relaxace na míči 8:55 M učitelka Alexandra Vomáčková asistentka Petronela Vopršálková 9:40-10:00 Uklidit M, svačina, WC, hra se spolužáky, WC 10:00- 10:45 AJ učitelka Břetislava Čepičková asistentka Petronela Vopršálková 10:45-10:55 uklidit AJ, WC, zkontrolovat květiny připravit na PČ 10:55 VL učitelka Alexandra Vomáčková asistentka Petronela Vopršálková atd. to na každý den. Podrobněji než co bude při hodině potřeboval vědět co s časem o přestávce, ten byl pro něj neuchopitelný. když měl nejistotu byl nervózní a byl problém. tohle nu to dost usnadnilo a když nevěděl stačilo říct Pepčo co máš dělat? Nevím, Tak si to přečti. Na druhém stupni jsou vesměs nejhorší přestávky, přechází se do učeben, je ve větším kolektivu, který je navíc namíchaný ze všech tříd Jsou tam děti co ho neznají od první. Nová asistentka má víc práce o přestávce než já. Je starší všem začala puberta je to prostě jiné, ale struktura by jistě pomohla i Zakladatelky případu on je naví asperg, mělo by možná smysl sním víc probrat co on vidí jako problém, co ho rozčiluje a možná by sám přišel na řešení
Zakladatelka by měla zajít do školy a v klidu říct, že má syn problém a jak to vidí učitelka a asistentka. Ono to klidně může být tak, že se děti o přestávce baví tím kdo dřív vytočí Emila. I to by mě nepřekvapilo. Děti jsou totiž dost velký provokatéři a poťouchlíci a můžou se i bavit tím, jak pak úča s asistentkou neví co s tím.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 22:00:32) Jj asi to tak bude, super je plán, taky doma používáme.
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:31:03) Lízo, hmm... a poruchy sociálního chování jsou poruchami proč, když vlastně o nic nejde? Buď mi nerozumíš nebo nechceš rozumět, ale poruchy sociálního chování prostě mohou být dané mentální retardací, event. duševní poruchou, nicméně není to standardní stav, že. Jinak by se jím asi nikdo nezabýval. Jestli si inteligent párkrát denně zaječí a zaplive a sem tam něco rozbije, tak v nějakém směru nezapadá do normy. Jestli má IQ 50 nebo 150 je úplně fuk. NENÍ NORMÁLNÍ.
|
JaninaH |
|
(6.3.2014 10:32:40) Na tom se shodla většina diskutujících, že se to musí řešit.
|
|
|
|
aky |
|
(6.3.2014 10:29:37) ...A už včera jsem tu psala, že do mentální retardace spadá i porucha adaptačního/sociálního chování.
Monty, presne tak. A medzi vtaky patria dvojnohe stavovce, ktore znasaju vajcia plus zirafa, delfin a hroch. Proste si definiciu upravime podla potrieb.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 10:08:37) Monty,
si děláš srandu?
Jestli je to bude obtěžovat pár minut, než bude hoch odveden, tak to snad nějak vydržej. Mírná míra frustrace k existenci mezi lidmi snad patří. Nehledě na to, že jestli to správně chápu, tak hoch se odvedením zklidní. A v neposlední řadě spolužáci uvidí, že se to ŘEŠÍ, a třeba nebudou mít pak takovou potřebu to komentovat na facebooku.
Tj. já navrhuji nepřijatelné projevy toho žáka napřed řešit a teprve když vyčerpám všechny možnosti, uvažovat o jiném způsobu jeho výuky, ty bys neřešila nic a preventivně ho rovnou z té třídy odstranila.
Předkládám k uvážení, jak se tedy má dotyčný té sociální interakci naučit, budeš-li uvažovat stylem "neumí to, tak pryč s ním". Vždyť nebude mít ani možnost. A jak to s ním bude v dalším životě? Taky ho radši někam odklidit (po vzoru Fren a "zlatý komunisti" ) aby někomu nevadil?
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:14:49) Kudlo, mně přijde, že si děláš srandu ty. Proč by mělo dvacet dětí "nějak vydržet" něco, co je obtěžuje? Z jakýho důvodu? Aby se mohli prsit, jak jsou děsně tolerantní, že to "nějak vydržej"? To je podobný, jako bys ženě, který manžel vlepí jednou za týden facku z každý strany řekla, že to má nějak vydržet, když je jinak hodnej, nepije, neběhá za ženskýma a uživí rodinu. Já bych to nevydržela a moje dítě taky ne. A to si nemyslím, že je nějaký monstrum bez sociálního cítění. Naopak. Jak vidí žebráka nebo prodejce Novýho prostoru, už mu nese drobný, ale fakt nebude snášet denně něco, co mu bytostně vadí.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 10:18:49) Monty ještě k těm třídám pro autisty ještě ti to zamotám,vem si že spoustě autíků(včetně našeho) vadí hluk asi tak jak si popisovala svého syna.Běžně vystupujem z MHD,fén,vysavač brečí bolestí.Takže jak bys to pak chtěla dělit,jedna třída autíci,který nesnášej hluk,další který ječej? nebylo yb jednodušší aby se zapojila škola,asistent rodina a situaci vyřešili na míru konkrétnímu jedinci?
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 10:31:10) Monty,
četla jsi vůbec, co jsem psala?
Já výslovně píšu, že považuji za nežádoucí, aby "museli vydržet" každou přestávku vyplněnou neustálým jekem, ale myslím, že pokud dotyčný začne ječet a asistentka ho okamžitě odvede, tak několik vteřin jeku ve třídě a pak vzdalující se jekot na chodbě už by snad vydržet mohli.mají
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:35:31) "...myslím, že pokud dotyčný začne ječet a asistentka ho okamžitě odvede, tak několik vteřin jeku ve třídě a pak vzdalující se jekot na chodbě už by snad vydržet mohli."
Kudlo, no a já si to nemyslím. Stejně jako si nemyslím, že se běžný člověk projevuje denním jekem, pliváním a demolicí čehokoli. Může být klidně génius a lidi budou obdivovat jeho dílo, takových géniů byly v historii mraky, ale pokud se před nimi začne takhle chovat, tak jim to bude nepříjemný a budou se mu vyhýbat. To je celý. Pokud má někdo potřebu mne napadat nebo ironizovat, co píšu, je mi to fuk, taky se občas neudržím s tou ironií, ale proboha nesnažte se mne přesvědčit, že je to OK a vlastně o nic nejde.
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 10:38:21) Monty,
a opravdu dokážeš ze školního života svého dítěte odstranit ÚPLNĚ VŠECHNY věci, které by ho mohly potenciálně frustrovat?
Nebavíme se přece o situaci, kdy dotyčný ve třídě ječí, plive a rozbíjí věci zcela nekontrolovaně, aniž by s tím kdokoli cokoli dělal, že ne?
Ale o situaci, kdy je při pokusu o toto dotyčný odveden/situace řešena tak, že ostatní žáci nemají pocit, že by toto jednání bylo dotyčnému tolerováno.
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:40:27) Kudlo, přečti si znovu téma. To, co popisuje zakladatelka bych já ani jako dítě, ani jako rodič, snášet nechtěla. Dovedu si představit tisíc a jednu podobu integrace, která je v pohodě, tohle k ní nepatří. Tečka.
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 10:51:18) Monty,
zakladatelka píše, že ječící dítě je ponecháno celou dobu ve třídě, já i jiní jsme tu opakovaně psaly, že v této formě to také považujeme za nepřijatelné. V tom se tedy shodujeme a nechápu, s čím tedy polemizuješ.
Ty píšeš, že by ti vadil i hluk při odvádění dotyčného ze třídy, ale pak tedy zas nechápu, proč se znovu odvoláváš na to, že by ti vadila situace popisovaná zakladatelkou, když se bavíme o situaci o dost jiné (nepřetržitý křik po celou přestávku versus chvíle křiku při řešení situace)
|
Monty |
|
(6.3.2014 10:57:41) Kudlo, už nemám čas, mám moc práce. Uzavřu to tím, že v téhle konkrétní situaci by mi integrovaný žák vadil a nepokládala bych jeho pobyt ve škole za žádoucí ani pro něj, ani pro ostatní. IQ je prima, ale i sociopat může mít IQ génia, nic to nemění na tom, že bude pro ostatní obtížnej. Lidi jsou ve svý podstatě pořád stejný, ať už se mění názory a přístupy odborný veřejnosti jak chtěj. Kdo ječí, plive a demoluje, bude pro ně obtížnej. Možná je tu pár světců, kterým by to nevadilo, já mezi ně nepatřím.
|
Raduna |
|
(6.3.2014 11:03:00) Monty,
je to marný, je to marný, je to marný
Když už neví, jak by ti vysvětlili, že ječení je naprosto normální a komu to vadí je netolerantní pařez, tak tě začnou chytat za slovíčka a definice a začnou po tobě chtít citáty z tvé jistě rozsáhlé knihovny, protože ví, že je hledat nebudeš mít čas a budou mít tudíž poslední slovo. Jak typické :)
|
JaninaH |
|
(6.3.2014 11:06:42) Raduno, včera tady někdo uváděl definici trollování, je to přesně to, co teď děláš. Proč to děláš? Tady přece nikdo nepsal, že ječení je normální, celkem jsme se shodli, že situace se musí řešit.
|
Raduna |
|
(6.3.2014 11:14:34) Janino,
já myslela, že někoho se zastávat v diskuzi je úplně normální a běžný jev?
Nebo musí všichni jen přitakávat, aby to nebylo trollování?
|
JaninaH |
|
(6.3.2014 11:18:17) Ne, někdo tu včera psal, že trollování v diskusi je útočné reagování v diskusi na něco, co nikdo nenapsal.
|
|
|
|
Líza |
|
(6.3.2014 11:07:57) Raduno, citáty z jistě rozsáhlé knihovny na téma diagnostika mentální retardace? Vždyť tady Monty tvrdí, že nebe je zelený a dvě a dvě je osmnáct, proboha.
|
x x |
|
(6.3.2014 11:17:01) Myslím, že je dočista jedno, jaké IQ kdo má, pokud není schopen studia ve skupině, může mít IQ třeba 150 a do školy nepatří.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 11:18:42) Žubko a kam potom patří. Jako nemyslím to opravdu zle,jen by mě zajmalo,když říkáte že do školy nepatří,jak byste zajistili povinné vzdělání daného člověka. Díky
|
|
|
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 11:08:46) Jak typické Raduno :D..vylezt když začne Monty mávat :D...
mmch Monty neuhne, ona nechce slyšet jiny názor, bude raději čerpat z wiki základní fakta které jsou ale staré a neuplne
|
Raduna |
|
(6.3.2014 11:16:58) lendul,
Monty naopak jiný názor slyší, akorát se s ním nemusí vždy hned ztotožnit, když její je prostě opačný a jistě si ho nevytvořila před 5 minutami, ale vznikal v průběhu celého života. Diskuze je o tom, že si sdělujeme svoje názory a důvody a argumenty proč tento názor zrovna máme. Nikdo ale není povinen svůj názor změnit jenom proto, že ho ostatní jinak označí za trolla nebo po něm začnou nesmyslně na všeobecné neodborné diskuzi vyžadovat odborné citáty.
|
|
|
Monty |
|
(6.3.2014 11:22:13) Raduno, to nemá smysl. Vzdávám to. Třeba je hypoteticky možný, že by Líze, Lendul a mnohým dalším nevadilo, kdyby denně v jejich blízkosti někdo cizí ječel, plival a demoloval, lidé jsou různí. Třeba by to i pokládali za žádoucí, normální nebo za projev geniality. Já to pokládám za známku toho, že dotyčný nezvládá a dovedu pochopit, že to jeho okolí neskutečně prudí. Důvod je mi vcelku ukradený. Nemám ani čas, ani náladu se tady vypisovat s nějakým definicemi z knih, ani to není relevantní, žádný jednotný názor nebo definice stejně neexistuje a všechno se dá povytrhat z kontextu tak, aby si každý našel to své. Přiznám se ale, že mám docela chuť si to ověřit v praxi a mrzí mne, že nemám čas ani možnosti zajít si 3x denně k některé z místních zastánkyní ječení ve škole, zaječet si u nich, zaplivat a sem tam něco rozbít. Klidně i s asistentem. Počítám, že by vydržely tak dva, tři dny... ale chudák syn zakladatelky, který je navíc nemocný, to má snášet pět dní v týdnu deset měsíců.
|
Líza |
|
(6.3.2014 11:25:26) Monty, ty jsi demagog Ono by to asi bolelo říct - "o tý diagnostice nic nevím, píšu kraviny".
|
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 11:22:17) Raduno,
to skutečně nevidíš, že Monty polemizuje ÚPLNĚ S NĚČÍM JINÝM, než co tvrdí ostatní, a že jim toto tvrzení, které nikdy neřekli, podsouvá, aby měla s čím polemizovat?
NIKDO, dokonce ani maminky s postiženými dětmi, tady přece NETVRDÍ, "že ječení je naprosto normální a komu to vadí je netolerantní pařez" , všichni uznávají, že situace obtěžující JE a že je potřeba ji řešit. Jen zpochybňují, jestli jediným řešením je opravdu dotyčného žáka z té školy odstranit.
Akorát Monty tady pořád dokola mluví o jakémsi "plivání, demolování a křiku" ve stylu, že to žák nekontrolovaně dělá celý den a nikdo mu v tom nebrání, a vášnivě se proti nám vymezuje, jako bychom tvrdily, že něco takového je nutné bez dalšího tolerovat.
Což, musíš uznat, tady netvrdil nikdo.
|
Monty |
|
(6.3.2014 11:24:52) Podruhé: Chlapec mívá různé výbuchy, kdy např. něco zničí, plive a JEČÍ. Ty velká písmena jsou proto, že i podle učitelů to je ječák jako hrom. ... Často se ty výstupy opakují dvakrát - třikrát za den a můj syn trpí.
Jaké jiné řešení má tato konkrétní situace, než to, aby chlapec ze školy odešel?
Nazdar. A speciálně pro aky
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 11:28:44) No řešení může být spousty, co vyřešíš ,že odejde. Znovu se ptám kam? Ok vyřeší se tím problém zakladatelky,ale ne problém jako takový. Ano opakuju posté situace by mě i mému dítěti velmi vadila,snažila bych se to řešit v maximální možné míře.
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 11:34:14) Jaké jiné řešení?
Třeba aby odešel (byl odejit) z té třídy během záchvatu, nikoli z té školy nadobro?
|
*Aida* |
|
(6.3.2014 11:42:31) Kudlo, Tem ""zachvatum"" se da na 90% predchazet. Staci assessment spoustecu, to dite opravdu neni nepredvidatelne. A je nutne to dite ucit, jak tem zachvatum muze predchazet on sam. Opravdu se nejedna o neresitelnou situaci a dite, ktere se toto nauci, ma veskere predpoklady k samostatnemu zivotu. Monty operuje s tim, ze je to neresitelne, takovy clovek je nepredvidatelny a nelze s tim nijak pracovat. Coz neni pravda.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 11:43:56) Ano, to jsem už zmiňovala...
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 11:47:10) Aido,
jsem úplný laik, ale tak nějak jsem si to myslela, včetně možnosti spolupráce s dotyčným.
Monty k tomu přistupuje, jako by to bylo zvířátko se základními projevy neschopné domluvy, je-li schopen studovat náročnou školu, tak takový zcela jistě není.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 11:49:27) Kudlo proto sem se to snažila Monty vysvětlit,bohužel marně.Souhlasím s Aidou,že se to dá z 90% vystopovat a předvídat.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 11:51:56) Ja si nemůžu pomoc ale mě to už přijde jako cílená provokace od Monty.
děláš ze sebe blbou nebo o co ti jde?
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 11:52:31) Jestli tomu tedy dobře rozumím, tak to ječení je v podstatě reakce na nějaký spouštěč, kterou ten člověk nedělá schválně a nemůže ji tak úplně vůlí ovlivnit a (jako že by se řeklo "okamžitě přestaň ječet" a on by okamžitě přestal).
Ale ve chvíli klidu je schopen rozumově pobrat, když se mu vysvětlí, že tohle chování je z těch a z těch důvodů nepřijatelné, a je schopen spolupracovat na objevení té příčiny a zmírnění následků (jako že když si společně s odpovědným dospělým uvědomí, že příčinou je hluk a zmatek o přestávce, tak bude schopen a ochoten o přestávce třeba odejít na místo, kde takový hluk a zmatek není)?
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 11:54:49) Jj Kudlo, tak to je...
třeba můj syn nesnese když někdo hodne nahlas mluví, je z toho unaveny. Boli ho hlava atd, naučil se odejit ze třídy sám,ale nebylo to hned.
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 11:56:27) .. a pak by ještě měla škola nějak zajistit, aby ho tam nikdo neotravoval a ÚMYSLNĚ neprovokoval.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 12:30:51) tak na tohle jsme měli přímo cvičení...za každé zvládnuté neotočení se za provokací spolužáka si syn kreslil smajlíka...měl jich deset dostal velkého smajlíka nebo odměnu...odměny u těchto dětí fungují bezvadně, pokud není důvod něco dělat je třeba je trošku více motivovat.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 12:35:49) pokud chcete zde tabulka intervence pro lidi s aspergerovým syndromem
http://snoezelen.sk/prilohy/Intervencie%20u%20osob%20s%20Aspergerovym%20Syndromom.pdf
|
|
|
|
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 12:00:56) Kudlo ano rozumíš tomu v podstatě dobře,je to reakce na spouštěč.
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 12:03:09) Děkuji.
Pak bych neviděla zásadní problém v tom, aby se to inteligentní člověk ve spolupráci s ostatními nemohl naučit řešit.
A myslím, že správně uchopené by to mohlo hodně dát jak jemu, tak jim. Ale ne tak, jak je to teď, že oni oprávněně cítí, že je jeho chování otravuje, a patrně z bezmoci to aspoň komentujou mezi sebou na facebooku.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 12:17:04) jj situaci celkem podobnou jsme zažili, "otravný" teda nebyl syn ale jeho spolužák (zřejmě má taky AS, ale rodiče řeší více jeho problémy se srdcem, navíc je v pěstounské péči a tím je vše ztížené-diagnostika atp) a taky se naučil ve třídě fungovat. Chce to jen chtít, udělat si sezení s vedením, s rodiči toho kluka, pozvat spc-ti jsou velmi ochotní přijít i do hodiny a dát rady jak situace řešit...možností je hodně, jen je třeba je řešit ve škole, ne na netu
|
|
|
Kapradina |
|
(6.3.2014 12:16:18) OK.
Mám tedy otázku na maminky těchto podobně integrovaných dětí. Shodly jste se tady, že reakce těchto dětí (ječení, agresivita, hučení, plivání ...) je reakce na nějaký spouštěč. Proč tedy rodiče trvají na integraci takového dítěte, když ví, že ve třídě s 30ti žáky je těchto "spouštěčů" X? Nebo máte a umíte tyto spouštěče vypozorovat a pojmenovat a předaly jste je učitelce, asistentce, spolužákům, aby se jim snažili vyvarovat? Co jste konkrétně vy udělaly pro to, aby vaše dítě mohlo být integrováno v konkrétní třídě s konkrétními dětmi?
V této diskusi mě třeba zarazila reakce, kterou psala Koa, že kdyby za ní přišli rodiče spolužáků jejího syna, tak se s nimi odmítne bavit a odkáže je na školu. Nerozumím tomu proč? Jak tedy podle vás má ta správná integrace vypadat, když ti, kterých se to týká, možná ani neví jak se k takovému dítěti chovat? Řekl jim to někdo?
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 12:21:43) ano, my spouštěče dětí známe, známe je teda z normálního života, ve škole jsou pak další spouštěče které se ukazují během školní docházky a je vždy důležité aby rodiče s třídním učitelem tohle řešili hned když k tomu dochází. Všímaví učitel rozezná kdy k afektu u dítěte dochází, dokáže mu předejít, případně asistent. Ale jsou i děti u kterých jakákoliv intervence nefunguje, to ale opravdu spíš u dětí s nízkofunkčním autismem, u dětí s těžkou mentální retardací, s problémovým chováním kteří nejsou schopni spolupráce-nebo nechtějí spolupracovat, pak je to vše na strašně dlouhou dobu. Většina SPC center a nebo pak třeba APLA pořádá pro tyto děti nácviky social.dovedností kde se právě učí jak reagovat na situace které neumí zvládat, hrají se tam přímo scénky se situacema, které se třeba i točí na video, protože lidi s poruchou autistického spektra mají velmi špatnou představivost a musí situaci nejen zažít ale taky nejlépe vidět, tak se jim lépe ukotví.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 12:26:17) Souhlasím s tím co píše Lendul napsala bych to samé.
|
|
|
*Aida* |
|
(6.3.2014 12:42:21) Kapradino, Jako prvni krok je potreba, aby skola s ditetem a rodici sedla a probrala, co diteti vadi. U nas na to meli primo udelany dotaznik. Byly tam vjemy jako napr moc barevnych veci ve tride, prostory bez oken, hluk, snaseni dotyku, zmeny, zda potrebuje mit vizualni program dne atd. Muj syn chodi do skoly, kde je pres tisic deti. Nezvlada skolni jidelnu od stani ve fronte az po manevrovani s tacem mezi detma, hledani mista k sezeni a jezeni v ramusu. Takze proste z hodiny pred obedem odejde s asistentem o pet minut driv, ve fronte nestoji a jidlo si muze odnest jinam. To je jen priklad. Muj syn momentalne nezvlada a nezvlada hlavne skola. On nedava ten pocet deti. Jenze je akademicky ""malo pozadu"", takze ho proste neni, kam dat. Ceka me velky boj a pocitam i se soudem, abych dite dostala do specialni skoly. (Nejsme v CR).
Jinak tedy moje dite melo projevy typu hazeni vecma taky, ale to bylo v dobe, kdy zacal chodit do skoly. A tam nastoupil ve 4 letech, kdy komunikace byla velky problem. Hoch ve tride syna zakladatelky, pokud je na vyberove skole, tak je schopny verbalne komunikovat a vyjadrit, co mu vadi. Je potreba ho naucit rozpoznat, kdy uz to zacina ""nedavat"" a dat mu strategie k tomu, aby se sam te situaci dokazal vyhnout. Bezne treba deti maji karty, ktere zvednou ci daji uciteli na stul a odchazi ze tridy na predem urcene misto. Ma to tak i moje dcera, ktera zadne problemy s chovanim nema, ale ma naslouchadla a pokud je ve tride prilisny hluk, tak si na chvili odejde cist do knihovny.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 12:49:23) jj tady mě k tomu ještě napadá že taky možná pomůže nějaký jejich smluvený signál, kdy chlapec ví že bude následovat afekt a dá tak vědět. Například u syna platí když má tendence něco déle vysvětlovat a pitvat ( u AS běžné, musí sdělit vše co ví) tak má učitelka červenou kartičku, neřekne.... bud potichu, to stačí nebo tak něco ale jen zvedne tuto kartu, pro něj znamení že už to stačilo a má si sednout...pak zase mají pravidlo že pokud vidí že je už unavený tak ho nechává pár minut klukům ve třídě povídat něco o tématu které ho aktuálně zajímá. Ted aktuálně je to minecraft a o tom on dokáže mluvit 24/7...on se uvolní a jede se dál..prostě jde vždy nějak se domluvit, ale nejdůležitější je komunikace
|
|
Kapradina |
|
(6.3.2014 12:49:30) Aido, děkuju za odpověď - prosím ten dotazník se pak dostal i mezi ostatní děti? My se pořád bavíme o komunikaci mezi rodiči a školou postiženého dítěte, ale jak se k informacím dostanou ostatní děti a rodiče, kterých se to také týká? Z čeho oni mají čerpat? Koho se oni mají ptát?
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 12:55:48) aida ti napíše jak to funguje v uk
popíšu jak to funguje tady v čr
na školách takový dotazník ofiko není, dotazník dělá vždy spc kteří pak zároven se školou, rodičem sestavují IVP-resp škola na základě doporučení z spc sestavuje ivp na kterém se podílí i rodiče
co se týče informovanosti ostatních rodičů, těm se tyto info nesdělují, záleží jen na rodičích zda rodičům spolužáků řeknou jaké má dítě problémy, ale spíš se to neříká než říká...popravdě se tomu nedivím, protože lidi dělají rychle úsudky
|
Kapradina |
|
(6.3.2014 12:58:42) lendul,
a podle jakého klíče se tedy ty děti mají ke spolužákovi chovat, když jim nikdo nic neřekne? Jak mají rodiče těchto dětí těm dětem pomoci, když oni taky nic neví? A dozvědět se to až v momentě, kdy postižený spolužák mému dítěti nějakým způsobem ubližuje je už docela pozdě.
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 13:02:42) to je právě to co tady v našem školství nefunguje...
může třeba někdo z spc udělat přednášku o tomto problému, vysvětlit jak se ke spolužákovi chovat ale tohle se děje spíš na 2stupni nebo středních školách, v dnešní době si dokáží studenti sami najít něco o poruše nebo pokud mají zájem sami si zjistit přímo od spolužáka co mu vadí, časem to i sami poznají, synovi spolužáci vědí co ho rozčiluje, takže ti "hodní" neprovokují, podporují a ti "škodíci" rádi semtam rýpnou-to pak syn třeba nejde dva dny do školy protože má úzkosti. Může si s nimi promluvit i třídní učitel. Záleží na postoji školy. Nikde to není přesně dané jak postupovat.
|
|
*Aida* |
|
(6.3.2014 13:12:18) Kapradino, Jo integrace je v UK uz jinde, nez v CR, i kdyz jiz druhym rokem mam pocit, ze pouze na zakladce, tedy ekvivalent prvniho stupne.
Jinak detem se situace vysvetluje, ale mam dosti pocit, ze je tu uplne jina mentalita. Napr kdyz byla dcera v Y2 (coz znamena treti rok skolni dochazky), tak za mnou prisel tatinek dcerinne spoluzacky s tim, ze prave zjistil, ze moje dcera ma naslouchadla. Ty deti to proste neresi. A to v jejim pripade ta trida opravdu musi fungovat jinak.
Za dobu synovi skolni dochazky za nami jednou prisla matka spoluzaka s tim, ze nas syn neustale bere jejimu synovi cepici. Bylo jim asi 5 nebo 6 let. My jsme se omluvili, vysvetlili a resili se skolou. Jinak se tu predem nedozvis, kdo ma jakou diagnozu ani ke komu patri asistent.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
..maya.. |
|
(6.3.2014 11:53:27) Asistentka by mela těmto situacim předcházet, pozorováním kluka a rozmluvou s rodiči po zjišťovat jak situacim předcházet a jak je resit
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(6.3.2014 11:49:27) Navíc si myslím, že pokud se to naučit lze, tak kde jinde se to ten člověk má naučit než "v terénu"?
A spolužáci jistě taky uvidí, že se to lepší, a možná by mohli být motivováni tím, že i oni na tom mají svůj podíl.
ANIŽ BY BYLI VYSTAVOVÁNI TAKOVÉMU CHOVÁNÍ PERMANENTNĚ A BEZ NÁZNAKU ŘEŠENÍ ZE STRANY DOSPĚLÝCH.
Tu poslední poznámku píšu speciálně pro Monty, než začne zase opakovat mantru o "plivání, řvaní a rozbíjení věcí"
|
|
Monty |
|
(6.3.2014 12:04:20) "Monty operuje s tim, ze je to neresitelne, takovy clovek je nepredvidatelny a nelze s tim nijak pracovat. Coz neni pravda."
Tak jo, ještě tohle, když už mi tu zas něco podsouváte. My tady hovoříme o jednom případu, kdy to očividně řešitelné není. Klukovi počítám nebude šest let, má asistentku, a dělá to stále, pravidelně a je to v míře, kterou pokládám za neúnosnou. Nikdy jsem netvrdila, že jsou takoví všichni žáci s PAS nebo že je to neřešitelné OBECNĚ. Je to kus od kusu a tento hoch to očividně nezvládá. I když má asistentku, údajně vysoký IQ a je pravděpodobně ve věku, kdy by měl být schopen minimálně pochopit, že jeho chování není akceptovatelné. Což se neděje, záchvaty má pravidelně a jsou toho typu, kdy opravdu obtěžují a zatěžují okolí. Howgh.
|
arsiela, |
|
(6.3.2014 12:13:55) Monty budu hnusně slovíčkařit,ale kde je v textu zakladatelky napsáno,že využila škola všechny možnosti a nic nevedlo k výsledku.Já četla jen o tom,že kluk ječí a asistentka to rozhodně neřeší odchodem ze třídy nebo nějakým nácvykem zvládnutí situace.tedy neřeší to vůbec,což pro mě rozhodně není že to nejde řešit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|