| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Boj s matikářem

 Celkem 122 názorů.
 Ráchel, 3 děti 


Téma: Boj s matikářem 

(20.3.2014 21:29:05)
Už toho mám dost - bojujeme s matikářem, který ignoruje to, že existují nějaká dys... Také to vskutku není taktik co se týče motivace dětí. Dneska se syn rozhodl, že se vykašle na to, aby se vůbec namáhal a nenapsal do písemky nic. Přišel s pětkou a s poznámkou. Obojí bych chápala... nebýt jistého dlouhodobého vývoje. Třídní mi napsala email, ať se s panem učitelem matematiky spojím. Email nemá, takže jsem napsala dopis (syn ho číst samozřejmě nebude).

zde je můj dopis. prosím, berte v úvahu mou dlouhodobou frustraci.


V Praze, dne 20. března 2014
Vážený pane učiteli XY,

děkuji Vám za upozornění na chování mého syna v hodině matematiky. Chápu, že jej nepovažujete za uspokojivé, a věřte, že ani já s ním nejsem spokojena.

E. mi ukázal své poslední tři testy z matematiky.
Na prvním testu z 14.3. je 24 příkladů, z nich má 10 špatně, dostal za 5.
Na druhém testu z 18.3. je 24 příkladů, z nich má 5 špatně, dostal za 5.
Na třetím testu z 19.3. je 24 příkladů, z nich nevypočítal nic, tedy má špatně 24 příkladů, dostal za 5.

Po rozhovoru s E. jsem došla k závěru, že si to ze svého hlediska spočítal dobře – jelikož podle jeho vlastních slov je mu jasné, že by zase nějaké chyby udělal, tak se rozhodl ušetřit si námahu. Domnívá se, že je úplně jedno, jestli dostane pětku za to, že se snaží, nebo za to, že nenapíše nic.

Samozřejmě si nemyslím, že je jeho přístup k věci správný, a s tímto svým postojem jsem ho seznámila. Na druhou stranu skutečně nevím, jak mu vysvětlit situaci, kdy má v testu pět chyb a dostane pětku stejně, jako spolužák, který nemá správně vůbec nic. Pokud máte nějaký vhodný způsob, jak mu tento početní princip vysvětlit, prosím, učiňte tak.

Co se týče úrovně písma mého syna, nerozumím Vašemu komentáři, že se neumí kloudně podepsat. Je pravda, že E. píše kapitálkami, což je ovšem dané jeho dysgrafií, o které jste informován. Stejně tak jste byl seznámen s jeho IVP, který jste podepsal, a víte proto také, že má mít na písemky delší časový limit. Mimochodem, Váš podpis, pokud bych neznala vaše jméno, není k přečtení, kdežto synův kupodivu ano.
Pokud byste se chtěl blíže seznámit s problémy, se kterými se dysgrafici potýkají, a s příslušnými vhodnými pedagogickými přístupy, paní doktorka Bernardová vám jistě ráda doporučí odbornou literaturu.

E. se nadále budu, co se doučování matematiky týče, věnovat, protože rozvíjení logického myšlení považuji za jeden ze základů vzdělání. Věřím, že společnými silami se nám E. podaří motivovat, aby svůj potenciál dostatečně využíval.

S pozdravem,

XZY
 Jana, 2/07+10/08+5/11 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:33:52)
Uff, takoví učitelé by na škole neměli co dělat. Snad bude nějak smysluplně komunikovat. Držím pěsti! ~;((
 Jana, 2/07+10/08+5/11 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:35:05)
Kolik synovi je, ve které třídě a na jakém typu školy je?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:36:56)
je mu 13,5 ; 7. třída, základka - jazykovka
 Anni&Annika 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:39:35)
Rachel..me ten dopis prijde dost ostry...to s tim podpisem se mi taky nelibi...
nevim, ale ja bych dopis napsala, ale jinak. ~d~
 Pruhovaná 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 7:31:30)
A mně přijde napsaný perfektně. Nevím, zda to splní účel ;-), ale je to dobrý dopis.
 Mače 


skvěle napsaný dopis 

(21.3.2014 8:36:58)
také mi přijde dopis napsaný skvěle a jsem zvědavá na reakci pana učitele
 Claire4891 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 9:13:37)
Mne prijde dobre napsany a trefny, jen tu vetu o podpisu bych vynechala, to uz mi prijde zbytecne utocne.
 Jana + 3 rošťáci 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 11:50:01)
Jani, tkaových učitelů je spousta!!! Můj syn má těžkou formu ADHD a přístup školy je...podivný... Prostě je předem vyloučen ze všech akcí, kde by jeho porucha mohla způsobit problém. Takže druháci jedzí na plavání místo TV, můj synek je doma, jeli do divadla, synek sed doma, pojednou do školy v přírodě, syna nevezmou, prý kvůli lékům, které bere....
A místo aby jeho učitelka pochválila pokroky, které syn za tento školní rok udělal, tak mi s tragickou tváří oznamuje, co se nedaří... Syn je hodně "akční" až agresivní, poslední dobou ve škole neubližuje, nepere se, ale už "jen" vydáva nějaké zvuky...Podle mě jsou pokroky obrovské, ale když už nehází židličkou a lavicí, tak HRŮZA dělá zvuky.... Přitom učitelka ví, že se synem intenzivě pracuji a dojíždím všude možně, aby se jeho problém dal snáze zvládat - bere léky jak od dr, tak od homeopata, docházím na psychoterapii, dojíždím do Centra výchovné péče a agresivita syna se výrazně zmírňuje, jenže on si dovolí udělat bůůů.... Ach jo!!!
 Monika 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:35:04)
Pěkné, dej vědět, jestli a co odpoví :-)
 OČKO :) 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:38:45)
chápu, že jsi naštvaná... Bože jak já ti rozumím :( u nás to byl také učitel matematiky. Ale naštěstí už není...

V první polovině jsi konstruktivní, v druhé jízlivá a nic to neřeší.

Znovu opakuju, že tě chápu.

Jenže ty potřebuješ nějaké řešení, dosáhnout spolupráce. A když se o toho učitele otřeš, nevyřešíš nic. Klukovi to taky nepomůže.

Byla by snad na místě i spolupráce ředitele "ústavu", ne?
 Hr.ouda 


opačná zkušenost  

(20.3.2014 21:54:06)
po nekolika letech, kdy jsem se snažila být konstruktivní, pozitivní, vstřícná jsme to dotáhli do stavu, že naše pediatrička navrhovala u syna spíše psychiatra než psychologa

pak jsem začala být - jízlivá, sarkastická, agresivní, velmi průrazná, všechno dohromady (přeložt si "vnitřně zoufalá") - o dosáhla jsem mimořádného posunu, dokonce se mnou mluví a vnímají, co říkám - předtím to k nim nedoléhalo nebo mne tak shovívavě poučovali, ve stylu, že má syn hlavně mít pravítko - teprve nyní, když jsem šla čelně do nekolika konfliktů, se dostáváme do fáze, kdy lze i konstruktivně něco vykomunikovat - předtím si prostě moje korektní chování ve škole vykládali jako slabost .
 Ráchel, 3 děti 


Re: opačná zkušenost  

(20.3.2014 23:38:35)
mám také zkušenost, že ix let konstruktivního přístupu mi bylo na prd. ano, vím, že jsem jízlivá. ale upřímně - konstruktivní přístup nepomohl a uškodit mu už víc stejně nemůžu ~d~
 Hanka 
  • 

Re: opačná zkušenost  

(21.3.2014 11:58:21)
Přidala bych k tomu "na vědomí" a kopii pro ředitele školy, včetně žádosti o písemnou odpověď. Pokud tedy jsi, jak jsem pochopila, konstruktivní přístup vyčerpala.
 Citronove koliesko 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:39:31)
Vypýtala by som si hlavne stupnicu známkovania.
Nám visí v triede na nástenke, známky sú odstupňované podľa % takisto v ŽK máme pri známke z písomky dosiahnuté percento.
Druhý krok by bol, že by som požiadala o vysvetlenie akým kľúčom boli oznámkované uvedené tri písomky.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:39:10)
to je jasné - co chyba, to stupeň dolů.
 Unicef 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 6:21:45)
Což je úplně debilní způsob známkování. Možná bych napsala něco v tom smyslu, že u žádných kvalifikačních zkoušek v dospělosti se úspěšnost neposuzuje tak, že pokud tazatel odpoví ze 100 otázek 5 špatně, tak neuspěl. Vždy se posuzuje % chybovosti a jsou dány určité limity. Ale on ten Váš příklad je dostatečně výmluvný.

Jinak dopis se mi líbí, hlavně ta poznámka o učitelově podpisu ~g~, akorát musíte mít dostatek energie vést další diskusi, protože reakce pana učitele asi nebude taková, že "půjde do sebe" (obávám se).
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:24:08)
já od něj neočekávám, že půjde do sebe. starýho psa novým kouskům nenaučíš. ale nepřipadá mi v pořádku, když je hnusnej na syna kvůli podpisu. já taky samozřejmě váhám, jestli tam tu poznámku o jeho podpisu dávat, na druhou stranu - proč ne? synovi to už víc neuškodí
 Bára + 4 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:33:56)
Aha, ty jsi to ještě neposlala? já bych za syna bojovala. Ty máš s ním své zkušenosti a víš, jak šlo nebo nešlo s ním komunikovat. Ale ještě bych si to v klidu přečetla po sobě s klidnou hlavou bez emocí a pak teprve rozhodla o doručení.
Ráchel, můžu mít otázku? Já jsem si myslela, že ty problémy dceři dělal tehdy její třídní? Ale když píšeš, že letos už končí, tak to asi není on ~d~
pevné nervy ~6~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 16:07:27)
Báro, já si nakonec řekla, že ještě zkusím přes víkend vychladnout. ale řešit to budu v každém případě. upřímně řečeno - nechci vlastně vychladnout až tak moc, protože pak se chovám jako debil, kterej se chce domluvit... protože tak nějak v životě naivně očekávám, že stačí předložit logické argumenty a dá se domluvit s každým... nedá, bohužel.
u dcery to nebyl její třídní, jen matikář. její třídní je bohužel... tak nějak k ničemu, děti jsou jí v zásadě ukradený, hlavně, aby neměla žádný problémy a práci navíc
 Žžena 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 19:33:16)
Unicef,
no zas tak pravda to není.
Zažila jsem profesní zkoušku, kde byl pro prolezení (získání licence) skutečně požadavek 95% testu správně.
A na VŠ je taky běžná nějaká hranice. Třeba na naší katedře 70%. Pod 70% (bodů u zkoušky, státnic atd.) prostě student NEUSPĚL.
Mně to přijde smysluplné, třeba bych to udělala mírnější, ale třeba za 50% prostě bych už pětku dala. Nebo místo pětky připsat poznámečku "neuspěl".

Protože rozdělit počet bodů, které je možno dosáhnout, na známky proporčně, to je nesmysl. To by třeba znamenalo, že může vejškou prolézt medik/technik/učitel/cokoli, který umí jen 41% požadovaných znalostí.

Jako nejsem pro hýření pětkama, nechci obhajovat nekomunikujícího učitele ignorujícího individuální možnosti a potřeby dítěte.
Jen poznamenávám k tomu hodnocení a procentuálním hodnotám.
 Žžena 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 19:51:46)
šuplíku,
ano, já si rozdíly samozřejmě uvědomuju (i když ta státní maturita mne teda nebetyčně s.re).
Reagovala jsem ale na nějaký příspěvek, ve kterém jeho autorka psala, že takto přísně se neznámkuje nikde ani v dospělosti. No tak jsem oponovala, že nemá pravdu.

Myslím, že takové přísnější známkování lze aplikovat i na mladší studenty (klidně věk Ráchelina syna), ale musí to být součást nějaké celé strategie (ne strategie "nasrat rodiče a děcka potopit") - v součinnosti s motivací, kvalitní výukou, prostě tak, aby sami žáci si byli vědomi svých výkonů. Tak, jak to používá zmíněný učitel, tedy jako prostředek vožení se po žáčcích, je to samozřejmě kravina.
 radka 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:17:11)
z výše uvedeného vyplývá, že jednoduchým klíčem - za chybu stupeň dolů
 Citronove koliesko 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 12:19:38)
To chápem, ale narážam na to, že každá známka má vyjadrovať úroveň zvládnutia učiva.
Chcela by som odpoveď (nielen od učiteľa ale aj od vedenia školy) či pre známku 5 (nedostatočný) je naozaj odpovedajúci rozsah 0%-79% keď potom pre ostatné 4 známky ostane rozsah 5% na každú. Zároveň by som chcela vedieť ako známkujú učitelia na ostatných predmetoch a či tiež považujú zvládnutie písomky na 79% za nedostatočné.

Ešte my napadlo, že príklady na písomke môžu mať rozličnú váhu (sú rôzne inak obodované). To by som si na synových písomkách ešte skontrolovala, či naozaj tých konkrétnych 5 nevypočítaných príkladov z 24 tvorí len 21% z bodového hodnotenia.
 Citronove koliesko 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 12:43:28)
Diktáty sa u nás tiež hodnotia takto, nemajú % odstupňovanie.
Ale napríklad písomky zo slovenčiny sú na % - napr. u syna II.tr. 100% je 1*, 95% je 1, 85% je 2, 75% je za 3 (ďalej neviem, horšiu sme nemali).
Známku máme vždy v ŽK napísanú 1-5 a k tomu %, všetky písomky dostaneme k nahliadnutiu na rodičovskom plus môžeme kedykoľvek konzultovať.
 Martina 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:42:38)
Nebyla by na místě spíše osobní návštěva?
 Raduza 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:50:14)
Hezky napsane ~R^
 Suza007 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:52:31)
Myslim, ze ta cast od kritiky ucitelova podpisu az po doporuceni odborne literatury je zbytecne konfrontacni. Chces spolupraci, ne boj. Jinak drzim palce, at ma dopisovani uspech ;-)
 Z+2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:11:26)
Rozhodně si nemyslím, že konfrontační část je zbytečná. Přinutí pana matikáře přemýšlet o sobě a to je jedině dobře. Rozhodně bych ji ponechal.
 Annie01 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:12:15)
Jen bych asi počítala s tím, že postřelená vrána.....~;)
 Z+2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:15:47)
Já jsem přesvědčený, že ano. Minimálně bude potřebovat najít argumenty proč je to nesmysl.
 Z+2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:29:42)
Pokud by nereágoval, tak samozřemě musí následovat oficiální stížnost vedení školy a zřizovateli. Mně kdyby na podobný dopis učitel nereágoval tak jdu do fyzický konfrontace.
 Z+2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:55:34)
Nereágovat na dopis rodiče je od učitele, daleko za čárou, takže pak je třeba reagovat v podobných intencích. Nemyslím si, že je moc učitelů, co by na podobný dopis nereágovalo.
 Annie01 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:17:01)
Šuplíku, tak v první chvíli to nejspíš povede k obranné reakci, tzn. protiútoku, ale právě proto bych kopii přeposlala i jinam, protože pak se zakladatelka může při případném nestandardním chování učitele opřít o to, že jde o nepřiměřenou reakci v důsledku její připomínky (ano, možná není zcela diplomatická, uhlazená a neútočná - ale pedagog jistý si svým správným přístupem by se něčím takovým neměl nechat vytočit).
 Annie01 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:24:53)
To nemá, ale dost možná si to myslí.
Nicméně je otázka, zda si svůj přístup obhájí tak dobře před nadřízeným jako před matkou.
Zvažovala bych osobní setkání za přítomnosti zástupce nebo ředitele.
Pokud máte ty písemky doma, tak aby přímo vyargumentoval tu klasifikaci. Případně doložit písemky jiných spolužáků, zda je známkováno všem stejně.
Ono to dost možná nepovede ke zlepšení vztahů a bude třeba reálně přemýšlet o přeřazení do jiné třídy (školy), ale zase pokud už problém překročil nějakou hranici.....
 Annie01 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:30:02)
Šuplíku, já teď nevím, jestli si správně rozumíme.
Šlo mi o to, že by zakladatelka dosáhla toho, aby ředitel viděl písemky jejího syna a mohl je porovnat s písemkami jiných dětí z této třídy.

Je mi jasné, že mi učitel nemůže dát oznámkovanou písemku mého dítěte a pod nos mi strčit navíc písemky Blažkové a Vomáčky se slovy: "Koukněte, ty taky mají čtyřku."
 Annie01 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:31:46)
Jasný, jasný. Hlavně že si rozumíme.

 Suza007 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:21:57)
Zalezi na tom, jak vypadaly předchozí snahy o komunikaci. Ale ja bych to do dopisu pravděpodobně nepsala - za předpokladu, ze bych s dotycnym jeste nekdy chtěla vychazet po dobrem.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:41:41)
kdybych si myslela, že je spolupráce možná, tak bych se o ni samozřejmě snažila. tenhle pan učitel je svým arogantním přístupem známý široko daleko, tak jsem si řekla, že pro jednou použiji hrubou záplatu...
mmch, je to ten samý, který mojí dceři dal v devítce v pololetí 5(!) na vysvědčení, to bylo od něj vážně milé. velice se pak divil, když dcera byla ve srovnávacích testech druhá ze třídy, hned po třídním premiantovi...vůbec to nemohl pochopit...
 Anni&Annika 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:47:29)
Chapu ze te to stve...presto (nebo prave/ bych to napsala jinak. Jestli je to blb, tohle mu mozna jeste udela radost /ze te vytocil/.
 Anni&Annika 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:48:30)
a nebo me napadlo...spoj se s reditelem. Na tohodle nemas email, proc se na nej nevyprdnout a resit to rasi s reditelem?
 Suza007 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 7:44:47)
Tak pokud mas dlouhodobou spatnou zkušenost, tak mozna resit primo s vedenim skoly? Je to tezke, clovek by rekl konecne chlap ve skole a on nestoji za nic~a~
 Yuki 00,03,07 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:02:08)
docela bych předpokládaala, že učitel se nezmění a v tom případěuž bcyh jinou školu hledala

mimochodem teď jsme ve fázi dlouhodobě učitelkou neřešených problémů syna v první třídě, přehlížela, bagatelizovala, až to došlo mnohem dál, než jsme ochotná já nechat. Bude osobní schůzka s třídní a psycholožkou a je to poslední šance, nepředpokládám změnu v chování učitelky, ale ukazuju vůli to zkusit.
mezitím sonduju, která škola má možnost syna převzít a byla by schopná a ochotná se o jedno nestandardní dítě postarat tak, aby mu neškodila

Když nebudu spokojená v práci, budu tak dlouho shánět jinou práci, než ji seženu a vyměním a to stejný dělám s dětma. K jejich prospěchu zatím. Dá to práci, ale dá se najít taková škola, která je vstřícná, tím nemyslím nenáročná
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:48:05)
učitel už letos učí posledním rokem.
 Binturongg 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(22.3.2014 0:12:57)
Ráchel - je fuk, zda učí posledním rokem - tím hůř. Popřemýšlej, kolik dětí za svou kariéru mohl zničit, zamezit jejich přístupu ke vzdělání, deptat rodiče.

V době, kdy jsem začínala, vyhodili ze školy učitelku rok před důchodem - učila kdysi i mě: Jak je komunismus fajn, o imperialistech, o Ruskuu jako nám nejbližší zemi plné bratrů Slovanů, o starých dobrých časech...

Když to v nezměněné podobě učila ještě v roce 97, rodiče a děti se "spikli" a baba letěla, až mi jí bylo líto. Stará panna, co celý život zdobila nástěnky k VŘSR a jako výchovná poradkyně x let před 89 zničila život desítkám dětí, které nesměly studovat...
 Albar 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(22.3.2014 15:02:47)
Tak to mě by jí líto nebylo.
 Delete 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:03:13)
Šuplíku,
já bych v podobné situaci asi taky zvolila písemnou formu, v písemném projevu se cítím silnější, při osobní konfrontaci mě každý umlátí čepicí ~f~. Moje zkušenost je, že cokoliv řeknu, je obráceno proti mně, zejména pokud jsou učitelky v přesile (tedy třídní + matikářka + ředitelka, případně třídní = matikařka) ~7~.
Když si mě po písemném sdělení pozvou do školy, je to zase jiné, protože už měli čas nechat si to projít hlavou a reakce nebývá tak prudce obranná.
 Delete 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:05:40)
Šuplíku,
ano, bez toho odstavce, který jsem zmínila v předchozím příspěvku.
 Yuki 00,03,07 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:07:23)
souhlasím s tím, že ústně by to bylo lepší, jenže každý nemá možnost řešit situaci osobně hned a děcko potřebuje řešení co nejrychleji, pak nezbývá nic jinýho než dopis

asi bych taky psla poprvé jinak, ale jestli se už učitel zmínil o nečitelnosti a podobně, ten dialog už začal on a Ráchel reaguje, takže se jí vbec nedivím
 Marťa 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:19:09)
Šuplíku, jaký útok?

já si dobrých učitelů velmi vážím, my třeba u dětí máme až na výjimku štěstí na opravdu "mistry svého řemesla", ale pokud se učitel chová tak, jak zakladatelka popisovala, tak nevidím důvod "chodit kolem horké kaše"... v podstatě je to "na hrubý pytel, hrubá záplata", někdy není jiné cesty... tohoto učitele je potřeba důrazně zarazit...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:49:18)
mě vadí, když někdo útočí na moje dítě. navíc ten chlap to dělá dlouhodobě a systematicky.
 Anni&Annika 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:50:44)
no prave bych se na nej vyprdla a mela ho na haku...to ho podle me vytoci. Spojila bych se primo s reditelem. At vidi, ze te jen tak nevytoci~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:47:23)
osobně jsem se pokoušela loni. půl hodinový rozhovor byl k ničemu. pan učitel je naprosto arogantní.
minulý týden, ještě před tímto incidentem, jsem byla za výchovnou poradkyní, což je učitelka, která syna zná, učí ho, má ho ráda a chápe i jeho dys problémy (měla podobné děti). chtěla jsem se s ní poradit, jak tohle mám řešit - potvrdila mi, že tento pan učitel je v tomto naprosto nezlomný. pak dodala, že "jako matka mi říká, že kdo jiný než matka by měl děti bránit" a ať to nevzdávám...

s tím podpisem mě fakt vytočil. ano, syn se skutečně podepisuje jako předškolák, protože to prostě jinak neumí. nechápu, proč má ten chlap potřebu moje dítě takhle trapně urážet.
 Fren 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:55:32)
Nicméně ty první 2 písemky za 5,kdy syn nějaké příklady spočítal, bych nenechala bez odezvy už tenkrát a řešila i s třídním a popř. i ředitelem.Tys to tenkrát takhle nechala projít?Jestli jo,tak se tvůj syn zachoval naprosto pragmaticky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:56:08)
Hezký ~g~

ten učitel známkuje dost podivně :(

a takových je ve školách pořád dost a dokud se my rodiče bdueme báýt ozvat a když už se ozveme, tak opatrně, tak se to nezmění, naprosto souhlasím s kritikou jeho podpisu, když kritizuje on podpis tvýho syna, stejně tak jestli nepochopil, co je to dys, tak nemá co s takovýma dětma proacovat a protože ty děti do školy chdí, nemě b tam chodit ento učitel

hned by ubylo nezaměstnaných učitelů, kdyby ty špatný vyházeli, ti z pracáků by mohli začít a určitě by si dávali pozor, aby nedopadli stejně ~d~
 Delete 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:56:51)
Soucítím, taktéž "bojujeme" s matikářkou a jejím demotivujícím hodnocením ~7~.

Vynechala bych odstavec Co se týče úrovně písma mého syna, nerozumím Vašemu komentáři, že se neumí kloudně podepsat. Je pravda, že E. píše kapitálkami, což je ovšem dané jeho dysgrafií, o které jste informován. Stejně tak jste byl seznámen s jeho IVP, který jste podepsal, a víte proto také, že má mít na písemky delší časový limit. Mimochodem, Váš podpis, pokud bych neznala vaše jméno, není k přečtení, kdežto synův kupodivu ano.
Pokud byste se chtěl blíže seznámit s problémy, se kterými se dysgrafici potýkají, a s příslušnými vhodnými pedagogickými přístupy, paní doktorka Bernardová vám jistě ráda doporučí odbornou literaturu.
.
 Yuki 00,03,07 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:03:15)
mně se to tam líbí, on taky kritizuje, tak ať si to srovná, copak učitel může kritizovat dítě a jemu nesmí nikdo nic vytkout? navíc to stejný a nebo jeho povinnost, kterou neplní?
 Delete 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:12:00)
Yuki,

no to je právě otázka, čeho chci dosáhnout. Já jsem zastánce řešení jednoho po druhém. Teď bych chtěla vyřešit demotivaci k práci v matematice, písemný projev a podpis bych do toho netahala. Už jenom proto, že učitel je v tomhle sice jízlivý, ale vypadá to, že na hodnocení výkonu to vliv nemá. Takže stejnou jízlivostí bych ho mohla akorát tak ještě víc popudit a to by nepomohlo v řešení toho, co vyřešit chci.

Nejde o to nesmět učiteli nic vytknout, jde o to, jestli jen chceš být hnusná jako je on, nebo jestli to chceš vyřešit. A na tom podpisu nic moc k řešení není. Učitel se podepisovat jinak nebude, stejně jako syn Ráchel. Oba mají nějaký důvod, proč jejich podpis vypadá, jak vypadá. U kluka je podstatné, aby šel podpis přečíst, u učitele jde většinou o to, aby podpis nešel napodobit nebo ne až tak snadno ~d~ (bylo mi vyčteno vlastními žáky, že můj podpis je moc snadné napodopit...něco na tom bude ~d~).
 Pruhovaná 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 7:44:53)
Šuplíku, chápu, že vzhledem ke svým zkušenostem učitele hájíš, ale on se chová jako hovado, a zlé k tomu. Ráchel píše, že osobně se s ním domluvit snažila, píše, co jí řekla vých.poradkyně... Tady zjevně nepomůže nic! Tak co by mu nenapsala, co sí myslí.
Já bych si asi stěžovala u zřizovatele, zda se, že řediteli je to fuk.
 Kudla2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 12:01:45)
Šuplíku, nesouhlasím.

V každém případě dávám přednost rozumné domluvě a téměř pokaždé to zafunguje. Takže nezastávám stanovisko při každém prdu "vlítnout na učitele".

Ale v řídkých případech, když je ten učitel doopravdy hovado a v případě, který naznačuješ, ještě navíc hovado MSTIVÉ, tak řešení podle mě stáhnout uši a ocas v obavě, že "svému dítěti neprospěju", ale naopak udělat takovej cambus, aby si pan učitel musel jít převlíknout podvlíkačky. A nemyslím, že bych tím dítěti uškodila, naopak si myslím, že od toho momentu bude okolo něho chodit po špičkách, sice to bude falešné, ale dá mu pokoj z obavy, že tam zase vlítnu a udělám mu průs.r.

Dávám přednost domluvě po dobrém, ale když na to někdo ani po opakovaných pokusech neslyší, tak patrně bude slyšet na něco razantnějšího. V takové situaci a jde-li o ubližování dětem, tak se přikláním k názoru "ať mě nenávidí, jen když se mě bude bát".
 Kudla2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 12:02:37)
pardon, mělo tam být "řešení NENÍ stáhnout uši a ocas"
 Anni&Annika 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 12:08:22)
taky me ten dopis prijde o nicem /tak jen na to uleveni/. Ten clovek si ho precte, pobavi se jak matku vytocil a tim to pro nej konci. Ja bych s nim uz vubec nekomunikovala. Nestal by mi za to. Myslim, ze s nim komunikovala uz dost a dost. Sla bych to probrat na vedeni ci na vedeni s nim.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:52:04)
on mu napsal poznámku ve znění:
"V matematice nepracuje, válí se po lavici a v testu nespočítal ani ty nejjednodušší příklady. Vypadá to, že se neumí ani kloudně podepsat."

takže jsem mu odpověděla na tu poznámku, včetně toho, že kritizuje jeho způsob jak se podepisuje. to byla pro mě poslední kapka.
tady jde o to, že tenhle matikář absolutně ignoruje IVP, protože žádný dys neexistujou, dítě se jen nesnaží
 Anni&Annika 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:53:23)
Rachel...ale to spis vypada, ze te chce vyprovokovat, a proto bych na to vunec nereagovala. Sla bych za tim reditelem.
 NovákováM 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 0:25:50)
no.. spíš záleží také na té prvotní akci, co může vyvolat tu reakci...

Jak jsem psala, o dys něco vím, ale syn se jednu dobu choval způsobem... "tak se snažte...."
pak zase bez toho mistrování, že to vzdal... "mně je jedno, jak to dopadne...mám tu dys"..

Být tebou, - zeptám se učitele, proč, když ví, přes snahu - známkuje takto.
 Filip Tesař 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:53:46)
Ráchel, to s tím podpisem tam nech, oba dobře víme, že „neumět se kloudně podepsat“ je ustálené spojení s jasně pohrdavým významem, když někdo o někom řekne, že vypadá, jako by vychodil čtyři třídy obecné, taky se nepustíš do vysvětlování, že vychodil celou základku.

Věcná diskuse ano, a pokud se chceš dobrat k věcnému výsledku a jsi sama iniciátorem diskuse, musíš v případě potřeby projevovat víc věcnosti a nadhledu než protistrana. Ovšem pokud se ze zásady budeš vyhýbat jakékoli konfrontaci, stejně se k věcnému výsledku dobrat nemusíš – ne nadarmo se říká, že do psa, co ani nezavrčí, se každý odváží kopnout.

Pokud protistrana třeba překročí meze slušnost – a to spojení o kloudném podepsání se je překračuje – tak je namístě zavrčet: být jízlivá, prostě odvětit stejně. Ať se ti, co tady spekulují, že ho to jen vyprovokuje, klidně zajdou podívat na pár beranů nebo hřebců (symbolů tvrdohlavosti, resp. temperamentu). Tam jeden může provokovat potud, pokud mu druhý nenaznačí, že „si to může zkusit“. A většinou, jakmile to udělá, nastane hned věcná „diskuse“ a „co jsme si, to jsme si“ jak mávnutím proutku.
 Marťa 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 21:57:19)
jo, jízlivé to je, ale mně se to líbí... třeba se mu rozsvítí :-)
 uhugo 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:09:24)
Kdyby šlo o první kontakt, tak bych souhlasil. Jinak viz to, co píše Hrouda. Ostrý a jízlivý přístup zabrat nemusí, ale může. Po dobrém to zdá se nešlo.
 Annie01 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:09:27)
Souhlas s Marťou, být to mail, v kopii bych to poslala řediteli a školní psycholožce + třídní.
Předpokládám, že zakladatelka má už kroky typu - osobní setkání, pohovor o výuce a školním prospěchu syna + jeho dys... s daným pedagogem za sebou.

Nejsem příznivce vypruzování učitelů za každou cenu, jejich práce (je-li dobrá) si nade vše vážím a respektuji jejich přístup a metody, mají-li opodstatnění a logiku, ovšem tohle je kapku za hranicí, pak bych se nezdráhala hájit zájmy dítěte, ačkoliv je dost možné, že učitel chování nezmění. Když nic jiného, dítě uvidí, že jako rodič za ním stojím.
Předpokládám, že jde o druhý stupeň. šestá?? sedmá?? třída....
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:53:36)
Předpokládám, že zakladatelka má už kroky typu - osobní setkání, pohovor o výuce a školním prospěchu syna + jeho dys... s daným pedagogem za sebou.

ano, to samozřejmě má
je v 7. třídě. občas vyrušuje, je hlučnej, ale nebývá drzej, naopak výchovná poradkyně mi minulý týden řekla, že je vidět, že je slušně vychovanej
 NovákováM 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 0:19:18)
promluv si přímo s učitelem - jak to vidí on a proč takhle přísně hodnotí, zda motivačně nebo má jiné důvody.

Osobně bych si bez tohohle rozhovoru nijak "vejš" nešlápla.

Důvod... život s dětmi, jeden dys, bylo jim teď 15.

Mimochodem, kluci - vysvědčení měli celé roky výtečná, vyznamenání atd.. a jsou tak neuvěřitelně nevzdělaní a nic nevědí, že nechápu, co v té škole těch 9 let dělali....
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:21:14)
Terezo, můj syn má naopak furt blbý známky, nicméně vlastním přičiněním (čte, až se z něj kouří) ho považuji za velmi dobře všeobecně vzdělaného. což i řada učitelů sama uznává. tak si pak vyber. ~d~
 Z+2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:13:19)
Dobře napsané. Rozhodně by to mohlo odstartovat komunikaci.
 Pruhovaná 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 7:49:10)
Ale on nekomunikuje. Zprvu jsem si myslela to co ty, ale čti, co Ráchel píše. Když se jedna strana snaží a druhá nikoliv, co chceš dělat?
 Delete 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:25:35)
A je to stejný hnus jako tohle ~n~.

Kluk spočítal 79 % správně. I na VŠ toto hodnocení stačí na trojku, která navíc jen o fous nebyla dvojka ~d~.

Hrozně moc mi vadí, jak dětem neustále ukazujeme, co neumí, místo abychom jim zdůraznili, co zvládly ~:(. Skoro 80 % považuju za velmi dobrý výkon....
 X_X 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:47:50)
Kluk spočítal 79 % správně. I na VŠ toto hodnocení stačí na trojku, která navíc jen o fous nebyla dvojka ~d~

tak to zase jak na který vysoký, že jo ~d~ máme vyučující, u kterých hranice pro E je 80% a kdo má míň, má smůlu ~d~

jinak obecně vzato známkování co chyba, to stupeň dolů u jednoduchých příkladů mi nepřijde nijak divný, za nás to taky tak bývalo ~d~ a nejenom v matice, ale stejně se hodnotili třeba i diktáty nebo znalost slovíček. ale zase je pravda, že když srovnám hrubky, které dokáže nasekat v textu moje sedmačka nebo její spolužačky, tak mi z toho vstávají vlasy hrůzou na hlavě a nejsem si jista, jestli mírné hodnocení u nich na škole není spíš kontraproduktivní.
 Kamisi 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 9:26:34)
Takovýhle hodnocení JE nesmyslný. 24 příkladů není jen o schopnosti umět je vypočítat, ale taky o udržení pozornosti, udržení zájmu, nezmatkování v rychlosti. To, jestli dítě udělalo pár chyb, nevypovídá jednoznačně o tom, jestli dítě zvládlo látku, o což by mělo jít v první řadě.
Už samotný způsob procvičování a zkoušení mi přijde kontraproduktivní, o hodnocení nemluvě.
Některé děti často chybují v jednoduchých příkladech, přestože vyhrávají matematické olympiády. Cílem matematiky a vůbec vzdělávání by mělo být něco úplně jiného, než se dosahuje tímhle matikářovým způsobem.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 16:12:46)
Kamisi, mě připadá, že tomu matikáři vůbec nejde o to, zda děti něco naučí, nebo ne. já osobně to nechápu - jsem taky úča (byť na VŠ) a mně jde o to, aby mí studenti něco chápali a uměli.
Ono dát pětky je totiž vlastně strašně snadný a pohodlný.
 Z+2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:19:51)
Tak může záležet i na tom jaké jsou to příklady.
 Adina 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:26:44)
Jaka je znamkovaci stupnice? Maji priklady nejakou vahu? Jako treba nektere jsou hodnoceny vice body a jine mene? Zjistila bych si toto. Na gymplu jsme meli napr v cestine za kazdou chybu stupen dolu, takze ve velkem ctvrtletnim gramatickem testu, kde slo udelat cca 150 chyb, tak byt jsem mela jen 2 chyby, mela jsem za 3.
 Mi+3 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:39:09)
Když se zrušily všechny zvlášní školy, tak je pět známek k ohodnocení málo. Ještě když někteří rodiče geniálních dětí nemohou překousnout, že jedničku dostávají i děti s několika chybami. Jako matka dysgrafika byla známka 4 za písemku z matematiky, kdy byla úloha vypočítána správně jen odpovědi byly v první vynechaný název v druhé špatný název což byla chyba mi teda 4 nepřišla adekvátní. Proto jsem syna nechala přeřadit na speciální školu, kde se k diagnózám přihlíží.
Pokud jsou žáci schopni obstát na lepší známky je hodnocení v pořádku. Ale pokud někdo ten diktát nenapíše nikdy na lepší známku než 5, připadá mi hodnocení zbytečné. V čem má žákovi pomoci, k rozvinutí odporu ke škole, odporu k učení, k snížení sebevědomí?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:54:39)
byl to test s rovnocennou úrovní příkladů
 neznámá 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:32:22)
Jízlivé to je až příliš, být na místě učitele, tak by to rozpoutalo boj, ne rozpravu. Ale já jsem mstivá a nasírací ženská. První polovina dobrá, odstavec o podpisu je zbytečný.~d~
Nepíšeš, jestli dítě dostává delší čas na písemky a jestli trpí pouze dysgrafií nebo třeba i dyskalkulií.
Já ti nevím, ale pokud písemku nevypočítal schválně, moc bych ho neomlouvala, brala bych to jako drzost.
POkud je jasně daný počet chyb na pětku a ostatní s tím nemají problém, tak toho moc k řešení není. Pouze dohlédnout, aby byl dodržen IVP.

Čeká nás to taky, máme doma dost drzého dysfatika, dle psycholožky to vypadá snad na všechny dys poruchy co existují. Já budu bojovat možná už příští rok.

 nordica 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:54:20)
Zažila jsem něco podobného, i když ne tak vyhroceného, před mnoha lety - v primě u syna. Profesorka matiky a bohužel zároveň i třídní byla neskutečně zlá a mstivá ženská, problémy s ní měli všichni kluci (žádná holčička). Syn byl vždy na matiku hrozně natvrdlý, ale tenkrát se ještě žádné dys- neřešily. Napřed jsem teda napsala asi 2 slušné dopisy jí samotné (i ostatní rodiče), pak třetí s kopií ředitelce. Když nic nepomohlo, požádala jsem o osobní rozhovor - přesně, jak tady pár přispěvatelek doporučovalo -v sestavě profesorka, ředitelka a já (ostatní rodiče se báli). Výsledkem bylo, že ředitelka uznala, že tato osoba se na výuku matiky a třídnictví v této třídě nehodí (vzájemná averze už byla dost vybičovaná), od dalšího školního roku byla nahrazena jinou vyučující. Původní se nemstila, syna pak okatě ignorovala (což mu hodně vyhovovalo) a dneska,a když ji náhodou jednou za rok potkám v obchodě, je jak mílius a ptá se, jak se synovi daří (no, bez matiky velmi dobře ~:-D). Takže byl Ráchel doporučila jako další krok osobní schůzku i za přítomnosti vedení školy.
 NovákováM 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:40:49)
No a já asi půjdu proti proudu.

klidně si najdi má témata o problémech nejen s dys....

Připadá mi, že je ten dopis ostrý, dost konfrontační, - volila bych osobní schůzku, spíš s otázkou, kde je problém a zda ví o synově dyskalkulii a zda tímto hodnocením hodlá docílit synovy motivace? Až ve chvíli... další, zda jde o spravedlnost ve třídě?

Podle odpovědi bych se až zařizovala.

Jinak i dys i nedys jsou aktuálně v deváté třídě, známky dobré, chystají se někde na přijímačky.. a zcela mimo téma - vůbec nechápu, co v té škole dělají.
Máme úplně blbé děti. ZCELA FAKT.
 NovákováM 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 22:55:30)
někde jsem zasklila tvého maila...

nemůžu to napsat sem, ale dnes bylo téma :-D

Nevím, zda úplně úsměvné, no mne pobavilo.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:57:18)
syn je dysgrafik. znamená to mj., že potřebuje na písemku víc času (což NIKDY zatím nedostal), aby to prostě stihnul napsat, myšleno vykroužit číslice. když je v časovém presu, mnohem hůř se soustředí
 Anni&Annika 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:59:27)
Rachel, jsi toho plna, ja te chapu, ze te to muselo strasne vytocit....ale....ja bych mu nic nepsala. Vyprdla bych se na nej, Jen mu udelas radost, ze te vytocil. A tu bych mu nedelala. Sla bych rovnou za reditelem. A az ho cestou potkas, pekne se na nej usmej~;)
A ted mazu spat...preji krasne sny a hod to za hlavu, nebo jen tak neusnes~x~
 Zufi. 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:13:03)
Technická
Nevěděla jsem, že není normální mít na stránkách školy emailové adresy na všechny kantory. Dívala jsi se?
Já vyřizuji denně 2-8 emailů~;) (ale žádný takový naštěstí, známkování matiky neposoudím, já dělám 8 otázek děj se co děj a jdu po mínusu dolů....).~3~
 Delete 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:29:33)
Zufi,

u nás jsou třeba e-maily uvedené, ovšem některými učitelkami nepoužívané ~d~.

A když jsem obesílala školy s životopisem, tak jsem doslala jednu! odpověď. Loni to taky byla čtvrtina, letos tedy ještě méně ~d~.
 Zufi. 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 1:37:22)
Delete, neuvěřitelné...
~3~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(20.3.2014 23:57:42)
u nás to bohužel tak není
 Karel 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 2:03:20)
1) Jedna věc, která by mohla pomoci je odvolat se v pololetí (do 3 dnů) proti vysvědčení. Ředitel musí poté sestavit komisi.

V odvolání bych uvedl podjatost učitele, právě pro jeho nevhodnou komunikaci v ŽK, nerespektování IVP a pro jeho osobní spor s tebou jako s rodičem, čímž je syn traumatizován a proto žádost o jeho vyloučení ze zkušební komise. Případně přizvání do komise zástupců ČŠI.

2) Možná bych se situací osobně zašel na pražský inspektorát ČŠI, se sešitem, kopií písemek, IVP, žákovskou se poradit.

3) Další variantou je trvat na schůzce (z důvodu neudržitelné situace) např. ve složení někdo z vedení, tř.uč., výchovný poradce, matikář, případně vedoucí učitel matematiky. Schůzka se zápisem - trvat, připomínkovat, při nejhorším vypracovat a poslat k připomínkám s termínem připomínek, jinak budeš považovat za schválený.

Na takovou schůzku bych účastníkům předem připravil dokument s body stížnosti a ten napsal mailem na kancelář školy s prosbou o předání účastníkům (přinesl bych také s sebou), čímž budeš o krok před nimi a oni budou muset reagovat. Vhodná příloha je názor PPP na (ne)plnění IVP. Výsledkem bude, že se 1) najde nějaký kompromis, 2) vedení učitele umravní, i proto že jim dělá problém...
 Karel 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 2:04:24)
Jinak bych ještě (vzhledem k situaci) trval na opracování IVP o klasifikační pravidla.
 vlad. 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:13:08)
Karlovy návrhy jsou konstruktivní. Nevzdala bych to a bojovala za syna.
 Pollyenka 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 5:08:44)
Naprosto tě chápu proč to píšeš. Já zase bojuji s třídní učitelkou. Ta má potřebu děti, každé dva měsíce ve škole přesazovat. Syn se poslední dobou strašně zhoršil, ale fakt děsně a jen během posledních dvou týdnů nepřinesl lepší známku než 4. Paní učitelka jej přesadila do zadní lavice /je velký/ a vedle spolužačky se kterou vládnou vzájemné dlouhodobé antipatie. Bohužel syn je po operaci očí, má špatné prostorové vidění a v zadní lavici bohužel nedokáže udržet pozornost tak jak je potřeba. Takže píšu, prosím a vysvětluji, zatím zbytečně. /Je velký..., je velký...je velký..../
 *Aida* 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:35:37)
Pollyenko,
Tak to je strasny! Resila jsem podobny problem, moje dcera je taky velika. Ma vadu sluchu, naslouchadla na obou usich. Nejen, ze ji ucitelka posadila dozadu, ale jeste tak blbe na stranu, ze dcera na ni nevidela a nemohla ani odezirat~8~. Ucitelka taky argumentovala velikosti. Nakonec na ni vlitnul manzel s tim, ze dite ma poruchu sluchu, nikoliv rustu~q~ a jestli ji okamzite nepresadi, budeme to resit vys. Od te doby byl klid. Ja se bala a furt to resila domluvou a konstruktivne....
 Pollyenka 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 9:12:04)
Vsak já se taky chystám. Pořád mám snahu řešit věc slušně,ale ono to asi nepůjde. Kluk jde dolu i psychicky, je chytrý, ale není studijní tip, takže žádné samé jedničky mít nebude,ale aby mi nosil samé čtyřky a pětky, to už je něj moc. Je z toho nšťastný. Já si moc dobře uvědomuju, že je velký,je mu 11 a 1/2 a měří 170 cm,ale kvůli tomu snad nepropadne.
 Lída+2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 10:52:05)
Pollyenka , můj velký syn když potřeboval brýle a čekali jsme na ně , seděl v přední lavici na kraji. nikomu tam nevadil.
Takže zkus navrhnout, buď první lavice hned u dveří nebo hned u okna:-)
 Jana a Petra 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 6:56:48)
Měla by sis ujasnit, jestli bojuješ s matikářem nebo za svého syna.
Pokud bojuješ za svého syna, tak bych vypustila hodnocení matikářova podpisu a věcně (bez urážení matikáře a bez emocí) bych se věnovala tomu, co se týká tvého syna.
~;((
 Krabatka 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:27:46)
Fandím ti.

Tento způsob známkování aplikovala učitelka i u nás, ta nám ale dávala 4 příklady. Takže toto moc nechápu.
Jinak frekvence testování učitele mi taky nepřijde normální. V takovém krátkém čase 3 testy za sebou. Budiž. Ale přijde mi, že učitel na něčem jede.~:-D

Držím ti pěsti, podle mě děláš dobře. Pokud s ním nebyla řeč a ignoruje co se dá, tak co s ním jiného.
Osobně bych dala kopii dopisu i vedení, příp. výchovné poradkyni.
Hodně štěstí.
 x x 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:32:21)
Ráchel víš co, já bych první kontakt rozhodně ponechala bez osobních narážek, to v každém případě. Přijde mi zbytečně konfrontační. Jako chápu, že to chceš řešit, to je v pořádku, ale rozhodně bych si první kontakt představovala méně bojový. Samozřejmě bych přitvrdila, pokud by bylo potřeba, ale ne hned napoprvé, je to možná zbytečné a synovi tím možná nepomůžeš tak, jak by bylo vhodné.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 16:04:45)
Žubko, tohle zdaleka není můj první kontakt
 Monty 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:49:21)
Ráchel,
tak očividně učitel známkuje nikoli poměr dobrých a špatných výsledků, ale za každou chybu snižuje známku o stupeň. Takže ve výsledku je jedno, jestli má 5 chyb nebo 20. Myslím, že tenhle způsob známkování má na státních školách většina učitelů, zvlášť těch starších.
 Vítr z hor 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 8:51:38)
Rachel, tim dopisem pristupujes na matikarovu hru "kdo koho vic nasere".
Ted mas navrch, protoze napsal naprosto silenou poznamku.
Ten clovek se predevsim chova naprosto neprofesionalne, to, ze nesmyslne znamkuje (a hlavne naprosto demotivacne), je jen cast problemu. Nejen, ze ignoruje synovu diagnozu a neridi se doporucenim skolskeho poradenskeho zarizeni, ale jeste syna urazi a sikanuje.
Jak uz damy psaly, je treba sledovat cil a snazit se ho dosahnout. Budes-li na takoveho cloveka jizliva, vrati to synovi.
Je treba bez jakehokoli utoceni poukazat na to, ze ten clovek dela svoji praci spatne - na vice frontach.
Pisu z mobilu, takze se mi spatne vraci k ostatnim prispevkum, ale obecne mi pripadal dost k veci prispevek Karla.
Ztropit scenu a la Hrouda je taky obcas dobry, ale myslim, ze na to uz je pozde.
Zavolala bych si pro informace na ČŠI, zatim bych asi stiznost nepodavala a sla bych s prepsanym dopisem a ucitelovou poznamkou za reditelem.
Dale - ucitel muze (nemusi) zkouset dokazat, ze pravdu ma on (syn se flaka, neumi, nereaguje na pokyny ucitele...) a muze (nemusi) se pokouset syna dale srazet, coz bude mit logicky vliv na synovy vykony. Zvazila bych (a zeptala bych se reditele JAK, ne jestli) syna chranit pred vlivem onoho ucitele do konce roku. Muze chodit na matiku do jine tridy? Atp. Drzim palce.
 Líza 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 9:01:57)
Veveru, pokud dobře čtu, tohle všechno, co píšeš, už proběhlo. S výjimkou toho zřizovatele nebo ČŠI.
Já se v tomhle shoduju z Filipem; pokud dlouho jednáš slušně a korektně a druhá strana si to vykládá jako slabost a vyvozuje z toho, že může dál pokračovat v tom, co dělá, tak nezbývá, než přiložit poněkud hrubší záplatu.
A pokud, jak Ráchel píše, se už jednou stalo, že po dlouhé ignoraci se něco začalo dít až ve chvíli, kdy dala průchod svému rozčilení a přestala být korektní - no tak holt zopakuje, co už jednou zafungovalo.
 Vítr z hor 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 9:54:54)
Lízo, pokud čtu dobře, neproběhlo. Je velký rozdíl mezi "jednat slušně a korektně" a "jednat slušně, korektně a účinně".
Rachel si s matikářem promluvila a k ničemu to nevedlo.
Další krok je zastavit zbytečné ponižování dítěte a dosáhnout toho, aby bylo správně rozvíjeno. Což není. A nejedná se o přeplněné třídy nebo takové postižení, které by běžná ZŠ nemusela zvládat. Tady učitel zbytečně ponižuje a sráží dítě, nedokáže ho motivovat.
Takže ne: Váš podpis je hůře čitelný než podpis mého dítěte.
Ale: Učitel systematicky ponižuje a uráží mé dítě, chová se neprofesionálně. Hodnotící systém je v naprostém protikladu s RVP, dítě demotivuje. Učitel se odmítá řídit doporučeními školského poradenského zařízení, ignoruje diagnózu dítěte.

A taky je důležité, komu se to napíše. Vidíš rozdíl?

Nadřízený učitele je ředitel. Zřizovatel je sice nadřízený ředitele, ale sám jen tak nic moc nenadělá. Nikdo si nechce komplikovat život, takže pokud bude Rachel důrazně požadovat řešení a bude zřejmé, že ví, co dělat, ředitel jí určitě vyjde vstříc.
 Líza 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 9:57:46)
Možná si špatně pamatuju, a listovat teď nemůžu, ale pokud vím, mluvila nejen s matikářem a ne jednou.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 16:21:20)
Lízo, jj, loni proběhla výchovná komise, v rámci které jsme řešili i pana matikáře. na chvíli byl klid... ale celkově spíš začal syna spíš o to více srážet
 Bára + 4 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 9:09:09)
ASi by vůbec stálo hodně za zvážení rovnou domluvit schůzku s ředitelem. Přiznám se, že diskuzi jsem pečlivě nečetla, ale myslím, že Ráchel píše o IVP a jeho nedodržování. A jestli s tím má syn problémy i jinde (viz výtvarka), stála bych rázně při něm. Jinak bych se jeho demotivaci k nějakému výkonu vůbec nedivila. ~x~
 Kamisi 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 9:16:42)
Ráchel, syn má podobný problém s dějepisem, ať se snaží jakkoliv, má za pět, nároky učitele jsou vysoké, není sám, kdo s tím má problémy. Syn k tomu několikrát přistoupil stejným způsobem jako ten tvůj, vykašlal se na to úplně, ze stejného důvodu. Vůbec se mu nedivím.
Problém je, že reálně hrozí pětka na konci roku, komisionálku si vyzkoušel už v pololetí (z důvodu malého počtu známek), a - taky za pět, přestože se učil podle mě hodně, i jsem mu pomáhala.

Děkuju za inspiraci, bojím se, že bude potřebná.
 Kudla2 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 10:08:49)
Taky bych vynechala tu pasáž s podpisem.

Ohledně té známky to je k diskusi, jeví se sice jako nespravedlivé, když dostaneš pětku za 10 chyb i za to, když nenapíšeš vůbec nic, ale jak už to ten učitel má řešit, když má k dispozici jen 5 stupňů.

Myslím, že se vyplatí jednat VĚCNĚ (tedy žádné emocionální výlevy s podpisem, ale pokud by se to vyhrotilo, tak klidně říci, že takové výroky považuješ za nevhodné), ale důsledně.

Toho, že se to obrátí proti synovi, bych se nebála - myslím, že když se vyčerpají všechny možnosti "po dobrém" a člověk je nucen to řešit "po zlém", tak je spíš pravděpodobné, že se Tě budou bát a sekat latinu.

Pro přítomné učitelky podotýkám, že jsem příznivcem rozumné domluvy, to co píšu o odstavec výš platí v řídkém případě, kdy mám proti sobě kreténa, se kterým taková domluva není možná a poškozuje to moje dítě.

Ale předpokládám, že pokud je někdo už takový kretén, tak to řediteli asi bude známo.
 ...j.a.s... 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 10:24:08)
Kudlo,
ale pokud má dobře, ze 24 příkladů 10 - tak by tohle měla být alespoň za 4. Nám se co chyba, to stupeň dolů známkovalo až na gymplu.
A souhlasím, pasáž s podpisem je hašteřivá. Pokud jsou s učitelem neshody, tohle ho ještě dopálí. A je to nevhodné. Dospělý člověk má často nečitelný podpis. Stačilo poznamenat, že synova dys. se vztahuje i na psaní a že se snaží. Já zase chápu, že učitel vyžaduje čitelný podpis, aby si rovnou mohl napsat známky k sobě. Pokud má v každé třídě 28 žáků, nemá čas luštit kdo je kdo.
 jentak 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 10:27:30)
U syna ve škole jedou na procenta chyb - takže i jedničkář má povolené určité procento chyb. Ale ta procenta přesně neznám.
 Martina, 2 kluci 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 11:11:10)
Taky učím matiku, taky sedmáky, podle mě jsi to napsala dobře, s agresí začal on, je třeba ukázat, že se nedáš. Někteří lidé (i učitelé :-) ) to tak mají.
Přeju, ať se to někam posune, popř. ať to syn nějak doklepe, když matikář odchází.
Dát dítěti na písemku dostatek času je přece to nejmenší...ach jo...
 překvapená 20.9. 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 12:14:53)
Jako když se vidím před lety.~t~

k dopisu: je moc složitý a osobní, neřeší podstatu.
k situaci: nešanuj mladýho, vrátí se ti to v blbém. Život se neptá, jestli jsi dysgrafik.

Můj syn byl dys všech podob, dodnes nevidí rozdíl mezi d a b. Kdybych mohla vrátit čas, tak ho třískám za každou kouli a jsem v jednom šiku s matikářem. (mmch,, matika mu šla geniálně, přes tu se propracoval po velmi složité pubertě rozmazleného fracka, co za něj maminka bojuje, až na VŠ)
 Mandara 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 13:08:40)
Dopis je dobrý, ale já bych to s takovým člověkem řešila jinak. Napsala bych mu něco v tom stylu, že jeho chování k synovi, jízlivé a hrubé poznámky, neinformovanost a nerespektování synovy diagnózy dosáhlo už takového stupně, že považuješ další komunikaci s ním za bezpředmětnou a proto se obracíš na ředitele školy. Tím ho jak urazíš, tak mu připravíš krušné chvilky, protože není nikdo, kdo by s radostí čelil problémům s nadřízenými. Za ředitelem bych zašla a patřičně dramaticky celou situaci podala a žádala o řešení.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 16:51:03)
aha. a k čemu by to bylo podle tebe dobrý?
 espr 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 13:08:39)
vynachala bych to o tom podpisu....sice trefné, ale jako dospělý a navíc učitel udělá x desítek podpisů denně, ale tvůj syn třeba jenom 3 - 4 za den. Tudíž učitel má ruku vypsanou, kdežto tvůj kluk naopak ještě nerozepsanou.

Ale rozhodně bych zaútočila, a to na jeho pedagogické umění. Jako učitel matematiky jistě umí matematiku, jenže ta mu stačí na úroveni základní školy, ale umí i učit? A v dnešní době i učit různě dys..děti? Jeho učitelské schopnosti by naopak měli být na hodně vysoké úrovni univerzitě vzdělaného člověka.
Takže bych rozhodně chtěla vědět jaký má výukový program pro tyto dys -děti, přímo co a jak konkrétně je učí jiného nebo jinak než ostatní. A jestli tyto metody odpovídají dosavadním poznatkům o této nemoci.
 Ines 
  • 

Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(21.3.2014 21:54:37)
doporučuju vynechat to o podpisu a o odborné literatuře a přidat KOPII PRO ŘEDITELE.
Z dopisu si vyberou to, čemu se bude nejlépe oponovat a to bude útok na vyučujícího a budete se bavit o banalitě (podpis učitele) a ne o jeho chování k synovi.
Přidávám se k doporučená moc nehájit dítě, diagnóza mu bude při žádosti o místo dost k ***
 Jája s čápátkem 


jak bych se moc pozadavky zamestnavatelu neohanela... 

(22.3.2014 8:02:29)
pozadavky ucitelu ve skole a pozadavky zamestnavatelu se diametralne lisi. pozadavky ucitelu totiz cili na jinou dobu, kdy bylo nutne krasne pismo, poslusnost a peclivost, samostatne mysleni nebylo tolik potreba...

a v tom je i zasadni problem soucasneho skolstvi, v mnoha ihledech nepripravuje na soucasny zivot
 Binturongg 


Re: Už toho mám dost aneb boj s matikářem 

(22.3.2014 0:04:29)
Ráchel - ~R^~R^~R^~R^ ~g~

Nemá to chybu, věř úče ~:-D

Jako další krok (pokud se nic nezmění) bych volila pohovor s ředitelem školy s tím, že pokud se nic nezmění, budu žádat o prošetření vyšší místa, aby postup pana učitele nějak vysvětlili oni.

P.S. Učitel je debil! ~o~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.