| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Známkování dětí s dys poruchami

 Celkem 89 názorů.
 Tizi 


Téma: Známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 9:27:12)
Zaujala mě diskuze Rachel a kromě toho jsme nedávno diskutovali s učitelkou syna, že kluk asi nějaké dys má – mají děti s dys poruchami ve škole jiné známkování? Já jsem slyšela, že třeba mají na práci více času nebo dělají lehčí úkoly. Ale jak je to se známkami? Může mít žák s potvrzenou dys poruchou jinou známku za stejnou práci jako žák, který tu dys poruchu nemá? A jak je to třeba s přijímačkami na gympl, kde berou v potaz i vysvědčení? Asi se nerozlišuje jednička dosažena za pomocí individuálních kritérií od té standardní, nebo ano?
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 9:36:42)
Tak dle mých informací - známkování je stejné, jen mají na práci víc času. U nás mají třeba kratší diktáty - píší co druhou větu. Já s tím ale u svého syna nesouhlasila, takže jsem se s učitelkou dohodla, že syn bude psát všechno, ale že potřebuje víc času. Ona s tím teda měla zpočátku problém, protože organizačně pro ni bylo lepší dát dyslektikům míň práce, ale pro všechny stejný limit, ale nakonec jsme se dohodli - když už ostatní pracují na něčem jiném, syn má čas třeba na kontrolu diktátu a tu školní práci si dodělává doma. U přijímaček taky dyslektici musí udělat celý test, jen na něj mají víc času. Myslím, že jsem teď četla, že u testu na 45 minut mají 15 minut navíc, takže já tím argumentovala, že syn potřebuje 1/3 z původního času navíc.
 Luc. 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:47:25)
U přijímaček na střední měl syn stejné podmínky jako ostatní
 Venavella 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 9:45:29)
U nás kluk jenom doplňuje písmena místo diktátu a má víc času. V AJ nic a taky to podle toho vypadá:-( Tolerují mu špatnou úpravu. Někdy ho taky učka vyzkouší ústně. A neznámkují specifické chyby (tečky, čárky, vynechaná písmena)
Má ale těžkou formu dys, takže jak je to u jinejch nevím.
 Cimbur 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 9:51:32)
Určitě by se aspoň částečně na to mohl brát zřetel. Moje prvňačka má zřejmě poruchu pozornosti a vyhoří vždycky na tzv. pětiminutovkách, i když se samotným psaním či počítáním nemá větší problém - v časovém presu dělá chyby, anebo si v horším případě nestihne všimnout, že mají něco psát či v panice začne řešit jinou úlohu.
 Lída+2 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:20:01)
Tizi, syn měl na přijimačkách o 15minut více na matiku a na češtinu. NA matiku nevyužil ani minutu. A na češtinu využil 8minut.

známkování má stejné jako ostatní......

někdy na Zš mu občas úča nadiktovala o větu míň, když viděla, že zaostává...,ale on to chce mít vše jako ostatní......nechce toho zneužívat jak říká....
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:29:41)
Jen dotaz... je teoreticky možný dosáhnout nějakým tím "papírem" toho, aby dítě nemuselo psát ve škole psacím písmem? Asi ne, co?
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:31:58)
Monty - a o jaké třídě mluvíš. Myslím, že podle vzdělávacího plánu to třeba v první třídě není možné, asi ne ani v druhé - dokud mají jako předmět psaní. Ale třeba syn je v páté a písmo si už upravil, tudíž pokud píše jen tiskacím, nepíše moc rychle, ale už si upravuje písmo dle svého - vč. napojování apod, zčásti píše tiskace a zčásti psace. A to od čtvrté třídy ZŠ.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:26:11)
v první třídě ještě dys nejde s jistotou diagnostikovat.
já jsem díky svým zkušenostem zastánce Comenia Scriptu. U druhého syna byla taky diagnostikována dysgrafie, byť ne tak těžká, jako u staršího. teď ve 3. třídě přešel do domácí školy a přešli jsme na Comenia Script - a máme mnohem jednodušší život
 Líza 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:34:32)
Monty, u vás ještě trvají na psacím?
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:38:06)
Lízo,
jo, trvají... a syn to nedává, on i kreslí obráceně, takže psací písmo je pro něj utrpení. Vzhledem k tomu, že schopnost psát psacím písmem pokládám za zbytnou bych v případě, že to možný je, pro nějakej ten papír zašla, i když jinak s tím moc nesouhlasím. ~;)
 Líza 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:41:10)
Tak zkus zajít.
Dcera je dysgrafička, nikdy teda úlevy v podstatě neměla, na to měla malej nález, ale sešity se jí strašně zlepšily na gymplu, když nikdo neprudil, ať píše psace.
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:46:14)
A kam se s tím chodí?
Asi to zkusím nejdřív jen s učitelkou na rodičáku, ona ví, že je syn exot, třeba mu to povolí i bez papíru. ~;)
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:52:07)
Tak to by bylo rozhodně nejlepší - nejdříve se zkusit domluvit s učitelkou.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:28:29)
objednat do pedagogicko-psychologické poradny
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:14:11)
Šuplíku,
ne, nenavštívila jsem s ním nic.
Sice mne do toho furt někdo tlačil od chvíle, co nastoupil do školky, ale já pro to nějak neviděla důvod. Jen s tím psaním se nad tím zamýšlím, to mi přijde zbytečný, ale je to jen takovej momentální nápad. ~;)
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:18:20)
Šuplíku,
a k čemu by to bylo?
On si svý místo našel i bez PPP. Učitelka ho zvládá. Sice je problémovej, ale uznávanej v tom, v čem exceluje a jemu to stačí. ~;)
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:21:24)
Šuplíku,
aha, já to konstatovala, netušila jsem, že to budeš brát jako fňukání.
Navíc nikdo nikoho o povolení nežádal a slohovky tiskace píše tak jako tak. ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:50:08)
Monty, je to škoda. Protože od toho ty PPP jsou, a když jsou dobrý, tak fakt můžou pomoct, přinejmenším tím, že poradí rodičům, jak pomoct dětem, aby se využil potenciál, který mají, co nejlíp ~d~
 .Katka 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:34:23)
Že, taky mě to překvapilo, že syn Monty ještě nebyl v PPP.
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:40:49)
Ale u nás to taky takhle neprobíhalo. Bylo na každým rodiči, zda s dítětem někam zajde nebo ne.
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:41:09)
Ve školce u syna taky byly. Nevím jestli z PPP, ale nějaký testování tam proběhlo, v té poslední třídě.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:54:22)
to je jen ohledně školní zralosti. trochu se divím, že to máš tak na háku. je to škoda, už jen proto, že je v některých směrech očividně nadaný. a IVP se dělá i s ohledem na nadání, jelikož i nadané děti mají nárok na integraci
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:59:44)
Ráchel,
on si tohle ošéfuje sám, o to nemám strach. ~;)
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:02:08)
Podívej, můj syn působí na lidi pozitivně. Já přesně naopak. Nebudu mu to kazit. ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:08:05)
hm, tak ono co taky jinýho mu zbejvá ~d~
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:14:15)
Ráchel,
já fakt nevím, co by s jeho "problémy" udělala PPP.
On nemá "problémy" v tom směru, že by něco nechápal, nezvládal nebo něčemu nerozuměl, když teda pominu to, že neumí hodiny a píše jako prase.
Jeho učitelka to popsala poměrně přesně - je nadprůměrně inteligentní, ale nelze nijak motivovat, protože to, co vyhodnotí jako zbytečný nebo nezajímavý NEBUDE dělat. V ZUŠce je to totéž. Jeho učitelka výtvarky mu vůbec nezadává žádný téma, protože on to nebude dělat. Ale přesto si ho vybrali, aby reprezentoval školu v nějaký přehlídce talentů či co to je, právě proto, že je TAK vyhraněnej. A to každej příčetnej člověk pozná, na to papír nepotřebuje. ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:26:01)
Monty, však dělej, jak uznáš za vhodné. v každém případě přeju, aby nadále narážel na příčetné pedagogy :-)
 Lída+2 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:37:06)
Šuplík, u nás Ti nic neporadí.....,ale asi o XXkm dál dojedu do města, je tam paní a ta opravdu pomůže.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:26:37)
Monty, jo, někam s ním zajdi, ať má klid.
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:30:01)
Ráchel,
on ale nikam nechce, nevidí důvod, proč by někam chodil... furt mu někdo říká, aby někam šel, nemá zájem.
Nutit ho nebudu. Fakt mne to jen napadlo s tím psaním a to domluvím s učitelkou, pokud to půjde.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:31:58)
no, tak zájem nemá ~d~ hele, moje děti taky nikdy do PPP nechtěly, ale upřímně - jsem tak strašná matka, že jsem si dovolila jim říct, že tam holt musí. ta naše je naštěstí kousek o Hájka (zmrzlina - pro nepražáky :), takže to tam pak vždycky oslavíme, že je to za námi. ten papír prostě potřeba je a aspoň někteří učitelé na to berou ohled...
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:35:20)
Ráchel,
tak já to taky nechci. Kdyby měl fakt nějaké zásadní problémy, budiž. Nemá - aspoň já to jako zásadní problémy nevnímám. Navíc umí zahrát cokoli, co je zrovna třeba, z něj žádný relevantní závěry nikdo nevyvodí. ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:38:21)
Monty, ale houby, na tyhle věci se dělají testy, který se "zahrát" fakt nedají
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:43:30)
Šuplíku,
to není podstatný, k zubaři taky nechce, ale musí a chápe, proč musí.
PPP je trochu něco jinýho. ~;)
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:56:17)
Šuplíku,
dobře, ale on nemá problémy takovýho rázu, který podle mne jsou na PPP.
Na něm je poznat, že je mimoň, na to učitelka nepotřebuje žádnej papír. ~;)
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:01:22)
Šuplíku,
ale mně to přijde jako zcela běžný provozní problémy, který není třeba řešit.
Problém nastává ve chvíli, kdy ho cítí to dítě. Jemu se žádný příkoří neděje.
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:04:49)
Šuplíku,
jo, to jo. Taky jednou brečel, že se mu kluci smějou, protože je vegetarián. Ale tohle žádná PPP nevyřeší. To si musí vyřešit sám a myslím, že už to pochopil dostatečně. ~;)
 Suza007 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 18:34:00)
šuplíku, a jak může dítěti v tomto směru pomoct PPP? (fakt mě to zajímá, neumím si to představit)
 Suza007 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 19:29:46)
díky za odpověď. Já mám zkušenost s PPP (zatím) pouze kvůli odkladu školní docházky a kromě toho, že dostaneme papír do školy, jsem se tam nic nového nedozvěděla.
 Suza007 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(22.3.2014 8:37:41)
Pani psycholozka rikala, ze ve zprave bude krome veci, ktere dceri nejdou, i doporuceni na pracovni sesity. Ale zpravu zatim nemam - trva jim mesic, nez ji zpracuji. Uznavam, ze pri prilezitosti odkladu se clovek ani moc novink dozvedet nemuze, proto me zajimalo, v cem muze PPP pomoct jindy.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:00:58)
Monty, to, že dítě nechápe, proč něco musí, je vcelku normální jev. Bývá to většinou tím, že je to dítě. Rodič bývá dospělý a měl by v jistých situacích rozhodovat za dítě ;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:44:39)
jenom můj nejmladší je takovej magor, že si návštěvu v PPP pochvaloval ~t~ ty starší to vždycky nesnášely
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:48:41)
Ráchel,
upřímně, já tyhle věci nemám ráda a nepodporuju to v něm... on má fakt charisma, dokáže si lidi omotat kolem prstu, nemyslím teda, že by v PPP padli na zadek před jeho šarmem, to ne... ale jemu by to lichotilo, samotnej ten zájem, výsledky, už před časem otravoval, že chce změřit IQ. Právě proto jsem nikdy nikam nechodila a hodila ho do vody, aby plaval, protože v něm nechci podporovat takový ten pocit "já to mám snadný, protože jsem chytrej/výjimečnej", protože je strašně línej a demotivuje ho to. Zní to blbě, ale chci, aby uměl bojovat.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:06:08)
Monty,asi máš mylnou představu o tom, co se v PPP děje.
Pokud by se zjišťovalo, jestli je sociopat, tak by mohl šarm třeba někoho zmást, takd jde o něco jinýho.
Jednak - klasický test IQ, kdy ti řeknou číslo, se teď nedělává. Zjišťuje se inteligence v různých směrech (matematico-logické uvažování, slovně-pojmová inteligence atd.). S výsledky seznámí tebe jakožto rodiče. Je jen na tobě, co se rozhodneš mu říct a co ne.
Pak se zkoumá lateralita, zda má nějaký dys atd.
Případná diagnóza sama o sobě je samozřejmě naprd, jak už tu ale psaly jiné, může pomoct v tom, že nasměruje, jak dítěti nejlíp pomoct, jak ho nasměrovat
 Vítr z hor 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:40:40)
Teoreticky. Vždycky záleží na tom, jak je škola vstřícná. Papír – fungují papíry od PPP a SPC, SVP atd... ale dokážu si to představit.
Papíry odjinud nejsou příliš brány v potaz, zejména třeba pediatr napíše opravdu cokoliv a školy to tak berou.
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:43:50)
V PPP mi řekli, že mohou jen doporučovat a škola mi na papír řekla, že nezájem, že na extra podmínky nemají kapacitu, protože extra podmínky má dneska kde kdo. Takže jako u všeho - je to škola od školy.
 Karel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:59:54)
Školy se pletou, že si vykládají fakt, že ředitel rozhoduje o IVP, že nemusí, když nechce.

Podle mne je to rozhodnutí správní o žádosti, není vyloučeno ze správního rozhodování, čili se jde proti němu odvolat přes ředitele ke školskému úřadu a lze se o něj dokonce soudit ve správním soudnictví. Odmítnutí ředitelem musí být vydáno ve formě správního rozhodnutí (jako třeba přijetí při přestupu do školy), musí být odůvodněné a v termínech.

Ale především je to rozhodnutí o poskytnutí kompenzace hendikepovanému při přípravě na budoucí povolání, čili spadá i takto do kompetence veřejného ochránce práv (ombudsmana) podle antidiskriminačního zákona.
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:01:48)
Ono je to totiž jedno, protože okamžitě jsi zařazen do škatulky prudič, a protože na Tebe mohou jen přes Tvé dítě, tak to leckdy udělají. A v našem případě to taky udělali. Prostě není jiná možnost než jít pryč. Tedy jiná možnost je, boj, ale tohle pro svoje dítě nechci.
 Karel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:12:57)
Podle mne pro blaho všech je důležitý odchod A BOJ.

1) Pokud se jim po škole projde ČŠI, tak jim najde vždycky něco, i kdyby to měly být špatně šikmé čáry v proškrtávání třídnice. A špatné hodnocení ředitele může být problém při jeho znovujmenování. Někdy i ředitel nechce mít problémy s ČŠI a příště učitele usměrní, přijme mladého se znalostí SPU atd.

2) Podobně (ale s nebezpečím medializace), pokud to řeší ombudsman.

3) Nová škola se asi dozví, že jste zaprudili, ale tam stačí vysvětlovat, jak jste to měli těžké a tady je to dobré. Trochu soucit - pravdivý a trochu obava. Po úspěšném roce si v nové škole řeknou, že tam v té staré ale museli být blbci, pokud s vámi neuměli spolupracovat...
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:15:15)
Karle - já se praxí přesvědčila, že když ten boj bojuje jen jeden, tedy třeba já, nemá to dobrý vliv na mou nervovou soustavu. A já mám nervy jen jedny, tudíž bojuju tam, kde to má smysl. Pokud se ostatní rodiče nehodlají přidat, tak na ostatní kašlu, pokud to není nezbytně nutný. A když moje dítě odchází, tak nezbytně nutný to prostě pro nás není.
 babiki 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:03:22)
Karle a je ten zpusob, co popisujes ke stiznostem vyuzivany? Neziju v CR a zajima me, jak se mohou rodice branit, pokud skola nespolupracuje..
 Karel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(22.3.2014 3:27:23)
Právě, že moc ne. Já jsem jednou něco konzultoval s ČŠI, ale jako ostatní inspekční orgány mi přišli strašně neproduktivní a bezzubí. U mne šlo o to, že učitelé silně tlačili na moji dceru se zlomenou rukou, aby psala písemky levou... A vůbec nepočítali s nějakou spoluprací kolem zápisků apod.
 ivaxx 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:24:11)
Monty - jde to - v PPP synovi dokonce doporučili přechod na tiskací písmo ze psacího. Je dyslektik a strašně mu to pomohlo. Přišel na to sám. Hlavně v angličtině. Už jsem sice slyšela, že např. u diktátů to někdo nechce tolerovat, ale v tomto případě jsem ochotna doběhnout do školy a vysvětlit co a jak - píše-li totiž tiskacím, má mnohem méně chyb ve stejném čase. Psacím to zvládne jen tehdy, má-li navýšený časový limit (když vidím, jak počítá nožičky u m, doplňuje kličky u z (automaticky píše r), tak je mi jasné, proč to prostě nejde).

K dotazu zakladatelky - ne děti musí zvládnout učivo ve STEJNÉM ROZSAHU, jen forma zkoušení může být jiná. Např. místo testu ústně, místo diktátu doplňovačka, ale např. velké čtvrtletní písemky, ve kterých se nepíše diktát musí zvládnout stejně jako ostatní ve stejném čase. (lze ale např. požádat o zvětšení písma zadání).

 Venavella 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 12:32:08)
s druhým odstavcem nesouhlasím. K čemu by mu bylo kdyby měl v běžných testech víc času a ve čtvrtletním stejně. On potřebuje víc času vždycky, protože mu děsnš dlouho trvá vykroužit písmena (on to ví, že ve slově kytka je tvrdé y, ale třeba automaticky neví, jak se to k a y píše)
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:24:13)
Monty, můj syn píše zásadně kapitálkami. Nikdo jiný ve škole z toho nedělá problém.
 Karel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:44:42)
Kluk byl výrazně hyperaktivní (doba soustředění pár minut, impulsivní), s poruchou motoriky a koordinace, logopedie (do 12 let), silný dysgrafik, problémy se čtením (údajně kvůli "neposlušnosti" nervů očí), neurologické poruchy.

U nás na ZŠ měl imho podle klasifikačních pravidel učitel povinnost přihlédnout k dys-*, dalším specifickým poruchám, hendikepům a IVP:

- formou ověřování vědomostí: minimum byl čas navíc, dále jiné písemky - doplňovačky, kratší diktát, psaní mimo třídu, zkoušení místo písemky, referát místo písemky,...
- v klasifikaci: nehodnocení jevů mimo testovanou oblast, nepřihlížení k formě a kvalitě písma.

A dělal to.

A nadto měl možnost toto zohlednit změnou známky až o jeden stupeň paušálně (dle vlastní úvahy). Většina postižených dětí je velmi povzbuzena pokud se jim vede a táhlo je to neskutečně kupředu až tak, že dneska je kluk úspěšně v kvintě 8l gymplu s vyznamenáním.

Škola byla nastavena tak, že mnozí měli možnost být integrování, ať už na základě oslabení v nějaké oblasti, nebo třeba nadání. Pokud dítě mělo SPU, tak škola pro něj zajišťovala další nápravné aktivity v rámci zvýšeného normativu na dítě (na to tlačila). K jejich absolvování se též asi tiše přihlíželo. I v hodinách byla práce nadstandardně individualizována. Formálně jsme měli právo na IVP, ale nikdy jsme nežádali o jeho sepsání, protože výuka mu i tak odpovídala.

Další zásadou bylo, že nikdo nemůže reklamovat a rodič ani právo znát známku jiného dítěte. Čili srovnávání (alespoň na úrovni rodičů) bylo vyloučeno a striktně odmítáno.
 Jana, 2/07+10/08+5/11 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:51:09)
~g~
 Luc. 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:45:45)
Můj syn s dys nepsal diktáty, ale dávala mu doplňovací cvičení a delší čas na kontrolu a zkoušený byl hlavně ústně.

Přiznám se, že jsem si s ním dala hodně práce, hodně jsme se věnovali hlavně češtině, doma jsme diiktáty psali, denně procvičovali, byl to boj, ale s pěknými výsledky.
Dnes studuje VŠ.

V angličtině žádná prvilegia neměl a byl nejlepší angličtinář ze třídy, což je zajímavé a nemám neumím si to vysvětlit ~k~
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:47:35)
"V angličtině žádná prvilegia neměl a byl nejlepší angličtinář ze třídy, což je zajímavé a nemám neumím si to vysvětlit."

Tak to máme stejně, syn je nejlepší angličtinář (resp. jeden ze tří, co mají čistou jedničku z AJ), ale čeština hrozná.
 Lída+2 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:04:29)
Prostě jsem to já, mě v PPP řekli, že AJ bude mít strašné problémy,ale rozhodně to dá líp než češtinu....~d~
Tak ti nevím, myslím, že tam budou muset udělat nějaký test,aby si tohle vyřešili i oni.....
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:13:01)
Syn to má podobný - s AJ nemá absolutně problémy a přijde mu děsně jednoduchá, ale ČJ - to je šílený.
 já 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:46:30)
a co budou tyhle děti dělat v dospělosti? Dostanou lehčí práci, budou mít na ni více času ale za stejné peníze??
 Monty 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:48:14)
já,
v dospělosti nikdo nemusí psát psacím písmem. ~;)
 já 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:49:31)
Monty,
nechytej se tvého konkrétního příkladu :)
 Delete 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:50:47)
V dospělosti mívají lidé poruchy kompenzované, navíc často volí povolání, kde jejich obtíže nemají na výkon vliv. Ve škole si dítě nemůže vybrat, jestli na ten který předmět bude chodit, navíc je mu často bráněno i v té kompenzaci (dyskalkulik nesmí používat kalkulačku, dysgrafik musí psát psace), což se mu v dospělosti prostě nestane.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:30:11)
Delete, ano, přesně tak. I tohle mi vadí - škola není vlastně místem, kde se dítě učí reálnému životu
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:44:02)
aha. takže škola není reálný život. to ti připadá v pořádku?
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:06:41)
Šuplíku, to by bylo asi na jinou diskusi... třeba příště :)
 jentak 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:51:20)
Ne - tyto děti si vyberou prostě práci, která je pro ně vhodná a nebudou dělat práci, která pro ně vhodná není z hlediska jejich postižení.
Ovšem škola takhle koncipovaná není, děti si vybrat nemohou.
 babiki 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:53:09)
Pokud se ""tyhle"" deti nauci mechanismy jak kompenzovat tak v dospelosti prave problemy nemaji. Proto je vcasna diagnostika/prace s nima dulezita.

Karel popisuje jak by to melo vypadat vsude - mimochodem klobouk dolu ~x~
 Karel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(22.3.2014 3:24:50)
Jasně to byl zlatej kantor... Mladej, akorát si doplnil vzdělání a zajímal se o veškerou individualizaci. Nastavil skvělou atmosféru.
 Lída+2 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 10:54:33)
já,..... naučí se s tím žít,ale potřebují na to čas, né srážet sebevědomí........je vidět, že taky nikoho osobně neznáš.

Jde s dyslexii a dysortografii vystudovat střední....v pohodě.
 KArel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:01:37)
Ze 2/3 to do dospělosti vymizí. (I u nás.) Pomalu odcházíme i z medikace (léků). Ale bez pomoci by ty děti neměli normální vzdělání.
 Luc. 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:09:21)
Proč by měli mít lehčí práci nebo úlevy? Nechápu tvůj dotaz. V práci se nepíše psacím písmem, píše se na počítači, možnost automatických oprav atd...

Jak jsem psala, syn s dys studuje VŠ a ručně nenapíše ani řádku, i ve škole si píse přednášky na noťas.

Mmch můj manžel s těžkou dys poruchou, na ZŠ nerozpoznanou, tenkrát ho jednoduše zařadili do kolony "hloupej" a podle toho taky vypadalo vysvědčení, nyní má dvě VŠ a pracuje jako vedoucí na dost zodpovědné pozici a fakt úlevy nemá ~t~
 Karel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:15:50)
Mj. ADHD je v USA na seznamu chorob, které působí hendikep, čili na jednu stranu na to působí kvóty, na druhou stranu povinnost zaměstnavatele uzpůsobit prostředí. Vzhledem k ústupu od open-space k single kancelářičkám, to není žádný problém. V podstatě nejlevnější invalida...~t~
 Eržika. 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:20:48)
Milé já, v dospělosti se syn nespíše vyučí řemeslu - je manuálně zručný, a na truhláře či zahradníka nevyužije tolik třeba slovní druhy, které mu zoufale nejdou. ~j~
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:37:37)
Eržiko, doufám, žes nemyslela toho mýho ~t~
 Pruhovaná 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:33:26)
Nebo to můžeš napsat takhle: budou muset stejnou práci dělat delší dobu za stejné peníze ~y~
 x x 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:37:37)
No tak jako svým způsobem jo, proč by někdo zaměstnával sice geniálního, ale vysoce neproduktivního člověka? Imho pokud by neseděl třetinu pracovní doby na Facebooku, jako většina lidí, tak by zase svoji práci zastat mohl ve srovnatelném čase jeko ti ostatní.
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:29:11)
ne. budou se věnovat práci, na kterou mají schopnosti.
můj syn chce být režisér.
 KArel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:07:43)
Jinak jsme s velkou opatrností žádali o přesně specifikované úpravy podmínek i při přijímačkách na 8lG, jako třeba právo psát na samostatný čtverečkovaný (M) a linkovaný (ČJ) list. A s upozorněním, že to nebude písmo, ale bukvice. Vyhověli nám (s papírem od PPP).

A dneska je kluk na gymplu, kde se jeho udržovanému papíru spíš smějou, protože patří k lepší třetině třídy a je vítězem krajských olympiád. Ale furt mu tolerujou horší písmo a úpravu a nechají ho psát písemku o 5 minut déle - do přestávky...
 Pruhovaná 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 11:36:35)
Co je to bukvice?
 karel 
  • 

Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 17:15:47)
Hanlivé označení pro azbuku. A odtut každé nečitelné písmenko.
 LaDa_A (2 deti) 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 13:58:25)
Se skolou zkusenosti nemam, ale u nas treba v praci pri prijimacim rizeni - pokud kandidat uvede ze je dyslektik tak ma 25% vic casu na interview (protoze to zahrnuje nektere casti kde se analyzuje text).
 Ráchel, 3 děti 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:19:07)
Tizi, pro mne v našem případě jsou to dvě věci.
1. celkový způsob, jak matikář známkuje, je kontraproduktivní a demotivující
2. když chodil do školy brácha (dyslektik), tak měl možnost mít automaticky o stupeň lepší známku z češtiny. což ale řešilo jen češtinu a mně to nepřipadá moc chytrý.
můj syn má v IVP u matiky mj., že má mít víc času na řešení. to mu učitel, pokud vím, nedal NIKDY za poslední dva roky, co ho učí. také by měl dostávat méně příkladů najednou. neměl by si opisovat zadání, ale mít ho předtištěné.
 Nessie a příšerky 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 16:33:00)
Tak u nás na škole - místo diktátu doplňovací cvičení, prověrky dávám kratší a nechávám víc času. Ale to není žádný nadstandard, učitel si může brzo zjistit, které děcko je jaké. Když vidím, že to někomu pomůže, dávám automaticky delší čas na opravu, i když nemá papír z PPP. Stejně tak nebudu někoho nervovat ústním zkoušním, když vím, že umí, ale má problém mluvit před ostatními.

Celkově je u nás ale systém nevychytaný. Loni mi vycházeli žáci, kteří měli roky slovní hodnocení a SŠ po nich stejně nakonec k tomu slovnímu chtěla dopsat číslo, jakou známku to znamená. To je pak slovní k ničemu.
 kobra21,A91,M94,A08,L10 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 19:05:01)
Znamkovani je stejne,jen jsou upravene diktaty,zkouseni, maji vice casu,misto diktatu doplnuji atd. Ja jsem zazivala velike nervy prvni dve tridy ZS se svou druhorozenou,byl dan dokonce navrh na prerazeni do specialni skoly. To jsme vybojovaly a v pate tride daly prihlasku na gympl.v ZS strasny sok, rvala na me ucitelka,ze jsem ambiciozni posahana matka atd. Za pomoci PPP jsme to zvladly. Dcera ma stredne tezkou dys.druhy stupen. Letos maturuje, ma podanou prihlasku na vysokou. U maturity bude mit taky ulevy. Chci jen napsat,ze to chce nevzdat se. Dcera mela obrovske mindraky na zakladce,i pres prekazky to zvladla a myslim,ze ji to pujde i dal.Znamky ma trojky,i ctyrka byla,ale to je jeji pripravou. Nedejte se~4~
 Martina, 3 synové 


Re: známkování dětí s dys poruchami 

(21.3.2014 19:27:18)
Měli jsme to podobně: syna chtěli přeřadit do zvláštní školy. ~q~

Na konci prvního stupně dělali testy pro zařazení do výběrové třídy, postoupil jako 3. z 75: testy byly anonymní. ~b~

Nakonec odmaturoval na průmyslovce s vyznamenáním, je technik, o práci nemá nouzi. ~s~

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.