Evanek |
|
(16.5.2014 14:10:47) Náš syn - maturant měl 48 bodů z 50. Říkal, že to docela šlo. Na jejich gymplu to neudělal jeden kluk (mají 3 třídy, maturitu z matiky dělala necelá polovina studentů)
|
lulina lulinová | •
|
(17.5.2014 14:36:21) To nemáte co dělat? Že si tu musíte dokazovat jak jste dobré? Slyšela jsem říkat dokonce učitele, že byla matematika letos těžká. Jen tu nezačněte prosím psát, že i učitelé stojí asi za prd. Vidím totiž, že půlka z vás by mohla jít na jejich místa. Podotýkám, že nejsem učitel. A jdete něco dělat....
|
Klauri |
|
(17.5.2014 17:10:11) Šuplíku co mám vypozorováno, tak okruhy co bývají na maturitě z matematiky se moc nemění. Letos možná bylo třeba použít více logiky. Problém je v tom, že maturitu z matematiky si volí i studenti, kteří matematiku moc neumí a měli s ní problémy i na ZŠ. Ač jsou schopni se naučit okruhy toho co běžně na maturitě jsou, nějsou schopni použít pravidla, pokud jen trochu příklad vypadá moc teoreticky. Neumí počítat výrazy, neví kde hledat vzorce v tabulkách a nehledě na to, že na středních školách, kde mají dvě hodiny týdně matematiky, toho ani moc neproberou. Prostě pokud si někdo zvolí matematiku jen proto, že angličtinu(němčinu) by nedal a nakonec nedá i matematiku, tak bude problém v tom, že asi na střední školu snad ani nepatří.....
|
Klauri |
|
(17.5.2014 17:25:30) Otázkou je, jestli by bylo dobré změnit výuku matematiky a cizích jazyků na odborných školách a nebo prostě nepřijímat na sš děti, které na to nemají mentálně. Mě je líto těch, kteří prostě ve 20 letech nakonec nemají nic ani maturitu ani výuční list, protože nezvládli maturitu.
|
Klauri |
|
(17.5.2014 19:14:39) Šuplíku máte u vás ve škole teď někoho, kdo letos neuspěl z matematiky ? U syna na gymplu nemají ani jednoho neúspěšného studenta. Myslím, že i na průmkách to bude podobně. Prostě ty šílené počty jsou z ostatních škol.
Snad tyto neúspěchy poněkud přehodnotí nástup čtyřkařů na střední školy. Manžel mi říkal,že když před 10-15 léty učil na zdravce, byly ty holky mnohem nadanější a že teď je to hrůza a děs. A to učí fakt pár hodin chirurgie... že v ročníku je vždy pár nadaných holek a kluků :((((
|
Klauri |
|
(18.5.2014 9:34:50) Výsledky z loňska( maturita z matematiky) první řádný termín
gymnázium maturovalo 8256 studentů neuspělo 145 (1,76 %) lyceum 2025 151 (7,46%) SOŠ technické 1 6187 777 (12,55%) ekonomky 1635 320 (19,5 %) technické 2 732 199 (27,19%) zemědělské 1049 337 (32,13%) umělecké 111 38 (34,23%) hotelovky a podnikatelské 1409 553 (39,25 %) !! pedagogické a humanitní 879 362 (41,2 %) !!! SOU( mat. obory + nástavby) 6772 2815 (41,57%) zdravotnické 461 239 (51,8 %) !!!!!!!
tady je vidět , kde se bere těch 25 %( loni to bylo méně)
|
Lída+2 |
|
(18.5.2014 10:30:12) Syn mi říkal, že u nich na škole udělali matiku všichni a pedák 13 lidí ne...což by asi odpovídalo těm procentům co jsou tu uvedeny....
|
Klauri |
|
(18.5.2014 14:06:39) mají stejné profesory ?
|
Klauri |
|
(18.5.2014 14:06:57) ten váleček tam nemá být
|
|
Klauri |
|
(18.5.2014 17:21:57) Ale mě je jasné, že prostě některé školy naberou vše co kolem školy jen oklikou běhá :). Jen by mě zajímalo, kdy to pochopí rodiče a děti v devítkách, kdy budou vyplňovat přihlášku na střední školy..... Nový systém maturit zanechává dost velké procento, studentů bez dokončeného vzdělání. Ještě zajímavější by bylo vědět, že z některých SŠ je k maturitě připuštěna v lepším případě polovina třídy a z té poloviny to ještě polovina nedá. Mám pocit, že i neúspěšní z češtiny, AJ, NJ bude taky většinou z těchto okruhů
|
Klauri |
|
(18.5.2014 18:00:53) Šuplíku zatím je ticho po pěšině.... taky doufám, že to v brzké době( no abychom se toho dožili) zavede
|
Klauri |
|
(18.5.2014 18:05:58) Za 4 roky ani o tom nezačali uvažovat. Ale máš pravdu, že je nutně potřeba to řešit a vyřešit.
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(18.5.2014 18:27:56) Ostravanda, vzhledem k tomu, že na peďák se dostane každý třetí....spíš čtvrtý.-...letos se jich hlásilo prý méně, předpokládám, že je přebrali dobře..... Ale tam se asi nehlásí moc lidí co matiku miluje.(podle mě to bude špatný materiál, nejspíš i vyučující)
Ale včera jsem seděla na jarmarku a když ubylo lidí hodila jsem řeč s několika okolo...jaké bylo mé překvapení....ta co maturovala v 2011- z AJ nedělala, protože si nevěřila a matiku sice poslední rok vůbec neměla, ale bylo to pro ní menší zlo.....a pak jí to přišlo těžký.... Takových lidí prý je hodně....odkývalo mi to tam dalších 5lidí....prostě maturu z matiky si vybírají místo Aj, protože se bojí slohu a všeho....
A k Tvé otázce mají-li stejného profesora: Právě jsem zjistila, že 8 a 4G ano(5 hodin týdně) peďák NIKOLIV (ale z jistila jsem kdo a mám z toho nyní blbý pocit...)-2 hodiny týdně
|
Klauri |
|
(18.5.2014 18:43:14) 2 hodiny týdně a do toho praxe, prázdniny, státní svátky a tak mají za 4 roky studia cca 220-250 hodin matematiky. Z toho v 20-30 hodinách píšou testy a tka čisté výuky mají 200 hodin za celé studium. A pak se všichni diví. Takový student neví co je faktoriál, neumí spočítat kombinaci, variaci.... nemá představu moc o goniometrických funkcích, logaritmické rovnice jsou pro něj taky téměř neznámá.
|
Lída+2 |
|
(18.5.2014 18:56:17) Ostravanda, já bych někoho kdo má 2h týdně a nebo vůbec ten poslední rok ani maturovat z matiky nenechala.
|
Klauri |
|
(18.5.2014 19:38:03) Máš pravdu, že anglicky umí asi ještě hůř než matematiku. Problém je, že oboje umí tak na úrovni 7-8 třídy základní školy. Oni si matematiku volí jen z důvodu, že ji "možná" nějak dají. A kolikrát to nejou studenti, kteří by z matematiky propadali a mají třeba 2-3, jenže ta úroveň je tak nízká, že je to spíše ve smyslu jednooký mezi slepými králem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(18.5.2014 21:02:18) Ostravando, ta zdrávka je logicky na chvostu, protože ve 3. a 4. ročníku jsou studenti ve škole jen tři dny týdně a dva dny mají praxi. Navíc praxi mají i celý červen ve 3. ročníku. Matematiku mají jen 1. - 3. ročník.
|
Černá kronika |
|
(18.5.2014 21:27:05) No protože s cizím jazykem jsou na tom taky podobně blbě a navíc z jazyka se maturita skládá ze tří částí - ústní, poslech a slohovka, takže tam to můžou zvorat třikrát a všechny tři části opakovat. Je to blbý, štve mě, že na střední školu chodí čtyřkaři, že je nechají dojít až k maturitě a pak jsou z nich lidi jen se základním vzděláním. Další věc je, že na různých typech škol nemůže být úroveň znalostí stejná. Když už jednotný maturity, tak z češtiny a všeobecný přehled.
|
Černá kronika |
|
(18.5.2014 21:54:52) No já viděla aspoň trochu šanci v tom jazyce. V matice bych nedala ani jeden příklad. Matikář nám i v prváku povídal, že v našem případě maturity z matiky nedoporučuje. Jenže část spolužáku se cizího jazyka lekla, když jsme si zkoušeli poslech a didakťák, takže si zařídili doučování z matiky a maturovali z ní. Napoprvé to ale nedal ani jeden z nich. V druhé půlce u angličtinářů dokonce řekla angličtinářka, že jim nedoporučuje maturovat z jazyka. Tak jaká pak byla možnost?
|
|
Klauri |
|
(18.5.2014 21:58:53) U dálkových studentů je obdivuhodné, že to zvládnou a asi jsou mnohem poctivější než denní studenti.
|
|
|
Klauri |
|
(18.5.2014 21:55:33) Taky si myslím, že jazyk se po důkladné přípravě dá zvládnout. A 4 roky střední školy se na tom dá pracovat. Logické myšlení prostě někteří žáci nemají, potom vcelku dost logické myšlení škola potlačuje a některé děti se prostě učí matematiku spíše zpaměti a ono jim to na ZŠ prochází. Já jsem měla třeba na základce matikářku, která logické postupy nijak neuznávala, Vše muselo být podle vzorců. Dcera protože měla pocit, že je matematicky nenadaná, tak na základce znala Bělouna starší vydání odpředu dozadu :) a zpět. Dnešní maturanti si neporadí s Bělounem .....
|
Lída+2 |
|
(19.5.2014 7:54:15) Ostravanda, když za mnou příjde jendo nebo druhé dítě, že potřebují opakovat...vytáhnu bílou rozpadlou knihu o které píšeš, nalistuju a hned máme co počítat....
Straší syn se nedávno divil, že jsme to byli schopný spočítat v dubnu v 8. třídě.....a divil se, proč jsou pozadu, kdž tam sedí o rok dýl.... a sám se začal štourat nedávno v tom co je špatně.......
Ono se jim stačí podívat do sešitu......málo počítají.....docela by mě zajímalo co celé hodiny dělají...
|
Klauri |
|
(19.5.2014 11:27:30) Mám zkušenost, když dcera nějaké učivo moc nechápala, tak po 100 příkladech z Bělouna jí to bylo jasné a uměla pravidla použít i na jiných příkladech. I když dcera je puntičkář a tka někdy to přeháněla. Bohužel kdo není nadán, musí cvičit..... a kdo má ve škole málo matematiky, tak musí před maturitou zabrat a naučit se počítání se zlomky, výrazy, procenta, slovní úlohy o dvou neznámých.....
|
|
Klauri |
|
(19.5.2014 16:35:09) Já jsem ještě ročník, který počítal Bělouna v osmičce na PZ. A museli jsme si poradit bez internetu, nějaké super kalkulačky a my to zvládali. Mě se hrozně líbí stránky Martina Krynického a syn, pokud byl nemocný a potřeboval vědět, jak se co počítá otevřel internet a cvičil.... a je fakt, že to s tímto výkladem zvládal. Ale musel tomu dát čas.
Mě úplně udivilo, že znám dost dobře dívčinu, co nedala 2x matematiku a měla třetí pokus a jestli dohromady počítala od září do května 50 hodin tak to je moc a nedala to. Místo toho, aby prostě denně sedla a hodinu počítala a začala od triviálnosti, tak nic.
|
Klauri |
|
(19.5.2014 17:22:05) Inteligentní človíček to zvládne, u studenta gymnázia se dá i předpokládat, že aspoň ten základ tam je. A když začne počítat tak má vyhráno, pokud je mu dáno aspoň trochu logické myšlení.
|
Klauri |
|
(19.5.2014 17:32:26) no jedna čtyřka skutečně nic nevyřeší, že ho to netrkne, že z pětek jinou známku neuděláš :) když je blbý, tak je blbý....
|
Klauri |
|
(19.5.2014 17:52:27) ty jsi ale sadistický matikář :)))))
|
Klauri |
|
(19.5.2014 20:21:36) Inteligentní tvor a pochopil, kde byl problém :).
|
|
jentak | •
|
(20.5.2014 9:29:30) Šuplíku - ale na běžnou matematiku právě nemusíš mít nadání - tam jde o to tu látku napočítat - to je celý. Mladší syn má problém s dovozením postupů /jasně, je zatím v pětce/, ale když má napočítáno, zvládne i úlohy s logikou - tedy dokáže vyhrabat z hlavy podobné příklady a aplikovat je na tu kterou úlohu - bohužel s příkladem typu, s kterým se ještě nesetkal, nehne - není mu to dáno. Takž on ví, že musí denně počítat a procvičovat gramatiku v češtině, týden vynechá a je to vidět. Myslím, že běžný student střední školy by s tímto přístupem neměl mít u maturity problém. Nějak nechápu, že to někomu nedochází - tedy že to nedochází studentům, to bych i chápala, ale že to nedochází těm rodičům studentů, to mi hlava nebere.
|
Klauri |
|
(20.5.2014 10:53:48) taky si myslím, že spoustu matematických postupů si člověk zafixuje cvičením.. kdyby si ty děti cca od třetí třídy denně počítaly 15 minut denně, tak nebudou mít mezery v základních matematických počtech... dcera byla relativně natvrdlá, tak si počítala a až v 8,9 měla na vysvědčení dvojku, na gymnáziu později většinou trojku synové mají více vyvinuté logické myšlení, ale na gymnáziu si aspoň před písemkou počítali, nejmladší tak 2-3 hodiny tomu dal,ale všechny tři děti byly zvyklé před písemkou se na učivo kouknout
|
Lída+4 |
|
(20.5.2014 10:59:42) Já mám dítě velmi výrazně nadaný na matiku, ale počítat si na gymplu stejně musel - on by to vymyslel, ale v písemce by nestíhal.
|
jentak | •
|
(20.5.2014 11:02:30) Jo - to jasně, musí znát postupy, protože jinak to nestihne. To má můj starší syn. Ale před něj se dá logická úlohu a i když se s podobným typem nesetkal, dokáže to vymyslet, mladší teda ne a mladší bohužel toho musí napočítat víc. Ale s tím se počítá
|
|
Klauri |
|
(20.5.2014 11:15:03) No náš mladší taky logicky vymyslí cokoliv, ale sám uznal, že znát správný postup vede rychleji k cíli :). Jinak mě fascinuje jak si maturanti stěžovali na tu tuhle rovnici :) pod odmocninou 2 na 2X = 8
syn mi řekl, pokud bych nevěděl jak to počítat tak stejně vím, že pod odmocninou musí být číslo 64 a tak vím a lehce dopočítám co tma má být, záležitost 10 s
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klauri |
|
(19.5.2014 17:23:41) Dívčina počítala tak 2 hodiny jednou týdně a do dalšího týdne to zase zapomněla. A před maturitou měla nejvíce naplno jinde:(((( Spíše by se vyplatil intenzivní ten poslední měsíc.
|
|
Senedra |
|
(20.5.2014 11:08:06) nebo jinak - u jazyka je každému jasné, že se musí naučit slovíčka, gramatiku, fríáze... U matimatiky to některým nějak nedochází. Když se třeba nenaučí nějaký vzoreček a neprocvičí ho v příkladech, tak prostě nepřijde na to, že ho může použít.
S dcerou jsem měla pohovor na toto téma už ve druhé třídě - ona chápala princip násobilky, ale jaksi se neměla k tomu, aby se jí naučila jako básničku. Pak u nás byl jeden známý, kterému jsem vysvětlovala něco z látky ze SŠ a dceru jsem používala jako nápovědu, když jsme počítali numericky a nechtělo se nám vytahovat kalkulačku. To pak pochopila, proč se musí násobilku navrčet nazpaměť.
|
|
|