M_ |
|
(17.6.2014 22:41:43) Přeje si jednu hru co má vyjít, tak jestli budou na vysvědčení jedničky a semtam dvojka, bude ji mít. Jestli budou samý jedničky, přihodím k tomu něco navíc (cukrárna, nebo nějaký zážitkáč). Jestli bude trojka a hůř, tak to nevím :-D
|
M_ |
|
(18.6.2014 8:33:22) Známky přece odráží snahu.
|
Myšutka* |
|
(18.6.2014 8:42:17) Michale, s tím tak trošku nesouhlasím. Ne vždy musí známky odrážet snahu. Mám dceru, která je nadaná a u ní to pravda do jisté míry je, ale syn se opravdu snaží a maká a stejně bude mít z češtiny dvojku. Prostě má limit a přes ten se nedostane. A je mi jasné, že časem z dvojky bude trojka... Pokud nechci, aby z něj byl nerváček, co se jenom učí, musím se smířit s tím, že čeština a angličtina nebudou výborné.
|
Lenka Pražanda |
|
(18.6.2014 8:59:31) Souhlasím. Také odměňuji za snahu. Dárek nedostávají děti za vysvědčení, ale je to odměna za to, že se celý půlrok snaží a jsou pilné. Tím myslím i přípravu do školy a vůbec vše, co se školou souvisí. Známky závisí hodně na učiteli. Pro mne to není směrodatné hodnocení.
|
M_ |
|
(18.6.2014 9:03:24) Můžu se zeptat jak víte, že se ve škole snaží? Já tam při hodině vyučování nejsem, a jediný výstup co mám je od třídný, případně ze slovního hodnocení za čtvrtletí.
|
M_ |
|
(18.6.2014 9:03:39) třídný=třídní
|
|
|
Myšutka* |
|
(18.6.2014 14:53:24) Michale, protože jeho výkony ve škole (tj. diktáty, písemky, slohy - tj. něco co se mi dostane do rukou) odpovídají i jeho výkonům doma, když se připravuje. A protože se doma připravuje poctivě a sám by si chtěl známku zlepšit.
|
|
|
|
|
x x |
|
(18.6.2014 9:13:12) Michale nemusí být přeci pravda. Když některé dítě na to tu kapacitu nemá a lépe než na dvojky nebo trojky to nezvládne, byť se snaží, tak si zaslouží odměnu. Mám dceru třeťačku, která má samé jedničky a nemusí na ně nic moc dřít, zkrátka je přirozeně inteligentní a neučí se. Pak mám syna, který je prvňáček a vyvíjí více úsilí na to, aby měl samé jedničky, takže i kdyby měl dvojku, tak odměnu dostane, jako kdyby měl samé, protože vidím, že se snaží a dělá co může.
|
M_ |
|
(18.6.2014 9:19:01) Jasně tak pokud by to byl důvod, proč má špatný známky tak to beru.
Na druhou stranu, když si to převedeš do života, až bude pracovat, důležitý jsou výsledky, ne to jak moc se snaží, to vážně nikdo neocení, tak aby pak nenarazil.
|
Lenka Pražanda |
|
(18.6.2014 11:07:20) Ale u dětí jde hlavně o motivaci. Já vidím, že se snaží, že ho nemusím nutit do učení, že ochotně přijde s učebnicí, abych ho vyzkoušela, že mu nemusím kontrolovat tašku, protože vím, že je vše v pořádku. Za toto dostává odměnu. Protože snaha se odráží i na známce. Když mu řeknu, že nedostane dárek za vysvědčení, protože se mi nelíbí, bude to pro něj signál, že nemá cenu se snažit a příští rok se na to vyflákne. A další věc je, že každý rodič má jiné představy o špatných/dobrých známkách.
|
|
Myšutka* |
|
(18.6.2014 14:57:22) Michale, ale je pravděpodobné, že dítě, kterému nejde např. čeština s nebude živit korekturami... Pro mne je podstatné, že si dítě zvyká "nelajdačit" a dělat věci poctivě. Že to pak není dokonalý výsledek? No a dospělák podává denně dokonalé výsledky? Nevím jak ty, ale já vím, že ne všecko dělám dokonale. Nedělám to špatně, dělám to řemeslně dobře, ale dokonalé to není...
|
|
|
|
|