| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Podmíněná reklamace - kolo

 Celkem 68 názorů.
 Pam-pela 


Téma: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:06:04)
Prosím, věděl by někdo, jak je to s podmíněnou záruční dobou?
Nevím, jak lépe formulovat.
Přestože se s reklamacemi setkávám poměrně často (z druhé strany), nevím si tady tak nějak rady.

Začátkem tohoto roku jsme kupovali synovi kolo BMXko - na skákání a terénní jízdu (cca 8000,-).
V podmínkách záruky je servis za úplatu ( asi 400,-) po ujetí tisíce kilometrů nebo po cca 8mi týdnech, kde jsme tedy nebyli, přehlédli jsme to - přiznávám chybu z naší strany.

Před 14ti dny se mu rozbilo zadní kolo - vysypala se ložiska. Bylo nám řečeno, že záruka padá, protože jsme nebyli na onom placeném servisu. A že si stejně syn rozbil kolo sám...no asi možná jo, i když s ním dělal jen to, co se na takovém kole čeká.

Souhlasili jsme, že si nové ložisko zaplatíme. To se ale nedodává jako díl.
Souhlasili jsme, že si zaplatíme celé nové zadní kolo - ale ono v Čechách vůbec není k dispozici! Možná bude za půl roku ~d~.
Prodejce prodává, ale nemá k dispozici náhradní díly.
My teď máme kolo bez zadního kola a oprava v nedohlednu.
Je to velká taiwanská firma, prodává do celého světa, nevím, zda by si jejich zástupci dovolili zacházet takhle s jiným evropským zákazníkem.

Má prodejce právo podmínit záruku placeným servisem?
Může prodejce neopravit kolo v záruční době (třeba i za úplatu) s tím, že záruka je neoprávněná?


Jak byste postupovali?
Díky moc za názory. ~x~


 Anni&Annika 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:11:44)
to je jak u auta~8~...no ja bych zavolala na COI a poptala se. Tohle se mi taky nelibi. To slysim u kola poprve.~d~
 Anni&Annika 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:14:56)
ad...operovala bych tim, ze neujel jeste tech 1000km....auto taky nedavas do servisu po 8 tydnech, ale po ujeti kilometru, kdy na tebe zacne blikat servis.~d~
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:17:26)
ono je tam nebo...a u nebo asi platí to, co nastane dřív.
Tisíc km určitě neujel :-).
 Anni&Annika 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:21:26)
nebo je nebo...v nebo plati obe moznosti. ~d~..a pokud jeste nenajel 1000km, nevidim duvod k servisu a sla bych reklamvat jeste pred servisem. Auto taky nejedes servisovat po 8 tydnech. A jestli to chteji mit jako auta, sla bych tam az na 1000km...
 Anni&Annika 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:23:41)
a uprimne...v zime je predpoklad, ze se ve snehu nejezdi. Takze po 8 tydnech se potahnes s novym nejezdenym kolem na servis? Co je to za blbinu....pekne po najetych km....jak jinak muzes vedet, ze se neco neprojevi za chybu. U nejezdeneho kola je servis za 400 na nic. To postrada logiku.
 Anni&Annika 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:24:23)
a teda...kdyz to chteji jeste na kilometry, jak to proveruji? Ma tam tachak?
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:46:42)
Já se obávám, že tak jako tak by se nás nějak snažili zbavit, byla by určitě jiná ALE, protože prostě díl nemají, takže ho tak jako tak nemohou vyměnit a peníze by se jim vracet nechtěly, komu taky jo :-).
Jedná možnost, aby nemuseli případně vracet částku za této situace, kdy nemají zadní kolo na výměnu, je reklamaci neuznat z jakéhokoliv důvodu. ~d~
 Marika Letní 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:53:57)
Tak zrovna u auta je taky NEBO - na servis jdeš po 20 tisících nebo každý rok, když tolik za rok neujedeš. A taky to neznamená, že čekáš třeba 3 roky dokud nenajedeš těch 20000 km, ale jdeš každoročně.

Co se týče kola - obrátila bych se na ČOI
 Anni&Annika 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:56:48)
no ale po 8 tydnech, kdyz kolo kupujes v zime?~d~
prosim te, jake je to kolo? Nedalo by se to sehnat tady v nemecku? Ja bych ten jejich sunt snad vyvesila na netu, a podelila bych se o svoji zkusenost.~d~
 Marika Letní 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 23:53:05)
Já to neobhajuju ~t~ jen, že u auta to NEBO je taky.

U kola mi připadá nesmyslný (no ono vlastně u čehokli, včetně auta) - podmiňovat záruku placeným servisováním. To by fakt mohlo být za chvíli u každého spotřebiče ~o~

Jsem zvědavá, co na to ČOI nebo Dtest...
 Anni&Annika 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 23:57:25)
jo treba servisovat povinne boty...po prvnim mesici servis za 300kc /taky u bot ze slevy za 250~k~/...a kdyz tam nedobehnes /bydlis treba 100km daleko/, ztracis zaruku~y~
...me to taky prijde padly na hlavu.~d~
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 22:32:46)
Šuplíku, napsala jsem...jestli mi odepíšou, dám vědět ~x~.
 ChemicalJane + 4 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 23:38:04)
u těchto možností je vždy "to, co nastane dřív" - totéž je výměna oleje, atd.
máš návod od toho kola? nebo záručák, nebo nevím co, prost něco, kde je toto popsáno?
ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak prostě NEBO je výběrové slovo, pokud by tam k tomu nebyl dovětek o tom co nastane dřív, tak pak máš skutečně na výběr buď 1000 km NEBO 8 týdnů. Ale z obecného bych to viděla na povinný servis po 8 týdnech...
 Blank zero 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 23:41:46)
Oni si nemůžou dát do záruky, co se jim zamane. U běžných kol např. platí, že po ujetí cca 100 km má člově nárok na seřízení kola zdarma. To není dobrodiní nějaké cykloprodejny, ale obecně platná věc. U BMX to může být jiné, jelikož jde o kola velmi namáhaná. Zjistil bych, jak to je se zárukou těchto kol obecně. A jestli má prodejce či výrobce vůbec možnost si tuto podmínku tam dát.
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:16:48)
Anni, já určitě na ČOI zítra zavolám.
Téměř denně vyřizuju reklamace a takhle se fakt k zákazníkům nechováme, nikdy bych si to nedovolila.... ~7~.

Jo a ještě jsem dostala info, že na ložiska je jen tříměsíční záruka ~d~, to už je mi vůbec divný....my na ložiska běžně dáváme dvouletou.

Te´d je to kolo prostě na vyhození...ráfek prostě v ČR není...a asi dlouho nebude.

 Blank zero 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 23:28:27)
Myslím, že sehnat zadní BMX kolo by neměl být problém. Chce to znát jednat rozměr ráfku a pak jaký tam byl náboj. Třeba zde http://www.axit.cz/D104191-oem_kolo_zadni_bmx_20_48h-14mm_dvojity_cnc-.html - stojí 740 Kč plus poštovné. Je možno též nechat vyplést, ale to bývá dražší. Správná velikost ráfku a potom náboj, jaký tam byl. To kdyžtak poradí v každé cykloprodejně. Nezávisle na vyřízení reklamace bych to zadní kolo koupil. Ty kola jsou dost namáhaná, takže i když by v záruce dali nové zadní kolo, tak časem odejde a tohle se upotřebí. Tyhle kola mě neberou, tak bohužel nemám zcela konkrétní přehled, kolik tu je velikostí atd.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 9:52:08)
Pampelo..,
to je blbost.
Na celé !! kolo je záruka 2 roky, a né 3 měsíce.
Tedy myx máme stále 2 roky.... To jsou tedy obchodníci ....~a~~a~
 jentak 
  • 

Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:02:53)
Ne na celé, vždy jsou výluky ze záruky, protože pak ve finále bys mohla reklamovat, že Ti nevydržely pláště.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:06:43)
jentak..,
tak samo, že je to k úměru opotřebení a na to se záruka nevztahuje....To je jako bys chtěla, když budeš používat pračku a zanese Ti filtr tím, že ho nebudeš pravdielně čistit, byť Tě na to upozorňovali a je to i v návodu, že pak zavoláš do prodejnya řekneš, chciu opravit, ale mám záruku.....~o~~d~blbost, že ?
Člověk se o ot musí starat, záruka je na vše, ale tím, že se taky o to budu pečovat..a né, že to nechám ladem a budu na prodejce pak požadovat nesmysly...

( náš zákazník před cca 2 lety se vymlel na kole, prostě spadl, hnul si s rámem a chctěl ho vyměnit....uplatňoval záruku....~8~....)
 jentak 
  • 

Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:12:00)
Jo, to souhlasím, já reagovala na Tvůj příspěvek z 9,52 a domnívala jsem se, že tos vidíš právě tak, co teď rozporuješ.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:16:00)
jentak..,
asi jsem špatně popsala, naž jak to bylo v myšlenkách...
Jsem si teď vzpomněla na jednoho, měla jsem asi před cca měsícem...
Měl uvolněnou šlapku, kolo asi 3/4 roku staré - z lětoška počátkem roku - na prav.servisu byl...a že to chce dotáhnout..proč ne ? Dotáhlo se mu to a říkám si o cenu a on na mě, že to má v záruce....~:-D~a~chápeš ?? To fakt člověk neví, zda se mu vysmát do očí nebo ho poslat do šípku nebo na místě přizabít~t~
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:17:09)
To jsou věci, co si mají dělat sami a pokud to neumí, či iuž nemohou, nebo to prostě dělat nechtějí, tak si za to musí připlatit....~d~
 Krabatka 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:17:23)
Kolik stojí dotažení šlapky???
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:18:25)
krabatko..,
my to máme za obě za 50,-Kč
 jentak 
  • 

Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:19:44)
No jsou lidé různí. Uvolněná šlapka, výměnu duše apod., to je dle mýho běžná oprava, na kterou se záruka logicky nevztahuje.
Ale dotyčný mi taky řekl, že postavil kolo komusi za 250 tis. a on někde v lesích píchnul. Zavolal mu, že píchnul a ať laskavě přijede a odveze ho domů, protože na to má právo, když je kolo nepojízdné a je v záruce.
Tak tohle by mě ani ve snu nenapadlo.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:21:59)
~t~~t~~t

znám.....
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:23:40)
Nám volůají i v noci a divéí, jak to, že jim to neberem, či nijak nereagujeme...~a~
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:28:35)
Mamčo, my běžně pro zákazníky děláme všechno možné nad rámec záruky, aby byli spokojeni a docela jsou ~;).
Někomu se člověk nezavděčí stejně, ale s tím se počítá...
Takže znám i druhou stranu, nejsem protivnej zákazník.

Ale já běžně nic ani nereklamuji, jen to kolo prostě potřebujeme uvést zas do provozu, aby kluk mohl přes prázdniny jezdit...a byli jsme ochotni uznat, že si to rozbil sám a sami koupit - zaplatit nový díl.
Jenže ani to nám nechtěli poskytnout, a to už se mi zdá fakt hustý.

Nicméně ráno jsme měla na mailu dopis od dovozce, že sehnat jak náboj, tak celé kolo není vůbec problém a že ho mají běžně ...tak já tomu teda fakt nerozumím. ~d~
V cykloprodejně tvrdili, že v Česku není a že kolo opravit (ani za úplatu) prostě nemohou.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:30:59)
Mamčo, my běžně pro zákazníky děláme všechno možné nad rámec záruky, aby byli spokojeni a docela jsou ~;).
Někomu se člověk nezavděčí stejně, ale s tím se počítá...
Takže znám i druhou stranu, nejsem protivnej zákazník.


Pam-pelo..,
my taky, mi věř....snažíme se i o nemožné, ale když jsou zákazníci lidově "vyžírkové", tak holt nejsme pro ně+ schopni VŠE dělat nads rámec jen tak...~d~

K tomu kolu - gratuluji, že aspoň dovozce je normálně lidský...~R^
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:41:43)
No...vypadá to, že to vyřešíme. Kdyžtak seženeme zadní kolo jiné, jak mi tu taky radili, i když tím padne záruka celá, protože do toho udělá zásah cizí servis - to i chápu.

Prostě při prodeji - nákupu bylo vše OK, při problému (když jsme se normálně ptali, kdy bude kolo hotové a jak to vyřešit) mi paní švihla s telefonem :-), dořešil to za ni až pán, který zvedl sluchátko následovně...
Ať přijdem, že s námi sepíše tedy reklamaci (kolo si tam nechali už minulý týden) a že nám stejně nepomůže, protože ráfek ani zadní kolo prostě není.


No, děkuju všem moc...aspoň mě ty rady ponoukly k jednání a dotažení věci do konce.
Díky.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:46:40)
Ať přijdem, že s námi sepíše tedy reklamaci (kolo si tam nechali už minulý týden) a že nám stejně nepomůže, protože ráfek ani zadní kolo prostě není.


~t~

promiň.., ale to fakt jinak nejde....
To jsou fakt obchodníci jak dělaní pro podnikání...~4~
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:54:25)
Já bych reklamační protokol nechala vypsat už minulý týden :-), i kdyby to zamítli, reklamační protokol se prostě vypsat musí...manžel se nechal ukecat, on všechno radši po dobrém ~d~, že si kolo zaplatíme, hlavně, aby to kluk měl co nejdřív...a mohl jezdit.
No a po týdnu stejně nic... ~z~, naše dobrá vůle se nevyplatila.

Mamčo, díky za rady a čas.
 jentak 
  • 

Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:59:12)
Vy nemáte sepsanou reklamaci?~e~ A jak ji chcete uplatnit, když to není sepsané?
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:59:28)
Pam-pelo..,
je tedy u nás pravda, že my na maličkosti rekl.protokol nevyplňujeme, ALE zase vypisujeme lístek - daň.doklad, že jssme si kolo ú náhr.díl(y) převzali an že je dáváme k reklamaci.
Zákazníkům to stačí....
V nejhorším, když to trvá třebas aj déle, nebo víme, že to potrvá déle, talk nabízíme naši alternativu, že jim poskytneme naši zkuš.bat., zk,uš.kolo, aby mohli jezdit atp...pak je už na nich, zda-li toho využijí nebo ne, vše v rámci záruky. Nic navíc nepožadujeme..

A nemáš zač, teď jsem se taky rozčšílila u jednohpo zákaznéka. Šel reklamovat vatahané pásky u zámku, který se dává na rám....~o~
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 12:00:20)
omlouvám se za chyb, snad to přeluštíš....~f~
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:14:05)
...ale já potřebuju vědět, zda je to opravdu zákonné, nebo je to jen výmysl prodejce.
Kdybychom to brali do důsledků, pak bychom si měli koupit třeba pračku nebo ledničku, na kterou by se měl podívat do dvou měsíců odborník :-)..televizi, kterou by nám přišel ěnkdo zkontrolovat....jen by bylo potřeba to napsat do ZL...a vypláznout pár set.

A jestli "ztratit nárok na záruku" znamená, že nemáme nárok na dodání náhradního dílu, i když si ho zaplatíme....
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 9:53:44)
To víš, že záruku máte stejně, i kdyby to byla Vaše chyba, že jste si to rozbili.
Ale jak psal pak výše " s nickem", JSOU TO BĚŽNĚ DOSTUPNÉ DÍLY.....
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:14:05)
...ale já potřebuju vědět, zda je to opravdu zákonné, nebo je to jen výmysl prodejce.
Kdybychom to brali do důsledků, pak bychom si měli koupit třeba pračku nebo ledničku, na kterou by se měl podívat do dvou měsíců odborník :-)..televizi, kterou by nám přišel ěnkdo zkontrolovat....jen by bylo potřeba to napsat do ZL...a vypláznout pár set.

A jestli "ztratit nárok na záruku" znamená, že nemáme nárok na dodání náhradního dílu, i když si ho zaplatíme....
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:42:42)
Určitě se informuj na ČOI, tam Ti poradí.
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:47:45)
Asi nám nic jiného stejně nezbude...nevím si s tím rady.
 Krabatka 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 21:48:22)
Pokud není v záručních podmínkách před slovem NEBO čárka, pak platí obě možnosti. Pokud je tam čárka, pak platí jen jedna možnost, a to ta, která nastane dřív.

(...po ujetí tisíce kilometrů nebo po cca 8mi týdnech...)
 H. 
  • 

Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 9:36:51)
Před "nebo" se čárka nepíše. Co je tak složitého na tom pochopit, že "servis za 8 týdnů nebo po ujetí 1000km" znamená jít do servisu podle kritéria, které nastane dřív?
Jinak zákonné to je, všechny výrobky vyžadují pravidelnou údržbu, stačí si obvykle přečíst návod (včetně bot, kterými se někdo oháněl o několik příspěvků výše) a zanedbání údržby znamená porušení záručních podmínek. Pokud si výrobce / prodejce stanoví podmínku, že je u jeho výrobku potřebná servisní prohlídka, je nutno tuto podmínku dodržet, s tím ČOI ani přiblblý dTest nic neudělá.
Jinak pokud jde "jen" o vysypané ložisko a s prodejcem nebude rozumná řeč, zkuste navštívit nějaký cykloservis, podle mého názoru si s tím poradí, vadné ložisko vylisují a vymění za nové, dnes není vůbec žádný problém u specializované firmy koupit i velmi "exotická" ložiska. Jo a záruka na ložisko, jakožto náhradní díl, je skutečně ze zákona tři měsíce.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 9:57:37)
H..,
¨přesně....
Při nedodržení padá záruka a je jen na obchodníkovi, zda mu to uplatní či nikoliv...~d~
My to větřšinou necháváme být, lae jsou tací zákazníci, že se člověk nestačí divit, na co vše chtějí uplatnit záruku ~a~
 Krabatka 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 10:06:41)
H. nauč se nejdřív česky, ano? Pokud je před NEBO čárka, tak se dané možnosti vylučují. Pokud tam čárka není, je možné obé.
 Blank zero 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(15.7.2014 23:28:58)
Záruční doba je bez podmínek, i když v jistém smyslu je podmíněná každá záruka. Např. že člověk neodstraní plombu z nějaké elektroniky.

U kola to funguje tak, že u běžných kol je nárok na bezplatný servis po odjetí myslím 100 km. Seřízení kola (jemné doštelování, např. docentrování slabě rozcentrovaných kol ap.) je proto, že některé věci se projeví až po užívání. Centrování kol, doseřízení nábojů ap. Ale není mi fakt známo, že by nevyužitím servisu člověk ztratil záruku. Možná by ztratil záruku na některé věci, které můžou být ovlivněny tím servisem, který nebyl.

Podmínka na povinný placený servis, aby platila záruka mi přijde nezákonná. Možná by mohli chtít bezplatnou prohlídku a seřízení kola po odjetí tisíce km. A dále, i kdyby mohli si dát takovouto podmínku (BMX kolo nemám), tak by případné poškození muselo být jasně zaviněné tím, že tam nebyl ten servis. Tj. ani náhodou by to nemohli aplikovat na prasklý rám, mohli by asi tvrdit, že nemůžou za rozcentrovaná kola. Pokud jde o seřízení ložisek, tak se mi to nezdá. Nové kolo se prodává se seřízenými ložisky. Následné seřízení po zajetí kola se týká jen jemného doseřízení. Nemělo by ale mít za následek, že ložisko se celé rozsype. Buď bylo ložisko šmejd od začátku a nebo ho při prodeji zcela mizerně seřídili a ono odešlo.

Jinak tohle je spíš pro právníka. Je i nějaké sdružení pro ochranu spotřebitelů, tam bych si zaplatil konzultaci a právní pomoc. Nebo se zeptat nějakého znalce. Obchodníci si na lidi dovolují, protože vychází z toho, že k soudu je dá málokdo.
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 0:27:45)
S nickem - díky...

Manžel s nimi už jednal, aby objednali jiné kolo, ale to prostě taky nejsou schopni (nebo ochotni), pokud dáme kolo jiné z jiného cykloservisu - tedy servis bude dělán někým jiným, padne záruky úplně ~7~.

Spíš mi šlo o to, zda se dá ona záruka podmínit placeným servisem (a tedy zkrátit práva) a zda opravdu mají na vyřízení neuznané reklamace třebas půlrok. To je něco, co fakt nevím, ale prostě se mi to nezdá.
Taky neděláme problémy našim zákazníkům, striktně dodržujeme jak lhůty, tak opravy a vlastně bychom "mohli" ~d~ taky podmínit - důvod by se našel :-).

BMX je namáhané kolo, ale předpokládali jsme, že prostě je na tyhle věci dělané...a tuto značku nám moc ho vychvalovali jako odolnou a spolehlivou, když jsme ho kupovali ~:-D.
 Anni&Annika 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 9:47:59)
tak u bot jsem meli vyrizeni reklamace do 30 dnu....a meli jsem to u dvouch paru ceskych bot /mineno koupeno v Cechach/ rozdilnych obchodu, a u obou vyrizeni reklamace do 30 dnu....
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 9:55:01)
Pam-pelo..,
došlápla bych si na ně.., pochybuju, že by nic na toto kolo neměli....~o~
 jentak 
  • 

Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 9:30:17)
Nevím, ale my taky máme v záručních podmínkách, že máme zajet na servis po ujetí 1000 km. Servis je ovšem zdarma a dotyčný řekl - no, až pojedete asi za měsíc okolo, tak se stavte, já se na to kouknu přednostně, ať nečekáte.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 9:47:36)
Pam-pelo..,
ano, je to možné a taky to ata prostě je.
Já své zákazníky zvu sms na pravidelné prohlídky, též ji máme placenou, ale první máme tedy za 250,- Kč, další už za 500,- Kč.
Je to podmíněno na tu záruku, lae jak jsou dovolené, zákazníkům povoůím si přijít třeba až po prázdninách. U nás je servis po 200 km najetýxh nebo 2 měsících.
Ale jak píšu, své zákazníky si zvu a oni mi potvrdí trrmín - dávám 2 na výběr. Když nepotvrdí, nepočítám s nimi, ale oni většinou pak příjdou v jiný datum.

Jinak k těm náhr.dílům....ložiska jako taková se dají sehnat, ne že ne..máme "čínská" elektrokola a bežně jsou dostupné díly, čili jsou i na normální kola, že ? To je nějaký lump, nezlob se na mě. Jen vás tahá za nos. Kor, když je sezona.
Zadní kolo se dá též sehnat celé, rovnou vypletené.
Jen se mu asi nechce.
A není !!! to podmíněno na záruku, že by to nemohlo být dřív.
Vaše kolo je běžně dostupné, čili i díly, včetně kol, ložisek, ráfků atd atd....
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:32:54)
Mamčo, díky. Nevím, fakt to vypadá, že nám ten prodejce prostě lhal... ale proč, to nevím.
Mě naštvalo to tvrzení, že zadní kolo v republice není a že nevědí, kdy přijde a že musíme počkat, až přijde....rozuměno klidně v řádu měsíců.

 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:35:50)
Pam-pelo..,
asi bych si za ním došla a pověděla mu své poslední informace a chtěla bych znát důvody, proč se takto k tomu staví.
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:46:09)
Vytisknu si ten dopis od dovozce a půjdem se zeptat odpoledne, kde teda vznikla chyba ~;), a jak je možné, že je to jinak.
Prodejce je to velký, se sítí prodejen...mateřská výrobní firma je taiwanská ~d~.

Nojono...aspoň mám radost, když vidím přístup, jak se řeší reklamace a problémy jinde, že se se zákazníky fakt nes.rou ~a~.

díky.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:48:22)
Určitě jo, taky bych to tak udělala....a uvidíš tu otáčku o 100%....

dej pak vědět, jak jsi pochodila...záruka by měla být uznána - aspoň my bychom ju oznali, už i kdyby jen teď proto, že bychom si sypali popel na hlavu a jako i omluvu za mylné informace.
 jentak 
  • 

Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:36:08)
Je to blbý, ale vybrali jste si špatného prodejce. Můžeš komunikovat s dovozcem a třeba se domluvit, že chceš jednat s někým jiným a oni ti doporučí snad někoho vstřícnějšího.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 11:37:19)
jentak..,
jojo, i tom by mohlo jít. A záruka by Ti běžela dál, po dohodě s dovozcem u nového prodejce.~R^
 espr 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 13:31:59)
je to strašný prodejce!!!!......a už vůbec nechápu proč vám kolo neopraví i když si chcete zaplatit opravu ze svého !!. Evidentně je něco špatně.....

Já bych udělala toto:
1)našla si zastoupení výrobce kdekoliv jinde (at už v české republice nebo v německu, polsku atd) a zkusila se domluvit tam. Třeba by kolo opravili, nebo by přes e-shop poslali náhradní díl a v jiném servisu dát opravit.

2) Každopádně bych KONTAKTOVALA VÝROBCE...a je jedno ze je z taiwanu nebo odkud a popsala bych jim chování prodejce kterému dodávají. Nejenže mohou pomoci (kontakt na jinou firmu, sami můžou poslat náhradní díl apod - nebojte se vzdálenosti ani jazyků!) ale ještě navíc mohou toho prodejce umravnit nebo s ním rozvázat obchodní vztahy. A tohle bych řekla i tomu prodejci že podmínky záruky a jejich chování píšu výrobci a jestli nechtějí mít problémy tak by se měli srovnat.

3) zkusila bych náhradní díl sehnat na ebay nebo Amazonu, Aukru a pod (nebojte se poštovného třeba na z ebay se dá poslat věc přes firmu která má u hranic sklad kam se to pošle za německý nízký poplatek a oni to pak přelepí Vaší adresou a převezou přes hranice a pošlou za místní poštovné po čr....takže místo třeba 500 Kč za poštovné z německa do čech zaplatíte 150 Kč a to včetně poplatku té přepravní firmě

 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 21:08:09)
espr, tak fakt jsme na ten Taiwan napsali, schválně, jestli zareagují...
Díky.

Jo, a fakt jsem se nechala včera zmást striktním jednáním prodejce, že opravdu na nic nárok nemáme.

 Raduza 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 13:57:29)
Žádná záruka nepadá. To je hloupost. Jedině v případě, že byste kolo nechali spravit jinde.
Zašla bych tam s kolem a sepsala protokol s tím, že na základě sdělení o tom, že není možné kolo spravit, požaduji vrácení peněz. V případě, že nevrátí, nechala bych ho tam a po 30 dnech bych si došla pro peníze nebo spravené kolo. Na nemístné kecy bych s ledovým klidem pronesla, že se klidně budu soudit, protože se mi chování obchodníků nelíbí a je třeba s tím začít něco dělat.
Blbý je, že kluk bude bez kola.
Pak napiš jak to dopadlo.
 Pam-pela 


Re: Podmíněná reklamace - kolo 

(16.7.2014 21:09:27)
bromelie, děkuji, zítra vyzbrojená asertivitou zajdu reklamaci vyřídit
 Pam-pela 


Vyjádření z D-testu 

(16.7.2014 21:13:14)
Napsala jsme ještě včera do poradny Dtestu, jak radila Šuplík...toto je odpověď, kdyby to někoho zajímalo pro jeho účely.
Jen mi tedy ještě chybí informace, zda i přes zamítnutí máme nárok na placenou opravu a do kolik dnů.

Dobrý den,
děkujeme Vám za využití online poradny časopisu dTest.

Zde vidím tedy několik do očí bijících porušení zákona! Napíši v bodech:
1. Prodejce nemá právo si dávat jako podmínky uplatnění záruky - placený servis po určité době nebo najetých km. Tuto podmínku nelze klást spotřebiteli v zákonné záruce 24 měsíců. Tato podmínka by byla možná pouze ve smluvní záruce (např. po 2 letech máte ještě další 3 roky zaplacenou nebo v ceně- v těchto nadstandardních 3 letech lze takovou podmínku smluvit). Jinak taková podmínka v zákonné záruce 2 roky je ustanovení, které krátí práva spotřebitele a z tohoto důvodu je právně bez významu a nepřihlíží se k ní dle § 1812 odst.2 občanského zákoníku. Tedy jakoby nebylo. Pak to nemůže být ani důvodem k zamítnutí reklamace.

2. Pokud věc kupujete skutečně jako spotřebitel, nemůže vám prodejce vaši záruku 2 roky dle zákona zkrátit na méně. Například 3 měsíce, půl roku atd. Samozřejmě je možné, že věc se opotřebí nebo zanikne dříve (životnost) a na tu se samozřejmě záruka nevztahuje.
To je však individuální případ každé reklamace a posouzení. Nelze říci dopředu, že na toto má spotřebitel pouze 3 měsíce.

3. Prodejce může reklamaci zamítnout ale její zamítnutí musí řádně odůvodnit. Nemůže její zamítnutí odůvodnit důvodem, že jste nebyli na placeném servisu - viz. bod 1.

4. Prodejce nemůže reklamaci odmítnout přijmout! Je povinen zboží v záruční době do reklamace přijmout a vystavit o tom písemné potvrzení dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud prodejce odmítá, obraťte se na Českou obchodní inspekci, která může prodejce za toto pokutovat. V příloze zasílám vzor podnětu ČOI.

Po půl roce u zamítnutí reklamace je prokázání vady na spotřebiteli. Reklamujte tak znovu oficiálně písemným doporučeným dopisem na sídlo prodejce nebo osobně, ale musí vám na vaši kopii potvrdit převzetí. V příloze posílám vzor reklamace.
Pokud prodejce takovou oficiální reklamaci zamítne, jedinou účinnou obranou je znalecký posudek. V případě, že vám soudní znalec dá za pravdu, že je to vada věci, tak náklady na něj je pak prodejce povinen zpětně proplatit. Seznam soudních znalců naleznete na www.justice.cz.
 jentak 
  • 

Re: Vyjádření z D-testu 

(17.7.2014 12:53:13)
Ono je to problematický, protože když vám zamítnou reklamaci, tak vy to nemůžete dát opravit, protože pak nemůžete předložit znalci ten rozbitý kus k posouzení. Druhá věc je, že jde o cenu za znalecký posudek, prodlení a když nebudou chtít vyhovět, tak pak už to jde jedině k soudu.
Prodejci počítají s tím, že si to rozmyslíte a tuhle cestu se vám nebude chtít podstoupit.
Já osobně bych jim dala vše písemně, i to z D testu, sdělila jim, že pokud budou trvat na nesmyslném požadavku, oznámím vše na ČOI, živnostenský úřad apod. a budu poukazovat na to, že nedodržují zákon a ......... a pak se uvidí.
 Pam-pela 


Re: Vyjádření z D-testu 

(17.7.2014 13:08:21)
Jentak, já to vím. Uvažujeme koupit prostě ještě nějaké starší kolo, aby měl kluk na čem jezdit, hrozně se těšil na prázdniny do skate parku a "na cvičák" na skákání, je tam celá parta.
A tamto dotáhnout do konce, ať to dopadne, jak to dopadne.

Vždyť my to enchtěli ani opravit zadarmo (to je samozřejmě sporné), jde o to, aby to aspoň opravili za úplatu, aby se dalo používat dál ~d~.
I když - aspoň nemá odřená a naražená kolena a lokty.
 jentak 
  • 

Re: Vyjádření z D-testu 

(17.7.2014 13:10:59)
No rozhodně bych začala tou písemnou reklamací a abych získala čas, hned bych je upozornila na ten sporný bod o té placené údržbě - ne sporný, ale neplatný. A zdarma bych jim poskytla radu, že tohle mají ve svých podmínkách špatně. Nedívala jsem se do zákona, ale Dtest tam uváděl nějaké paragrafy, ty bych ocitovala k věci a změnila jsem názor - dopis z D testu bych tam nedávala, ale info jim ocitovala s tím, že jsem kontaktovala právníka.
 Pam-pela 


Re: Vyjádření z D-testu 

(17.7.2014 13:14:42)
jj, já jim to ukazovat nebudu.
A nevíš prosím tě, jestli když by to později přešlo do placené reklamace (neuznané), mají povinnost to opravit - dodat náhr. díl a vyřídit třeba taky do měsíce?
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Vyjádření z D-testu 

(17.7.2014 14:13:10)
ano, má...., i kdyby šlo o placenou...poté, když odmítnou, dělají si špatné jméno apřicházejí o zákazníky...
 Pam-pela 


Re: Vyjádření z D-testu 

(17.7.2014 14:47:32)
díky moc

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.