Jutta+L08/08+K04/10 |
|
(9.9.2014 9:36:25) Já mám dítě čerstvě v první třídě ... paní učitelka nás požádala, abychom každý den prošli všechny pracovní sešity, podívali se, co děti ve škole dělaly a na stvrzení, že jsme to viděli, pod to dali podpis. Stejně tak do deníčku podepsali razítko, které dítě dostává každý den, pokud je vše v pořádku. Pokud tam razítko není, znamená to, že byl nějaký problém.
Podle ní to není buzerace, ale důkaz spolupráce rodičů a školy, projev zájmu
V první třídě to beru, ale v primě na gymnáziu už to je asi fakt buzerace Ovšem dělala bych to, pokud to bude požadovat, na rodičovské schůzce bych to ale zkusila otevřít s třídní, dá se předpokládat, že bude takových rodičů více.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 9:52:43) Pokud tam razítko není, znamená to, že byl nějaký problém.
a jak se dozvíš, jaký problém byl? taky napíše učitelka nebo jen víš, že se NĚCO dělo?
|
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 10:02:27) I v první třídě to za buzeraci považuju. Kdo se chce zajímat, bude to dělat i bez povinnejch podpisů. Kdo nechce, ten jenom plácne podpis a ničím se nebude zabejvat. Navíc u většiny dětí nepovažuju za nutný procházet pracovní sešity DENNĚ.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 10:13:09) Ja vas nejak nechapu ... copak je podpis problem? O svy deti se zajimam ... ukaz, cos napsal, Pepicku...to se ted ucite? A rozumis tomu, fakt? Napsals to moc hezky. Jo, pani ucitelka chce podpis, tak ja ti ho tam vystrihnu 3 vteriny .... Podepisovat se to uz nemusi? Tak fajn ... moc se ti to povedlo...
Co je na tom za buzeraci? Snad jedine, jestli se nekde davaji petky za nepodepsanej DU, to ano.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 10:20:32) no ap robém je právě v tom, že kdo vyžduje podpis rodičů pod úlohou, ten nepodepsanou úlohu nějak trestá, pětkou, poznánmkou, mínusem, jakkoliv a to už buzerace je to zcela nemístná, protže stejně jako já může i děcko zapomenout na podpis a za problém vlastně ani nemůže
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 10:23:03) A nesouhlasim Celej zivot bude muset decko dodrzovat pravidla, tak to proste je. A ze je momentalne pro nej aktualni pravidlo nechat podepsat DU a ono na to zapomene, tak porusuje pravidla, mozna blby a trivialni , ale je to tak. A dodrzovat se je naucit musi, bohuzel ... Asi jsem nejaka divna, jediny s timto nazorem
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 10:28:51) pravidlo, který je blbý a nesmyslný láká ke zneužití nebo k porušování, nesmyslný pravidla by prito neměly být
kdyby bylo v pravidlech pro řidiče, že mají po každé jízdě otřít SPZ, tak to dělat taky nebudou z pravidel to zmizí, pokud má někdo SPZ špinavou, ať ji utře, ale proč to dělat preventivně?
to by řidiči řvali, ale že se podpisy úloh týkají dětí, tak ty nemají nárok říct (nebo rodiče za ně), že je to nesmysl adělat to nebudou?
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 10:32:57) Maji pravo. A uz jsem jednou psala, ze az se prosadi, ze se DU podepisovat nemusi, tak mne to sice bude uz jedno, ale zmizi to jako pravidlo a evidentne bude spousta lidi happy. Znovu opakuju, nevidim to zdaleka jako nejzasadnejsi problem naseho skolstvi. Hele, ja taky nedodrzuju vsechny pravidla, zdaleka ne. Ale to se preci tem detem rikat neda
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 10:35:35) dokud lidi nezačnou řvážt ,že nebudou podepisovat du, protožeto není nejpodsttnější, tak se podepisovat budou pořád, a je jedno, jestli jde o dú nebo o cokliv jinýho, jde o to, že dokud se lidi nezačnou ozývat a nezčnou ukazovat na chyby, tak ty chyby a nesmysly dál budeme nutit dělt sebe i děti, už proto, že se to přece vždycky děallo a není to to nejpodstatnější - až se ukáže na pár nesmyslů a ukáže na to víc lidí najednou, teprve pak se to začne hroutit a bude se muset něco změnit, a že zrovna ve školství je co měnit
|
|
|
|
Kamisi |
|
(9.9.2014 10:43:37) Otázkou je, kdo vytváří pravidla? Učitelka samovolně? Neměli by rodiče mluvit do vzdělávání svých dětí a tudíž tvořit ta pravidla společně? Neměl by se rodič zajímat, co a jak se ve škole učí? Neměly by i děti mít co říct do vlastního vzdělávání? Jak dlouho ještě budeme slepě poslouchat a nezajímat se, místo abychom uchopili svůj život do vlastních rukou?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 10:46:30) tak dlouho, dokud lidi budou chtít se školou komunikovat co nejmíň, to je zacyklený problém
|
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:02:48) Ale kurnik, copak je blbej podpis pod DU slepe poslouchani pravidel? Dyt je to trivialni pitomost ... kdyz se vam to nelibi, zmente to. Daleko vetsi problem skolstvi vidim v tom, ze neuci deti samostatne myslet, jen biflovat (i kdyz i to obcas neni na skodu), neuci je se o sebe starat, neuci je se branit medialnim tlakum, neuci je financni gramotnosti (i kdyz to snad nejak ted jo), neuci je proste odpovednosti za svuj vlastni zivot. Ale ja vidim v tomhle vsem daleko vetsi roli rodiny, nez skoly. a mne to vyhovuje. Radeji nez se bavit kazdy tyden s ucitelkama, jak to moje robatko prospiva, tak se s nim o tom a o milionu dalsich veci budu bavit sama.
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 11:04:47) Ano, je to triviální pitomost, takže vidím jako nesmysl, že to škola vyžaduje. Na to, abych se s dítětem doma bavila o škole, nepotřebuju nucení k podpisům. Ostatně u nás to taky už dávno není aktuální.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:06:07) Fajn, tak si nestezujme a zmenme to. Kdyz budem chtit, urcite to nejak pujde. Mne uz je to taky jedno Jde mi o princip.
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 11:14:00) Však taky v dobách, kdy se mě to týkalo, jsem to odmítla provozovat.
|
Grainne |
|
(9.9.2014 11:22:49) Ja jsem zase zjistila, ze podepisovani ukolu v konecnem dusledku vedlo nejen k podpisovani, ale k vypracovavani celeho ukolu rodici. Chvilku jsem to podezreni mela, kdyz jsem se nemohla dopatrat, s cim, nebo s kym ukoly meho syna porovnava, prece jenom vim, co asi tak je dite schopne v urcitem veku zvladnout a co ne.
Nanestesti se pani ucitelka sama nachytala, kdyz mi ukazala domaci sesity ostatnich deti. Bohuzel to skoncilo tak, ze jsem ty ukoly zacala psat taky a na dtuhe strane vedla kompletni domaci vyuku, bohuzel po vyucovani. No tak hlavne, ze tam ten podpis byl.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 11:12:23) neuci je proste odpovednosti za svuj vlastni zivot.
třea tím, že je pořád někdo má hlídat, roiče mají hlídat, jesti udělali du, třeba to bych považovala za jednu z věcí ,tkerou má děcko jako svou zodpovědnost, kterou se má naučit uhlídat si samo, udělanou úlohu - ale jesti ji udělalo o přestávce nebo doma, nebo v té zušce, to je jedno, učitele má zajímat to, ejstli ji má a dost
když v práci slíbíš, že přes víkend doma uděláš nějakou věc a tobě se do toho bdue chtít po odpolednech v práíci a uděláš to už ve čtvrtek a pátek po práci, je to taky tvoje věc, jesti si to vezmeš na chapupu a nebudedeš to děat doma, je to zaae tvoje věc, tak ať i děcoko dělá svou práci kdy a kde chce, halvně že ji udělá
a nikdo mu neusí svým podpisem stvrdit, že tu úlohu dělalo doma, to je tn nesmyslný požadavek a dvojí úloha k tomu
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:16:30) A dyt ja s tebou souhlasim, nikdy jsem se neptala deti "potrebujes neco podepsat" ? Prisly, prisly... neprisly - jejich pruser.
Znovu opakuju - jestli vam to vsem prijde jako nesmyslna buzerace, tak rvete a zmente to. Drzim palce.
|
|
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 10:21:16) Rodinova, já nevidím důvod k tomu případně nutit dítě, který o to nemá zájem, abych jeho práci posuzovala. Mě to na základce dost silně otravovalo, že mám dávat úkoly podepisovat - pokud jsem potřebovala poradit, zeptala jsem se. K tomu vedu i svoje děti - když něčemu nerozumím, ptám se co nejdřív. Jinak není potřeba dítěti do domácí přípravy jakkoli zasahovat, ne? Je to jeho práce, ne moje.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 10:25:58) A dyt ja s tebou souhlasim. Bezvyhradne. Jen nevidim podpis jako problem - pokud se jeho absence tresta poznamkou, tak mozna ... ja uz si to nepamatuju neb mam deti relativne velky. Pisu o tom jinde, at se nam to libi nebo ne, deti se museji naucit dodrzovat aspon nejaky pravidla a jestli je momentalne pravidlo podepsat ukol, tak to tak proste je. Celej zivot budou muset narazet na debilni pravidla a omezeni, jako kazdej
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 11:00:54) Nevím, proč by se mělo v dětech utvrzovat, že mají za každejch okolností dodržovat nesmyslný pravidla. Ostatně jsou to pravidla, který v tom případě má dodržovat i rodič, a tam mi to přijde už úplně mimo.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:04:17) Tak jestli vetsine prijde nesmyslny, zmenme je, jsem pro. Chci aby se moje deti naucily rozlisovat mezi neucelnymi a nesmyslnymi pravidly a temi, ktere jsou k necemu.
|
|
|
Grainne |
|
(9.9.2014 11:13:49) Problem je, ze blby oravidla se namisto ruseni obchazeji a kdyz uz jdou obejit ty blby, proc by se nemela obchazet i ta dobra pravidla? Spolecnost prestane rozlisovat a prevazi nedodrzovani a obchazeni pravidel obecne. Pak vyhrava ten, kdo je umi obchazet nejlepe, nikoliv ten, kdo je dodrzuje, protoze v te spleti prestane byt v lidskych silach ta pravidla jenom znat, natoz dodrzovat.
Od pedagoga bych ocekavala pochopeni techto sirsich souvislosti.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:20:01) Jeeee, vypada to, ze me konecne nekdo chape
Dokud je podpis DU stanoveny pravidlo, melo by se dodrzovat, minimalne nerikat detem "vyserte se na to", ma to obecne dopady na jejich dalsi vyvoj. Kdyz se usoudi, ze je to ptakovina a nastavi se to jinak, tak taky fajn. Muzu vyjadrit smerem k detem nazor na to, ze nektera pravidla/zakny/regulace jsou nesmyslna (taky to delam) ale dokud jsou nastavena, mela by se dodrzovat ... a snazit se je zaroven menit.
Chapete me nekdo ???
|
Grainne |
|
(9.9.2014 11:29:08) No ja az tak uplne nevim, jestli je dobre ucit deti nektera pravidla obchazet, protoze stret s blbou ucitelkou obvykle skonci pro dite fatalne, minimalne traumatem, v horsim pripade to vyvola i sikanu, takze casto ani jina cesta neni.
Jeste stesti,bze tihle blbci jsou opravdubtak blbi, ze sezerou vsechno i s navijakem, protoze jejich ego jim ani nedovoli domyslet, ze si z nich nekdo dela cvicny terc pro srazku s blbcem.
Ovsem musim konstatovat, ze me to sice bavi, ale vubec nemam radost z toho, ze to musim ucit deti.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:32:26) Ja naopak pisu ze nechci ucit deti obchazet pravidla, ale ty uplne nesmyslny rozeznat, uvedomit si jejich nesmyslnost a idealne je zkusit zmenit. Idealne ... no ja vim, tezko ...
|
|
Kamisi |
|
(9.9.2014 11:39:01) Grainne, já to nechávám na dětech. Řeknu jim svoje zkušenosti, upozorním je na případné následky, které jsou ale zase jen na základě mých zkušeností, takže nepaušalizuju a nechám dítě, ať zvolí svůj postup. V poslední době se maximálně snažím o to, aby na ten postup přišly úplně samy. Děti nejsou blbý a vidí, že dospělí taky spoustu pravidel obchází, takže sice můžu moralizovat, ale pak jsem za blba před nima i před sebou, protože vím a oni taky, že na 100% všechna pravidla nedodržuju a žádného takového člověka snad ani neznám.
|
Grainne |
|
(9.9.2014 12:40:32) Kamisi, na tech velkych uz to nechavam taky, jen jim pripadne nastinim zpusoby a moznosti dopadu.
U trch malych prinejmensim nemuzu dopustit, aby tu chybu vztahly na sebe. V nasi rodine se vzdycky ti slabsi chranili a chrani se a brani vsichni, kdo to v tu chvili potrebuji. Deti take. Kupodivu nejucinnejsi bylo, kdyz se na to vrhla cela rodina......ve vsi slusnosti, pochopitelne.
|
Grainne |
|
(9.9.2014 12:44:11) Jeste musim podotknout, ze jsem se setkala i se skvelymi uciteli, aby mi zas nekdo neco nevycital, ale ti spatni dokazou znicit opravdu hodne, vcetne vztahu ke skole vubec.
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(9.9.2014 11:31:00) Rodinova, nic se nesmí přehánět a né na každé dítě ......platí tohle BUBUBU, když něco nebude puntík, za 5 puntíků poznámka, za 5 poznámek třídní dutka....
A z lempla co má školu na háku ani milion poznámek neudělá svědomitého žáčka.
Výsledek u normálního dítka může být i takovýto.....dítě je úplně zděšené z toho, že by mělo třídní důtku, příjde ze školy vše udělá, rodiče ještě ani nejsou zutý a už letí se sešitem.....nutí je to podepsat ještě na chodbě, protože....co kdyby to nebylo hned v aktovce.....
A jinak já po škole zase tak moc nechci. většinu toho co jsi popsala si obstaráme s manžele sami....
A před dětma o učitelích jen dobře. Až na jednu vyjímku, loni si ji vysloužil jeden proferor, že pro něj nemám dobré slovo....a asi mít nebudu...sotva začal školní rok je na nedodržuje slovo a stresuje studenty.....jak si mám takovýhleho člověka vážit.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:35:07) Ja s tebou celkem souhlasim, po skole taky nic moc nechci, snazim se postarat se o deti sama a idealne ony samy o sebe. V okamziku, kdy mam pocit, ze se deje takova nespravedlnost, ze to nezvladnou samy, zasahnu.
|
Lída+2 |
|
(9.9.2014 12:00:50) Rodinova, když jsem se snažila tohle změnit, bylo to k ničemu....během roku 3 úči....naštěstí jsou už na 8G.
Ta těhotná už to nechtěla řešit, ta co přijde, že se vše nechá jak bylo.... A já chtěla odbourat ty podpisy.,....docílila jsem jediného, úkoly napsané ve škole o přestávce(ještě ten den kdy byli zadaný) nemusely být podepsané. Moje šikulky toho od té doby nosili domů minimum, prootže už předtím psali většinu úkolů ve škole.....jen to donesly domů podepsat.....
A pořád tam znělo, že když neuvidím sešit nebudu vědt co se učí.....jako by to to dítě nebylo schopné říci samo.....
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 13:32:24) Lída+2 - navíc si nemyslím, že by pro rodiče bylo nějak zvlášť podstatný vědět, co se zrovna dítě ve škole učí. Když to dítě zvládá, nevím, proč by to rodič měl sledovat. MMCH, moji rodiče většinu mý školní docházky pouze registrovali, že do nějaký školy chodím, a pravidelně docházeli na třídní schůzky. O tom, co probíráme, se dozvěděli jen v případě, když jsem se jich ptala na nějaký nejasnosti. Obdobně to probíhalo u obou mejch sourozenců. Evidentně se to osvědčilo, na tři lidi máme čtyři VŠ tituly.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:34:52) Me to i obcas zajimalo, co se ucej, jsem zvedavej clovek a vzdycky jsem zjistovala, co vsechno uz jsem zapomnela, pripadne co vsechno uz je jinak
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 13:37:16) Ale tak jo, ale to je vždycky jen z vlastního rozhodnutí, ne že mi to bude někdo předepisovat.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:39:03) No pockej, to ti snad nikdo nenarizuje, ze mas vedet, co se zrovna ucej, aspon po mne to teda nikdo nechtel...
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 13:42:55) No to zdůvodnění podpisů k tomu směřuje.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:46:07) Aha, ja to vzdycky chapala jen jako snahu o kontrolu toho, ze DU dela dite doma. A ne co se uci. Ja dycky stejne jen podepsala na mne ukazane misto a zbytek nevnimala
|
|
|
|
|
. . |
|
(9.9.2014 13:40:43) Jo tak to mě taky občas zajímalo něco konkrétního - jako třeba co se teď učí o husitech, co o vzniku života, jak si stojí Darwin, atd... ale ptám se na to nárazově bez souvislosti s právě probíranou látkou...
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:42:08) Jojo, ja si vyslechla i toho Napoleona jen tak, z ciry zvedavosti, jestli je to k necemu dobry vedet ... neni ....
|
|
|
|
. . |
|
(9.9.2014 13:37:10) "si nemyslím, že by pro rodiče bylo nějak zvlášť podstatný vědět, co se zrovna dítě ve škole učí. Když to dítě zvládá, nevím, proč by to rodič měl sledovat."
Přesně, moje řeč. Co berou v dějáku jsem u syna zjistila, až když se po na něj heroické přípravě na písemku dočkal 3 nebo 4, tak jsem koukala, čím to je, a mj. se ukázalo, že si chlapec spletl v zadání Prusko a Rusko (to pochopitelně nemám za zlé učiteli, to jen synek je kombinovaný lehký dys..., takže mezi takovými slovy takřka nedělá rozdíly ).
|
|
Ropucha + 2 |
|
(9.9.2014 15:38:14) Lído, pět let (resp. sedm let) zš docházky mých dětí jsem měla jen velmi mlhavou představu, co se ve škole učí. U jednoho jsem za ta léta nepodepsala ani jediný dom. úkol, u druhého zpočátku nějaké podpisy vynucovány byly, pak to vyšumělo. Tímto způsobem se moji potomci úspěšně propracovali na vysoce ceněné gymnázium, kde nehodlám na osvědčeném modelu nic měnit, pokud se samozřejmě nevyskytne náznak problému. Zatím se tedy vyskytl pouze problém v podobě profesorky, která chová nedůvěru k žákům.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 11:36:49) my jsme se jako rodiče postarali o to, že jeden takový profesor nedodržující ani vlastní pravidla byl ze školy odejít, a mám z toho upřímnou radost, a všichni žáčci školy taky, tda žáčci jsou gymnazisti :) ale už jim nebude kazit jejich vzdělávání ani vztah k předmětům
|
Lída+2 |
|
(9.9.2014 12:08:06) No už se o to snažím....rozhovor s ním v květnu ovoce nepřinesl.....bavil se mnou a manželem a u toho se skoro houpal na židli, byli jsme mu úplně jedno.....
Už se na něj zase chystám, rodičák je za měsíc.
Manžel mi říká, že to je zbytečný, že když si vytáhne ještě žvýkačku a bude se u toho se houpat na židli bude to dokonalé......
synové mi řekli, že z toho předmětu maturovat nemíní....tak to klidně můžu nechat být, že je blbej.....(tak jim akorát říkám, že je divný....né blbý a myslím si svoje)
|
. . |
|
(9.9.2014 13:08:17) Lído, takovýho měly dějepisáře moje děti (tedy syn jen rok a půl). Takovej malej, takže tipuju na komplex z (ne)výšky. Na prvním rodičáku 6l gymnázia jsem se podivovala (veřejně, před třídou rodičů), že většina dětí neprospívá zrovna v jeho předmětu. Odpověď začal takto: "paní Nováková má problém..." ...skoro jsem se začala smát, protože on vůbec nebyl schopen nahlédnout, že to právě není můj problém (koneckonců syn patřil k těm lépe hodnoceným), ale problém nás všech (studentů, jeho, rodičů, školy). Jinak děti v hodině záměrně shazoval, dával najevo (snad i říkal), že jsou blbé a nic nevědí, s rodiči jednal též nadutě. Syn školu záhy opustil a dcera odmaturovala z něčeho jiného, takže jsem další boje nechala na následující generaci. Je to ovšem jeden z těch "pedagogů", se kterými si ani sociálně zdatné dítě nemá šanci poradit samo (tedy pokud se jednoduše s požadavky nesmíří a na kecy kašle).
|
Lída+2 |
|
(9.9.2014 13:13:49) Slupka, tak jsi mě navedla na ěnco co mě dodneška nenapadlo....podle fotek mi příjde mezi studenty tak 180....zeptám se synů....
Jako známky neřeším....patří do těch lepších. Takže na 1 umí on, zbytek má za 2. To mají oba
|
. . |
|
(9.9.2014 13:22:44) No ten náš byl sotva vyšší než já, a to mám 160 Taky jsem neřešila primárně známky, ale absurdní přesvědčení učitele, že celá třída (až na asi dvě výjimky) je na dějepis blbá a skutečnost, že se to ne(z)lepší není jeho věc Jako kdyby tam byl jen od toho, aby studentům sel do písemek chytáky. Blb. A možná hlavně chudák... no jsem ráda, že už nás nemusí zajímat.
|
Lída+2 |
|
(9.9.2014 13:25:36) Slupka, ta podobnost je zajimavá.....tím chováním.
|
. . |
|
(9.9.2014 13:29:08) Mám pocit, že někteří učitelé jsou jimi proto, že na děti (potažmo rodiče) si mohou "vyskakovat" z titulu když už ne funkce, tak rozhodně znalostí v oboru, kdežto např. v podnikatelské džungli by si neškrtli, jelikož na to nemají osobnostně. A ti jsou si pak všichni chováním podobní
|
|
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:26:44) Po mem synovi a jeho spoluzacich v pisemkach chtel, aby poznali z par vet, jestli uryvek z textu je rec Napoleona k vojakum pred bitvou u Waterloo nebo nejaka jina predbitevni citace nekoho uplne jinyho, treba z doby rimskeho imperia Takze ty chudaci se ucili zpameti odstavce a stranky tohoto typu. Blizsi prozrazovat nechci, kdyby tu nahodou byl ...
|
Lída+2 |
|
(9.9.2014 13:45:02) Rodinova, syn třeba ví kolik stupňů byla nejvyšší teplota na 2 desetinný místa a kde- roky a podbný věci
Další syn má zápis o pivovarech na 5listů A5, a test, někteří z tohoto serveru již četli a udělali si obrázek už v květnu. Následoval test na dopravu v podobném duchu.
Znám 2 zeměpisáře...oba zděšený jen z písemek, když viděli zápisy v sešitě omdlévali a sháněli se po všech známkách.....byli překvapeni....
pravda je, že znalosti by jsme měli všichni....
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:47:36) Pockej, to mluvis o dejepisu? Ja jen o dejepisu. Ke straslivostem, o nichz pises, u nas nedoslo ...
|
|
|
|
|
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:15:27) Praha?
|
Lída+2 |
|
(9.9.2014 13:20:32) ne
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:21:34) Tak podobnost ciste nahodna ...
|
|
|
. . |
|
(9.9.2014 13:23:36) Rodinova: Praha.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:27:09) Pockej, fakt? 8 letej gympl?
|
. . |
|
(9.9.2014 13:30:16) Jo, 8lg.
...a ten Napoleon je příznačnej
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:30:42) Praha 4?
|
. . |
|
(9.9.2014 13:31:56) Ne, 10.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 13:33:00) Tak to bude jinej, akorat metody zrejme podobny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kamisi |
|
(9.9.2014 11:32:39) Já tě chápu, jen se naše názory rozchází. Ty jsi ochotná přistoupit na toto pravidlo, které si vymyslela učitelka samovolně (to pak je spíš nařízení, než pravidlo), bereš to za prkotinu, kdežto já to považuju za nesprávný postup, v celkovém kontextu mi to až taková prkotina nepřipadá a myslím si, že je v pořádku se proti tomu ohradit. Ideálně přes učitelku domluvou.
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:37:55) Fajn. Zkus to. Ja vidim zasadnejsi problemy. Priklad? treba to, ze na prazskem slusnem osmiletem gymplu deti v dejepisu skoncili druhou svetovou valkou. A dal nic, asi ucitele nevedeli, jak se k tomu postavit. Rodice, vcetne me (vyjimecne ) delali, co mohli, nezmenilo se nic ...
|
Kamisi |
|
(9.9.2014 11:43:38) Rodinova jasně, ve školství je toho spousta, co volá po změně. Začíná to malými krůčky, zájmem a snahou o komunikaci a nakonec je jedno, o co se jedná, i to, jak to dopadne.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 11:47:27) jestli máš už starší děti, tka to chápu - můj brácha maturovalk v době ,kdy ani učitelé nevěděli, co mají chtít, narychlo se kopírovaly texty a stará literatura se uřž neučila a nová ještě nebyla oficiálně schválená, natož odučená, a to šlo nejen o literaturu, samzořejmě dějepis, ale i občanka, ruština, ale i některý témata jazyků... já jsama mám na vysvědčení z dějepisu a očanky NEKLASIFIKOVÁNO :)což je paráda, ale ta doab se prostě musela dohnat
jetli je to v současné době, je to špatně, a je potřeba se ozvat, jak jinak
|
Rodinová |
|
(9.9.2014 11:51:21) No zas tak starsi nee Tohle s tim desnym dejepisem maturovalo pred 3 lety. Bohuzel ani tlak rodicu a to vsech rocniku gymplu nezmenil nic, za ucitelem stala a stale stoji reditelka ... Tak jsme se o tom, co bylo po roce 1945 holt pobavili doma
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 13:02:04) tak to jste měli fakt smůlu, nám se povedlo špatnýho učitele tlakem rodičů odejít ze školy
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 11:49:09) jinak samozřejmě přesvědčený komunista nebude schopný učite poválečný dějepis, tak, aby byl odučený správně, tam je pak snad lepší to neodučit, ale samozřejmě je potřeba mít učitele schopnýho zvládnout cokoliv, to je jako neodučit pohlavní soustavu člověka v biologii, protže učitel se stydí - ale pzor, i to se děje, bohužel
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(9.9.2014 13:36:42) Já jsem na žádost o podpis odpovídala, že já jsem do školy už chodila dost dlouho a učitelka nemá právo mi zadávat úkoly - nechť dítě případně vyřídí, a kdyby to nestačilo, odkázat přímo na mě. Pokud se dítě vyjádřilo, že to neudělá, probrala jsem to přímo s příslušnou učitelkou. MMCH, totéž zafungovalo i na družinářku, která měla pocit, že MUSÍ dítě nutit dojídat.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(9.9.2014 11:32:54) JO, to je hezky napsaný, a Rodinova má taky pravdu.
Začala bych s tím, že bych se na třídních schůzkách před všemi rodiči zeptala, jaký to má důvod (když to na nižším stupni nebylo nutné).
Jinak velmi souhlasím s tím, že v momentě, kdy nehrozí nejen žádné drakonické tresty, ale "jen" to, že by se dotyčný teoreticky a kdoví jestli možná mohl mstít (což by pedagog samozřejmě neměl), tak sklopit uši a v tichosti pravidlo, se kterým nesouhlasím, obcházet, není dobrý, a to zhruba z toho důvodu, co říká Grainne.
Dodržovat všechna pravidla bez rozmyslu je nebezpečný (dozorci v koncentráku je taky dodržovali), ale obcházet všechna pravidla tak, jak se mi to zrovna hodí, taky, v tom má ROdinova velkou pravdu.
|
Grainne |
|
(9.9.2014 12:34:41) Kudlo, mam jednu velmi nemilou zjusenost s tim, ze mi bylo vsechno odkyvano a pote se nezmenilo vubec nic. Mam pochopeni pro to, ze ucitel je taky jenom clovek, ale delat ze mne okazale ....vola, nebo kravu?....opravdu velice tezce nesu. Timto zpusobem se totiz nebavim ani s clovekem s mentalni retardaci a pokud je schopen komunikace, lze se i s nim dobrat vysledku spolecne, takze kdyz to nejde s vysokoskolsky vzdelanym clovekem, je nekde chyba.
Pak vazne nezbyva, nez nasadit tezsi kalibr. To ja prosim jako byvala uca pochopim i osobni netody a pojud mi to dotycny vysvetli, ze mu to v te konkretni tride zabira a proc....no prosim, klidne si zahraju s nim, nektere tridy jsou....ehm....specificky obtizne.
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.9.2014 10:18:52) mně nevadí ty pracovní sešity denně projít,dělám to už proto, že chci vědět, cose učí a jak se to učí, chci vědět, jestli tomu rozumí, ale taky chci minimalizovat jeho zapomínání úloh, takže v 1.-2.třídě procházím ty sešity s ním a učím ho hlídat si, jestli má úlohu, stejně jako to dál už bdue dělat sám
ale vadí mi to podepisovat, to už je buzerace, ne jeho, ale mě
|
|
|