Klauri |
|
(9.10.2014 19:59:46) Matematika v devítce, viděla jsem fotku s písemkami a fakt tam byly kule. Jestli je to chyba dětí a nebo vyučujícího?
Nebyla to prý přepadovka, ale hodně těžké slovní úlohy řešené rovnicí.....
|
Klauri |
|
(9.10.2014 20:04:54) tak jsem z neteře vytáhla, že tu pětku měla celá třída, nebyla ani jedna jiná známka...
|
HelenaPa |
|
(9.10.2014 20:09:40) No, normální to není. Jestli je to chyba dětí nebo učitele těžko říct. Jestli učitel nenaučil nebo na to děti hromadně kašlou. Spíš bych to viděla na bojkot ze strany žáků, protože i při nejneschopnějším učiteli se ve třídě najde někdo, kdo matiku prostě umí "od přírody".
|
Klauri |
|
(9.10.2014 20:20:13) je pravda, že si říkám, že někomu to musí pálit a nějak by to zvládnul, ale když doma Tereza brečí, že jim učitelka nic pořádně nevysvětlí a přeskakuje z učiva do učiva, tak těžko věřit, kdo má pravdu
neměl by být rodič ten, který dítěti věří ? a švagrová neteři věří...
|
sovice |
|
(9.10.2014 20:24:20) Pak bych se deváťačky zeptala, zda mám do té školy zajít, a pokud by chtěla, zašla bych.
|
Klauri |
|
(9.10.2014 20:28:06) Právě to se švagrovou řešíme, že půjde asi za ředitelkou, že tohle není normální. Nejde o tu jednu písemku, problémy tam jsou dlouhodobě.
|
Klauri |
|
(9.10.2014 20:33:19) už loni to bylo hodně na hraně, spíše už přes.... je to dokonce jejich třídní
|
|
Klauri |
|
(9.10.2014 20:34:00) prý jim jako obvykle nadala, že všichni propadnou...
|
|
Klauri |
|
(9.10.2014 20:34:00) prý jim jako obvykle nadala, že všichni propadnou...
|
|
|
|
|
Kaja222 |
|
(9.10.2014 20:39:37) ...a uci se doma?
matika sama do hlavy nenaleze. Stejne jako ostatni predmety.
Na praxi jsem zazila, ze jsem 8-9 tride rekla predem typ prikladu, jen jina cisla. A meli 3-4. Proste jim nestalo za to si to doma spocitat i kdyz to meli naservirovany. To je pak tezky. Od te doby nemam iluze.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(9.10.2014 20:42:19) huhu, ale pětky jsou přece jen něco jiného. pokud dítě učivo ani nepochopí, tak se to pak bude dost těžko "učit". u syna co jsem mu nevysvětlila já, neuměl - akorát, že já nemám čas dělat práci učitele změnil školu a ejhle, z matiky mi nosí jedničky, dvojky...
|
Raduna |
|
(9.10.2014 21:04:29) Ráchel,
já už jsem několik devítek učila a můžu ti garantovat, že pokud jim hned na začátku neukážeš, že nic nedostanou zadarmo, tak ti do měsíce skáčou po hlavě. Pokud matikářka probírá látku a vysvětluje příklady na tabuli a půlka třídy huláká a druhá si hraje s mobilem, tak se to těžko naučí. Kdybys viděla, jaké pohádky "ti chudáci" doma vyprávěli a jak srdceryvně popisovali, jak jsme na ně strašně krutý, nic jim nevysvětlímě a hned píšeme test...přitom se ta látka probírala třeba měsíc, ale hodiny byly plné pubertálních záchvatů smíchu. No tak měli pětky a příště už byli v hodinách víc zticha. Jednoduchý.
|
Kamisi |
|
(9.10.2014 21:26:05) Tak já zase vím, že u syna ve třídě má několik dětí z matiky doučování, protože výklad od matikářky nechápou, včetně mýho syna, kterýho doučuju já - každou látku. Učitelka prý cosi píše po tabuli a děti tomu nerozumí, pak se ani nedivím, že nedávají pozor a baví se. Je to kvarta 8G, takže stejný ročník. Doma syn matiku chápe v pohodě, jen samozřejmě, když mu unikne začátek, nebo nějaká souvislost, zasekne se, někdy je potřeba se u něčeho na chvíli zastavit, pak třeba i sám najde postup, jiný, než je v učebnici, pro něho logičtější.
Zažila jsem velký rozdíl v učitelích matiky i sama na gymplu. Jedna učitelka přesně jak popisuje syn - cosi si čmárala na tabuli, nikdo nechápal co, těm chytřejším to došlo, ostatní potřebovali doučování. Pak jsme dostali matikáře, který se dokázal věnovat všem a vysvětlit to i těm nejslabším, zatímco ostatním zadal jinou práci. Měl s tím hodně práce, protože deficit z minulých let byl značný.
|
Klauri |
|
(9.10.2014 21:26:59) Tak prý taky mají čmáralistku :(((
|
Raduna |
|
(9.10.2014 21:28:43) Ostravando,
víš co? Já bych se poptala maminek i z jiných tříd, kde ona "čmárálistka" údajně učí. Ono to opravdu může být v osazenstvu té konkrétní třídy.
|
Klauri |
|
(9.10.2014 21:30:35) problém je v tom, že matematiku učí jen svou třídu, jinak učí fyziku
|
Raduna |
|
(9.10.2014 21:34:46) Ostravadno,
ale fyzika je podobná v tom, že musíš pochopit prinicip, takže pokud učí fyziku stejně špatně, tak to asi opravdu bude problém v jejím způsobu výkladu, ale nezlob se na mě, když budu i nadále o věrohodnosti výpovědi puberťáka (který si vymyslí cokoliv, jen aby neodstal třeba zákaz internetu) spíš než o oné matikářce. A to nepochybuju, že špatné matikářky existují.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(10.10.2014 23:14:33) Raduno, tak to je mi líto, jestli máš takové děti. Moje děti se nemusí bát, že by byly za špatné známky trestány. Tak nemají důvod mi kecat. Klidně si mysli, že jsem naivní :)
|
|
|
|
Kamisi |
|
(9.10.2014 21:35:00) Raduno, zažila jsi, aby měla celá třída z písemky pětku? Podle mě je to evidentně zralé na sebereflexi toho učitele, tak buď má neadekvátně vysoké nároky - což slovní úlohy na rovnice by být mohly, náš kvartán počítá taky rovnice, ale slovní úlohy zatím fakt ne - nebo je jiný důvod, proč látku celá třída neumí, pak je potřeba něco ve výuce změnit. Nebo se na to taky dá vykašlat s tím, že jsou všichni žáci úplně blbí, ale to nepovažuju za přínosné ze žádné strany.
|
Raduna |
|
(9.10.2014 21:41:22) Kamisi,
ne, já to nezažila, protože se v těch třídách vždy někdo soudný, kdo se aspoň minimálně snažil našel, ale jak říkám, už se mi stalo, že si děti schválně nechávaly dávat pětky, aby mi asi ukázaly, že na ně nemůžu. Jenže pokud je třída plná takových "frajerů" klidně se to může stát a může za tím být vyloženě úmysl s cílem té matikářce zavařit, protože třeba po nich jako jediná něco opravdu chce, ale oni chtějí jen spát. I s tím jsem se už setkala, bohužel.
|
|
|
|
vokounek |
|
(9.10.2014 21:34:22) Čmáralistku - něco podobného? : http://www.youtube.com/watch?v=bCESMvpgBxs
|
|
|
Kaja222 |
|
(9.10.2014 21:39:13) ja ucim ted pocitace (zlaty kompy). Moje zkusenost je, ze jak zacnu frontalni vyklad - automaticky nikdo neposloucha. Takze reknu nezbytne minimum, zadam praci, chytrejsi se chytnou a ostatnim to indivindi opakuju do zblbnuti.
nejak mam pocit, ze frontalni=nezajimavy, nehodny pozornosti. A tudiz nikdo nic nevi.
Zatimco kdyz to same a uplne stejnymi slovy rikam skupince 2-3 zaku, tak slysim same ahaaa, no to je jasnyyy.
Idealni pocet ale je tak 15-18 zaku. Jak jich je nad 20 tak nemam sanci se venovat vsem.
A vsem rikam, ze muzou prijit pred odpolednou jeden den v tydnu. Myslite, ze nekdo chodi? jen par nejlepsich, kteri to nepotrebuji...
|
Kamisi |
|
(9.10.2014 21:46:28) Huhu, ve frontální výuce je ale opravdu problém, děti potřebují být aktivní, přicházet na řešení samy, chápat svým tempem, přece je jasný, že 20-30 dětí nemůže pochopit stejnou látku za stejný čas, obzvlášť v matice, logické uvažování má každý jiné. I když bohužel se v matice moc o logiku nejedná, učí se spíš stylem biflování postupů a jejich aplikování. Pak není divu, že děcka nezvládají slovní úlohy, je to pro ně moc těžké, nejsou zvyklé přemýšlet. V deváté třídě je to už průšvih, to už se po těch letech strávených při frontální výuce dobrovolně bude snažit málokteré dítě, jsou zvyklé, že jim někdo naservíruje návod na podnose, ale za to může způsob výuky, ne ty děti.
|
Kaja222 |
|
(9.10.2014 21:55:16) je pravda, ze jsem videla matikarku, ktera sbirala body za to, ze dite nemelo x=5, ale 5=x. To mi prislo ponekud moc. Zduvodnovala to tim, ze ji pak prudi inspekce.
|
|
Kamisi |
|
(9.10.2014 21:57:41) Šuplíku, ale 1) k tobě se dostanou děti už nějak školstvím poznamenané, už mají nějaké návyky, jak jsem psala, po několika letech frontální výuky chtít po dětech, aby myslely, je těžké, 2) nejsou všichni učitelé stejní jako ty a za 3) spoustu dětí matika opravdu nezajímá, dokázaly by využít čas smyslupněji, gymnaziální matiku nikdy nevyužijou, protože jejich zaměření je třeba humanitní. Gymnázium je sice všeobecná škola, ale s těmi nároky, stejnými pro všechny, je to někdy dost přehnané. Ale to by bylo na jinou diskusi.
|
|
Kaja222 |
|
(9.10.2014 22:02:28) no prave. Fakt nechapu, proc se uci na gymplu tolik HV a biologie a cestiny aj. Stejne to nikde nevyuzijou. Kdyby jim radsi pridali pocitace, diferencialni rovnice a integralni pocet a poradna praktika ve fyzice.
|
Kaja222 |
|
(9.10.2014 22:09:40) jasne. to byl vtip.
oni toho maji na gymplu fakt hodne, o tom zadna. Kazdy den hodne hodin i ti primani, informaci hodne, zaber sirokej, pricemz decka jsou talent kazdy na neco jinyho.
ale teda latinsky nazvy brouku jsem fakt nevyuzila. ALe jini zas nikdy nevyuzili diferencialni rovnice.
|
Kaja222 |
|
(9.10.2014 22:15:18) baro to si nemyslim. Na 8G je mnohonasobnej previs. I na 4G jsou pozadavky, alespon na znamky, trojkare tam neberou.
|
|
|
|
Kaja222 |
|
(9.10.2014 22:14:08) kam ten svet speje...
|
|
|
|
|
|
Kaja222 |
|
(9.10.2014 22:11:37) o cestine ani nemluv. Chtela jsem s devatakama vytvorit stranky, pekne od piky v html s tim, ze je vyvesime na skolnim webu. html - dobry, to zvladnou. pribeh - zvladnou. ale gramatika?? horor.
|
|
Lída+4 |
|
(9.10.2014 22:12:41) Jenže k lepší úrovni jazykovýho projevu fakt nepomůže, když budou děti umět větný rozbory, jako když bičem mrská.
|
Lída+4 |
|
(9.10.2014 22:23:46) No a tam mi to přijde už tuplem zbytečný. Nenarazila jsem na situaci, kdy bych potřebovala umět větnej rozbor (kromě toho, když něco s tím chtěly poradit moje vlastní děti).
|
Jahala. |
|
(9.10.2014 22:33:26) větný rozbor nepoužije nikdo pokud není učitel ČJ
|
radka | •
|
(10.10.2014 8:05:39) větný rozbor učí myslet text má nějakou stavbu - kdo, co, jaký, jak atd. takže smysl určitě má
|
Jahala. |
|
(10.10.2014 8:23:24) Správně postavit větu umí předškoláci díky odposlech, aniž by tušili cokokoliv o existenci větného rozboru.
|
radka | •
|
(10.10.2014 8:32:26) nejde o postavení věty, ale o pochopení smyslu
|
Jahala. |
|
(10.10.2014 8:57:29) Smyslu čeho?
|
|
|
Filip Tesař |
|
(10.10.2014 9:47:20) Správně mluvit se dá snadno naučit, aniž člověk ví cokoli o větných členech nebo slovních druzích, podobně, jako se člověk naučí řídit auto, aniž ví cokoli o fungování motoru. Teoretické gramatické znalosti ale pomáhají při učení pravopisu - ten se lze naučit i bez toho, intenzivním čtením, ale pokud člověk nečte moc a navíc spíš jednoduché texty, jako jsou novinové nebo internetové články, ty znalosti mohou být užitečnou pomůckou. A užitečnou pomůckou mohou být při osvojování si rozvinutého vyjadřování.
Napomáhají taky orientaci při učení se cizím jazykům. Cizí jazyk se dá snadno naučit bez znalosti gramatiky, ale pobytem v cizím jazykovém prostředí nebo aspoň pravidelnou konverzací. Pokud se člověk učí v kursu nebo ve škole, základní teoretické gramatické znalosti se hodí.
Připadá mi ale, že důraz, který se dodnes na větný rozbor klade (různé poddruhy větných členů) je nesmyslný, a co se týče vyjadřování, často ho spíš zabíjí než podporuje. Za mých školních let bylo hlavním účelem fanatického cvičení větných rozborů v sedmičce a osmičce to, abychom dobře zvládali větný rozbor, na vlastní jazyk už jaksi nezbýval čas. Občas mi přijde, že se to někde vůbec nezměnilo.
|
Monty |
|
(10.10.2014 11:57:18) "Připadá mi ale, že důraz, který se dodnes na větný rozbor klade (různé poddruhy větných členů) je nesmyslný, a co se týče vyjadřování, často ho spíš zabíjí než podporuje. Za mých školních let bylo hlavním účelem fanatického cvičení větných rozborů v sedmičce a osmičce to, abychom dobře zvládali větný rozbor, na vlastní jazyk už jaksi nezbýval čas. Občas mi přijde, že se to někde vůbec nezměnilo."
Filipe,
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(10.10.2014 9:52:52) Ano, ale k tomu stačí ten základ. Podrobnější rozbor je samoúčelný hraní, který nemá vůbec žádný praktický využití.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(9.10.2014 22:09:02) Jo, k čemu třeba probírat dopodrobna českou gramatiku, větnej rozbor - to jsou pro naprostou většinu lidí absolutně neužitečný věci.
|
ronniev |
|
(10.10.2014 7:35:31) S větným rozborem souhlasím, ale pokud jde o tu gramatiku, to nemyslíš vážně, že ne? Jako k čemu je dobré psát gramaticky bez chyb?
|
Lída+4 |
|
(10.10.2014 9:54:43) Psát bez chyb můžeš i bez hlubší znalosti gramatiky. Někomu to pomůže, ale rozhodně to není nezbytnost. Správně jsem psala už v době, kdy jsem vůbec netušila, že nějaký gramatický pravidla existujou.
|
Kamisi |
|
(10.10.2014 14:48:53) Navíc ani lidi, co projdou gymplem a všechnu tu teorii se našrotí na písemky, často gramatiku nijak skvěle neovládají - viz diskuse o pravopisných chybách učitelů, ti mají všichni dokonce VŠ vzdělání. To, že něčím člověk ve škole projde, neznamená, že mu to utkví v paměti.
|
|
|
|
|
|
|