dadlenka |
|
(8.11.2014 17:41:28) Syn(4.tř) má od září novou paní učitelku z ČJ. Vím, že nemáme doma žádnou chudinku, ke škole má vztah stylem radostí neskáču, snažím se přežít. Doma razíme metodu zodpovědnosti ta své povinnosti, čili nevodíme za ručičku a neomlouváme jeho zapomínání atd. I když by tomu, ze má ADHD a dysgrafii trosku navádělo. Je schopný odejít i bez aktovky a není mu to divné. Ale páteční příhoda mi vadí a připadá mi, že je to špatně. Ve vyučování měl syn vyplnit cvičení, které bylo na dvou stranách, bylo to doplňování i,y. A synátor si nevšiml, ze to pokračuje i na té další straně a vyplnil půlku. V té vyplněné půlce měl jednu chybu. Tu druhou půlku měl vsechno červeně proskrtané a dostal tedy pětku. Mě by nevadila ta známka, mě vadilo to, ze mu učitelka nevěřila, ze si nevšiml, ze ho to treba nenechala vyplnit například o přestavce. Doma jsme to spolecne vyplnili, mel to bez chyby. Me proste uniká ten smysl té pětky a toho cviceni.. Navíc je to trida, kde je 8 dětí a prostor pro to tam je. Dosud jsme měli stesti na učitelky, které tohle řešily tak nejak s rozumem a s citem. Takze by to doplnění zbylé ho cviceni syn mel za dú... zajima me jestli jsem divná ja, nebo tohle řešení?
|
x x |
|
(8.11.2014 17:56:06) Nevšiml si, tak si nevšiml, zkrátka asi i v tomto případě musí nést odpovědnost za svoje činy, stejně jako se zapomenutou taškou. Já bych to neřešila. Pokud si všichni ostatní všimli, nebo to věděli, tak co chceš řešit? Bylo by to spravedlivé vůči těm ostatním, kdyby měl možnost si to dodělat později? Pokud si moje dcera nevšimne zadání na tabuli na domácí úkol, tak má taky smůlu. Chodí do čtvrté.
|
dadlenka |
|
(8.11.2014 18:12:17) Žubko, kdyz si zapomene zapsat DÚ tak ho v tom nechám taky vymachat, v tomhle pripade mi to vadi, prijde mi to jine
|
olgaadam |
|
(8.11.2014 20:33:01) Ty jo, tak syn nemá zapsaný úkol nikdy, tak to by jsme dopadli..
|
|
|
Ema | •
|
(8.11.2014 18:40:41) má ADHD a dysgrafii
napsala zakladatelka. Chodi do tridy s 8 detmi. Zrejme z nejakeho duvodu, ne? Kdyz dite s podobnou diagnozou nebo podezrenim na ni si nevsimne nebo zapomene, neni to pedagogicky duvod k tomu to diteti pripomenout a vyckat, jak zbytek zvladne? To by mne jako cuitelce v penzi pripadalo uplne zjevne normani, a ne dite trestat spatnou znamkou. Znamkuje se za to, co dite ukaze jako znalost, ne za to, ze eventuelne neco zapomene - a samorzejme, vychova k pamatovani a planovani a organizovani je zapotrebi. Jenze dite, ktere ma diagnozu, s tim potrebuje daleko dele pomoc nez dite tak zvane normalni.
|
olgaadam |
|
(8.11.2014 20:35:59) Emo tak u nás na škole teda neznámkují to, co dítě umí, ale právě to, co neumí. Bojujeme s tím teď ve 4 třídě čím dál víc, učitelé se vyžívají v tom, dítě na něčem načapat... tak kdoví, jak je to v té škole, navíc pokud maminka dává najevo, že diagnoza nediagnoza zvládnout to musí sám, tak mi to přijde v tomhle případě v pořádku, ale jak už jsem psala, nevím jak to mají v té škole..
|
|
|
|
Brusinka14 |
|
(8.11.2014 17:59:14) Neřekla bych, že tohle je jedinné řešení. Učitelka ho mohla samozřejmě omluvit a nechat ho to dopsat. Stává-li se mu však často, že je nepozorný, napadá mě, že se asi snažila přimět ho, aby byl příště soustředěnější. Ostatně, učitelka by měla vědět, jak umí pravopis, nevím kolik je hodin češtiny týdně ve čtvrté třídě, ale jsem si jistá, že učitelka má přehled, kdo co umí. Kolik mají známek za pololetí?
|
dadlenka |
|
(8.11.2014 18:10:25) Problem je, ze to soustředění neni tak snadné ukočírovat, neni to vec chteni a nechteni a neni to schvalnost. Poučení pro priste to jiste muze byt, ovsem je docela dobre mozne, ze si priste nevšimne znovu.. Proto to řeším, co bylo cílem cviceni, jestli zjistit co umi, nebo rozsah pozornosti.
|
Líza |
|
(8.11.2014 18:12:29) Dadlenko, omlouvám se za OT, co neteř?
|
dadlenka |
|
(8.11.2014 18:16:49) Lízo, ma ted po druhé chemoterapii, dnes musela pro horečky jet znovu do nemocnice, ale jinak je strasne sikovna a uz začíná i chodit
|
Líza |
|
(8.11.2014 18:39:25) Tak to je dobře.
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.11.2014 19:27:54) dadlenko, to je ale otázka, kterou je potřeba položit té učitelce a na tvém místě bych ji položila má tvůj syn IVP?
|
dadlenka |
|
(8.11.2014 19:47:59) Nemá, vždy stačila domluva mezi námi a ucitelkou, ktera si sama otestovala, co a jak. Ted o tom uvazuju prave kvuli teto ucitelce. Ostatni s tim problem nemají.
|
vlad. |
|
(8.11.2014 23:08:51) Poku má dg. a nárok na IVP, který jste dosud kvůli osvícené učitelce neměli, šla bych do toho. Je škoda ho nechat zbytečně stresovat.
|
|
|
|
úča | •
|
(8.11.2014 22:08:11) Mohlo to být oboje. Možná učitelka řekla dětem i víckrát, že práce je na dvou stranách a musí otočit, ale syn zrovna nebyl na příjmu. Tak mu dala zpětnou vazbu pětkou. Můžeš se jí zeptat. Když to uděláš nekonfliktně, není to nic proti ničemu.
|
|
|
|
Dana |
|
(8.11.2014 17:59:38) Do třetí třídy by se mohlo zamhouřit oko a řešit to s "citem". Ve čtvrté třídě je ale tento přístup, myslím si, již na místě. Alespoň si dá příště pozor. Je to třeba i pro matematiku, aby např. v odpovědi ve slovním příkladu odpovídal na to, co se tam ptají.
|
olgaadam |
|
(8.11.2014 20:38:57) Dano, příště si dá už pozor...no nevím u dítěte s ADHD, to stejně tak můžeme čekat, že beznohému noha doroste že??
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(9.11.2014 8:41:32) omlouvám se za vsuvku, ale proč do třetí třídy je to OK a ve čtvrté už ne? ptám se ze dvou důvodů, jednak u nejstaršího syna, který měl 5. let na ZŠ furt stejnou pí učku, která teda byla dost děsná sama o sobě... ale ve čtvrté třídě se to ještě dost umocnilo.. právě často dopravázenou větou, jste už ve čtvrté třídě...
a taky proto, že mám dceru s ADHD a pas v normální třídě, teprve v první a velice se snaží, ale ve třídě je 27 dětí, u nás to jinak nejde, specka tu není a ISP zatím teda fakt nemáme. Vybrali jsme velice dobře pí učku a budu doufat, že si děti nechá pět let a ne tři, ikdyž i ty tři dobrého přístupu, by měly dcerku dostatečně namotivovat. Jestli má nějaké dys zatím nevíme - je levák se skříženou lateralitou, takže převděpodobně k tomu ještě něco vypadane, ale ukáže se to časem. Takže se mi taky může stát, že se změnou pí učky.. nebo čtvrtou třídou budu muset ISP u dcery řešit.
Mimochodem teď diagnostiovali našemu 12ti letému dysgrafii, která když to vezmu zpětně, se právě začala projevovat na konci třetí a pak ve čtvrté třídě. Do té doby psal slušně.. od té doby neskutečně hrabe a já ho furt morduju a snažím se přimět k tomu, aby to bylo čitelné, alespoň diktáty, protože teď je v sekundě na gmynáziu a z dvou posledních diktátu donesl 4a 5 váhy 4 (tedy se započítává 4x) a to prosím neměl ani jednu gramatickou chybu.. ale tak hrabe.. občas zapomene háček, a vypadá jako u, nebo o, n jako v, k jako l.. a tak bych mohla pokračovat. Takže teď vyřizuju ISP, aby měl na diktát buď více času a mohl psát čitelněji, nebo ho jen doplňoval.. takže zakladatelku chápu, ale jinak bych se zeptala nekonflikně pí učky.. proč mu pětku dala.. třeba fakt prostě nebyl x krát na příjmu, ikdyž ve třídě s 8 děti, jsou tam asi děti s poruchou učení, bych předpokládala, takže by se jim měli věnovat více než ve třídě s 30.
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(9.11.2014 8:44:51) ještě dodám, že děvčata a chlapci s ADHD mají jiné projevi.. záleží taky jako složka je markatní, u mé dcery je to největší problém s pozorností...
ale jeden velký rozdíl mezi děvčaty a chlapci s adhd je ten, že holčičky většinou chtějí být hodné holčičky, chtějí mít dobré známky achtějí zapadnout. Chlapci většinou po tom, co je třeba ve školce zakastují jako zlobivé.. tak to tolik neřeší, je jim to jedno a o to míň se snaží a přístup ke škole mají pak spíše laxní.. přesně jak píše zakladatelka, o to víc je potřeba s nimi správně pracovat.. a komunikovat.
|
|
|
olgaadam |
|
(9.11.2014 16:28:02) beruško a ISP je prosím co?
|
sarmi |
|
(9.11.2014 16:52:38) asi individualni studijni plan, spravne je to individualni vzdělávací plán.
|
|
|
|
|