pavla | •
|
(19.12.2014 17:33:52) A podezření z alkoholismu a týrání se potvrdilo?
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(19.12.2014 17:40:28) To my nevíme, to je věcí právě sociálky a pak popř. policie, aby na takovou informaci reagovali a podle zjištění jednali. Jen prostě lidi, co s nimi bydlí v jednom paneláku, asi nejsou hluší a slepí a protože si mysleli, že tam je alkohol ve hře a že to vypadá, že se mu ani jinak nevěnují, jak by potřeboval (viz nepřipravenost do školy, dítě bloumající celé dny po chodbách a po sídlišti, opakovaně neodbytně tlučící a zvonící na dveře ostatních bytů, křik, různé rány na denním pořádku, všechno i klukovo oblečení silně nasáklé pachem kouře a hospody...), tak to řekli, jak si to myslí. Nevidím na tom nic divnýho. A protože to řekli ve škole, nemůže škola pustit informaci druhým uchem ven.
|
*Aida* |
|
(19.12.2014 17:49:27) A vy jste si predtim ve skole niceho nevsimli?
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(19.12.2014 18:03:25) Všimli jsme si, že klukovi úplně všechno smrdí kouřem a hospodou, že věčně nemá úkoly. Na druhou stranu se to dalo pochopit, když jsme věděli, kde pracují. Že nemá úkoly částečně proto, že je sama jeho matka nezvládá. Ale my nevíme, co se děje doma, nebydlíme vedle nich.
|
Pavla | •
|
(20.12.2014 7:31:01) Mikesi, a to jsi tam, jako jeho tridni ucitelka nesla na navstevu?
|
Hanka | •
|
(20.12.2014 8:31:30) Pavli,
to myslíš vážně? Mám děti 18 a 15, některé učitelky jsem měla dost ráda, s jednou se scházíme s tlupou matek dodnes občas na pivu, ač děti už nějaký ten pátek neučí, ale žádnou jsem nikdy nezvala domů. A zeptat se mě učitelka, jestli se k nám může stavit, tak odmítnu (a teda vyvedlo by mě to z míry fest); o dítěti si lze promluvit ve škole.
Vždyť je to (v 99,9% případů) cizí ženská, styčným bodem je dítě, tudíž se věci řeší ve škole. Nemůže se jen tak sama vnutit (pozvat či ohlásit) na návštěvu domů.
|
|
klikli |
|
(20.12.2014 9:17:03) Pavlo, ale učitelka není to samé jako sociální pracovník. Pravomoci končí u dveří školy, předpokládám. Její prací je dítě vzdělávat a pedagogicky na ně působit v době vyučování. Nemůže se po práci sbalit a zazvonit k lidem u dveří a říct, že se jde podívat, jak Bohoušek bydlí a jak to u nich doma chodí.
|
Alena | •
|
(20.12.2014 9:36:16) Samozrejme, ze muze. Asi se nebude ptat na lozni pradlo. Nemaji ji ale povinnost pustit dovnitr.Vygoogluj si " navstevu ucitele v rodinach"
|
klikli |
|
(20.12.2014 10:08:56) Hm, ale nikdy jsem to teda v popisu své práce nenašla. A ani si to neumím představit.
|
klikli |
|
(20.12.2014 10:12:49) A jak tak přemýšlím, tak jsem ani od kolegů neslyšela, že by se to dělo. Když bylo dítě třeba dlouhodobě doma kvůli nemoci nebo úrazu, tak ano, to kolegové chodili domů pravidelně učit, ale na návštěvu na čumendu, to mi dneska přijde moc. Ještě tak za minulého režimu si to umím představit...
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(20.12.2014 14:20:59) Nenapadá mě žádný důvod, proč by to dělala.
|
|
|
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(20.12.2014 11:13:15) A to proč jako? Na takové návštěvy máme jiné instituce. Učitelka učí a socializuje děti v kolektivu, ve škole a na školních akcích.
|
vlad. |
|
(20.12.2014 14:02:32) Chudáci učitelky, ještě by měly suplovat sociální pracovnice a chodit do rodin, hm...
|
|
Pavla | •
|
(20.12.2014 14:21:03) Nebydlime v CR, u nas ucitelky do rodin na navstevy chodi v prvni tride a pak s kazdym novym zakem. Vidi v cem dite vyrusta a jak se projevuje v domacim prostredi. Kdyz jsi s nim travila tolik casu, ze jsi se nesla do rodiny podivat.
|
Pavla | •
|
(20.12.2014 14:42:20) Milado, bozinku.. Jestli rikas tomu, ze k Vam jednou v prvni tride prijde ucitelka na navstevu procesi.. Dcera je ted v prvni tride v rijnu u nas byla jeji ucitelka na caji. Dcera ji nadsene ukazovala pokojicek a hracky. Ucitelka konstatovala, ze je dcera v domacim prostredi daleko zivejsi a komunikaivinejsi nez ve skole. Akce zhruba na hodinu.. Samozrejme k patnactiletym nikdo domu nechodi..
Prijde mi fakt divne, ze u takto narocneho a problemhoveho ditete se nikdo ze skoly nesnazil, se k nemu domu jit podivat. To je cely. Tvoje tehotny ucitelky resit nebudu..
|
Pavla | •
|
(20.12.2014 14:59:42) Neni to cinsky model a u dcery ve tride je 28 deti..
|
|
|
kreditka |
|
(20.12.2014 15:19:34) Vidíš Pavlo, mě by třeba vadila i ta jediná návštěva učitelky u nás doma, už jen proto že obecně nemám ráda návštěvy u sebe doma, raději se s někým setkám na neutrální půdě, jqako jo když dá někdo vědět dopředu tak ho nevyhodím, ale že bych musela mít doma pořád nějakou návštěvu z toho mám osypky
|
|
X_X | •
|
(20.12.2014 15:22:53) Prijde mi fakt divne, ze u takto narocneho a problemhoveho ditete se nikdo ze skoly nesnazil, se k nemu domu jit podivat.
kdo - nikdo? třídní učitelka, speciální pedagožka, školní psycholožka? bezpochyby mají danou pracovní náplň a pokud v ní není zanesena návštěvní služba v rodinách, tak v nich nemají pracovně co pohledávat. a soukromně se k někomu pozvat na návštěvu, no, nevím
|
|
Lída+4 |
|
(20.12.2014 15:35:22) Pavlo, mně by se taková návštěva učitelky rozhodně nelíbila, domů bych si ji nepustila.
|
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(20.12.2014 15:40:38) A co bych se tam asi tak mohla dozvědět? S matkou toho kluka jsem byla v kontaktu denně ve škole, to, jak mají zařízený byt mě opravdu nezajímá, jak se kluk chová doma, je taky vedlejší, ve škole se chová tak a tak. A ještě bych přišla stejně načuchlá a ztratila tím půl odpoledne mého volna, které potŕebuju trávit s vlastními dětmi.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 8:42:43) Nejsem učitelka a chápu, že jsou děti, se kterými si prostě učitelka nemůže poradit při sebevětší snaze. Ale tato tvá věta mě tedy dostala "A ještě bych přišla stejně načuchlá a ztratila tím půl odpoledne mého volna, které potŕebuju trávit s vlastními dětmi". Nechtěla bych, aby moje děti učil někdo, kdo se staví k problémům tímto způsobem.
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(21.12.2014 8:53:36) Myslím, že už to zabíhá úplně mimo problém. Naštěstí si každý můžeme myslet, , co chceme a vybrat, co chceme. A jsem si jistá, že kdyby po tobě v této situaci někdo chtěl návštěvu v takové rodině, mimo pracovní kompetence i dobu a na úkor vlastní rodiny, řekla a myslela by sis něco podobného.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 11:31:52) nechci se dohadovat,ani jsem tě nechtěla naštvat. Jen jsem napsala svůj názor. Ale nemůžeš si být jistá co by udělal v tvé situaci někdo jiný. Chápu, že jsi nemohla v téhle situaci v pohodě učit ostatní děti a že jediným řešením bylo dostat kluka pryč. Chápu i to, že se teď potřebuješ ujistit, že žádná jiná možnost nebyla, že ty jsi neselhala. V tom se opravdu shodneme. Ale už nechápu tvůj osobní přístup k tomu dítěti. Já jak se znám, bych se i nad rámec svých pracovních povinností a v době osobního volna snažila zjistit, jestli klukovi nikdo neubližuje. Každý to holt máme jinak. A já prostě nemám ráda lidi (a je jedno jestli povoláním učitelky ), kteří vypustí větu, že nejsou ochotni udělat nic navíc ve svém volném čase. O to hůř když jde o dítě. Pro své děti si přeju učitelky, které budou ochotné udělat pro děti i "to" něco navíc. A ta tvá věta mě hodně zarazila a zamrzela. Pevně věřím, že jsou i tací, co uvažují jinak, protože načichlá bunda je to nejmenší. A neber to jako útok, prosím, je to prostě jen můj názor, takto to já cítím. Nemůžeš očekávat jen plácání po rameni, jak jsi to dobře vyřešila.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 12:19:21) Milado, četla jsem zběžně, pendlování mi asi uniklo. Ale o to přeci nejde. psala jsem, jaká věta a tedy přístup mě zarazil a to na tom nic nemění. Prostě pokud někdo argumentuje tak, jak argumentoval Mikeš, tak je to mimo moje pochopení. Prostě mi z toho vyplynulo, že nic navíc dělat pro toho kluka dělat nebude. Má to tak prostě nastavené, nic proti. Jen já bych si opravdu "dobrou" učitelku představovala jinak. Ale já jsem asi divná, protože já bych klidně strávila nějakou dobu jinde i na úkor mé vlastní rodině, jen abych pomohla a dostála spravedlnosti. Ono moje rodina by zase tolik pro jednou neutrpěla, pokud se jí věnuju každý den. A učitelka na prvním stupni předpokládám je časově k dispozici vlastním dětem odpoledne včas každý den. Rozhodně jsou časově náročnější jiná povolání, čímž neříkám, že učitelky se nenervují Já bych to dělat asi nechtěla i za tu cenu, že moje pracovní doba je o dost delší a jsem tak dispozici svým dětem o to míň.
|
|
kajaN |
|
(21.12.2014 12:36:00) Milado, teď teprve mi došlo, že píšeš o předchozím tématu a ne o diskuzi k tomuto tématu. Tak předchozí téma jsem nečetla. Ale ono nejde o tu návštěvu učitelky, spíš o to podání Mikeše, že nebude dělat nic navíc. Možná to tak ani nemyslela, jen to tak z té věty vyznělo. Ale pro mě to fakt vyznělo blbě, nemůžu si pomoct.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 15:15:45) Milado, já už jsem si mezitím to téma našla a přečetla. Ale jo, já věřím, že Mikeš jinak neselhala, že dělala co bylo v jejích silách. O tom to není. nepíšu nic o tom, že by byla jinak špatná jako učitelka. Ale všechno se to odvíjí jen od té jedné pitomé věty. Možná jsem zareagovala tak, že to vypadá jinak, než jsem myslela. Ono těžko něco vyjádřit jen písemně. Už nevím jak mám vysvětlit jinak to, co mě pobouřilo. jde o to, jak to Mikeš napsal a jak mi to vyznělo, o nic víc. A jinak jsem slízla druhou za to, že jsem napsala, že učitelky jsou brzy doma, to jsem zase blbě napsala já, tak se upřímně omlouvám těm učitelkám, které svou práci dělají zodpovědně a posledním zvoněním z sebou nezavřou dveře.
|
úča | •
|
(21.12.2014 18:06:30) Když se ti těžko formulují myšlenky písemně, tak se o to nepokoušej, nebo si to někde nejdřív nacvič a neurážej. PS: Ani nejpitomější a nejlínější učitelka nechodí ze školy z "posledním zvoněním", i ta nejhorší blbka, která by nic jiného než vyhazov nezasloužila, ještě dost dlouho po tom zvonění vyplňuje.
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(21.12.2014 18:26:59) Taky mám dvě takové kolegyně. Taky nechápu, jak to dělají, ale taky netuším, na jaké úrovni je jejich výuka a co na to vedení.
|
úča | •
|
(21.12.2014 19:11:27) Mikeši, znám pár takových bab na prvním stupni. Všechno důchodkyně. Vím, jak to dělají. Jedou čtyřicet let stejné přípravy komplet se vším, opraví v hodině, kdy dětem pustí video s krtkem. Výkazy a další papíry dtto. Takže opravuju svůj původní komentář: nedělá to nikdo na druhém stupni, protože tam už to z podstaty věci nejde. I ta nejmazanější důchodkyně musí něco vyplnit po přímé vyučovaní povinnosti a fakt jen málokdo učí bez odpoledek.
|
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(21.12.2014 19:33:24) To ty moje jsou obě z druhého stupně. A do důchodu mají dost daleko. Třeba administrativu dělají v oknech, co já vím.
|
|
|
|
úča | •
|
(21.12.2014 19:18:01) Šuplíku, všichni asi máme a známe líné, ale velmi mazané kolegy. A taky asi víme, že zrovna ti většinou nebývají terčem komentářů lidí typu kája. Pro tyto lidi by mělo být školství deregulováno na dřeň. Na smluvní ceny. Pak by učili takoví učitelé, jaké si rodiče přejí, a současně by se i ukázalo, jaká je cena jejich práce.
|
úča | •
|
(21.12.2014 19:27:38) Asi proto, že nejsi na základce. Já jich pořád vidím dost, i jejich objednavatelů - rodičů. Proto taky lavíruju na pokraji dělat - nedělat. Mě to vadí velmi. Naprostá neschopnost poznat základní kvalitu, přitom to není tak, že "laik nemůže" a současně s tím těžko pochopitelná nabubřelost, pocit nadřazenosti, omílání všelijakých korporátních frází s nulovým obsahem, prostě blé. Na druhou stranu jsou i slušní a oriantovaní lidé. Ti taky někoho potřebují.
|
|
|
|
|
kajaN |
|
(21.12.2014 18:53:56) účo nezlob se, ale tvoje odpověď je fakt pravá učitelskáPíšeš o urážení a přitom sama urážíš svoje kolegyně
|
úča | •
|
(21.12.2014 19:05:12) Tak to jo, tím se to celé vysvětluje.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 19:35:14) účo psala jsi sama, že některé učitelky na prvním stupni jsou doma brzy. A věř nebo ne, já psala o těch, co učí první, druhou třídu, protože mám za to, že Mikeš psala, že mají toho klučinu opět ve druhé. Moje chyba, že jsem to neupřesnila. A fakt to nebylo proto, abych do ní kopla, byla to jen reakce na to, že jedno odpoledne by její vlastní rodinu nezničilo.
|
Líza |
|
(21.12.2014 19:36:08) Co to po ní chceš?
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(21.12.2014 19:39:39) To je kravina. Učitelky na prvním stupni mají ještě kroužky a dozory, syn je v první, dcera ve druhé. Jak - doma brzy?
|
Lassiesevrací |
|
(21.12.2014 19:48:08) Nevim, synova učitelka třeba učí aerobik starší holky a ten končí v půl čtvrté. A škola u nás začíná v 7.45 a je tam tedy denně od rána.
|
úča | •
|
(21.12.2014 20:07:48) Lassie, 99% učitelek všech stupňů je v práci stejně jako ostatní lidi. Nejčastěji od čtvrt na osm do čtyř nebo spíš půl páté, když se učí odpoledka.
|
úča | •
|
(21.12.2014 20:15:33) Přičemž v ty čtyři si neseš většinou ještě práci domů. Jdeš, abys vyzvedla děti ve školce, družině než zavřou, nakoupila, udělala večeři, uklidila, dohlídla na učení svých dětí, uložila je, dodělala zbytek práce a šla spát a druhý den nanovo. Je to úplně stejné jako u jakékoliv jiné pracující ženské, které nevydělají na placenou výpomoc. Proto jsou učitelky na pindy o chození domů po obědě vesměs velmi háklivé. Jo, pár flákačů to dělá, jenže je jich stejné množství jako v jakékoliv jiné práci.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 19:56:21) No, já hlavně nechápu, PROČ to tu proboha tolik lidí řeší, jestli náhodou nejsou učitelky doma o něco dřív než běžný pracující.
Že by syndrom psa na seně (sám nežere, ale nedá nažrat ani jinému)? Jako by se kvalita práce určovala tím, jak dlouho v ní dotyčný stráví. Vidím v tom paralelu komunistického "kdo nedělá rukama, tak vlastně nedělá nic" a je mi z toho smutno.
Mně je úplně fuk, jestli to učitelky mých dětí zapíchnou při odzvonění poslední hodiny, zajímá mě, jestli se k nim chovají dobře a jestli je něco naučí. Aby pro mou libůstku musely trávit x hodin ve škole, abych neměla pocit, že se za peníze nás daňových poplatníků flákaj... takovej sadista teda fakt nejsem.
|
|
|
|
|
|
|
|
kajaN |
|
(21.12.2014 18:51:28) Šuplíku, jasný je jedno, že nejsem účanebudu zde vypisovat, co jsem a nejsem ochotná udělat na úkor své rodiny. Nepotřebuju se nikomu zpovídat, ani tobě ne, promiň. Mám v tomto ohledu svědomí čisté. Taky jsem nikde nepsala, že by učitelky měly pravidelně lézt do rodin. Nebo snad ano? Ale jsou situace a to je třeba podezření na týrání dítěte, kdy si myslím, že pracovní náplň je jedna věc a lidské chování a empatie druhá. Pokud vám nikomu nepřišla ta věta, která mě naštvala divná, tak se prostě asi neshodneme. Jsme lidi a prostě smýšlíme rozdílně. Ale je zřejmé, že se pravděpodobně všech učitelek dotklo mé vyjádření o krátké pracovní době. Nikoho jsem tím nechtěla urazit, omluvila jsem se za to, víc udělat bohužel nemůžu.
|
úča | •
|
(21.12.2014 19:20:21) BOGA, dyk je úplně jasné, jak to myslela. A zbytečné o tom diskutovat. Jako bychom to neslyšeli stotisíckrát a nejlépe ještě s komplementárním výrokem "učitelku bych si domů nepustila".
|
|
kajaN |
|
(21.12.2014 19:28:00) Šuplíku mluvíme o té stejné větě? "A ještě bych přišla stejně načuchlá a ztratila tím půl odpoledne mého volna, které potŕebuju trávit s vlastními dětmi" Jestli ano, tak ať se snažím jak se snažím, ten povzdech tam prostě nevidím Jinak chápu jak to myslíš s tím vyhořením a máš asi i pravdu. problém je, že já taková nejsem i za cenu toho vyhoření se budu snažit za každou cenu pomoct. Úplně chápu tu učitelku, co chodila s rodiči do kavárny a chápu i to že vyhořela. Ale pokud jsi takto nastavený, nic s tím neuděláš...možná jen do doby než vyhoříš. To nepopírám. Možná pak dokážeš poskládat priority jinak.A možná právě proto, že ty už jsi dál a umíš bojovat a bránit se proti vyhoření si v tomhle nemůžeme porozumět. Psala jsi, že moje příspěvky jsou síla. Možná ty v nich vidíš nějaký hnus, který já nevidím, naopak zase síla jsou pro mě příspěvky jiné. S nastavením člověka nic neuděláš. Ale neznamená to, že si myslím, že jen já mám pravdu a nepřemýšlím o tom ostatním. Ale zatím mi prostě ta věta pořád vyznívá nějak jinak.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 19:47:21) Šuplíku, rozumím, jak to myslíš a vážím si toho, že jsi schopná normálně diskutovat s někým, s kým nesdílíš stejný názor...
|
|
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 19:52:43) "problém je, že já taková nejsem i za cenu toho vyhoření se budu snažit za každou cenu pomoct. "
To fakt nechápu, takovejhle přístup. Jasně, že člověk, co za žádnou cenu nehne prstem víc než musí, není žádná výhra, ale nezlob se, tohle mi už zavání patologií - zničit se kvůli druhým ve mně nenavozuje představu obětavého a dobrého člověka, ale někoho, kdo svou profesi nezvládá a nestačí na ni. A pokud ještě vyčítá jiným, že to takto nedělají, tak mi to připadá o to víc patologické.
|
* Liv |
|
(21.12.2014 19:58:39) problém je, že já taková nejsem i za cenu toho vyhoření se budu snažit za každou cenu pomoct. "
znamená, že nemáš zkušenosti - buď s prací učitelky, nebos profesí, kde se snadno vyhoří protože jako vyhořelá už nepomůžeš vůbec nikomu a ničemu, spíš naopak, takže je důležité se chovat tak, aby člověk nevyhořel
|
úča | •
|
(21.12.2014 20:05:27) Ne, to znamená, že o pomáhajících profesích ví generální NIC.
|
Líza |
|
(21.12.2014 20:11:03) Přesně tak.
|
|
|
|
kajaN |
|
(21.12.2014 19:59:08) Kudlo, nejde jen o profesi, já taková prostě jsem i v normálním životě. A ano, máš pravdu, asi je to patologické, protože znám jen málo takových "magorů", to nepopírám. Ale přesto mám lepší pocit, než kdybych byla člověk, který raději pro nikoho nic neudělá, než aby poničil sám sebe. Ale někdy to vyčerpává, to je pravda. A máš pravdu v tom, že bych to samé neměla od nikoho očekávat když to není normálníSnažím se o to, zatím mi to, pravda, moc nejde.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 20:18:36) Uááá...ale já neříkám nic o tom, že učitelky pro děti nedělají nic navíc. Začalo to tím, že mi takto vyzněla věta, na kterou jsem reagovala, nikdy jsem nepsala o tom, že učitelé jsou ti, co chodí domu brzy a nic nedělají. Taky si nemyslím, že se má hodnotit jen podle hodin strávených v práci, jak už tu někdo psal. Někdo tu stejnou práci udělá za hodinu kvalitně, jiný za tři nekvalitně. Ono by vůbec bylo dobré, aby si každý vyzkoušel těch profesí víc, teprve potom by mohl srovnávat a třeba by zjistil, že ta jeho práce je pohoda oproti jiným (to není útok na učitelky, to je obecně). A ano, pomáhací profese jsou duševně náročné a je snazší při nich vyhořet, to přeci taky nepopírám.
|
úča | •
|
(21.12.2014 20:33:57) Napíšu ti svoje srovnání, ju? Za svůj doposavadní život jsem pracovala jako prodavačka v knihkupectví, výzkumná pracovnice v primárním výzkumu, korporátní podržtaška se stravenkami, svobodné umělecké povolání, učitelka a matka v domácnosti. Já zhruba vím, jak se kde dělá a povím ti tajemství, všude stejně. Všude jsou vyčuraní týpci, kteří se vezou, ale jinak mají řečí milion a lidi, kteří pracují. Ti, co pracují, se dostávají do různých konfliktů, jako třeba Mikeš, řeší často dost dobře neřešitelné situace, jak jen nejlépe umějí a mohou. A vždycky se najde někdo jako ty, kdo pak nad nimi ohrne nos a pseudohumanisticky komentuje s poukuzem na to, že on sám je o tolik lepší, pro druhé by se přetrhl, protože "je už prostě takový a všem pomáhá".
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 20:04:12) Kajo, když já v tom trošku od Tebe cítím "já jsem lepší a dělám to líp než všichni ti ostatní sobci, kteří pro nikoho nejsou ochotní udělat vůbec nic".
Což si myslím, že je v zásadě celý špatně. V životě mi nejvíc pomohli lidi, kteří měli vedle toho i něco svýho a "neroztrhali" se na tom.
Protože mezi "NIKDY pro NIKOHO NIC neudělat" a "znát hranice v tom, co pro ostatní dělám, abych nevyhořela" je docela velkej rozdíl, a už jen to, jak vyhraněně to vnímáš (kdo není ochotnej vyhořet, tak dělá málo) je varující (i když Ti musím nechat, že to podáváš velmi příjemně nekonfrontačně).
|
kajaN |
|
(21.12.2014 20:28:12) Kudlo, díky za dobrou zpětnou vazbu, která mě nutí o tom víc přemýšlet. Nechtěla jsem, ani to tak necítím, že jsem lepší než ostatní a jediná to dělám dobře. Jsem prostě jiná než většina. A mrzí mě, že to vyznívá, že se povyšuju. Naopak si uvědomuju, že tím, že víc myslím na ostatní se ničím já a nikomu tím nakonec nepomůžu. Snažím se lidi nesoudit podle sebe, protože já mám tu hranici někde jinde a uvědomuju si to. jen ještě nedokážu vždycky hned nereagovat a pak se mi to taky vrací. Dobře mi tak. Ale fakt díky!
|
úča | •
|
(21.12.2014 20:35:33) Jiná než všichni ostatní už je tu Monty. Obsazená NIKA.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 20:43:18) ty jsi pěkně jízlivá, ale klidně si posluž, jestli ti to udělá radost
|
úča | •
|
(21.12.2014 20:48:06) Nene, já ti jen dávám pojíst tvé vlastní kaše. Noc moc chuť, že? Zážitková metoda rulez!
|
kajaN |
|
(21.12.2014 20:50:14) A kdo že je ten nejchytřejší, co snědl tu moudrou kaši?všechno víš, všechno znáš, všemu rozumíš a všem to dáš sežrat
|
úča | •
|
(21.12.2014 20:51:56) Ale nééé, kájo, já vím, že TY plácáš a TOBĚ to posílám zpátky, ne všem. Ty nejsi všichni, což si ale myslím, že víš.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 21:04:36) Díky že mi to tak poctivě posíláš
|
|
|
|
úča | •
|
(21.12.2014 20:50:20) Ha! Nic moc to mělo být. Zkažená pointa...carrrramba, se picnu :-D.
|
|
|
kajaN |
|
(21.12.2014 22:19:47) Šuplíku to nepopírám, ale úča se v tom očividně vyžívá. Já jsem se opravdu nevyžívala. Ale to je fuk. Nemá cenu to furt řešit dokola.
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 22:27:14) Kajo, já jsem nesledovala celý vlákno, ale myslím, že Mikeš udělala, co bylo v jejích silách, předpokládám, že byla z té situace tak vyflusaná, že bych se vůbec neodvážila jí vyčítat, že nedělala ještě víc, a chodit za tím žákem domů mi přijde jako fakt úplně mimózní řešení.
Myslím, že i to "navíc", na kterým se shodneme, že je to někdy potřeba, je limitováno osobní situací toho učitele, a to, že na to někdy nemá sílu, by se mu v žádným případě nemělo přičítat k tíži. Asi jako když je někdo neplavec, tak je nemístný mu vyčítat, že neskočil do vody někoho zachraňovat. Kdyby to udělal, tak dotyčnýmu nepomůže a sebe zničí, utopěj se oba.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 22:35:02) Ale jo Kudlo, s tím já souhlasím. Ale prostě použít výraz, že by tam stejně jen načmuchla mi přišel jako, že do takový špíny by nevlezla i kdyby mohla. Prostě mi to přišlo blbý. Tím, že vy jste z toho nevycítily to co já (a neříkám, že já jsem to pochopila správně), tím pak oprávněně zase vám přišla krutá moje reakce Má fakt cenu se v tom furt šťourat?
|
Kudla2 |
|
(22.12.2014 9:27:24) Báro, mmch jsem slyšela, že štěnice si lze přivézt z jinak normálně poměrně renomovaných destinací, to by se klidně mohlo stát i někomu, kdo je úplně v pohodě.
Totéž vši, děti je měly už několikrát a že bychom byli nějaké špíny, to snad nejsme.
|
|
|
Kudla2 |
|
(22.12.2014 9:25:46) Kdyby byl tehdy někdo přišel k nám domů, tak by nás uvedl do těžkých rozpaků - samoživitel a malá holka, naklizeno jsme rozhodně neměli a nebyli jsme ani zvyklí přijímat žádné návštěvy.
Štěnice, špínu ani jiná zvířátka jsme tedy doma neměli, ale nějaká soucitná duše by možná mohla nabýt dojmu, že to nezvládáme, a nadělat další potíže k těm, co už jsme měli.
Kromě toho si neumím představit, jak by to mělo probíhat. Pozvat se k někomu domů na návštěvu? Dost divné, to neděláme ani rodině a přátelům, natož pak úplně cizí osobě. Přijít bez ohlášení? To je ještě horší, představte si, že k vám přijde v podstatě cizí osoba a cpe se k vám do bytu bez ohledu na to, jestli se vám to hodí.
Je úplně jedno, že by to dělala ve svém volném čase, který mohla věnovat svým dětem - o některé oběti prostě nikdo nestojí.
|
kajaN |
|
(22.12.2014 10:49:32) Hele holky, to je pořád dokola. Ono snad ani nejde o to, že měla do té rodiny nakonec jít. To nebylo to nejpodstatnější. Už nevím, jak mám vysvětlit, že to pro mě prostě fakt vyznělo, že jí to za to nestojí, něco ještě dělat. Nemá cenu se o tom už dohadovat. Vy prostě nechápete, co tím chci říct a já nechápu, že to nemůžete pochopit Jinak já fakt nejsem vlezoun, který vleze do každé domácnosti Nikdy bych nešla neohlášená ani k příbuzným. A obecně nejsem návštěvní typ. A nemám ani já sama ráda neohlášené návštěvy. Jo a Báro, myslím, že jsme poměrně čistá rodina a odvšivování už máme nacvičené. Ve škole jsou teď pořád a nejde se toho zbavit, pokud všichni rodiče ty hlavy dětem pořádně nevyčistí. Takže my umyjeme, vyčistíme, vše vypereme, malá jde do školy a za pár dní...už mě to točí, ale nic s tím neuděláme. Bohužel ani učitelka s tím nic moc nezmůže.
|
Kudla2 |
|
(22.12.2014 10:58:42) Kajo, pro mě to vůbec nevyznělo, že jí to za to nestojí, ale že už prostě neměla energii - tu jí odčerpaly dlouhotrvající boje ve třídě.
Myslím, že není fér vyčítat někomu, když narazí na svoje limity (které musely navíc v tomto případě být nastavené velmi daleko), a že když je vyčerpanej z každodenního řešení extrémních situací že je pak rád, že je rád a může vypnout hlavu a věnovat se sobě a své rodině.
|
kajaN |
|
(22.12.2014 11:23:20) Kudlo, ale to už jsi taky psala. Možná to není fér, možná si dá příště jen Mikeš pozor na formulaci myšlenek stejně jako já nebo si o mně jenom řekne, že jsem prostě blbá a to bude vše. Snad diskuse je o tom, že každý může říct svůj názor a každý ho přeci může mít jiný. A který je ten nejsprávnější? Možná že v každém názoru je trochu pravdy nebo je každý názor špatný.Pravda, mohla jsem to napsat mírněji, jsem se asi příliš emotivně vyjádřila. Mně třeba každá reakce, ať milá nebo nemilá k něčemu je. Aspoň tím, že se nad tím třeba zamyslím i když s tím třeba nesouhlasím. A když mám pocit, že jsem něco fakt posr..., protože to holt někdy pos... každej, nemám problém se omluvit. Tady mi ta věta pořád vyznívá nějak jinak, no. Ale beru, že tak třeba myšlena fakt vůbec nebyla, jen tak pro někoho může vyznít. A pokud tak vyzněla jen pro mě, tak holt se můžu nad sebou zamyslet, proč to tak je. A opravdu se zamýšlím. Za tu pracovní dobu učitelek jsem se už omluvila, tam jsem uznala, že to byla fakt blbá poznámka. Přenáším svoje špatný zkušenosti na všechny a je to blbě. Vím to. Ale já dělám chyby, stejně jako ostatní. A i když je třeba Mikeš skvělá učitelka a dělá co může (což posoudit musí hlavně její žáci a jejich rodiče, ne já), tak mi prostě nesedí některé její výroky. stejně jako asi jí a Vám nesedí ty moje. Třeba "cítím se dost uraženě" mi taky nesedí. Pokud bych udělala co je v mých silách, cítila bych se spíš smutně. Ale to je přesně o tom, že každý vnímáme věci jinak. A jde jen o to přijmout to, že ostatní mají nárok se tak cítit i když já to nechápu. A tohle jsem přiznala, že dělá problém i mně. A štve mě to na sobě. Snažím se v tomhle myšlení trochu pozměnit, ale někdy jsem pořád stejný pako.
|
vokounek |
|
(22.12.2014 11:31:03) Kajo, když porovnám to, co Mikeš udělala, jak konala, a to, že použila nějakou - pro tebe nevhodnou formulaci, tak mi z toho vychází něco úplně jednoduchého. Mikeš dělá a dělá dobře a ty se vrtáš hnidopišsky v nepodstatnostech.Jinak řečeno, i přes všechny ty povznášející, filozofující řeči, ulpíváš na povrchu.
|
|
Hanka | •
|
(22.12.2014 11:34:25) No, nezlob se, ale to je furt dokola a i když zakladatelčina formulace nebyla úplně korektní, byla to otevřená upřímná reakce unaveného člověka na nesmyslný požadavek a výčitku (že měla zajít do rodiny. Prostě NEMĚLA, to jí nepřísluší). Ale u tebe mi připadá, že bys pod vším tím řečněním pořád kolem dokolečka chtěla slyšet nějaké ocenění tvého obětavého postoje nebo názoru, a nejsi to téma schopná opustit, dokud tě někdo aspoň trochu virtuálně nepoplácá po rameni, abys mohla vycouvat s pocitem "a měla jsem pravdu, uznali to"...
|
kajaN |
|
(22.12.2014 11:44:12) Hanko mýlíš se, nepotřebuju ocenění a poplácání po rameni. Obzvlášť ne od nikoho, kdo mě vlastně nezná, neví jak žiju, jestli jsem špatnej nebo dobrej člověk. napsat můžu cokoliv a můžu být klidně ve skutečnosti hajzl. Takže se v tom přestávám šťourat a opouštím tuto diskusi. Díky za názory a náměty k zamyšlení. Mikešovi přeju, aby se jí od ledna dobře a v klidu učilo. A všem ostatním klidné Vánoce
|
|
|
klikli |
|
(22.12.2014 11:48:34) Kajo, mě by taky teda urazilo, kdyby mi otčím nějakého dítěte, které ani na základní škole dle vyšetření nemá být, řekl, že jsem něco nezvládla a mám málo praxe. Co ten chlap jako může vědět? Kdyby mi toto řekl někdo z oboru, budu smutná, budu nešťastná, zacloumá to mým sebevědomím. Ale od někoho, kdo vlastně prd ví o tom, co takový problémový žák pro třídu i učitele znamená, to je fakt moc. Stejně jako on by se urazil, kdyby mu kdokoliv řekl, že nezvládl svou rodičovskou roli. Je to tak trochu podobné, jako kdyby oční lékař měl u sebe v ordinaci plnohodnotně léčit pacienty v oblasti ORL - neměl by na to ani nástroje a možná ani potřebně rozsáhlé znalosti, když se jinak specializuje na jiný obor. Stejně tak učitelka dětí na ZŠ není ve třídě zařízená ani extra vzdělaná v tom, jak pracovat s dětmi s LMR. Proto je dost přes čáru to, co jí ten otčím řekl.
|
pavla | •
|
(23.12.2014 10:52:31) No tak,kdyz budeme presni, tak LMR je ještě schopná normální ZŠ, první stupeň určitě. Ovšem DG nemusí být přesná a chlapec je na tom možná hůř, to my neposoudime.
|
pavla | •
|
(23.12.2014 10:57:42) A ano,rodič může mít názor a nemusi mít kvůli tomu pedagogické vzdělání. Ja jako rodič vidím jak moje dítě zvládá nebo nezvládá konkrétní učitel. A pokud ma problém jen někdo tak taky usoudim, že nezvládá.
|
|
pavla | •
|
(23.12.2014 11:08:19) No asi ne,proto píšu, že jde jen o upřesnění.A pokud je opravdu ta rodina tak hrozná, pak může být ta retardace jen zdánlivá, vzniklá zanedbáváním a pak taky na specku nepatří. Kluk by si zasloužil,aby s rodinou někdo pracoval(tím nemyslím výhrůžky) a podrobnější diagnostiku jeho problémů.
|
pavla | •
|
(23.12.2014 14:01:56) Ta DG je sporná, už podle popisu v tématu se mi to nezdálo jako lehka MR a komplikuje to určitě i rodinná situace.Takže ano,v tomto případě je to málo. Práce s rodinou je v kompetenci socialky, ale to u nás bohužel moc nefunguje.
|
|
|
|
|
|
|
|
klikli |
|
(22.12.2014 11:34:25) Já si myslím, že pokud zakladatelka jako učitelka nemá pravomoc ani náplň práce chodit do rodiny, tak tam nemá co dělat. Pokud by se i tak ohlásila předem a ti lidé k návštěvě svolili, tak by stejně asi nic nezjistila, předpokládám, že před ní by kluka nikdo nebil, nezavíral na chodbu apod. Pokud by přišla neohlášená, nemuseli by ji dovnitř pustit, mohl by vzniknout konflikt. To, že by přišla načichlá sice pro někoho zní jako naprostý nezájem a neochota, ale pro někoho, kdo nemá povinnost toto vykonávat, je to prostě pruda. Svoje děti by tam s sebou taky nebrala, takže sehnat hlídání... Myslím, že toto po učitelce, která udělala během 6 týdnů, co chlapec chodil k ní do třídy, naprosté maximum z toho, co jí náš systém dovolí, chtít nikdo prostě nemůže. A pokud se někdo chce rozdat ve svém zaměstnání až do samého vyčerpání a vyhoření, je to jeho problém. Rozumný člověk si to v hlavě srovná a zjistí, že když se on odrovná, kdo se o něj a o děti pak postará?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 20:58:25) Tak ale už to "jsem jiná než většina" zní malinko tak jako "jiná a lepší", jestli to tak není myšleno, tak se omlouvám.
Protože myslím, že je spousta lidí, co pomáhají - různě a podle svých sil, a že to pravé umění je právě v tom vystihnout, kolik síly mám a můžu poskytnout "navíc" někomu, komu se jí zrovna nedostává, tak, abych já sama se nezhroutila a nestalo se mi to, o čem píše Bára - kdybych lehla na 2 měsíce a musel se o mě někdo starat, tak by to bylo z hlediska toho "pomáhacího" nastavení přeci strašně kontraproduktivní (nejen že já nepomůžu, ale musí mi být ještě pomáháno).
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 21:03:27) jinak měla jsem takovou obětavou učitelku, když jsme zůstali s tátou sami - musí se jí přiznat, že byla fakt hodná.
Výsledný dojem - nám nijak nepomohla, a málokdo mě v tom období rozbrečel tak, jako ona. Rozumem uznávám, že byla fakt hodná a myslela to dobře, ale všechno přebila pachuť vlezlosti a pocit, že je totálně mimo a stará se do toho, do čeho jí vůbec nic není.
Takže "dělat věci výrazně nad rámec" nemusí být speciálně u učitele vždycky pozitivní vlastnost.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 21:06:31) Jo Kudlo, chápu to a i té učitelky je mi fakt líto. Ona to fakt myslela asi dobře, možná byla taky jen jiná (ne lepší)
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 21:09:29) Proč Ti je líto té učitelky?
|
kajaN |
|
(21.12.2014 22:16:39) Kudlo, bylo mi jí líto, protože jsem brala, že ti chtěla pomoc, jen nevěděla jak. Ale po tom, co jsi napsala, že ti říkala, už si nejsem jistá, jestli byla normální Pro každýho je asi těžký najít slova pro někoho, kdo o někoho přišel, zvlášť když dítě ztratí maminku, ale říkat takové bludy
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 22:21:43) Já si myslím, že vůbec není nutný hledat nějaký slova, proč si každej myslí, že je nutný u všeho žvanit?
Ta super učitelka mi snad přímo O té mé situaci neřekla vůbec nic, jen to prostě nějak zařídila. A byla ohromně férová, dodnes na ni vzpomínám.
|
kajaN |
|
(21.12.2014 22:29:33) Kudlo, no žvanit. To je těžký, každý potřebuje něco jiného. Někdo si chce s bolestí zalízt a být sám, někdo o tom potřebuje mluvit. Ale ostatní do toho druhého nevidí. jak mají poznat, co by mu pomohloJá většinou taky mlčím,protože já sama se nejdříve vyrovnávám tím, že si někam zalezu do samoty, ale jednou mi jedna kamarádka řekla, že potřebovala, abych s ní o tom mluvila, jen nevěděla, jak mi to má říct
|
|
|
|
|
Líza |
|
(21.12.2014 21:10:28) Líto, protože páchala dobro?
|
|
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 21:47:08) Śuplíku, to chápu a uznávám, a asi bych to uznala i tehdy, ale ona nijak nepomohla, jen se totálně bez znalosti věci pokusila dát jakousi "radu" ve věci, do které jí absolutně nic nebylo.
Konkrétně mě nabádala, abych tatínkovi nebránila, kdyby si chtěl najít novou partnerku, přičemž naši osobní situaci nijak neznala, táta nikoho neměl a asi ani nechtěl a nehledal, sám měl macechu, která ho nesnášela a asi mi nechtěl připravit podobný osud, o čemž tahle hodná paní neměla ani páru, jen prostě chtěla asi být "hodná".
|
Kudla2 |
|
(21.12.2014 21:56:49) když umřela moje maminka, tak jsem měla snad nejlepší učitelku za celou svou školní docházku (jinou než tu vlezlinu).
Nevím, jak to dokázala, ale když jsem přišla do školy, tak se mě NIKDO na nic nezeptal, a ona se ke mně chovala tak, že jsem měla od ní pocit na jedné straně úplnýho pochopení, na druhé straně mi nic neodpustila ve smyslu, že by mi dávala lepší známky nebo mě nechala na to konto se flákat.
Přitom jsem neměla pocit, že by mi to dávala "ze svého" a nějak se tím vyčerpávala až k vyhoření.
TOHLE je pomoc, ne nějakej naiva snažící se hrát si na spasitele.
|
|
|
|
|
|
kajaN |
|
(21.12.2014 21:03:59) Kudlo, fakt jsem myslela jen jiná a ne jiná a lepší. Až budu lepší a najdu ty hranice, dám vědět
|
|
|
|
|
kajaN |
|
(21.12.2014 20:30:40) Báro, to mě mrzí. Teď už si to snad uhlídáš. Taky trávím hodně času v práci a vím, že to není k dětem fér, ale nějak neumím z toho vlaku vystoupit. Ty už jsi to ale zažila, tak snad poznáš včas, kdy ubrat
|
|
|
Alraune |
|
(23.12.2014 11:09:19) HOlka, žvaníš. Ne, že by to tu bylo nějak výjimečné, ale žvaníš.
|
|
|
|