Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 21:15:20) Jedná se o velmi chytré dítě,učení mu jde samo,má samé jedničky.Problém je,vyrušuje ve třídě ,učení ho nebaví,má k němu odpor.Chápe moc dobře,jak se má ve škole chovat,ale prostě to nedokáže.V tu danou chvíli ho to popadne a nemůže si pomoci.To,co ostatní dělají 40 minut,má za 10.Vyrušuje,vykřikuje v hodině,chce si hrát na p.učitelku.Musí být odvedeno do relax.místnosti.Doma prezentuje tak,že ho to nebaví.Pokud rodiče vysvětlí,dítě je max.hodné druhý den a to s velkým přemáháním.Nebo to vydrží 3 hodiny.Nyní od pondělí bude struktura učení.Dostane notýsek,pokud nebude pracovat,bude mít za 5.Pokud pracovat začne,opraví se za 1.Pokud nezačne bude mít za 5 v žákovské.Dítě je v pubertě,na minulé škole toto nebylo.Dítě je zoufalé a říká,že neví,jak se má chovat.
|
Monty |
|
(4.2.2015 21:20:29) A nemůže dělat něco, co ho baví? Něco, u čeho by nevyrušovalo ostatní? Můj syn taky tvrdil, že si "nemůže pomoct", ale on tedy vykřikoval jen "vtipný" nebo kritický komentáře k výkladu nebo k tomu, co říkali spolužáci. Učitelka to do jisté míry tolerovala, protože je fakt dost vtipnej, ale zas tak úplně nemohla, protože se pak třída pět minut smála a hodiny nejsou nafukovací. Dost pomáhalo, že si od první třídy v hodinách kreslil. V té první třídě sice paní učitelka měla námitky, že kvůli inspekci nebo co by tam ty malůvky neměly být, ale nakonec uznala, že dítě, co potichu kreslí je míň otravný než to, co vykřikuje vtipy.
|
Brita | •
|
(4.2.2015 21:28:21) Monty, syn má diagnostikovanou nějakou poruchu?
|
|
Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 21:58:01) Ji kraslit nebaví,akorát ji dávám do školy tablet.Oni chtějí,aby pracovala,nebo podala alespoň nějaký výkon.Někdy začne vyrušovat hned na začátku hodiny.Tak třeba dnes,protože včera v jč nepracovala resp.šla dřív domů,měla si něco připravit.Naučit se nějakou tabulku s poučky do jč.Stoupla si před třídu a hrála si na sprostou učitelku a místo poučky,kterou mimochodem uměla perfektně,řekla nějakou sprostou větu.Tu větu ji někdo napsal do soukromých zpráv na fishau.Takže ji nenapadlo nic lepšího,než tu větu říct třídě.Takže ji hned brali do relax.místnosti.
|
Kamisi |
|
(5.2.2015 8:07:08) Míšo a jak chtějí, aby pracovala? Píšeš, že má všechno hotovo o hodně dřív než ostatní a má jedničky. To vypadá jako, že není dostatečně vytížená a normálně se nudí. Je hodně zvláštní, že v předešlé škole tenhle problém neměla, takže přístup učitelů asi bude jiný.
Poradit ale nedokážu, mám se synem velmi podobný problém po celou školní docházku, nakonec skončil v domácím vzdělávání, před sebou má SŠ a fakt nevím, jak to zvládne. Tyhle děti prostě nejsou schopné se přizpůsobit většině a čím víc je do toho člověk tlačí, tím je to vlastně horší, protože nakonec začnou upadat do beznaděje, oni z toho taky nejsou šťastný, že vyráběj problémy a všichni jsou na ně pořád naštvaný, ale nedokážou to ovládat.
|
|
úča | •
|
(5.2.2015 10:45:13) Aha, ty jsi maminka dítěte.. tak bych navrhla, co jsem psala, aby jí dávali dělat víc, ale ne víc opruzu "za trest", ale věcí, které jsou zajímavé, zaměstnají jí myšlenky, podle toho, co ji baví dělat. Příležitosti k nevhodným exhibicím ve třídě vůbec nedávat. Proč? Pokud je ta možnost, bez váhání bych jí umožnila být v klidu od ostatních, hlavně nedělat scény, nevystavovat ji nějakým výjevům, všechno v klidu. A hlavně bych se poradila tam, kde jste dispenzarizovaní. Odborník bude vždycky vědět víc a mít nápady, které jinak třeba nenapadnou.
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(4.2.2015 21:22:52) Dala bych na nějakou náročnější školu, jestli to, co ostatní dělají 40 minut, má za 10, tak se tam musí příšerně nudit a není divu, že ruší.
|
|
happy | •
|
(4.2.2015 21:24:17) Tak my zas máme opačný problém u dcery má taky AS nedává pozor tím že je zasněná.
|
Monty |
|
(4.2.2015 21:25:30) happy, to dělal syn tu druhou půlku hodiny.
|
Happy | •
|
(4.2.2015 21:29:38) A syn je ve škole to samé v bleděmodrém co dcera a taky chtěl pro něj asistenta v zš. Manžel je z toho div ne na prášky že by měli oba AS. Tak nás čeká kolečko doktorů to samé co jsme absolvovali z dcerou.
|
|
|
|
Brita | •
|
(4.2.2015 21:27:00) Na začátku píšeš, že chápe, jak se má chovat, na konci zase, že to nechápe. Ví to, a nedokáže to, nebo to neví? Napadá mě jedině vzpomenout si na Komenského a nasadit školu hrou.
|
Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 21:43:35) Ano... ví,jak se má chovat,ale nedokáže to v praxi.Začne hodina,třeba chvíli pracuje a pak vyrušuje.Nebo nezačne vůbec pracovat a rovnou vyrušuje.Musím ještě napsat,že dcera má 11,na druhý stupeň přešli na jinou školu,jiní učitelé,menstruace,puberta,zhoršení psychického stavu celkově.Všichni se snažíme,jak můžeme my rodiče,učitelé...nic nepomáhá.V minulé škole byla šťastná,bylo tam takové domácí prostředí.Nemůže se vyrovnat s tím,že je vše jinak a ty změny.Nedokáže už ani chodit do kroužků po škole,které milovala.Doma se mnou mluví hrozně rozumně,vše chápe a jak příjde do školy,vůbec ji nepoznávám.Chová se jak smyslu zbavená.Stoupne si třeba v hodině na židli a hraje si na p.učitelku...jako v transu.Jsou i světlé chvilky,kdy se chová lépe.Často stojí ve škole u schodů,že se zabije.Přitom se o sebe bojí,nechce umřít.Je nešťastná a já s ní.Trvá to od září.
|
Markéta |
|
(4.2.2015 21:49:08) Tak s nástupem puberty se dost podstatně mění chování většiny dětí. U vás to teda bude umocněné tím AS - co na to psycholog/psychiatr - ten nepomůže?
|
Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 22:03:06) Psychiatrička teda moc nepomůže,ještě dceru vždy uzemní,jak se to chová atd.Chodíme tam v podstatě jen pro léky.Psycholožka je výborná,tam jdeme příští týden,ale jen na testy...jako každý rok.
|
|
|
Hr.ouda |
|
(4.2.2015 22:14:06) ve škole je děsně rozumný a doma občas jako smyslu zbavený
|
Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 22:19:49) Hroudo,tak to by mi nevadilo.Doma,ať si třeba dělá salta.Potřebuju,aby to bylo naopak..aby byla hodná ve škole,alespoň v rámci možností.
|
|
|
úča | •
|
(5.2.2015 10:57:14) Hm, jak to popisuješ, tak bych řekla, že dcera je v situaci, kdy je podpora za strany psychologa/psychiatra (nevím) nutná, pokud vaší psychiatričce nedůvěřuješ, najít jinou. Pokud má nápady, že si ublíží, neber to na lehkou váhu, to znamená ať tak nebo onak, že jí není dobře. Řešila bych to, ale z jiného konce než od školy, protože to nevypadá, že příčina je tam.
|
Míša+1 :-) |
|
(5.2.2015 23:49:47) Ona má úzkostnou poruchu a ta se může pubertou prohlubovat.Chce to trpělivost a myslím,že všechny ty změny ji hodně psychicky ovlivnily a taky puberta.Jedna učitelka mi říkala,že některé děti chtěly skákat z oken,jak těžce nesly ty změny přechod na 2.stupeň.
|
|
|
|
|
rišulka |
|
(4.2.2015 22:06:20) Míšo, u syna je to stejné.. Čekám na nějaké rady. Vyrušuje, hraje si na taky učitele nebo zpívá nebo vykládá hesla z reklam (umírám z "sexy kočička, která to nečekala"). Není hloupý, z písemek nosí jedničky, to nevím, jak dokáže, když v hodině kolikrát ani nezačne pracovat, nechce, nebaví, nepotřebuje a ty jeho srandičky jsou v dané chvíli důležitější a nezastavitelné. Paní ze SPC mi říkala, že motivace pro aspergery není (anpř. odměna, nemůžu mu dát v pondělí čokoládu, v út zmrzku a v st autíčko, to je k ničemu), že pomůže jedině režim, prostě ve tři svačina, ve čtyři úkoly - nakonec u toho sedíme klidně dvě hodiny, on spočítá dva příklady a pak šaškuje, poskakuje na židli, zpívá a blbne, ale nehne se od toho, prostě jsou úkoly tak tu budu sedět - a to je první třída!! Všechno odkýve, chápe, že to může být hotovo za čtvrt hodinky - ale neudělá.. Týjo, jak tě čtu, tak nevím, jestli se to bude zlepšovat.. taky to je jen na první stupeň, takže za čas pořešíme přestup a budem tam, kde teď a kde jsi ty - uf!
|
Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 22:16:38) Rišulko,od mala už ve školce mi říkali jak je chytrá,ale to chování!To trvá dodnes...potom výjdeme ven ze školy,úplně se přepne a je hodné,rozumné zlatíčko.Doma taky,hodinu ji naháním na úkoly a pak to má za 5 minut.Má vyloženě odpor k povinnostem,hlavně k učení...přitom ji to jde.Na druhou stranu je hrozně rozumná,když se s ní bavím.Hodně udělaly ty změny.Předtím milovala angličtinu a teď vyrušuje i v aj.
|
rišulka |
|
(4.2.2015 22:30:25) Přesně, to chování.. a ty změny. U nás přechod školka - škola, u vás taky přechod. No u nás ale za toho půlroku není nic stabilního a tak jsme pořád ve fázi té změny, což mě dost rozčiluje, myslela jsem, že půl roku je dost. Třída nemá asistenta (v papírech jo, fyzicky ne, řešíme, pakárna o lejstrech), škola je budď dril nebo přednáška o chování (jsou tam i horší než můj), v družině si je šoupou, jak se jim hodí, žádná spec třída, všichni pohromadě - a já jsem matka otrava, protože to přeháním - učitelka mi třikrát týdně řekne: ale on je tady šťastný - a on uprostřed dvaceti děcek lítá dokolečka a křičí ty svoje rádia nebo co a směje se jak blázen... To je úzkost z množství lidí, kraválu, nejistota, co má dělat a ne štěstí! Taky to dělím na "předtím a potom", ale co s tím nevím, vysvětluju, vysvětluju..
|
Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 22:36:42) No,oni se od září budou stěhovat zase na jinou školu,tam Jim končí nájem.Takže další změna.Tvůj malý chodí na specku nebo normální školu?
|
|
|
úča | •
|
(5.2.2015 11:06:33) Možná by to vyřešilo - třeba i na přechodnou dobu, nevím - učení doma.
|
|
|
|
Shayla a 3 kluci |
|
(4.2.2015 22:31:45) Paní učitelce bych dala pětku za to, že neumí to, co má umět, tj. pracovat s dětmi, a dítěti našla učitele, který opravdu umí skutečný individuální přístup. Takže dítě bude počítat matiku třeba o dvě třídy výše nebo co já vím. Tenhle způsob výuky je prostě tragický.
|
|
adelaide k. |
|
(4.2.2015 22:39:52) Já si nejsem jista jestli ten systém co popisuješ muze mít pozitivní výsledky. Neslo by najít vstřícnější školu?
|
Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 22:52:50) No já nevím,dcera opravdu vyrušuje,narušuje chod celé třídy.Do té relax.místnosti ani moc nechce chodit.Když tam jde,musí to být "násilím",dobrovolně tam jít nechce.Potom s asistentkou pracuje tam,ale tak napůl.Další věc co dělá,pobíhá po chodbě a chce chodit do jiných tříd.Učitelé jsou dost vstřícní a trpěliví,pořád hledáme všechny možné varianty,jak to zlepšit.Na té struktuře se domluvili a poradil jim to doktor Hynek Jůn a ten je odborník přes autismus.Dcera se chová ve škole jak blázen,taková doma vůbec není.Nevím,jestli to dělá stres.
|
|
|
Alena | •
|
(4.2.2015 22:54:24) Možná otázka nad rámec:odkud(aspoň zhruba)jste?
|
Míša+1 :-) |
|
(4.2.2015 22:54:54) Ostrava
|
|
Alena | •
|
(4.2.2015 23:22:11) ...tak to je úplně mimo Ale v knize doc thorove je pro AS nekolk doporučených skol...na konci v adresáři knihy Půjč si ji třeba v knihovne(poruchy aut spektra-kat thorove)
|
Míša+1 :-) |
|
(5.2.2015 6:35:10) Myslím,že to není školou.Jezdí tam na výlety,mají zvířátka v jedné místnosti.Učitelé mají pořád trpělivost.To,co si dcera dovoluje tam,si v minulé škole nedovolila.Neuznává autoritu,I když ji to pořád vysvětluju.Akorát to je velmi malá třída,dcera říká,že se tam nudí.
|
Míša+1 :-) |
|
(5.2.2015 6:47:37) Nic s ní nehne,ani po dobrém ani po zlém.Třeba včera se mnou dělala doma matiku,smála se u toho,bavilo ji to.Přemýšlela,když tam dá X nul,jestli to půjde ještě vypočítat.Tak jsem ji řekla,"no vidíš,i matika může být zábavná".Řekla jsem ji,ať se zeptá i učitelky v matice..Pořád se ji snažím motivovat,že když bude dávat v hodinách pozor,něco zajímavého se dozví a třeba ji to bude i bavit.Prozatím se vše míjí účinkem.Akorát už mám z toho všeho tetanii.Prostě už je to dlouhodobý stres a nevíme,jak dál a co s tím. Její spolužačka s AS to samé v bleděmodrém.Nechce chodit do školy,sešity schovává pod koberec.Akorát v hodinách alespoň nevyrušuje.
|
adelaide k. |
|
(5.2.2015 9:26:22) Motivovat ji dávat prožít když se nudí, je asi dost těžké. Chce to učitele který ji dokáže adekvátně zaměstnat.
|
|
|
|
|
|
LenkaMad |
|
(5.2.2015 0:42:39) Míšo, to mě mrzí, ale nevím jak poradit :-(. Asi bych do problému zapojila i psycholožku. Podle popisu - chodíte do školy na 17. listopadu?
|
Míša+1 :-) |
|
(5.2.2015 6:12:12) Ano
|
|
Míša+1 :-) |
|
(5.2.2015 6:30:25) Jinak s psycholožkou budu mít konzultaci,ale až po těch testech.Sestře jsem vše řekla,co se děje.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 8:09:16) jak ho chceš motivovat, když není k čemu? on práci zvládá a motivovat někoho k tomu, aby nad udělanou prací seděl další půl hodiny, to se dělá fakt blbě
potřebuje víc práce, jinou práci
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 8:13:06) ,pokud nebude pracovat,bude mít za 5.Pokud pracovat začne,opraví se za 1.Pokud nezačne bude mít za 5 v žákovské.
takže pokud bude pracovat a udělá všechno za 10 minut, dostane 1, pak se bude ale půl hodiny nudit a bude pochopitelně vyrušovat a tu 1 mu přepíšou na 5
a nebo druhá možnost, nebude dělat, dostane 5, pak si uvědomí, že má posledních 10 minut, což mu stačí, rychle práci udělá a bude mít 1
to povede jako k čemu? to je nesmysl, kdo to vymyslel?
ten kluk potřebuje třeba IVP, ale každopádně práci, která ho zaujme a vydrží mu na celou hodinu
chyba není v dítěti, ani v AS, ale v učitelce
|
Inka + Viki | •
|
(5.2.2015 8:56:32) chyba není ani v učitelce, chyba je, že tam není s dítětem asistent. A neřekla bych, že potřebuje víc práce, spíš někoho jen pro sebe.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 9:17:40) ani asistent nepomůže tomu, že má děcko práci na 10 minut a zbývajících 30 minut se nudí, to děcko potřebuje jinou práci, pokud je tak rychle hotový a má všechno správně
asistent tomu může pomoct, ale není to samospasitelný
děcko s AS ale předpokládám hlídá SPC nebo PPP a ti by snad měl,i umět poradit, včimnout si případně nadání nebo aspoň vymyslet něco jinýho, než 1 a 5 za práci ,kterou samozřejmě nemá děcko potřebu dělat tak jak ostatní
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 9:19:13) a někoho jen pro sebe - to jako že si budou tu zbývající půlhodinu povídat? no proč ne, ale není to ztráta času? a taky by mě zajímalo, o čem si celý dny povídat, navíc puberťák, ten už asi nemá potřebu povídat si půl hodiny o tom, co bude dělat po vyučivání a už b´vůbec ne třeba několikrát denně
|
happy | •
|
(5.2.2015 9:27:22) Dcera má za pár dnů 12 měla odklad je v 5 třídě a asistentku bude mít buď ještě letos,ale tomu moc nevěřím spíš až v té 6 třídě.A taky jsme z okolí Ostravy byli jsme na SPC v kpt.vajdy v Ostravě u p Olšákové .Tam nám říkala že může s asistentkou chodit během vyučování mimo třídu a psát třeba referáty pro třídu ,dceru baví dějiny.
|
vali | •
|
(5.2.2015 9:47:56) Jsme také z Ostravy, kluk 12 let a zjistila jsem, že čím více do něj "hučím" jak se má chovat, ať před školou neblbne, ve škole nezlobí, tak je to horší. Míjí se to účinkem. Ale snad potěším, čim je starší, tím je ve škole hodnější. takže ty stresy z chování na prvním stupni už máme šťastně za sebou, teď je v sedmičce a patří mezi ty hodnější děti. Také má občas ještě úlet, ale u nás domluva a odměny či tresty nějak nepomáhají. Musí on sám chtít.
|
happy | •
|
(5.2.2015 9:52:34) Dcera je ve škole klidná nevyrušuje spíš je zasněná,má svůj svět,takže neví co učitelka říká ,ale doma zas pravý opak to je ukecaná. To samé syn prvňáček.
|
|
Míša+1 :-) |
|
(5.2.2015 23:39:43) Oni to ani nechějí slyšet,když jim vysvětluješ,jak se mají chovat.Vyloženě je to rozčiluje.To jsem taky vypozorovala.Takže teď už to nechám plynout,protože stejně nějaké vysvětlování nepomáhá.Všem díky. Snad bude časem lépe.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 9:54:00) teĎ ještě dočítám, že asistentku má, jenže jak říkám, chce to jinou práci, když se nudí, ale od toho je ppp a spc, aby potvrdili
ten systém jedniček a pětek je nesmysl
|
|
|
|
úča | •
|
(5.2.2015 10:33:22) Ahoj, píšeš že chápe, jak se má chovat a současně, že neví, jak se já chovat? V tomhle by chtělo mít jasno. Pokud je to diagnostikovaný asperger, tak předpokládám, že je integrovaný, má IVP a v IVP je specifikováno, jak s ním pracovat. Toho bych se držela. Pokud specifikováno není, konzultovala bych příslušné odborníky (se zápisem, aby ti nemohli říct jen nějaké blabla) a určitě se ptala rodičů, jak to dělají doma, na co je dítě zvyklé atd.. pokud možno se moc neodchylovat. Puberťáka je leckdy obtížné motivovat, i když není asperger, takže bych si nekladla nadměrné cíle, spíš se snažit dostat situaci do únosných mezí. Nejsem odborník na aspergery, můžu ti poradit jen jako učka-obyčka, to, co popisuješ s tím notýskem, to bych určitě nedělala, umím si představit, že to dostane dítě do ještě větší opozice, je to hloupé a zoufalé a pokud je to dítě chytré, tak je mu to jasné a bude z tohio číst, že vás má na lopatě. Pokud máš možnost, že když vyrušuje, je odvedené do relaxační místnosti, tak to je super a víc nepotřebuješ. NEjdřív bych s ním promluvila, jestli, protože je šikovný a chytrý, chce dělat víc, než ostatní děti. Zajímavé, rozšiřující úkoly, které mu umožní poznat, pochopit víc, jít víc do hloubky, pokud kývne, sláva, zaměstnat a trvat na tom, aby tu práci udělal. Pokud ne, nic ho nebaví, tak prostě vždycky, když začne, odvést, klidně může být v relaxační místnosti třeba celý den, zmeškanou práci udělá doma, variantně ji může dělat sám v relaxační místnosti. Pokud má potíže v komunikaci s ostatními dětmi, tak notýsek, kam mu napíšeš, co má udělat, pokud je to v jeho silách, měl by si sám zjistit, co má udělat, jako děti po nemoci. Důsledná kontrola, že má hotovo. A nic víc. Nerozčilovala bych se, nedělala opičky, neprosila ani nevyhrožovala. Podle mě je v takových situacích, kdy v principu děti hledají hranice, zůstat v klidu a nad věcí. Nemusí milovat učení, kdy nechce. Musí respektovat pravidla třídy a udělat to, co je zadáno udělat. Zbytek je na něm.
|
|
|